Gå til innhold

Termin likt med meg?


ninayngve

Anbefalte innlegg

Fant den tråden om kaka :) Den må jeg også prøve meg på, bare synd vi ikke har noen stor fryser som jeg kan lagre kake og boller i.. Må kjøpe oss en kombiskap tror jeg..foreløpig har vi bare lånt et bittelite kjøleskap med en liten hylle som fryser..

 

Jeg har egentlig ikke ønske om å føde..livredd for vondt det skal gjøre.. Men, vet jo at jeg ikke slipper unna..så da er tidspunktet/dagen akkurat det samme for meg..bare det skjer før termin siden formen ikke er så bra.. :) Vil helst at det skal starte på dagtid da..for jeg føler meg tryggere da enn på nattestid.. Liker ikke mørket ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer veldig på hvordan det hele starter jeg.. Om jeg plutselig våkner opp en natt og kjenner at noe er i gang. Eller om jeg har ubehag/murringer på dagen og det så starter på natten. Om det plutselig begynner liksom eller om man får litt forvarsel... Ikke vet jeg.

 

Vi har også bare et kjøleskap med en liten frysedel, litt dumt med så dårlig plass. Har litt kjøtt der, så jeg har ikke særlig plass til å fryse kaker. Så vi må bare spise opp tenker jeg:) hehe.. Nei da, skal vel få plass til noen kakestykker i frysere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fylt fryseren på kjøleskapet med middager (har lagd ekstra store porsjoner i det siste så det er bare å ta opp etter fødselen). Har en fryser til som er helt tom, tenkte å fylle den med boller og kaker til uken, må bare vaske den først, for det stinker fisk av den...

 

Synd hoppingen ikke gikk så bra, nå er det 5000 m skøyter det går i, så er det skiskyting senere :) Er veldig glad i vinter OL, så synes termindatoen var ypperlig timet :) Og så fikk vi PVR dekoder i går, så vi får tatt opp det vi vil se som går midt på natten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig spent på hvordan det hele starter...og om jeg skjønner at "nå skjer det"... Huff...blir helt nervøs av å bare skrive om det nå... :-P

 

Flink du er da Myrk!! Skal bli en sånn husmor en gang jeg også..hehe.. Men, for denne gang får vi bare lage middager hver dag..blir vel kanskje litt enkel kost de første dagene hvis vi er veldig slitne.. :)

 

Ja..kjedelig med hoppingen.. Skøytene hoppet vi over.. Men, skiskytingen skal vi få med oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke vannet går før han har festet seg, er jeg fornøyd. I dag har han turnet rundt, virker som han kanskje er på vei til å skru seg ned... Er lov å håpe ;)

 

Vel, jeg har alltid laget alt for mye mat, noe min kjære har fått merke på vekta ;) er bedre å fryse ned restene enn å gå å småspise restene i løpet av kvelden ;) Ellers er det jo veldig mye greit å finne i frysedisken, ser ikke for meg at jeg orker å lage for mye "fancy" mat i begynnelsen... Ellers har mamma sagt hun vil bo her litt etter fødselen, og det er helt greit for meg :)

 

Nå er det melkesjokolade med kvikk lunsj kjeks og et dryss havsalt som gjelder til skiskytingen. Sjokoladen kan anbefales på det varmeste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det farlig om vannet går før babyen har festet hodet?? Gutten min har ikke festet seg, men har ligget med hodet ned i noen uker nå...eneste som forandrer seg er at han ligger med ryggen ut mot min venstre og høyre side...

 

Hehe, du "lider" også av bedre med for mye enn for lite "syndromet".. ;) Jeg er veldig redd for å lage for lite mat, spesielt hvis vi får besøk!

 

Hyggelig at moren din stiller opp da! Bor hun langt unna?

 

Får samboerne deres fødselspermisjon etter dere har født, Nina og Myrk?

 

Har kjøpt den sjokoladen idag vi også. Måtte prøve, men syns ikke den var så innmari spesiell..litt skuffet.. Men, ned går den ;) I tillegg til seigmenn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen min sa jeg måtte ringe føden hvis det skulle skje, babyen har ikke godt av at det er lite fostervann. Skal visst ligge og vente på ambulanse hvis det skjer. Ikke ofte det skjer da heldigvis :)

 

Mannen min får 3 dager betalt i forbindelse med fødselen, noe jeg synes er latterlig. I det offentlige får man 2 uker... Men han har tenkt å ta 1 uke ubetalt i tillegg.

 

Mamma bor i Kristiansand, men jobber i Oslo, har en grei turnus med 5 netter på og 16 av. Så neste gang hun kommer inn for å jobbe, blir hun i Oslo til neste jobbeuke, og da bør han ha kommet seg ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt om den sjokoladen jeg også, lurer fælt på hvordan den smaker. Men i kveld er smågodt sjokolade. Veldig godt med sånne små med bringebærfyll i, og hobbyfyll...

 

Yngve får 14 dager med helgene ja. Så han skal være hjemme med oss jentene:)

 

Hun har ikke festet seg hos meg, så jeg har fått beskjed om å ringe føden hvis vannet går. Det er forskjellig praksis på ulike sykehus, vet ikke hva a-hus sier. Men hvis vannet går får noen beskjed om å legge seg ned og blir hentet av sykebil. Mens andre får beskjed om å komme selv. Jordmor sa at barnet fortsatt kan bevege seg inni der hvis hodet ikke er festet og navlestrengen kan feste seg rundt hodet. Men det er visst omdiskutert om dette stemmer eller ikke. Derfor får noen beskjed om å legge seg ned, mens andre får lov til å stå oppreist og reise til sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det blir nok mer spennende se herrene på skyting i morgen.. Var ikke mye å skryte av med damene. Men bra av Flatland da...

 

Noe helt annet med herreskyting. Så slipper vi all skitskytinga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skiskytingen var håpløse greier. Nå sitter vi og venter på Bøkko, selvom jeg tror det blir Kramer som vinner...

 

Får håpe mennene ikke får de samme nervene, men Bjørndalen har vel nerver av stål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at verken legen min eller jordmor har sagt noe til meg om det..siden hodet ikke er festet enda.. Det synes jeg er dårlig! Men, da vet jeg nå..at hvis vannet går så legger jeg meg i senga og ringer sykehuset..så får vi se hva de sier.. :) Er jo stort sett kun hjemme, så ikke noen fare for at jeg må legge meg ned på butikken eller på storsenteret..hehe..

 

Ja, huff..damenes skiskyting var dårlige greier.. Satser på at det blir mer spenning i morgen :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hun ikke har sagt noe om vannet da ja... hmmm... både jordmor og på fødselskurset sa de dette...

 

Bjørndalen tar det hjem ja, han er kald som stål:) Det blir spennende... Blir også spennnede å se om Marit Bjørgen og Petter Northug er i slag i morgen... Langrenn og skiskyting er det jeg/samboer alltid følger med på. ellers er de andre grenene litt så som så.. men i dag har nå NRK stått på hele dagen:) Synd Bøkko ikke klarte medalje da, men han har nå hatt mye styr rundt seg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...