Gå til innhold

^^(¯`°?.¸Skravletråd for IKM uke 14 ¸.?°´¯)^^


..snøklokke..

Anbefalte innlegg

Hei, jenter, spennende tider for oss :) !!

 

Jeg tester el med billigtester og hadde svak teststrek mandag, sterke streker tirsdag og onsdag, og svak strek igjen i dag. Er det noen av dere som tør prøve å gjette når el faktisk var? Kjenner nesten aldri noen symptomer. Siste kvelden i høyet var mandag - sambo dro på reisejobb tirsdag. Håper mandagen kan ha gjort susen ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg tar sjansen på at det klaffer uten å teste med el-tester. Jeg er testoman, så jeg klarer ikke å ha testene i hus! Det er helt gale.. Jeg kjenner en del på kroppen når jeg har el, så jeg håper jo at det er nok.. Men man er jo aldri sikker på når eksakt det er, men får prøve seg på kvalifiserte gjetninger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da har jeg opprettet en brukerkonto jeg også, og dette er mitt første skriverinnlegg:)

 

Sluttet med prevensjon i slutten av desember og håper det snart skal bli baby i magen. Jeg og min samboer er ikke intensive prøvere, men vi synes det passer med barn nå som vi begge har faste fulltidsjobber og kjøpt oss hus:) Så da er det bare å krysse fingrene og passe på å ha litt "sengehygge" i eggeløsningperioden!

Har IKM ca. 5. april hvis lengden på syklusen min er lik de foregående (27 dager). Spennende saker dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være marihøne85 =) Koselig å se at vi blir flere her i uke 14 gjengen. Syns dere er flinke som tar det helt med ro med prøvingen :P Kan ikke huske at jeg noen gang har tatt det med ro, har vært helt oppslukt fra dag en både da vi prøvde på snuppa og denne gangen. Litt mer avslappet denne gangen, men tester og leser og tester og leser, hehe. Håper dere slipper lang prøvetid, og at du får et fint blått kryss som lyser mot deg i løpet av kort tid :D

 

Her har jeg enda ikke hatt el enda (takk og pris) og håper jeg ikke får el før på søndag. Passer best med tanke på blodprøven jeg må ta, men med min flaks så blir det vel el på lørdag. Skal innom legen i morgen og spørre hva jeg skal gjøre mtp. den blodprøven hvis jeg må ta den i påsken. Er stort sett det jeg tenker på for tiden, hihihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del er nå på dag 18 og må bare bruke påsken til å tenke på annet enn ev festesmerter, festblødning, stikkninger og alle andre symtpomer man kjenner mer eller mindre godt i denne perioden! Håper jeg har hatt el denne måneden, og får bare gå ut fra det. Har nå beg på jamsrot, altså wild jam, og håper det gjør susen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange av dere jenter tester etter EL forresten? Dette er jo EL uka vår :) Her tror jeg den er i anmarsj ganske snart, har fått svake streker på El-tester, tempen er enda lav så den er nok like om hjørnet her :)

Kan dette bli årets beste julegave...? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vi en debatt som heter "ikm uke 14" der vi skriver opp når vi venter ikm?

Finner ikke en slik jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slenger meg med her. Håper at jeg ikke blir for fiksert på "innbilte" ømme bryst, magevondt og kvalme. Har i utgangspunktet tenkt å ta meg et glass vin og kose meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke der er noen ikm uke 14-liste nei.. Men det kan jo ordnes!

 

Ja, Bimsen, ta deg et glass vin eller to, det skal jeg gjøre ikveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på dag 16 og nå sitter jeg godt plantet i sofan og koser meg med ett vinglass. Tror ?? EL har kommet og gått så nå er det bare å vente..:))

Blir spennende å se hvordan det går med dere andre...:))

 

Ha en super fredagskveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, lykkeønske:)

Håper prøvetiden ikke blir lang jeg også. Selv om vi har et nokså avslappet forhold til prøvingen, så er det klart at jeg har begynt å tenke på alderen (selv om jeg strengt tatt ikke er sååå gammel enda:p). Mange jevnaldrende venner, bekjente og slekt har fått både ett og to barn allerede.

Du må ha masse lykke til med prøvingen i denne omgang, lykkeønske, får håpe du treffer jackpot! Hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på cd 19 i dag. Hadde El ca dag 14. Hvor lenge etter EL skal man ta Wild Yam? Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på samme dag i sylus christina0307. Jeg tar også jamsrot nå, og mener den kal tas frem til ikm.. Men er litt usikker. Jeg er faktisk litt usikker på om jeg har hatt el denne måneden, men tror det. Så nå venter jeg 14 dager til og ser hva som skjer:) Tenker spottingen beg neste helg ca..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får de fleste av dere kroppslige symptomer når dere har eggeløsning? Jeg må innrømme at jeg ikke kjenner når jeg har dette. Har forsøkt denne gangen å se etter konsistens på livmorsekret, hvordan livmortappen er og eventuelle "stikkinger" i magen. Det eneste "tegnet" jeg har klart å identfisere er plasseringen av livmortappen. Livmortappen eller -halsen sitter vel høyest oppe under eggeløsningen?

Har verken benyttet temperaturmåler eller eggeløsningstest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kjenne det , for jeg har ikke el hver måned. Eller har ikke hatt det før jeg fikk barn ihvertfall. Så når jeg har den kjenner jeg både strekket og værken i magen godt. Har el-slim iblandt, og da er det liksom mye mer klart hva som er på g. Denne måneden har jeg ikke hatt det, og er usikker på om jeg har hatt el. Følger med på tappen, og den forandrer seg litt den, men er likevel usikker. Nå er jeg på dag 20, førrige måned var 27 dagers-syklus. Og som svar på ditt spørsmål, så står det på pernille.info at tappen er høy når det er el. Min har ikke alltid vært så veldig høy ved el, men det er nok individuelt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her:) har vært prøvere siden november, skikkelige prøvere siden januar:) el var på lørdag, og jeg får sterke stikninger/smerter nederst i magen og masse ekkel utflod.

Vi håper og krysser alt for at spiren sitter denne måneden:)

ikm: 10 april...

 

Ellers vil jeg ønske dere alle sammen masse masse lykke til og håper dere får en fin påske:)

God påskeklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker altså. Min EL kommer bestandig så sent! Regner med jeg får positiv EL test i dag (slik som de to siste gangene) og er i dag på CD 17! Har IKM den 10 april som blir på en lørdag. Lutealfasen min blir så kort og jeg er redd for at et evt befruktet egg ikke får tid til å feste seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger med med her jeg også, endelig meldt meg inn etter å ha blitt helt avhengig av å følge med i disse debattene:)

Har vært prøver 1 års tid nå, men dette er første mnd jeg har prøvd eggløsningstester. fikk positivt res på første testen jeg tok under el, så da er det bare å håpe spiren fester seg. Ingen store symptomer enda, borsett fra mye murring og oppblåsthet i nedre del av magen, og melkehvit utflod. Spnnende å følge med på dere jenter:) Masse lykke til! Testing på med neste mandag hvis ikke tr melder sin ankomst:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg tok en 5 EL-tester sist uke, og alle var positive.

Synes det er rart.. Kanskje jeg skal teste i dag og se om disse her EL-strimlene er helt på tur.

 

Fertilityfriend mente jeg hadde EL på dag 9. Hmm, stemmer dette så kan vi ha en sjanse likevel!!!

Da skal jeg ha IKM på mandagen i uke 14.

 

Nå skal vi alle sammen ruge på et stort, flott påskeegg og det skal klekkes til verdens beste julegave!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snuppeluppa 4 pp: høres ut som du har kort lutealfase ja, hvis du har det slik hver måned. Har du snakket med gynekolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mumintrollet:

 

Har ikke snakket med gynekolog. Bor så langt unna alt (svalbard) så ting begrenser seg. Har jo vanlige leger og slikt, men vil da helst til en gynekolog. Får se fram til sommerferien om den framdeles er så kort, og evt få snakka med en gynekolog da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får vi håpe det klaffer før sommeren, så slipper du turen til gyn, snuppeluppa:) Selv sitte jeg og har en merkelig, litt støl og prikkende følelse helt nede i magen. Tørr ikke å håpe på noe som helst, er bare på dag 21.. Føles nesten ut som en uvi (urinveisinf), litt sån merkelig følelse.. Jaja, får vente i tålmodighet. Som de fleste andre herinne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffen smaker så rart!!!!! Godt tegn? Eneste tegn så langt, i allefall ;-)

 

Andre som merker noe når de kjenner riktig godt etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke til IKM....

Kraftig stikking i livmoren, nesten som mens murringer. Kanskje det er festesmerter ;-P

 

Uansett, spendende, spendende. Hvem trenger påskekrim...

 

Lykke til, jenter

 

La som invadere 1. trimester om en ukes tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...