Gå til innhold

til deg som bruker 5000 uken på mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det her var en veldig interessant diskusjon, men kanskje litt tåpelig diskusjon?

Hvem kan egentlig med hånda på hjertet si at de ikke gjerne kunne brukt akkurat de pengene man ville på mat osv?

Gå på en av de store matbutikkene og i spesialforretninger og kjøpe akkurat det de ville hver dag? Uten å måtte tenke på om de egentlig hadde råd til det?

Jeg tror at de som kritiserer mest, helt sikkert hadde hatt andre handlevaner om økonomien deres hadde tillatt det. Lukter litt misunnelse:)

Jeg elsker å lage mat - og spise mat - og kan gå i timesvis på store matbutikker, for å handle litt andre ting enn jeg gjør til vanlig og for å få tips og inspirasjon... Jeg handler sjelden på Ultra osv, men det er fordi vi har en helt fantastisk Rema butikk helt i nærheten, som har alt vi trenger til hverdags.

Og med fire barn som 5000 har - og kanskje en stor omgangskrets med sine venner og barnas venner - og man kanskje har lyst til å invitere på kveldsmat, middag - kaffe osv flere ganger i uken - da går det fort 20 000...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til 5000-kr dama:)

Må si jeg synes du er heldig, og at barna dine er heldige:) Er ikke alltid vi har hatt råd til å tilby så mye når ungene har besøk, og det synes jeg er fryktelig dumt. Mulig 5000 kr er mye å handle for i uka, men det er jo deres valg. Og en fantastisk mulighet til å gi dere selv og barna deres ett godt kosthold. Det høres nydelig ut å kunne kjøpe det du vil, uten å tenke særlig over det!

Tror mange svar her bunner i misunnelse og janteloven er absolutt til stede. Og for all del, jeg kan ikke se at du fremhever deg som bedre enn oss andre, som ikke har samme muligheten som du.

Kos deg med maten din, hehe....

PS! Kanskje du skal lage deg nytt nick? *5000kronersdama*

Skrevet

Vi er en husstand med 6 mennesker og vi holder oss under 500kr i mnd. Vi pleier å ligge på 4000kr. Og vi spiser så og si det vi vil, ikke biff hver dag osv, men det vi liker til middag. Og vi handler kun på Meny, så jeg har vanskeligheter med å forstå at man kan bruke 5000kr på mat hver uke uten å kaste masse mat eller å spise så mye at man eser veldig ut. Og for de pengene så går alt en matbutikk har innunder.

Skrevet

Får du snart økonomene fra Luksufellen på besøk?

"Eg ser du brukar 20 000 kr påmat i månaden, men at dere ikkje greie å betala barnehagerekninga. Det må ta slutt".

Skrevet

Wow...Jeg går ofte 'amok' i butikkene, er glad i skikkelig mat og kjøper ferske råvarer av alt slag ofte. Vi er fire personer og bruker 8-9000 i mnd og jeg synes det er MYE.

20000...Da hadde jeg nok prioritert annerledes gitt, uansett hvor mye vi hadde tjent!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...