Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Jeg: Nav XX, god dag. Bruker: Jeg skal snakke med en saksbehandler. J: Ja, hvilket område er det snakk om? B: Noen stønader og sånt J: Jeg må nesten vite hva slags stønader for å kunne sette deg til en som kan hjelpe deg best mulig.. B: Det er noen penger datteren min skal ha... (stillhet) J: Ja, sykepenger, dagpenger, eller...? B: Det er sånne stønader... J: Kan jeg få fødselsdatoen hennes, så kan jeg se her hva hun har? B: Nei, jeg skal snakke med en saksbehandler som har med stønader å gjøre. J: Jeg må nesten vite hva slags stønader for å finne rett person til deg... B: Dere kan altså ingenting! *Legger på* Er det fortsatt jeg - den navansatte - som er inkompetent her? Samtalen foregikk frøvrig rolig og saklig fra begges side, så jeg ble litt paff da hun bare la på...
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Hahaha, hører ikke tankelesing med til utdannelsen altså?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Når du ringer NAV så kommer du til et sentralbord og for at de skal kunne sette deg til rett NAV-kontor og til riktig saksbehandler så trenger de så mye info som mulig. Og da er det bedre å gi dem det slik at man slipper å sitte på "timesvis" i telefon-kverna på jakt etter rette person som kan svare på de riktige tingene. Hadde du ikke vært så vanskelig så ville du nok fått den hjelpen du trengte. Så pust inn, pust ut og ring på nytt. Og vær litt blid og gi sentralborddamen, eller mannen, den info h*n trenger og du skal se at du får hjelp. Hilsen ei som har vært i NAV-Kverna i over 1 år
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Hahaha Du visste jo ikke en gang hva du ville! Det er jo så mange stønadsområder det er snakk om at du må jo fortelle om det gjelder barnetrygd, OS, enslig forsørger osv. Den NAV- ansatte burde kanskje skjønt det da du sa det var til datteren din, men datteren din kunne jo like gjerne vært en hjelpesløs 20- åring som var blakk eller måtte søke dagpenger.. Snakk om å kaste stein i glasshus, HI !
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #5 Skrevet 3. mars 2010 Tror du misforsto HI, ho klaget ikke på en som jobber på nav men tydeligvis jobber der selv. og gjentok en samtale
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #6 Skrevet 3. mars 2010 Ehh. Nå er det vel strengt tatt sentralborddama som har skrevet innlegget... Lese først, kommentere etterpå...
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #7 Skrevet 3. mars 2010 Hva snakker d om 12:44. Hi er vel den som er ansatt i NAV
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #8 Skrevet 3. mars 2010 Åja, det var DU som skrevsom satt i tlf på NAV jaah... Guri, så treg man skulle tro det var jeg som ringte, hehe
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #9 Skrevet 3. mars 2010 Her er en jeg hadde før vi gikk over til å ha egen Nav-telefon (da rullerte vi på å ta telefonen) Jeg: Nav XXX, du snakker med XXX Bruker: Jeg vil snakke med en saksbehandler Jeg: Da kan du snakke med meg Bruker: Nei, jeg vil ikke snakke med en sentralborddame Jeg: Vi saksbehandlere her på kontoret bytter på å betjene telefonen, så du snakker med en saksbehandler Bruker: Dette finner jeg meg ikke i, sett meg over til en saksbehandler øyeblikkelig! Jeg: gjentar det jeg allerede har sagt, i et vennlig tonefall Bruker: Dette vil få konsekvenser (og så slenger han på røret).
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #10 Skrevet 3. mars 2010 For en gang skyld var ikke dette en person som klager på nav, men en nav-ansatt som klager på en bruker.. Også skjønner ikke leserene her inne det engang, vittig
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #11 Skrevet 3. mars 2010 Jeg - HI - er den navansatte ja, og det er mulig det er slemt av meg, men jeg er så lei av at vi blir rakket på i alle sammenhenger, at jeg ville bare gi et eksempel på at det er ikke såååå lett å skjønne brukerene bestandig
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #12 Skrevet 3. mars 2010 Beklager, jeg leste det omvendt. Til HI: Noen brukere er ikke helt på kanal. Det skal være sikkert og visst. Ha en finfin dag 12:40
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #13 Skrevet 3. mars 2010 Eller denne: Jeg: Nav XXX, du snakker med XXX Bruker: Jeg har fått avslag på søknaden min om sosialhjelp, og det er faen meg helt på trynet. Er dere en gjeng apekatter som sitter der eller? Jeg: Dersom du mener vedtaket er urettmessig må du klage skriftlig innen fastsatt frist. Bruker: Di jævla hore, håper du brenner i helvete! *slenger på røret* Nav-dama
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #14 Skrevet 3. mars 2010 Full forståelse til deg og dere andre Nav-damer/menn der ute! Dere skal høre myyye!!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #15 Skrevet 3. mars 2010 Heheh Hadde bestemt seg på forhånd han - mange som har det Hva ble så konsekvensen? En bruker på NAV hos oss leverte skriftlig klage til NAV klage fordi hun måtte vente 5 minutter på saksbehandler. SB stod i mottak og måtte gjøre seg ferdig med en bruker før hun kunne ta henne inn til samtale... Lurer på om hun har levert skriftlig klage til fylkeslegen de gangene hun har måttet vente 5 min på legen...
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #16 Skrevet 3. mars 2010 Ble ingen konsekvenser, som vanlig. Jeg burde selvsagt skrevet avvik på det, men dessverre er slikt så vanlig at jeg knapt beveger et øyelokk lenger. Alt folk har av frustrasjon og sinne virker det som om vi er søppelstasjon for. Nav-dama
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #17 Skrevet 3. mars 2010 Liker tråden godt jeg, HI, Det må jo kunne gå begge veier! Jeg: Hei, det er NAV ......, Du snakker med ....... Bruker: Hei, jeg ringer for mannen min... Lurer på feriepenger av ytelse. J: Hvilken ytelse gjelder det? B: Hva mener du? J: Er det dagpenger, rehabilitering, attføring, tidsbegrenset ufør eller uførestønad? B: Medisinsk ufør.. J: ?? Mener du tidsbegrenset? B: Nei medisinsk. (Jeg går ut i fra hun mener TU) J: Du opparbeider deg ikke feriepenger på stønaden. Du får det samme utbetalt hver måned, halv skatt en mnd i sommer og en i vinter. Du finner info om dette på nav,no B: Sint stemme: Det står jo det i vedtaket! J: Tviler jeg på men får fnr. så kan jeg sjekke vedtaket om du vil det. J: Står ikke noe i vedtaket om dette. B: En jeg snakket med en annen dag hos dere sa at man fikk feriepenger. J: Hvem snakket du med? B: Husker ikke navnet. J: Var det mann eller kvinne? B: Husker ikke. J: Husker du ikke om det var mann eller kvinne? B: Nei. J: Husker du hvilken dag du ringte da? B Nei. B:Jeg krever å bli satt over til xxx, dette kan ikke du. (Ekspert på området) J: Han kommer til å gi det samme svaret som jeg gjør, men et lite øyeblikk, skal se om han er ledig. Setter over tlf. til annen saksbehandler. Han gav samme svar, men bruker ble SKIKKELIG ufin til han og det endte med at bruker slengte på røret. For det er jo vi som sitter på nav som bestemmer reglene for det første, og for det andre, hadde man giddet å sjekke nettsidene så kunne en ha funnet ut av det på egen hånd..
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #18 Skrevet 3. mars 2010 Dere som leste innlegget til Hi feil, og som selv er i Nav-systemet, kanskje dere skal gå inn i dere selv og analysere deres egen innsats? Det er alltid Nav sin skyld, Nav ansatte er så tette i pappen, ingen kan noe som helst, bytt ut hele hurven. Haha, dere er ressurssvake, patetiske og mindre intelligente. Skyld på dere selv. Kom dere ut i arbeid så slipper dere å ha noe med Nav å gkøre. SKAL HA - SKAL HA!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #19 Skrevet 3. mars 2010 En flott tråd Hi, på tide det går denne veien også Et bidrag fra meg: Jeg: Nav xx, xx. Bruker:Hvor er pengene mine? J: Hva er fødselsnr ditt? B: xx J: Du har vilkår for ytelsen B: Hva? Hvorfor det? J: Har du ikke lest vedtaket? B: Nei J: Du må alltid lese vedtaket ditt B: Hva må jeg gjøre? J: Du må levere koip av jobbsøknader og evnt svar fra arbeidsgivere B: Kjefter og smeller i vei J: Du må levere dette før vilkåret blir opphevet B: Jeg vil ha ny saksbehandler! J: Det valget har du desverre ikke. Du må levere jobbsøknader. B: Du gjør det så vanskelig for meg! du straffer meg! J: Vi stiller krav for at du skal kunne motta offentlig støtte, du må yte din del B: Jeg skal klage J: Ja det må du bare gjøre B: Legger på Kan tenke meg brukeren sprer videre: Jeg får ikke pengene jeg har krav på, de bruker så lang tid, saksbehandleren er ubrukelig...
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #20 Skrevet 3. mars 2010 Hehehe, utrolig bra at dere på NAV kan ta igjen, og fortelle dette landet om at brukerne slett ikke er så smarte selv alltid. Jeg tror altfor mange er så sure og sinte på NAV at de rett og slett bare har bestemt seg for å være vanskelige fra og med øyeblikket de slår nummeret. Det er jo "bare NAV, som ikke kan noen ting uansett" liksom.. Og ja, jeg har vært frustrert på NAV selv, men det må jo gå an å tenke at det faktisk er forskjell på de som jobber der også..
Bellinda Skrevet 3. mars 2010 #21 Skrevet 3. mars 2010 Da jeg jobbet relatert til NAV og lignende, så fikk vi beskjed om å aldri si "Ja det må du jo bare gjøre" når klientene sa at de skulle klage, fordi det kan oppfattes hånlig... Men jepp, man hører alt for mye rart også fra den andre siden Jeg jobber nå med kundeservice i en bredbåndsleverandør, og opplever ofte at folk lyver meg rett opp i ansiktet på telefon.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #22 Skrevet 3. mars 2010 hva når en har et barn med alvorlig ichemiskhjerneskade, cp og epilepsi! en søker v/hjelp av sykehusets habiliteringsavd. og sosionomer, på hjelpestødnad og siden forhøyet hjelpestødnad. det er snakk om en klar diagnose- en selfølge barnet skal ha hjelp, m/lovfestet rett. men får ikke brev om mottat søknad og da heller ikke hvor lang, forventet behandlingstid det tar. ja jeg vet en får tilbake betalt fra søknadsdato osv. når jeg ringer for å hørre ang. saken, blir en møtt med en ufin tone, jeg vet ikke hvem søknadsbehandler er. har ikke fått noe fra NAV om dette. men hun kan finne barnet på fødselsdato -men vil ikke si hvem saksbehandler er. men ser vi skulle hatt svar for to mnd. siden. jeg ber henne sende en purring på saken men, det liker dame tydeligvis dårlig. aner ikke om hun gjorde dette eller ei. for hun spurte om det vat noe mer. jeg sa nei. hun la på!! til hi som da jobber i NAV. Jeg som sitter på andre siden, syntes de aller fleste på NAV er vanskelige og lite service-innstilte mennesker. som må til en hvertid bør, må ta hensyn til livssituasjonen andre mennesker er i. Jeg driter i om du har en dårlig dag. Men du må hjelpe "Meg" selv om jeg har en dårlig dag!! capishe?!!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #23 Skrevet 3. mars 2010 Ja, vi må hjelpe folk uansett hvordan de oppfører seg, men jeg strekker meg helt klart lenger når folk opptrer høflig og greit. Ikke det at jeg ikke yter service uansett, men service utover det man kan forvente yter jeg ikke ¨når folk oppfører seg som usiviliserte klagebøtter. Man kan være misfornøyd og likevel oppføre seg som folk. Nav-dama
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #24 Skrevet 3. mars 2010 Elsker denne tråden. Er så lei folk både her og feks facebook klager på nav, oppretter grupper etc. Hilsen sosionom som ikke jobber i nav
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #25 Skrevet 3. mars 2010 Jeg er HI - hvor i mitt innlegg er jeg uhøflig og lite villig til å hjelpe? - Jeg prøvde jo som bare rakkern å få noe ut av dama så jeg kunne hjelpe henne, men "stønad" er ikke bra nok, og hun ville heller ikke gi meg informasjon jeg trengte for å kunne hjelpe! Det er leit å høre at du har et kronisk sykt barn, jeg vet akkurat hvordan det er. Og det er leit å høre at du føler du møter motgang i systemet - men MÅ du dra det inn i en tråd som handler om noe helt annet? Jeg har selv et kronisk sykt barn, jeg raser mellom sykehus, fysioterapeuter, leger, øyespesialister, ørespesialister og offentlige kontorer osv - så jeg vet det er slitsomt. Men jeg ser ikke hvordan ditt syke barn, eller mitt, har noe med denne tråden å gjøre. Her var det snakk om "frustrasjon" eller litt lattermildhet over en bruker som virkelig ikke ville ha hjelp, noe som ikke kan sammenlignes med det du beskriver. Hilsen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå