Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #26 Skrevet 25. mars 2010 Halvfabrikat er vel ikke billig?? Det er jo grisedyrt, med tanke på ingrediensene! Hilsen en som lager mat fra bunnen av med mye frosne råvarer fordi ferske ikke er å oppdrive...
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #28 Skrevet 25. mars 2010 ferske råvarer er alltid å oppdrive, det bare koster litt mer!!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #29 Skrevet 25. mars 2010 Kommer helt an på hvor du bor, kjære du.. Jeg må kjøre i 1,5 time (hver vei) for å få tak i fersk fisk, og da sier jeg at det ikke er å oppdrive!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #30 Skrevet 25. mars 2010 Hvis du tar den turen en gang hver 14. dag f.eks så kan du kjøpe den fisken du trenger for den perioden og fryse porsjoner selv. Stor forskjell på den fisken og den du kjøperi frysedisken på rema!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #31 Skrevet 25. mars 2010 Vi har gode inntekter og spiser både sunt og godt, men velger å ikke sløse bort så mye penger på mat. Det varer noen sekunder i munnen, noen døgn i fordøyelsessystemet og så var det eventyret over.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #32 Skrevet 25. mars 2010 Jaja....mat er mat. Sunt eller usunt. Noe må man spise. Utrolig kjip å drive å krangle over dette.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #33 Skrevet 25. mars 2010 Mulig det, men jeg klarer meg faktisk med frossen fisk fra fiskebilen, jeg.. Hadde vi hatt fisk i nærbutikken, så hadde jeg kjøpt fersk fisk, og kjøtt fra slakter hvis jeg kunne.. Men jeg har tatt konsekvensen av der jeg bor og redusert på kravene.. Det er mer enn nok andre ting å bruke tiden på, synes jeg. Jeg synes du er heldig som har muligheten til å handle vilt, og bare beste kvalitet, altså!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #34 Skrevet 25. mars 2010 Er det noen som krangler her da? Jeg syns det er en interessant diskusjon jeg..
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #35 Skrevet 25. mars 2010 Hvertfall mange som drive å kritiserer 5000kr dama, bare fordi hun bruker masse penger på mat.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #36 Skrevet 25. mars 2010 Det er hvertfall ikke diskusjon. Dette er ren kritikk.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #37 Skrevet 25. mars 2010 Det var ikke jeg som svarte deg over her. Fisken du kjøper fra fiskebilen er jo fersk. den er fryst rett etter den er fisket, så noe særlig ferskere enn det får du jo ikke :-) Jeg handler også av fiskebilen når den er her! 5000
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #38 Skrevet 25. mars 2010 stakkars dere da hi, hvis dere plutselig skulle bli arbeidsledige eller noe.. hadde jo sikkert krepert dere da, hvis dere måtte spise slik mat som vi "vanlige" folk spiser. er jo tydeligvis søppel i dine øyne så. jeg blir faktisk ganske kvalm av deg.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #40 Skrevet 25. mars 2010 Oj da.. Den var vel i krasseste laget, vel?? La nå dama få leve livet sitt som hun vil! Hvis de blir arbeidsledige så må de tilpasse seg som alle andre...
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #41 Skrevet 25. mars 2010 Ja. Du har helt rett 22.31. Det er ren misunnelse.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #42 Skrevet 25. mars 2010 kan hende jeg var i krasseste laget, men jeg blir fornermet av den dama der altså. hun kunne jo hatt en bedre innstilling fordi om hun handler mat nok for å brødfø 5-6 familier på i mnd..........syns hun var nedlatende mot de som må spise den vanlige stakkarslige maten jeg..
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #43 Skrevet 25. mars 2010 Vi bruker også 20 000 i mat og hverdagshandling i mnd, dette er ca 15% av hva vi får utbetalt hver mnd. Hvor stor % av lønna bruker DU på mat???
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #44 Skrevet 25. mars 2010 Jeg trodde du mente fiskedisk, jeg.. Vi handler mye hos fiskebilen vi:) Og så må jeg ta tilbake en ting, når jeg sa at fersvare ikke er å oppdrive, så kommer min mann til å sitte på hodet mitt!! Vi har frysen full av selvskutt elg:) Men igjen, det er jo frossent, da..
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #45 Skrevet 25. mars 2010 For det første så er IKKE jeg hovedinnlegger, denne tråden ble startet av noen andre etter at jeg svarte på et annet innlegg. Og for det andre så har jeg da ikke på noen måte hverken rakket ned på noen eller ment at annen mat enn den jeg kjøper er søppel! Jeg anser da oss for å være "vanlige" folk, og hvis jeg skulle havne i en situasjon der jeg var tvunget til å kutte i matbudsjettet så skulle jeg nok overlevd veldig godt på varer fra rema eller kiwi. Poenget mitt er vel egentlig at så lenge jeg har muligheten til å handle ferske og ekstra gode råvarer så gjør jeg gjerne det. Vi har råd til å bruke 5000 i uka på mat etc, og jeg liker å bruke litt ekstra fine råvarer om jeg kan kalle det det. Hvis dette støter noen, så er det deres problem egentlig.. Jeg har hverken vært ufin elle usaklig i noen av mine innlegg i denne tråden, så at du blir kvalm av meg syns jeg vel egentlig sier mer om deg enn om meg.. 5000
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #46 Skrevet 25. mars 2010 Der sa du det, 22.36. Utifra det jeg tjener, så bruker jeg også ca. like mye % av lønna til mat. Bare at jeg tjener mindre, og bruker mindre. Men i % så ligger det ca. på det.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #48 Skrevet 25. mars 2010 Jeg skulle ønske jeg hadde selvskutt elg i fryseren (det er ferskvare når det kommer i hus... hehe), elg er fantastisk kjøtt!! Forskjell på det som ligger i frysern på butikken og det som er fryst når det er helt ferskt! Kanskje jeg skal komme med fersk fisk fra fiskebuttiken til deg så kan eg bytte i litt elg ;-) 5000
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #50 Skrevet 25. mars 2010 Hvordan er hun nedlatende? Jeg har lest alle innleggene, og jeg syns ikke hun er nedlatende i det hele tatt. Snarere tvert i mot! Kanskje du er litt vel sår??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå