Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #1 Skrevet 25. mars 2010 dere bruker altså mellom 20 og 25000 kr på mat i mnd??? Hehe lurer nå litt på hva som går under posten mat hos dere da. vi er 5 (med tre storetende gutter) og kjøper også så å si bare ferske varer, handler aldri på rema el. l (fordi disse butikkene som liggeri vårt nærområdet ikke er bra). vi sløser mye når det gjelder mat og spiser ute minst en gang i uken. men allikavel har vi matbudsjett på 7500,- Gjør dere ikke annet enn å spise da eller kjøper dere inn mat for å kunne kaste det? Skjønner ikke at det går jeg.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #2 Skrevet 25. mars 2010 I matbudsjettet er selvfølgelig også alt annet av husholdningsartikler. Som eg svarte i den andre tråden, så kjøper jeg bl.a fisk i fiskebutikken, brød hos baker og frukt hver dag.. Jeg bruker også en del penger på urter og krydder, te og kaffe. Vi kaster ikke mye mat og vi spiser ikke unormalt mye. Ungene har ofte venner på besøk og da går det også litt ekstra på frukt o.l som vi serverer. Vin kjøper vi også stort sett hver uke.. Trodde ikke budsjettet vårt var så ille jeg :-s
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #5 Skrevet 25. mars 2010 men så tjener vi omtrent 4 ganger så mye da......
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #6 Skrevet 25. mars 2010 Dere bruker lønna mi på mat også, til sammen klarer jeg meg fint på mat og andre butikkvarer til rundt 4 tusen i mnd, men det er bare meg og småen da.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #7 Skrevet 25. mars 2010 da må jeg si du har et snevert syn på verden stakkars lille rike frue ;p her har vi matbudsjett på 5000 i mnd. av og til kan matbudsjettet bli nede i 2000 også, hvis vi får uventede regninger ol. men klarer oss likevel vi. tror faktisk jeg hadde fått dårlig samvittighet hvis jeg klarte å bruke 25000 i mnd på mat :-O
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #8 Skrevet 25. mars 2010 Ja, jeg så at du kjøpte fisk i fiskebutikken etc. Men vi gjør og slike ting. og kjøper mye blader, jeg leser alt av serier og det tar jeg og med i vårt budsjett men vi er allikavel ikke opp i den summen. Syns det er rart.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #9 Skrevet 25. mars 2010 Har jeg et snevert syn på verden fordi vi har et matbudsjett på 20000 i mnd?? Du store, det var da voldsomt.. Hvor mange er dere i familien da, og i hvilken aldersgruppe? Jeg syns absolutt ikke at vi sløser så voldsomt. Det jeg handler er det som er nødvendig for vårt hushold. Og hvorfor skal jeg ha dårlig samvittighet? Vi jobber for pengene og bruker dem vel til hva vi selv ønsker...
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #10 Skrevet 25. mars 2010 Blir du lurt av de du handler hos eller?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #11 Skrevet 25. mars 2010 Mulig det er rart, men det er nå sånn et er... I dag var jeg innom og handlet frukt, juice, noe pålegg, ris, youghurt, bleier og ferske rundstykker pluss noe mer småtteri og det ble nesten 1000 kr... Snus til mannen er forresten også med i matbudsjettet da.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #12 Skrevet 25. mars 2010 Jeg støtter deg 21.40. Ja, 20.000 kr. er dritmye. MEN...det er som du sier. Dere har jobbet for disse pengene, så det er dere som bestemmer hva dere skal bruke pengene på.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #13 Skrevet 25. mars 2010 Jeg handler aldri hos rema, rimi, kiwi eller noen av de billigkjedene.... 5000 kronersdama.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #14 Skrevet 25. mars 2010 Ja, der har du det. Men hvorfor kaste bort alle pengene du har jobbet så hardt for. Det er jo veldig mye av de samme varene til billigere penge på f.eks rema, kiwi osv.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #15 Skrevet 25. mars 2010 Jeg skjønner deg godt, vi har også et skremmende høyt matbudsjett. Hvis man er i butikken, er det jo klin umulig å komme under 1000-lappen. Vi bruker et sted mellom 15-25 tusen i mnd. Herunder også vin, og mannens snus. Hundemat og kattemat også, forresten.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #16 Skrevet 25. mars 2010 Vi bruker vel også 10.000 i mnd, vi er 2 vokse og et barn på 4. Vi voksne spiser ikke karbo (som er billig), men mye kjøtt, fisk, egg og grønnsaker. Skal man ha litt variasjon må man kjøpe også grønnsaker som ikke har sesong. Dyrt kosthold, vi røyker og drikker ikke, kaster heller ikke mat.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #17 Skrevet 25. mars 2010 ÅÅÅÅ skulle ønske jeg hadde et matbudsjett på 5000 kr i uken!! Da skulle jeg bare handlet på men, og kjøpt mat ut i fra det jeg ville ha, og ikke det vi har råd til... Jeg er misunnelig.. Innrømmer det gladelig:)
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #18 Skrevet 25. mars 2010 Jeg føler ikke på noen måte at jeg kaster bort penger. Jeg investerer i et godt og variert kosthold, og syns det er helt greit å bruke penger på det. Og påstanden om at man kan få de samme varene til billigere penge på rema o.l er jeg absolutt ikke enig i. Billigere, ja, men like bra? Absolutt ikke! Da har du ikke smakt de ordentlig gode varene....
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #19 Skrevet 25. mars 2010 Hvis du legger til en to åring, en 15 åring og en 17 åring så havner dere nok på omtrent det samme som oss tenker jeg... Jeg syns virkelig ikke det er så voldsomt, men kan forstå at det virker ekstremt på de som faktisk bruker mindre penger per mnd på mat enn vi gjør på en uke... 5000
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #20 Skrevet 25. mars 2010 har du veldig magen barn? det er helt galskap å bruke 20 000 pr mnd på mat....vi bruker 20 000 pr mnd på lån...hadde vi brukt 20 000 på mat pr mnd ville vi gått personlig konkurs....hva er det egentlig du kjøper???????? indrefile og trøffler? vi har i over 6 mnd lagt på 3000 pr mnd i mat og husholdningsartikkler 2 voksne og 2 barn...nå har vi litt betre råd og bruker 4000kr pr mnd og syntes vi har et rikelig matbudsjett:)
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #21 Skrevet 25. mars 2010 Vi har ca 4000 i matbudsjett i mnd.. Og da lever vi faktisk ganske godt, men så har vi elgkjøtt i frysen som vi bruker en del... Synes 5000 i uken høres helt sinnsykt ut, men skulle gjerne hatt muligheten.. Tror nok ikke vi hadde havnet helt der oppe uansett!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #22 Skrevet 25. mars 2010 Vi er 6 stk i husholdningen: 2 voksne, 2 tenåringer og 2 barnehagebarn. Pluss hund, katt og kanin. Jeg handler vanlig mat, men kun ferske råvarer og aldri rema, rimi, kiwi etc. Handler også fersk te og kaffe og frisk frukt daglig. Mange syns nok jeg er råflott, men for meg er det viktig med skikkelige råvarer til et godt og variert kosthold.. Har ofte gjester og kjøper litt eksklusivt til helgen.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #23 Skrevet 25. mars 2010 nåmmen, for fin til å handle på rema og kiwi du da?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #24 Skrevet 25. mars 2010 Jeg vil anta at du spiser ris, pasta og poteter, kjøttdeig og fiskepinner? Det gjør ikke vi, heller ikke Toroposer eller annet billig halvfabrikat. Jeg kjøper en del egg, kun økologisk og da får man ikke 18 stykk til 30 kroner. Sånn er det bare. Syns det er en god del misunnelse her og det er uforståelig. Vi har ikke så mye inntekt faktisk, i underkant av 40.000, men så har vi f.eks. heller ikke bil som er svindyr. Prioritering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå