Gå til innhold

En samtale fra NAV i dag....

Anbefalte innlegg

Skrevet

og bare så det er sagt, jeg møter alltid den nav-ansatte med blid tone og et smil og har faktisk forventninger om at alt skal gå bra.

men jeg blir like skuffa over dere hver gang.

enten så er dere frekke i kjeften, ellers så er dere bare ubrukelige.

sådetsåh.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes historiene er underholdende, jeg. Skal ikke da NAV ansatte få lov til å få ut litt brede, når de tar imot dritt hele dagen, til og med her inne?? Tror ikke noen i NAV ler når folk ikke får pengene sine, eller ler av folk som er i vanskelige livssituasjoner. Støtter meg til den som sa at man får den respekt man fortjener. Tråden omhandler frekke folk hos nav, ikke noe annet...

Skrevet

Enhver sak har flere sider. Det er mange ansatte rundtomkring som får mye kjeft. kundebehandlere, leger, inkassomedarbeidere, politi osv.

Men de legger ikke ut på dib om sine vanskelige brukere.

Nei, det er ikke lov å blåse ut sånn. Det er å tråkke over grenser, og dere viser en underlig respekt for deres brukere.

Blir helt satt ut her av denne "retten" dere mener dere har til å snakke om brukere som er "dumme"...

Skrevet

Du skjønner ikke hva jeg mener 19:26. De som omtales i tråden er ikke nødvendigvis en stigmatisert gruppe. Det er nødvendigvis ikke psykiatriske pasienter eller rusmisbrukere osv. De som omtales her er de som ringer angående stønader, reiseregninger osv , ikke de med OPPFØLGINGSBEHOV fra NAV ut over ordinær bistand. Du trenger ikke stigmatisere folk uten stigma, frøken prektig.

Skrevet

Jeg har aldri hatt noe problemer med nav før. Bare blitt møtt av hyggelige nav ansatte, og bare hatt positiv erfaring med nav.

Men syns heller ikke det er greit av nav-ansatte å sitte her inne og ler av brukerer.

Skrevet

N=Nav-ansatt

J=Jeg

Etter noen runder for å komme til riktig saksbehandler...

J: Hei, mitt navn er XX. Sønnen min skal legges inn på sykehus i Oslo, og vi bor i Trondheim. Hvordan skal jeg gå fram for å bestille og få dekket reise?

N: Det vet jeg ikke.

J: Neivel, er det noen der som vet det? Eventuelt har du mulighet til å sjekke det opp?

N: Nei

J: Ånei, har du noen forslag til hvordan jeg kan gå fram for å finne ut av det?

N: Nei

J: Neivel, takk for hjelpen. Hadet.

N: Hadet.

Prøver å ringe et NAV kontor i en annen kommune:

J: Hei, mitt navn er XX. Sønnen min skal legges inn på sykehus i Oslo, og vi bor i Trondheim. Hvordan skal jeg gå fram for å bestille og få dekket reise?

N: Det er bare å bestille flybillett selv og ta vare på kvittering så får du dekket når du kommer tilbake.

J: Takk skal du ha. Trenger jeg noen legeattest eller noe sånn?

N: Nei, når det er innleggelse trenger du ikke det.

J: Tusen takk for hjelpen. Hadet.

Etter sykehusoppholdet. Ringer NAV hos min kommune igjen.

J: Hei, mitt navn er XX. Sønnen min har vært innlagt på sykehus i Oslo, og jeg lurer på hvordan jeg skal gå fram for å få dekket flybilletten?

N: Kjøpte du flybilletten selv?

J: Ja, jeg fikk beskjed fra NAV om at jeg kunne gjøre det.

N: Nei, det er ikke lov. Du skulle fått rekvisisjon fra oss.

J: Men det var jo ikke det jeg fikk beskjed om fra NAV.

N: Ok, vi kan kanskje gjøre et unntak og dekke det likevel.

J: Tusen takk. Hvordan går jeg fram?

N: Du må sende inn kvittering og skriftlig erklæring fra lege om at dere møtte til timen.

J: Eh, det har jeg ikke, men jeg har søknad om pleiepenger som er signert av lege. Kan det brukes.

N: Nei, det går ikke. Da kan du nok ikke få noen penger.

J: Jammen... eh..

N: Hadet. *Legg på*

Jadda, jeg fikk aldri de pengene. Herregud, jeg må lære meg å bli litt frekkere i telefonen. MAKAN! Tre ubrukelige NAV-ansatte på veldig kort tid.

Skrevet

du nav damen har bæsja på leggen for hele nav tilsammen.

sender mail til vg og dagbladet jeg, tipper de vil elske en saftig sak som denne ;)

dette bare bekrefter det jeg har tenkt om dere nav-ansatte tidligere.

makan til sladregjeng som ser ned på folkene dere egentlig skulle hjulpet...

Skrevet

Huff, det var dårlig å lese HI. Jeg jobber selv med kundebehandling, men det er skatteetaten og det virker som folk har litt mer respekt. Tror de fleste med kundekontakt må tåle litt, men når man få høre ord som "hore" går grensa - da hadde jeg lagt på øyeblikkelig.

Skrevet

Idioti... Så hvisei kassadame hadde skrevet om en frekk kunde, da hadde du også ringt VG? Kom deg ned på jorda igjen.

Skrevet

Jeg så ikke i innlegget ditt at du er ansatt i Nav.

Skrevet

HI, synes dette var en morsomt og informativt innlegg. Utrolig mange som tydligvis tror at de kan behandle folk som er ansatt på NAV dårligere enn skitten man har under skoa. Det er helt uakseptabelt og skal ikke godtas!

Og dere som kritiserer HI for innlegget og henvíser til taushetsplikten, DETTE er ikke brudd på den! Det er ingen som kan forstå hvem, hvor, når osv dette skjedde!

Og håper virkelig at dagbladet og VG har bedre for seg enn å skrive om dette!! Latterlig av den som skrev det.

Hilsen sosionom som ikke jobber i NAV

Skrevet

Hvordan skulle jeg ha hjulpet dama jeg skrev om i det siste eksempelet mitt? Hva ville du gjort annerledes? Skulle jeg spurt om jeg fikk bli med henne hjem for å lete gjennom papirene hennes? Eller skulle jeg sagt at selvsagt betaler vi uten kvitteringer? Ikke noe problem det nei...

Og dersom du ikke har skjønt det så skriver iallefall jeg om historiene slik at de på ingen måte kan knyttes til konkrete personer. Regner med hi gjhør det samme.

Nav-dama

Skrevet

Nav-ansatte er også en stigmatisert gruppe.

Nav-dama2

Skrevet

kjære lille nav dame, problemet er at du legger ut om det på nett.

hvis du ikke skjønner det , da er du virkelig dum..

og en kassadame er vel ikke heeeelt det samme du under her som sa det..

tipper vg har stor intr. for denne saken jeg, de elsker jo å skrive om sånne ting..

Skrevet

Gjesp. Tomme trusler.

Skrevet

Bra tråd, gode historier. Synd med alle snerpene.. Det er jo bare historer fra en hverdag nav- folka har. Og herregud for en hverdag. All ære for at de holder ut mener jo jeg. Dagbladet og VG.. Hahaha :D Like greit å anmelde først om sist her!!( Å fan, ikke vet vi hvem de ansatte er og ikke hvem da fornærmede er... :( )

Skrevet

dette viser jo hvilken innstilling enkeltpersoner i NAV har til sin taushetsplikt. Det handler ikke om at NAVansatte ikke har en tøff arbeidsdag - for det har de nok. Men derfra til å mene at man pga dette skal ha rett til å slenge med leppa på et forum på nettet - det er i mitt hode feil. Så får jeg heller være snerpete.

Skrevet

Hvis du syns dette er så upassende så kan man like gjerne legge ned alle diskusjonsforum på nettet. Herrefred...

Skrevet

Det er jo ikke det dette handler om - om man er snerpete eller ikke. Og det er faktisk ikke så ofte at jeg reagerer på hva folk skriver. Men jeg mener at man ikke skal skrive slikt på internett, uansett - så kan man sikkert være uenig i det.

Dersom man har det så ille på arbeidsplassen sin at man må legge ut sånne historier på internett, så har man et problem. Og selv om disse historiene ikke er gjenkjennbare, så er det noe med den håningen av enkeltbrukere i NAV. Og er det noe denne organisasjonen ikke trenger, så er det ansatte som ytrer slikt på åpne forum.

Dersom dere ikke skjønner det, så bør dere kanskje ha en gjennomgang om hvor grensen går internt. Og best er det om at det som skjer på jobb forblir på jobb. Dersom en legger ut ting her, hvordan skal jeg kunne stole på at de som har taushetsplikt om meg overholder det overfor folk som kjenner meg?

Skrevet

21:27

Snakker om håning av enkeltbrukere i NAV, hva med håningen av de som jobber der? DEN overgår jo det meste spør du meg.. Har kikket på den andre nav- tråden her inne. De ansatte blir kalt både det ene og det andre - der kan man snakke om håning. Det er jo bare noen eksempler som ikke kan relateres til noen i det ganske land, herregud... Klart taushetsplikten overholdes i NAV. Det gjør den på tråden her også etter hva jeg seg. I forvaltningsloven kan du jo se hva taushetsplikten innebærer, og så kan du jo selv vurdere om den er brutt i tråden her.

Skrevet

Kjempeartig tråd!

Har selv jobbet med kunder, da med fakturering, purringer og inkasso. Gruet meg til hver gang jeg skulle overføre til inkasso, da visste jeg at telefonen ikke stod stille. Enkelte er ganske så ufine. En fyr regelrett skrek meg i øret, da måtte jeg bare si at han kunne ringe meg tilbake når han hadde lært seg å oppføre seg, deretter la jeg på. Jeg hadde hjertebank og var rett og slett opprørt. Løp inn til sjefen min og fortalte hva jeg hadde sagt. He he. Hun tok det med fatning, heldigvis.

Skrevet

En flott tråd. All ære til dere Nav-ansatte som holder ut med utakknemlige, uhøflige og krevende mennesker! Skal ha, skal ha!

Skrevet

Tenk på de som tar imot flere slike daglig da, 21:53 :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...