Silius82 Skrevet 30. april 2010 #51 Skrevet 30. april 2010 Hei! Så spennende da areyon! Moro at det endelig skjer noe, selv om jeg skjønner det må være slitsomt med sånne rier hele tiden... Blir spennende å følge med på deg fremover da! Selv har jeg vært hos jordmor på kontroll i dag, ikke noe forskjell egentlig, bare det vanlige- blodtrykk, puls, urinprøve etc. MEN magen har sunket siden sist (1 uke siden), det kan jo kanskje være litt spennende...? Vet ikke om dette har noe å si for hvor lang tid det er til fødsel jeg... Men men. Veldig vondt nederst i bekkenet i dag, men det henger kanskje sammen med at jeg i går hadde unormalt mye energi og vasket hele leiligheten... hehe.. Deilig å få gjort det, men det var kanskje litt mye... Bra du nyter dagene baremay, det virker ikke som du er utålmodig enda, det er bra da! Er ikke såååå utålmodig jeg heller, men håper jo hver dag på at noe skal skje, og syns at det er positivt når jeg har vondt (i form av kynnere), det i seg selv er jo normalt sett litt spesielt. hehe.. . Gleder meg til å følge med på oppdateringer! God helg!
baremay Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #52 Skrevet 2. mai 2010 Hvordan har helgen vært jenter? Her står alt bra til. Gått lang tur og ellers bare slappet av i dag. Kjenner at jeg er ganske trøtt, men ingen tegn til noe enda. Har jo termin i morgen, så egentlig ikke så rart det da. Håper dere har det bra :-)
Silius82 Skrevet 3. mai 2010 #53 Skrevet 3. mai 2010 Hei jenter, hvordan går det? Noen som har født i helga? Det har ikke jeg, desverre... Hadde et lite håp natt til søndag da jeg hadde jevnlige sammentrekninger, men de var ikke så vondte, og så sovnet jeg til slutt, og etter det har jeg ikke kjent noen ting...! Skal innrømme at jeg så smått begynner å bli lei nå...Jeg vil at han skal komme ut nå! Mye for å få det overstått, men også litt fordi jeg tror babyen er ganske stor... Var på UL rett før påske, og da målte legen ham til ca 3 kg... Og det er jo en måned siden, dvs over 4 nå sannsynligvis.... men men... Skal til kontroll på onsdag (termin), så får snakke litt med jordmor da om hva som skjer. Ellers har jeg hatt en kjempefin, avslappende helg, har fått gått litt turer etc. Håper alle har det bra!
Buddhine Skrevet 4. mai 2010 #54 Skrevet 4. mai 2010 Prøver å holde denne oppe:) Koslig å vite hvordan dere andre med termin rundt samme tid har det;) Noen som har fått?? Her var terminen i går, og fremdeles ikke noen tegn!
Silius82 Skrevet 4. mai 2010 #55 Skrevet 4. mai 2010 Bra at du prøver å holde den oppe, det har blitt litt stille her, kanskje mange er på sykehuset? Jeg har termin i morgen, ikke noe action her foreløpig...
hulderpus Skrevet 4. mai 2010 #56 Skrevet 4. mai 2010 Hei jenter Har termin på torsdag. På fredag sa jordmor at jenta vår endelig hadde festet seg, så nå går det i alle fall i riktig retning. Ellers er både vann og slimpropper intakt og jeg har lite smerter..he he. Har fått litt mer vann i kroppen (sluppet billig til nå), men det kan kanskje skyldes litt vel mye jobbing i hagen denne helga. Heldigvis rakk jeg å få alle tomatene i drivhuset, for i dag snør det (0 grader) her!!! Godt jeg har satset på både varme og kalde hente-klær til nurket. Skal til jordmor igjen nå til torsdag og siste modnings-akupunkturtime i morgen. Blir spennende! Nei, får tusle meg en tur ut i griseværet. Blir tussete av å bare sitte her. klem fra meg
baremay Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #57 Skrevet 4. mai 2010 Ingen action her heller gitt. Var til siste modnings ak i går og til jordmor i dag. Lite som tyder på at noe er på gang, men man trenger jo ikke å ha så mye vondt på forhånd. Jordmor ville helst ikke sjekke modning fordi hun mente det sa lite om når fødselen ville skje. Jeg ble kanskje litt skuffet, siden jeg hadde gledet meg til å få høre litt mer om hvordan det lå an. Men man må bare være tålmodig, så skjer det nok før vi aner det. Tenker som så at vi er så heldige som får muligheten til å få barn, og nå er det like før uansett. Hvordan har dagen deres vært?
SurferMamma Skrevet 5. mai 2010 #58 Skrevet 5. mai 2010 Huff, jeg begynner aa miste taalmodigheten. (Har visst mistet ae, ö og aa ogsaa.....:-) Hadde termin 1. mai og er likom litt skuffet hver morgen jeg vaakner uten noen tegn paa födsel. Det er sóren meg ganske absurd aa skulle menalt forberede seg paa enten 1) skikkelige smerter og mottakelsen av en ny baby 2) bare vaere hjemme og slappe av og faa tida til aa gaa. Det er jo to helt forskjellige ting og jeg blir gal i hodet av disse ytterpunktene. Klarer liksom ikke aa la vaere aa föle meg litt mislykket som gaar over tida, selv om jeg vet at det kan gjöre barseltida bedre. Hver dag som gaar föles det som om det blir en da lengre unna resultat, og som om sjansene for en god födsel og et friskt barn minker. Vet det bare er tull, men som sagt, holder paa aa bli tullete. Noen medsöstre som ogsaa er paa overtid?
hvitveis72 Skrevet 5. mai 2010 #59 Skrevet 5. mai 2010 Hadde termin 3 mai og er nå to laaaange dager på overtid. Trodde lillebror skulle komme natt til torsdag forrige uke for da hadde jeg regelmessige rier hvert 10-15 min hele natta. Ikke spesielt vonde, men nok til å holde meg våken. Jeg var kjempeklar. Lada mobiler og fotoapparat, fiksa bagen og ordna alt til 3-åringen, men da morgenen kom stoppet det. Snakk om nedtur. Siden har jeg ikke hatt en ri, bare masse kynnere. Formen er forresten ganske bra etter et langt svangerskap med mye plager og sykemeldinger. Klarer t.o.m å gå turer. Det er herlig å kunne bevege seg igjen etter en vinter på krykker. Må vel være for at barnet ligger så langt nede i bekkenet. I dag tror jeg jeg skal vaske vinduene utvendig. Det trengs og så har det jo alltid vært et godt kjerringråd:)) Forrige svangerskap gikk jeg en uke over tiden og prøvde alle kjerringråd jeg kom over, så jeg vet at det faktisk ikke er noe som hjelper. Det er bare å ta tiden til hjelp og vente på at alt blir modent og klart:))
Gjest Ayreon Skrevet 5. mai 2010 #60 Skrevet 5. mai 2010 Hei tidlig Mai-jenter! kl. 04.38 lørdag morgen kom lille Troy Evander til verden!!! 52 cam lang og 3580 gram!! Riene startet regelmessig hvert 7.min torsdag ettermiddag, og fortsatte slik et døgn før vi dro til sykehuset på nytt fredag ettermiddag. Forferdelig tøft var det, da jeg var sliten etter et døgn uten søvn... men samtidig en fantastisk opplevelse i ettertid!! en fantastisk jormor hjalp meg igjennom nattetimene i vannkaret, og satt akupunktur mot slutten - lystgassen var også god å ha for å holde ut løpet! Men da Troy kom ut, (med hånden liggende langs hodet) var alle smerter glemt!!! Etter et par timer, utenfor vinduet, startet 1.mai-toget å spille i bygatene, mens morgensolen skinte inn igjennom vinduene, og skatten lå på brystet.... Å se inn i den nyfødtes øyne, og få smake en bit av himmelen er bare overveldende!!! Nå er livet komplett - vi har fått en himmelskatt! Lykke til jenter - ønsker dere alt det beste de siste stundene - nå nærmer det seg nok fødsel for flere her
Buddhine Skrevet 5. mai 2010 #61 Skrevet 5. mai 2010 Gratulerer så masse! Ikke noen ting som skjer her.. Hverken kynnere, eller vondt.. Prøver å holde meg aktiv hele dagen, men den gang ei. Gleder meg til det blir min tur!
baremay Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #62 Skrevet 5. mai 2010 Ååååå, gratulerer så mye Ayreon!! Fikk tårer i øynene av å lese om fødselen fin - hadde på følelsen at noe var på gang med deg:-) Her var termin 3.mai og absolutt ingen antydning til at noe er på gang. Ikke en eneste vond kynner eller murring eller noe annet!! Har vært veldig tålmodig og er fortsatt ved godt mot, men... man begynnner på en måte å lure på om noe noen gang vil skje (selv om jeg jo vet at det vil skje noe snart, uansett). Er helt enig i at det er vanskelig å både skulle forberede seg på at man kanskje skal føde samtidig som man skal nyte tiden og være forberedet på at det kan ta laaang tid enda - en psykisk utfordring dette! Formen er veldig fin så jeg klager ikke, men klarer heller ikke å ikke bekymre meg litt for at jeg skal gå flere uker på overtid (selv om jeg selvsagt bare er to dager over i dag, og at det sikkert skjer noe snart). Det er bra vi er flere i alle fall, så får vi søtte hverandre:-) Lykke til til dere andre tidlige-maijenter.
Buddhine Skrevet 5. mai 2010 #63 Skrevet 5. mai 2010 Barmay- er som om jeg skulle sagt det selv! Hadde også termin 3, og ingen antydning her heller, men fin i formen! Vi får prøve å holde tråden oppe, så kan vi motivere hverandre nå, siste stykke sammen med de andre håpefulle!
baremay Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #64 Skrevet 5. mai 2010 Bra det er flere av oss Kokosrull! Da jeg var hos jordmor i går sa hun at jeg bare skulle være glad til at jeg ikke hadde noen plager, og at fødselen kan starte ganske plutselig, uten så mye vondter og slikt - så vi får trøste oss med det:-) Er det første deres eller? For oss er det førstemann:-)
Buddhine Skrevet 5. mai 2010 #65 Skrevet 5. mai 2010 For oss er det og første, så er veldig spent på fødsel og hvordan det skal bli senere. Tror nettopp slimproppen gikk, så da er det hvertfall noe!=) Bortsett fra en stor mage, er det det første tegnet på no!
baremay Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #66 Skrevet 5. mai 2010 Så bra, gratulerer!! Ingen tegn på noe slimpropp her :-)
baremay Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #67 Skrevet 6. mai 2010 Hvordan går det i dag? Jeg hadde litt troen fordi jeg hadde ganske vondt i natt,men tror bare det var sårhet fordi han er så utrolig aktiv der inne. Begynner å få helt forferdelig vondt øverst i magen, på den ene siden nå. Det har stikket og svidd en stund, men nå føles det virkelig ut som jeg skal revne og det er nesten konstant vondt. Uff, ikke meningen å klage, men litt vanskelig å holde motet oppe hele tiden. Er bare så klar for at noe skal skje, og blir liksom litt bekymret for hver dag som går. Håper dere andre har det fint:-)
Buddhine Skrevet 6. mai 2010 #68 Skrevet 6. mai 2010 For å si det sånn, forstålig hvordan du har det! Tror det er lov å bli utolmodig på slutten.. Våkna i dag tidlig av at magen strammet seg, eller den ble stein hard, så håpa at det var ett tegn, men fult mulig han bare sparka ekstra hardt, også var jeg bare i ørska.... ingen ting har skjedd enda i hvertfall! Noen fler i denne tråden? Tidlig mai jentene forsvinner vel herfra så smått så smått etter hvert:)
mamma2010♂ Skrevet 6. mai 2010 #69 Skrevet 6. mai 2010 Jeg hadde også UL termin på mandag, og menstermin idag.. men ingenting skjer! Hatt litt stikninger i skjeden, og mer kynnere bare! Blir så lei av å gå å vente.. og ikke minst alle som spør om det har skjedd noe osv.. Frykter det blir igangsetting:(
Silius82 Skrevet 6. mai 2010 #70 Skrevet 6. mai 2010 Lite action her også gitt.. Hadde termin i går. Merker ikke mye, bortsett fra masse nedpress. I dag har jeg hatt mens-smerter i mage og korsrygg hele dagen, men jeg legger ikke så mye vekt på det, da dette tydeligvis er et tegn på modning, og det kan gå lang tid allikevel. Var hos jordmor i går og skal tilbake tirsdag morgen, og da skal hun bestille overtidskontroll på Ullevål til meg. Jeg håper jo det skjer noe i helgen jeg da selvføgelig, slik at jeg slipper det. Vil jo bli ferdig nå! Vi får tenke på at det uansett er under 2 uker til vi får møte barna våre for første gang... Selv om det er kjedelig å vente, og ikke minst ganske frustrerende... Ser mange snakker om stripping og sjekk av modning etc her inne. Noe slikt har min jordmor aldri nevnt. Jeg tror dessuten det er best å bare la naturen gå sin gang, hva tror dere? Jordmor fortalte også i går at hormonet som er i den geleen man får når man blir satt i gang er det samme som i mannens sæd... Interessant.... Men er ikke det man har mest lyst til å foreta seg når man er såpass gravid... I natt var jeg ikke oppe på toalettet.. Sovnet rundt 12 og våknet kl 06. Pussig, da jeg de siste nettene har vært oppe både 2 og 3 ganger... Vi får krysse fingrene for hverandre!!!
baremay Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #71 Skrevet 6. mai 2010 Skjønner så godt at dere er lei jenter!!!! Min jormor ville heller ikke sjekke modning da jeg var der på mandag silius, fordi hun mente at det ikke var en god indikator på når man vil føde. Man kan visst være umoden den ene dagen å føde den neste, eller være moden med åpning en dag og likevel gå flere uker før det skjer noe. På riksen der jeg skal føde har de ikke overtidskontroll før etter to uker, så det blir jo etter 17.mai. Jeg kutter ut hele 17. mai om jeg skal gå med mage da, det bare sier jeg, hehe!! Hun nevnte at hun kunne strippe meg når jeg skal tilbake til mandag. Er helt enig med deg silius at jeg synes det beste er at naturen går sin gang, men hvis jeg har valget mellom stripping og å bli satt i gang kunstig er det jo mer skånsomt og bedre for kroppen at riene starter av seg selv etter stripping, selv om det selvsagt ikke behøver å ha effekt. Når det gjelder hormonet i geelen og sæd har jeg også hørt dette. Sa det til mannen i går kveld og da var han ikke sen å be, hehe. Men det førte bare til at jeg ble mer våken, lillegutt ble totalt hyper og spratt rundt der inne absolutt hele natten. Jeg sov veldig lite, og fikk bare mer vondt øverst i magen. Så om man skal ha litt sengekos kan det anbefales å ikke starte kl elleve på kvelden :-) Jeg har jo gått til modingsak og hadde likosm litt troen på at jeg ikke skulle gå så mye over (av en eller annen grunn), men sånn er det. Vi får prøve å tenke positivt jenter, plutselig er der vår tur.
baremay Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #72 Skrevet 7. mai 2010 Hvordan har dagen vært? Her er det ikke noe nytt:-(
mamma2010♂ Skrevet 8. mai 2010 #73 Skrevet 8. mai 2010 jeg begynte å gråte idag morges da jeg innså at det ikke hadde skjedd noe i natt heller... begynner å bli skikkelig utålmodig og redd for at noe skal skje babyen nå på slutten..(spes med tanke på dette at gravide helst ikke skal gå mer enn 7 dager over..) har hatt litt murringer helt nederst i magen, men dem gir seg off, er veldig negativ idag kjenner jeg!
baremay Skrevet 9. mai 2010 Forfatter #74 Skrevet 9. mai 2010 Å, jeg vet så godt hvordan du har det!! Blir ganske motløs når jeg våkner hver morgen uten at noe har skjedd selv. Jeg prøver å tenke at babyen har det bra, og at han jo ikke vet at han termindatoen er passert, for å si det sånn. De har det sikkert flott der inne:-) MEN, man blir jo litt gal likevel! Når hadde du termin igjen? Min menstermin var 29 april og UL termin var 3. mai. Man er jo forbredt på å gå over, men hadde forventet at han skulle komme nå altså. I tillegg merker jeg absolutt ingenting til at noe er på gang!!! Håper dagen din har blitt litt bedre. Sender deg en klem:-)
mamma2010♂ Skrevet 9. mai 2010 #75 Skrevet 9. mai 2010 UL termin var 3.mai og menstermin 6.mai! Veldig lange dager for tiden... idag har jeg vært ute å gått tur i 2 timer..ca 8km..får håpe det setter fart på fødselen! Har en del mensmurringer som kommer og går, men de har jeg hatt en stund nå, og det ser ikke ut til at det tar seg opp! Skal til legen imorgen, og blir da henvist til overtidskontroll..! JM sa til meg at jeg måtte forberede meg på å gå til rundt 10.mai.. slik at jeg ikke ble skuffet dersom jeg gikk over tiden..hadde aldri trodd jeg skulle gå så lenge...merker at jeg har store humørsvigninger for tiden, og det er veldig slitsomt! får bare holde motet oppe..ikke lenge til de er her uansett! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå