Gjest Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 Tenkte kanskje det kunne vere greit med ein tråd bare om rugeperioden..?Eg hadde innsett igår,og idag er eg litt rar i magen,den er litt hard liksom..(vanskelig og forklare).Er blitt forkjøla,kan dette ha noe innvirkning på om det fester seg eller ikke??Hvordan går det med dere andre rugere??=)
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 Da melder jeg meg inn her:o) Ble ruger på to fine 4-delte fryseegg på mandag. Skal ta blodprøve 8. mars. Har hatt fryseforsøk i naturlig syklus og hadde innsett syklusdag 18, så venter mens 3 dager før blodprøven skal tas. Håper selvfølgelig den ikke dukker opp... Er mitt 6. forsøk (3 ordinære og 3 frys) og ruger på mitt 9. og 10. egg nå. Får håpe disse er gulleggene:o) Er også forkjølet, ble det samme dag som jeg hadde innsett, og er litt redd for at dette kan ha negativ innvirkning på forsøket, men får håpe det ikke har noen betydning. Tar Progestan som progesteronstøtte i rugetiden og kjenner litt bivirkninger av den; murringer, stølhetsfølelse i korsrygg og livmorområde. Krysser fingrene for at uke 8 rugerne får mange positive tester XXX )
Gjest Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 Heia! Eg skal og ta blodprøven 8 mars,gøy at vi kan dele erfaringer=) Hvor hører du til,vi hører til riksen=)Eg fikk inn 4 delt ferskt egg,
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 Hører også til på Riksen;o) Dette blir spennende!! Noen flere som har blitt rugere i uke 8 som vil joine oss da?
Vimsa :) Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 Hei Jeg vil!!! Satte inn to icsi egg i går. Hører også til på riksen. Ha en fin dag!
MammaHåpet Skrevet 26. februar 2010 #6 Skrevet 26. februar 2010 ja henger meg på her da....ja denne rugetida, den er jo på en måte så koslig og på en annen måte sååå nervepirrende og sånn. fikk bare et embryo som var brukbart denne gangen, så nå satser vi alt på ett kort...skal teste 14.mars.er altså r.d. 4 i dag... uff jeg er så redd for å stresse, har for meg at dette ikke er bra, selv om jeg ikke har noe bevis for det. det er så mye stress på jobben hele tida...er liksom redd for at det skal ha noen dårlig påvirkning.
Vimsa :) Skrevet 26. februar 2010 #7 Skrevet 26. februar 2010 Hei jenter trodde ikke de skulle bli slik....men sitter "låst" foran pc og holder meg oppdatert på disse sidene... Mamma 10: Jeg skal ha testedag 9.mars. Rart at jeg skal ha det så mange dager før deg med tanke på at vi satte inn egg samme dag. Jeg har vært ute en tur i dag, men i nesten hele går og store deler i dag slapper jeg av på sofaen. har en svært fysisk tung jobb med mye stress. Har i tillegg nesten litt problemer meg å gå vanlig- smerter/ubehag nederst i magen og hele magen er super oppblåst (ser høygravid ut..hi,hi) Så min lege anbefalte meg å sykemelde meg tom 14.mars. Skal sies at vi har hatt det tøft de siste årene med mye sykdom (mannen min har hatt kreft x 2) Men heldigvis frisk nå!!!!! Men er du bekymret så gå til legen-dette er for kostbart til å ikke følge kroppen din sine ønsker! I morgen skal jeg prøve å starte mitt "normale" liv. Ha en fin kveld!
ღventer på lykkelitenღ Skrevet 26. februar 2010 #8 Skrevet 26. februar 2010 Heisann :-) Henger meg på her! Vi satt inn 2 fryseegg tirsdag denne uken.Testdato 9 mars. Har hatt 3 forsøk tidligere uten hell. Eller kanskje det er 4!plutselig litt usikker.Rart at en skal komme ut av tellinga på noe sånt!! Nå har vi hatt over ett års pause.Tida har flydd egentlig men det har jo også med at vi gifta oss i fjor sommer. Håper babyen har latt vente på seg for at mamma og pappa skulle gifte seg;-) hehe er jo lov å håpe.. Ene egget vi satt inn var 10-12 delt mens det andre var komt enda lenger så det hørtes veldig bra ut. Av symptomer kjenner jeg litt av hvert egentlig. Veldig ømme bryst,pleier jo å ha det når mensen er på vei også self:-/ ellers litt rar i magen. Mye luft. Kan jo være bivirkninger av progynova og Crinonen...Litt småstikninger og litt humørsvingninger. Jada så det var litt herifra. Håper vi alle får en positiv overraskelse når det nærmer seg..!!:-)) Klem fra
Antiope Skrevet 26. februar 2010 #9 Skrevet 26. februar 2010 Hei dere. Det ble satt inn to egg på meg idag. En 4 delt og en 2 delt, ingen på frys :-( . Har hatt vondt i magen siden uttak, men fikk beskjed om at det var normalt for noen. Har testdag onsdag den 10.
Mazza** Skrevet 26. februar 2010 #10 Skrevet 26. februar 2010 Heisan , ja da ble det 2 inn og 6 på frys idag. Bare å ruge som søren nå...prøver å gjøre alt som vanlig, bortsett fra å jobbe...tar meg tom en tur til Spania midt i ruginga....kan vel ikke gjøre noe det vel? Må si at jeg egentlig er såå utrolig lei av denne ruginga og prøvinga..hehe lover godt etter 1 dagen...vil egentlig bare starte opp livet mitt igjen...nå er alt på hold...kan jo ikke bestille oss en ferie engang...noen av dere andre som føler det litt sånn eller??
Lise259 Skrevet 26. februar 2010 #11 Skrevet 26. februar 2010 Hei, da henger jeg meg på også, er på rd2, skal ta en hjemmetest 10.mars- bursdagen til typen =) Jeg hører mange kjenner ting på kroppen og sånt, men er det lenger uti RD?? Det eneste jeg kjenner nå, er en slags "støl" følelse høyre side av nedre magen og har vært litt forstoppa. Har lagt inn ett egg, men har 3 på frys, så håper jeg ikke trenger å bruke dem nå... Jeg hører til porsgrunn...
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 27. februar 2010 #12 Skrevet 27. februar 2010 Så morro at det har blitt så mange rugere i uke 8! Da er vi en fin gjeng som kan følge hverandre:o) Statistisk sett er det jo noen av oss som skal teste positivt, så blir spennende å se hvem som blir de heldige denne gangen! Jeg satte inn 2 egg på mandag og er på rugedag 5 i dag. Tar litt Progestan (200mg pr dag) som progesteronstøtte i rugetiden og får litt bivirkninger av den som trøtthet, større/fyldigere pupper og murringer/stølhetsfølelse i korsrygg og mage. Ellers merker jeg ikke så mye mer enn det. Har hatt det på samme måte alle gangene jeg har vært ruger. Ellers er jeg veldig forkjølet fortsatt, så kan vel bli litt trøtt og slapp av det og;) Noen som merker at de får økt appetitt av Progestan? Har kun brukt Crinone tidligere, og kan ikke huske at jeg har vært så sulten da... Kunne nesten spist døgnet rundt jeg nå
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 27. februar 2010 #13 Skrevet 27. februar 2010 mamma10: Leste på profilen din og så at vi har opplevd noe av det samme. Jeg fikk blindtarmbetennelse i 1999, tok lang tid før jeg kom på sykehus, sånn at betennelsen hadde utviklet seg langt på vei og endte opp med tette eggledere pga dette. Kjipt:( Rugetiden innebærer mye følelser ja! Man håper så inderlig at det skal gå bra, samtidig som man er redd for nok et negativt resultat og vil ikke håpe for mye... Men husk at ett embryo er alt som skal til! Jeg har alltid hatt mange fine egg, men det har ikke hjulpet meg så langt.. Men leser om mange med bare ett egg som blir gravide rett som det er:o) Krysser fingrene for egget ditt jegXXX Hvis du synes det blir for mye negativt stress på jobben og at dette ikke er bra for deg, kan du vel be legen din om en sykemelding? evt gradert? Tror det er viktig at man gjør det som føles best for en selv, for noen vil det si å være delvis eller helt sykemeldt i rugetiden, mens for andre er det bedre å være på jobb for å få tankene over på noe annet. Ønsker alle sammen god ruging videre:o)
MammaHåpet Skrevet 27. februar 2010 #14 Skrevet 27. februar 2010 venter på lykkeliten: ja jeg kanksje skal sykmelde meg da, men har hört at det ikke går? at det ike er gyldig grunn liksom?og jeg er ass.sjef, så sjefen min blir helt hysterisk hvis jeg blir borte tror jeg :/ hun er helt lost uten meg sier hun...sukk... Lie: jeg går på sånn Progestan, og har värt veldig trött de siste dagene, nå skjönner jeg hvorfor, hehe og jeg åt som en gal i går, hele dagen, som om jeg aldri har spist för, hahaha har sovet i 14 timer nå! men er ikke du på r.d.6 nå? altså, regnes det ikke fra den dagen man gjör uttaket? jeg trodde jg var på r.d.5 i dag, og jeg hadde uttak på tirsdag:/ åså heldige dere er som har fått fryseegg, jeg fikk ingen denne gang:( da må jeg gjennom hele dritten på nytt om det ikke blir no denne gangen.... men ja, hvorfor skal jeg teste 14.mars? fatter ingenting, men tror de har andre rutiner her i Stockholm. de ahr vel opplevd att visse ikke svarer veldig seint på positivt test tror jeg. men uansett så kommer jo mensen för den tid om jeg ikke er gravid, så da er det jo bare å vente litt ekstra om den ikke kommer, og da er jeg mest sannsynlig gravid det var jeg iallefall den gangen den ikke kom för rd 12-13, da venta jeg helt til rd16, som jeg hadde fått beskjed om , og jaggu var jeg gravvid tålmodighet er en dyd....
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 27. februar 2010 #15 Skrevet 27. februar 2010 Mazza: høres veldig deilig ut å kunne reise bort til varmere strøk nå i rugeperioden:o) Begynner også å bli lei dette ivf styret nå. Begynt å tenke på hvor mye lenger jeg orker å holde på... Kommer nok til å prøve 1 forsøk til privat hvis dette ikke lykkes, men vet ikke om jeg orker mer etter det... Prøver så godt jeg kan å leve normalt og glede meg over alt det gode i livet utenom forsøk, men det er ikke alltid så lett nei.. Særlig ikke når alle nærmeste venner og familie får barn den ene etter den andre. Får håpe vi lykkes nå og kan sette strek:o)
MammaHåpet Skrevet 27. februar 2010 #16 Skrevet 27. februar 2010 Lie: å så snill du er;) ja da har vi veldig lik historie, har ikke hört om noen andre her inne med den historien. ja det er kjipt å oppleve sånt, jeg fikk også tarmslyng none år senere, og infeksjon i hele krooppen og masse skit. ikke rart jeg er redusert. :/ jeg vil gjerne slippe den jobben, samtidig kan jeg ikke väre sykmeldt hele tida, for kan jo ikke väre det i 9 mnd. jeg pröver heller å bytte jobb, faktisk, pröver å finne noe som er roligere snart. jobber med saken;)
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 27. februar 2010 #17 Skrevet 27. februar 2010 mamma10: Ja, da vet vi vel hvem som er synderen;) Rugedag 1 er dagen etter innsetting av embryo, så hvis du fikk satt inn på torsdag er du på rugedag 2 i dag:o) Men kan jo være at de regner det annerledes i Sverige? Jeg fikk satt inn 2 fryseegg på mandag og er da på rugedag 5 i dag etter mine beregninger;)
MammaHåpet Skrevet 27. februar 2010 #18 Skrevet 27. februar 2010 uff, ja det er utrolig töff prosess vi går igjennom alle sammen, jeg har ett forsök til i det offentlige, etter det så koster det jo 20tusen, og det har vi ikke råd med egentlig. det värste er at jeg kan ikke tenke meg et liv uten barn, og jeg får kjempeangst hver gang jeg tenker på det, vet ikke hvordan jeg skla klare å leve videre da, er redd jeg blir deppa resten av livet, og adopsjon er inget alternativ. det värste er at jeg vet ikke om jeg orker å fortsette å väre i et forhold engang, for lengselen etter barn blir (iallefall hos meg) mye sterkere når jeg er i et forhold enn når jeg lever alene. Og stesönnen min minner meg hver dag om det jeg ikke har.... jeg elsker min mann, og min stesönn, men lengselen vil alltid väre der så lenge jeg er med dem... uff, for et dilemma. nei, vi får tro å håpe på en bedre fremtid..
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 27. februar 2010 #19 Skrevet 27. februar 2010 mamma10: Kroppen din har vært igjennom endel den også ser jeg:( På grunn av at det var så betent rundt blindtarmen min, ville de ikke operere den bort og jeg måtte ha dren gjennom skjeden for å få ut puss som hadde samlet seg opp. Ikke rart de skjøre egglederne ble tette da!Det verste var at ingen fortalte meg at dette kunne føre til nedsatt fertilitet. Så gikk 8 år før jeg fant det ut etter å ha prøvd å få barn i flere år på normalt hvis. 1 år etter første blindtarmbetennelse fikk jeg det på nytt! Ikke hørt om mange som har hatt blindtarmbetennelse 2 ganger... Men da ble ihvertfall blindtarmen fjernet, så slipper heldigvis å få det igjen! Kan du ikke ta deg en tur til legen og fortelle hvordan du har det nå? Så kan dere bli enige om hva som er best for deg? Virker ikke som om dette er en god situasjon å være i nei. Håper det ordner seg til det beste for deg:o)
Mazza** Skrevet 27. februar 2010 #20 Skrevet 27. februar 2010 ja blir en jentetur til Spania i 6 dager. Grei avkobling...men det eneste problemet er jo den gangen midt på dagen som jeg må slenge nmeg nedpå for å ta progestan! også bllir det ikke no vin eller røyk på meg da....så hadde vel egentlig håpet at jeg hadde fått forsøket litt tidligere og var ferdig med det til turen da men....får bare teste på rd 11, tenkte kanskje å ta en hcg før jeg dro...kan jo hende den er på vei oppover eller noe... Her var det 3 og siste uttak denne gangen, tviler sterkt på om vi går for et privat forsøk i tillegg....har jo 6 på frys så er vi heldige så får vi et par forsøk ut av de også...og går det ikke da så er vi faktisk superfornøyd likevel...over at vi har verdens nydeligste på 2.5 år allerede. Den eneste grunnen til at vi gjør dette her nå er faktisk for hans del, så han får noen søsken. Vi er faktisk mer enn nok fornøyd med han! Men vet av erfaring at søsken kan være godt å ha den dagen mor og far blir gamle og dør, og selvfølgelig i barndommen også. Keep up the good work jenter !!!!
gull-egget Skrevet 27. februar 2010 #21 Skrevet 27. februar 2010 Hei! melder meg også på! hadde innsett på torsdag, er også litt rar i magen... litt oppblåst på en måte! dette er så vanvittig spennende!!! gleder meg til testdag den 12 mars.. føles som en evighet til! har dere begynt å fått noen symtomer..
Jehn Skrevet 27. februar 2010 #22 Skrevet 27. februar 2010 Heisann.. Ruger på 2 8-delte egg... søskenforsøk på oss etterat vi fikk vår nydelige prinsesse for et år siden.( har hatt maaange forsøk før vi lyktes). Men på første forsøk på privat klinikk satt gullegget, så vi håper vi har lykken med oss nå og. Man begynner å bli lei dette her.. Skal teste 8 mars.. lykke til alle sammen .
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 28. februar 2010 #23 Skrevet 28. februar 2010 Hei alle rugere:o) Hvordan går det med dere? Selv er jeg på rugedag 6 i dag. Har hatt mye murringer i mage og korsrygg de siste dagene + at puppene har blitt litt ømme, akkurat som ved de andre forsøkene der jeg har testet negativt... Har ikke gitt opp håpet enda, men kunne godt tenkt meg å slippe alle disse "mensmurringene" altså! Kommer nok til å begynne testingen litt tidligere, synes det er altfor lenge å vente til rugedag 14. Venter mensen 3 dager før test også. Krysser fingrene for oss alle sammen XXXXX
Antiope Skrevet 28. februar 2010 #24 Skrevet 28. februar 2010 Hei alle. Jeg hadde innsett på fredag og skal teste på sykehus onsdag den 10. Sykehusene opererer med forskjellige rutiner gitt. Jeg vet at frys må gå litt lenger før de tester. Det var ørten eggposer som legen stakk og tømte, men dessverre få egg. I første forsøk var det få modne egg, de økte derfor dosen og ville presse til flere modne egg, men det var nok en del egg som gikk for lenge. Legen mente at de mest sannsynlig ikke ville klart seg allikevel. Endte opp med 8 egg, 6 befruktet og kun 2 som delte seg. Så jeg har ingen på frys og bare en gang igjen. Jeg er forresten sykmeldt pga av astma og stor redusering i medisin i forbindelse med dette. Men på den siste sykmeldingen min skrev legen også "Famileplanleggeing kvinne" med kode "W10". Da må det vel være mulig å bli sykmeldt. Jeg har hatt vondt i magen siden uttakk og er veldig glad jeg ikke skal på jobb i morgen.
Vimsa :) Skrevet 28. februar 2010 #25 Skrevet 28. februar 2010 Er så utrolig spent.... Er det noen andre av dere som opplever slik som meg at når jeg ligger i sengen så må jeg strekke meg så mye om morgenen og da føles det som "kramper" (varer i toppen 2 sekunder) /ristinger i magen? Klarer ikke å unngå å må stekke meg. Helt merkelig. Om natten våkner jeg av at jeg snur meg og "spenner" magen. Anyone?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå