Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #26 Skrevet 3. mars 2010 Her om dagen kom det inn en rasende fyr i kundemottaket vårt. "Hvor faen blir det av dagpengene mine"? Spurte han. Rolig ba jeg om legitimasjon slik at jeg fikk sjekket hvordan saken lå an. Da viser det seg at han ikke har søkt (!!). Jeg informerer han om at det kan være lurt å søke dersom man vil ha dagpenger. Han skjeller meg da ut, for han har jo tross alt meldt seg som arbeidssøker på nettet, og da skulle dagpengen komme av seg selv (!!). Nav-dama
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #27 Skrevet 3. mars 2010 dere som jobber på NAV møter nok mange typer mennesker. det er nok noe dere sitter å ler av på pausene ja. og dere ler vel av dem som ikke skjønner bæret av hvordan systemet funker. trist da at jeg som har kronisksykt barn, selv møter menesker som jobber på NAV. som jeg finner inkompetente og vanskelige. skulle ønske jeg kunne sitte å le av dere og at det ville ha noen betydning. NAV er og blir et dårlig system, med "for mange kokker og for mye søl". er ikke allmennheten dere møter i hverdagen som er latterlige- snarere "systemet".
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #28 Skrevet 3. mars 2010 Synes dette var en trivelig tråd. Jeg har selv jobbet i "kundeservicebransjen", dog ikke nav, og makan til innimellom usakligheter man hører...blir helt matt. Jeg synes NAV gjør en god jobb. Det er selvsagt rom for forbedringer på mange punkt, jobbet selv med en som "kun" hadde dårlige dager, men i det store og det hele tror jeg de fleste gjør en upåklagelig jobb! KS-dama
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #29 Skrevet 3. mars 2010 Kan ikke du lage din egen tråd? Eller skrive på en av de tusen trådene som omhandler "ubrukelige Nav". Dette var ment som en tråd som kan fortelle litt om hvordan vi som jobber der opplever noen av våre burkere. Vi må kunne få blåse litt ut vi også. Nav-dama
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #30 Skrevet 3. mars 2010 Jeg liker ikke denne tråden. Ikke fordi jeg ikke ser at NAV har brukere som ikke alltid er så smarte, det ligger vel i NAVs natur kanskje? Men fordi man her refererer telefonsamtaler med brukere, noe som atter en gang ikke er helt bra med hensyn til taushetsplikten. Jeg er ikke selv NAVbruker, men har med deler av denne gruppen å gjøre i min egen, og det er en gruppe som stigmatiseres, henges ut og anses å være ganske ubrukelige på det meste. Det gjør jo også noe med mennesker når man til stadighet blir uglesett og mistenkeliggjort. Jeg har aldri trodd at NAV består av en mengde ubrukelige mennesker, og jeg liker ikke at enkeltpersoner henges ut hverken av brukere eller ansatte. Men husk at det er den NAVansatte som sitter med både makt og kompetanse på mennesker, og dermed bør også denne være for stor til å legge ut samtaler man har hatt på nettet. Det vitner om lite respekt for brukeren - det mennesket som kanskje ikke greier å formidle alt sånn som saksbehandleren vil.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #31 Skrevet 3. mars 2010 Er du like gørr i virkeligheten? Dersom noen kan identifiserers utfra dette skal jeg med glede spise hatten min. Nav-dama
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #32 Skrevet 3. mars 2010 Det handler ikke om identifisering, det handler om respekt - eller mangel på sådan, og jeg kan ikke se at du kan ha respekt for dine brukere nå du legger ut samtalereferat på nettet. jeg er aldeles ikke gørr, men jeg blander ikke jobben min inn i dib på denne måten!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #33 Skrevet 3. mars 2010 Jeg jobber ikke i Nav jeg, men var innom for noen dager siden for å fornye en stønad. Da stod det en mann foran skranken og forklarte ganske utydelig hva han skulle, til slutt ble han sur, mumlet at dere nav ansatte bryr dere bare om papirer og ikke folkene. Var tydelig at han skulle til å hisse seg opp og var på vei til å gå i fullt sinne. Damen i skranken var likevel like blid, stoppet han og gjorde sitt beste for å hjelpe han. Jeg selv har stort sett bare gode opplevelser ifht ansatte på nav, god service og god informasjon, selv om jeg kan bli småsur om pengene ikke kommer slik de skal pga feil, men da er jeg ikke sure på folkene, de er da bare mennesker de å.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #34 Skrevet 3. mars 2010 Men å referere fra en samtale med mannen sin er ikke mangel på respekt? (eller svigermor, søster, venninne osv) Man må da kunne ventilere litt her inne sålenge ingen blir identifisert. Syns du er i overkant prektig og humørløs nå. Nav-dama
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #35 Skrevet 3. mars 2010 Ja, kall meg gjerne prektig. Men forskjellen på å referere en samtale mellom deg og din mann og en samtale på NAVkontoret er jo ganske åpenlys. Og man skal trå varsomt, det er nå min mening og sier svært lite om mitt humør.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #36 Skrevet 3. mars 2010 Sålenge ikke noen kan identifiseres ser jeg virkelig ikke poenget ditt
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #37 Skrevet 3. mars 2010 Støtter meg helt og holdent til NAV- dama her! Du prektige og humørløse som arbeider innen bransjen vet jo vel lovverket i fht taushetsplikten regner jeg med... Du hadde vel ikke kasus fra virkeligheten på skolen heller du? Er det brudd på taushetlikten også kanskje??
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #38 Skrevet 3. mars 2010 Jeg gir brukere den respekt de fortjener. De fleste fortejener masse respekt, og jeg er faktisk kjent for min respekt for de brukerne jeg har. Mine brukere er kjempefornøyd med meg som saksbehandler, og mange prøver til å med å snike seg inn i portefølgen min. Sådetsåh! Men så er det de som ringer og er ufine og respektløse til meg, jeg tolererer rett og slett ikke det, får da være måte på til oppførsel! Og så begynner prektige dama og snakke om respekt for enkeltmennesket og taushetsplikt og blablabla. SPAR MEG, du kan ta deg en tur i telefonmottaket på NAV så tror jeg pipa fort får en annen lyd.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #39 Skrevet 3. mars 2010 Det er litt spesielt at når du leser denne samtalen, så henger du deg opp i at jeg sier at han bare kan klage. Feil fokus spør du meg. Jeg sa det forresten ikke på en hånlig måte.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #40 Skrevet 3. mars 2010 Du sier først at dine brukere er kjempefornøyd med deg, men så er det de som ringer og er ufine? Har du ikke bare fornøyde brukere da? Jeg har OGSÅ fornøyde brukere. Sådetsåh! Det hadde du ikke trodd det. Har du grunnlag for å uttale deg på vegne av Nav-ansatte? 13:43 og Nav-dama2
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #41 Skrevet 3. mars 2010 Det er ikke MINE brukere som ringer på tlf da.. Det er Gud og hvermann som mottar noe fra NAV. Min brukere er de jeg er SAKSBEHANDLER til.. Jesuhs...
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #42 Skrevet 3. mars 2010 Skulle mene jeg hadde grunnlag til å uttale meg på vegne av NAV- ansatte på lik linje med andre NAV ansatte..
Himmel og hav Skrevet 3. mars 2010 #43 Skrevet 3. mars 2010 Hehe. Morsom tråd ( bortsett fra kverulantene...) Jeg satt i venteomrrådet på mitt navkontor her en dag og overhørte følgende mellom en i mottaket på nav og en mann som tydeligvis var godt forberedt på å krangle for rettighetene sine: Nav: Neste! Bruker: Jeg trenger et sånt skjema. N: Hvilket skjema er det du trenger? B: Et sånt som jeg fikk her om dagen, jeg har mistet det. N: Husker du hva det heter? Eller kan du si noe om hva det gjelder? B: Ikke prøv deg! Jeg veit vel at jeg har krav på å få et nytt! Eller skal dere spare penger på det også nå? HÆ? N: VI har veldig mange forskjellige skjemaer...gjelder det arbeid, trygdeytelser... B: Ja, det skulle du vel likt å vite!!! *snur seg, himler med øynene og tramper ut* All ære til navansatte, for makan til fordomsfult menneske har jeg ikke vært borti! Vi andre som satt der, og ikke kunne unngå å høre samtalen bare ristet på hodet i vantro. Men han forteller sikkert alle om mangelen på service...
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #44 Skrevet 3. mars 2010 Morsom tråd:) Jeg kan bare forestille meg hvor mange spesielle typer man møter på i dette yrket. Å ha litt galgenhumor er vel nesten et must. Må jo være utrolig frustrende når vedkommede, allerede før de har ringt, har bestemt seg for å være forbanna og fiendlig innstilt. Hilsen fornøyd NAV-kunde (som fant på nettet hvilke skjema jeg trengte, spurte etter det i skranken, fylte det ut og ga det til den smilende NAVansatte)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #45 Skrevet 3. mars 2010 Kom på en til: Ei sur og tverr dame kommer inn og sier hun skal ha refundert penger for ei reise hun har vært på (før reise gikk over til helseforetakene). Jeg gir henne skjema, ber henne fylle det ut og levere det i skranken når hun er ferdig. Hun sier at hun ikke har noen kvitteringer. Jeg sier da at hun kan ta med seg skjemaet,fylle det ut hjemme, og levere det når hun har funnet frem kvitteringene. Jeg sier også at dersom hun ikke har kvitteringer fra selve reisen kan det gå greit om hun leverer en bekreftelse på at hun har vært til kontroll på sykehuset (slik hun sier hun har vært). Damma gir meg da ei lekse om hvor vanskelig jeg er, og om jeg mistenker henne for å lyve. Jeg sier som sant er at jeg ikke tror hun lyver,men at vi likevel på ha dokumentasjon før vi kan betale ut refusjon. Hun sier da at når jeg oppfører meg på denne måten kan det til helvete være med hele greia. Hun river så skjemaet i biter, kaster det på gulvet, og tramper ut av lokalet. Må legge til at dette er en dame som er "vel ansett" i byen vår. Det sier litt om at folk mener de kan tillate seg hva som helst på Nav, ting de ikke vil ha drømt om å gjort andre steder. Nav-dama
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #46 Skrevet 3. mars 2010 At enkelte NAVansatte må blåse ut på en tråd på DIB sier jo det meste om hvor tragiske dere er... Jeg er skremt over holdninger og utlevering av ting som er taushetsbelagt. i min verden snakker man om slikt på jobben, ikke hjemme, ikke ute - og aldri, aldri på nett. Jeg jobber innenfor psykiatrien, jeg kan bli oppgitt over andre jeg også, men jeg ville aldri i verden snakke om enkelttilfeller på nett. Håper virkelig at dere får en lærepenge!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #47 Skrevet 3. mars 2010 Det blir vel litt annet å snakke om psykiatriske pasienter, som gjerne fra før er en stigmatisert gruppe, enn å snakke om helt vanlige kunder på NAV...
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #48 Skrevet 3. mars 2010 Herreminhatt, jeg blir helt sjokkert over oppførselen til folk! Kan ikek forstå at mennesker krever respekt når de ikke skjønner at de må vise respekt selv! Jeg har ingenting annet enn godt å si om NAV, jeg. Og jeg har, helt til august 09, hatt nær kontakt med de helt siden det het Arbeidskontoret. Pga sykemeldinger, attføringer og videreutdannelse, samt kurs og dagpenger og alt med seg, har jeg god erfaring. Og, kanskje jeg er heldig, men jeg har aldri i løpet av disse årene, blitt behandlet dårlig eller ikke fått det jeg har krav på. Jeg har fått god hjelp til å søke slik at det har blitt til det (økonomisk) beste for meg og jeg har aldri fått penger for sent med mindre jeg selv har gjort en feil i forkant. All ære til NAV-ansatte, som må tåle å bli tråkka på gjennom en arbeidsda og bli hengt ut i media. Jeg hadde ALDRI klart det!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #49 Skrevet 3. mars 2010 til nav-dama eller hi hvis du ikke er samme person: ettersom du legger ut denne tråden her, blir jeg bare enda mer sikker på at de fleste som jobber på nav er ubrukelige fjompenisser.. du er vel en av dem som sitter å ler godt av folk som ikke får pengene de skulle hatt for lenge siden, eller sitter å baksnakker folk på pauserommet. fysj, hadde jeg visst hvem du var skulle jeg gått rett til sjefen din. nei, ingen kan nok finne ut hvem denne brukeren var, men jeg syns det vitner om lite respekt for folk du jobber med, og at det skinner godt igjennom hva du egentlig syns om folk som bruker nav. kansje du ikke skulle jobbet med mennesker i det hele tatt.....?? du er for meg selveste manifestasjonen på en typisk ubrukelig, dum, sladrekjerring-nav ansatt! skjerp deg.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #50 Skrevet 3. mars 2010 Bare til opplysning, så er de aller fleste av mine pasienter "kunder" på NAV. Jeg mener ikke at man skal kunne henge ut NAVansatte i hytt og pine, men dersom man mener at man skal ha rett til å henge ut enkeltpersoner på internett, så bør man skifte yrke! NAVbrukere er absolutt en stigmatisert gruppe, og det hjelper ikke at sladresjuke kjerringer driter på draget på dib.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå