Gå til innhold

Termin likt med meg?


ninayngve

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sånn er det:) Hvordan ligger du an i svangerskapet? Noen tegn til at ting skjer? Var hos legen i dag og nå hadde hodet festet seg... Men det sier jo ikke så mye om når fødsel starter da, så det er bare å vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 20. februar, men bor i Trondheim... Uansett spennende å sammenligne notater:O) Var hos jordmor igår, små tegn på svangerskapsforgiftning så blir tett oppfulgt nå. Ved hodepine må jeg ringe føden med en gang. Ellers var gutten kommet godt ned i bekkenet, uten at hun sa noe om hvor langt tid hun trodde det var igjen til fødsel. At jeg hadde mye kynnere som begynner å bli vonde nederst i korsryggen var et godt tegn:) Er andregangs og fødte på 5 timer sist, fikk derfor beskjed om å være snar til å ringe føden om det skulle være tegn! Har dere noen tegn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda!

 

Jeg har 1,5 cm åpning, er moden og hodet er festet:) Jordmor tror jeg kommer til å takle riene svært bra, siden jeg har hatt ekstremsmerter siden jeg var elleve. Så dette lover godt.. Jeg er ikke glad i å gå gravid, har jeg funnet ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor også langt borte (Uppsala - i nærheten av Stockholm), men har UL termin 17. og beregnet fra EL den 24. Tror helt sikkert at jeg passerer 20., men vi får se. Har endel å gjøre før jeg er klar til å ønske nr to velkommen så håper igrunnen at jeg går ut tiden... skjønner også dere som er utålmodige, vi får se hvem som føder først.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei ninayngve!

 

Sambo og jeg bor på Strømmen, og jeg har termin 26.februar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egget/pfeew skal dere føde på A-Hus da? Er formen bra og du begynner å bli klar? Jeg går i hvert fall bare å venter om dagen, veldig spent. Gleder oss masse nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nina :)

 

Ja, har akkurat fikset meg fødeplass på Ahus. Hadde egentlig på Ullevål, for vi bodde i Oslo fram til desember. Så nå byttet jeg til Ahus, for jeg føler meg tryggere når jeg vet at sykehuset er så nærme :)

 

Dette er vårt første barn :) Deres også?

 

Formen min er okei, men ganske sliten.. Det er tungt å bevege seg med denne magen og et bekken som verker.. Så nå gleder jeg meg veldig til fødselen er overstått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Løvenstad og har termin 20. februar... Søkte meg fødeplass på Ahus før jeg flyttet hit av flere grunner :) Bodde i Oslo frem til desember jeg og faktisk, egget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at vi flere nye her i området da :)

 

Hva er grunnen til at dere flyttet utover da nina og Myrk?

 

Vi hadde en ganske liten leilighet i Oslo, og har i tillegg hund. Så vi ønsker oss et rekkehus med hage og garasje, og prismessig er dette et greit område å kjøpe i da :) Foreløpig bare leier vi på Strømmen, siden vi ikke har funnet noe å kjøpe enda. De vi prøvde å by på før jul tapte vi budrunden på og en tapte vi pga forkjøpsretten.

 

Også er det kjekt at Oslo ikke er lange turen unna, sånn at vi kan dra på besøk til venner og de kan komme til oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart pris. Vi har bare leid hittil og med ikke altfor mye egenkapital var det ikke aktuelt å finne noe i byen. Skulle vi kjøpt i Oslo, var det Tåsen/Bjølsen området vi kunne tenke oss, og vi ville ikke fått store leiligheten da...Dessuten er begge fra området her og vennene våre som etablerer seg flytter "hjemover" også :)

 

Kjenner til det med å tape budrunder og forkjøpsrett. Fant heldigvis drømmeleiligheten tilslutt til en pris vi kunne leve godt med. Så det er håp ;)

 

Synes dessuten det er veldig deilig med marka rett utenfor døra samtidig som det er 20 min inn til byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, man får ikke mye for pengene i Oslo.. Vi hadde en leilighet på ca.45 kvm..uten balkong.. Så vi gleder oss til den dagen vi får oss et rekkehus :) Håper vi er heldigere neste gang vi er med på en budrunde.. Men, denne forkjøpsretten er no dritt altså..skulle vært avskaffet.. :)

 

Har ingen kjente i området her vi da. Men, blir vel kjent osv etterhvert som vi blir mer etablerte her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at det er flere rundt min termin her da:) Jeg flyttet fra Hønefoss til Lillestrøm for et år siden da jeg møtte samboeren min som bodde i Lillestrøm. Vi flyttet til Kløfta i oktober, leier foreløpig inntil vi finner ut hvor vi vil kjøpe noe. Jeg har ikke mange kjente her i området.

 

Formen er bra, men gleder meg til det store skal skje snart:) Har dere lyst til å treffes en dag? Nå er permisjonen i gang for min del, så jeg har god tid:) Har vært på noen bim treff, det er veldig hyggelig. Men hadde vært gøy å møtt noen i nærheten med samme termin:)

 

Hilsen Nina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nina :)

 

Jeg er 100 % sykemeldt, permisjonen starter 5.februar. Vet ikke om jeg får til å møtes før fødsel dessverre. Formen er ikke så bra :( Men, kanskje vi møtes på sykehuset og kan trille turer etter fødsel Ser veldig fram til å trille turer i vårsolen, sitte på en kafe og nyte solen, og kose masse med babyen!! :)

 

Jeg blir forøvrig 28 år i våres, og samboeren min ble 29 rett før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd å høre at du ikke er i form da. Da blir det slitsomt. Kan tenke meg du ser frem til å få det overstått da. Det blir flott med trilleturer og masse diverse babykos:) Og sikkert mye stress og slit.. hehe.. Men men, flott blir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har et bekken som verker og har de siste dagene begynt å føle meg ør i hodet og blir kvalm/uggen hvis jeg gjør for mye.. Så jeg gleder meg til å "få kroppen min tilbake".. :)

 

Har dere alt av utstyret i hus eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke særlig ålreit ut nei... Best å ta det med ro da....

 

Vi har alt i hus ja, jeg har bare igjen å kjøpe meg ammebh og amme singlet. Har planer om å reise på H&M å kjøpe det i dag:) Ellers er alt klart. Alle klær er vasket og utstyr er satt frem:)

 

Dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må bare ta det rolig..lade opp til fødsel.. ;)

 

Tror vi har alt i hus nå ja.. Mangler vel bare et par småting, som jeg skal fikse i løpet av uka.. Har ikke montert seng, vogn og lekegrind enda..men, vi har det i hvert fall i hus :) Så har vi litt å pusle med i tiden fremover..og skulle det skje noe før terminen kan sambo fikse det mens jeg er på sykehuset :) Litt stas for gutta å gjøre sånt!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hyggelig å montere det:) Yngve har montert seng, vognen kjøpte vi brukt så den står klar. Bare å vente:) Spent på når hun kommer da, rart at det skal skje snart... Innstilt på overtid, så blir jeg ikke så utålmodig kanskje.. Eller, blir vel det uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det stort sett venting og oppladning igjen!! :)

 

Uff..sitter her og føler meg ør i hodet.. Synes det er litt ekkelt.. Skal på kontroll hos legen på torsdag..må høre med henne hvorfor jeg er så ør i hodet for tiden.. Alle prøver på blodtrykk, blodprosent osv har vært fine hele veien..så kan ikke være det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har formen vært veldig fin, er overrasket over hvor lett det har vært å være gravid. Har sett på venninner og kollegaer som har slitt veldig, mens jeg har bare hatt litt kvalme i begynnelsen som ble utløst av feil smak på tannkremen og litt bekkenløsning. Jeg får det vel igjen med en lang pine av fødsel ;)

 

Tror vi har det meste i hus nå. Svigermor skal pusse opp sprinkelsengen, men har en vugge han skal bruke de første månedene og den er hengt opp ved sengen vår :) Klærne hans tenkte jeg å vaske i løpet av uken og kanskje få ryddet rommet hans, der er det bare fullt med esker etter flyttingen...

 

Hadde vært hyggelig å treffes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra et knirkende bekken har jeg vært i ganske god form helt fram til des/jan. Har ikke hatt kvalme, hodepine, trøtthet osv. :)

 

I kveld sitter jeg og strikker babyvotter :) Er ganske fersk når det gjelder strikking, så de blir ikke perfekte..men, koselig å ha noe jeg har laget selv :) Har strikket sokker og lue i samme farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...