Gå til innhold

Termin likt med meg?


ninayngve

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe.. sier du ifra i kveld eller morgen om han blir med eller ikke, så vet jeg om Yngve skal være med:) Regner med Yngve blir hjemme hvis samboeren din ikke blir med... Forresten mulig ei annen kommer også, hun var med på treff i dag.. Termin 17 tror jeg, men skal settes i gang til onsdag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, Yngve blir også med. Ei som kaller seg for catslide kommer også. Vi får bare se etter mager utenfor kafeen da kanskje?:) Jeg er ikke så stor, men hun andre er veldig stor egentlig... Merkelig at det er så stor forskjell på magestørrelsene:)

 

Egget:

Du og mannen er ikke i form til å bli med i dag? Du er kanskje i gang med fødsel i dag etter nattens murringer? I hvert fall hadde det vært hyggelig om dere kom. Blir du for sliten er det bare å reise når du skulle føle for det:) vi er i hvert fall der, så dukk opp om du føler for det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei girls!

 

Rart det der med magestørrelse ja.. Min er jo enorm, ligger over kurven på sf målet nå.. Men, kan noen ganger ha med høyde å gjøre.. Jeg er ikke så høy, så kanskje derfor jeg har så enorm mage.. Fostervann og baby osv spiller jo også en rolle.. :)

 

Jeg skal på vektestimering av nurket om en uke. Blir spennende!!

 

Jeg er dessverre ikke i form til å komme i dag. Har vært hos jordmor nå og handlet litt på butikken. Hadde egentlig tenkt til å prøve meg en tur innom senteret også, for jeg skulle gjerne hatt et par småting..men, da jeg var på butikken verket det sånn i ryggen at jeg bare måtte innse at jeg ikke klarte flere ærender.. Så hvile er nok tingen for meg resten av dagen.. Må samle krefter til litt husarbeid i morgen.. Fredager pleier jeg nemlig å gjøre rent sånn at vi får en avslappende helg :) Også får jeg besøk av tante og farmor i morgen ettermiddag :) Og da er det jo hyggelig at det er vasket litt her..

 

Dere må kose dere masse på kafé i dag da! Jeg får nok ha det tilgode til jeg har født.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske liten egentlig, ikke høyere enn 1.60 heller. Jordmor mente jeg hadde bra med fostervann også.. Men det er nok bare ei lita tulle der inne. Regner ikke med å føde ei som er mer enn 3 kg. Det blir spennende med vektestimering da:) Selv om det er ganske upresist.. Mener å ha hørt det kan være pluss minus 400 gram.

 

I dag har jeg støvsugd og vasket leiligheten, så den er ren og pen:) godt å ha det i orden til helgen:) Men nå er jeg sliten... Ryggen verker etter støvsugeren og vaskekosten...

 

Kos deg med besøk i morgen. Vi har planlagt en utekveld i morgen. Fant ut at vi ville ha en kose kveld før nurket kommer. Kan jo bli en stund til neste gang. Så vi skal ut å spise og gå på konsert i Lillestrøm. Gleder meg til det, det blir hyggelig. Nå skal jeg snart lage karamellpudding som jeg skal stikke innom å levere til jentene på jobben i morgen:) Da blir nok de fornøyde.. Koselig å ta en skravletur innom jobben innimellom å hilse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, se etter mager ja :) Jeg har ikke så stor mage i grunnen, selvom jeg synes selv jeg er enorm. Ligger midt på SF målet og da jeg var på 3d UL ble han estimert til å bli ca 3500 og 50 cm, altså midt på kurven. Blir spennende å se :) Venninnen min hadde en veldig stor mage, så ut som hun var høygravid i 5. måned, men hun fikk en gjennomsnitts gutt :)

 

Driver også å vasker og rydder her, ferdig med kjøkkenet, nå er det stua som står for tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vaskegjengen dette her ;-) Tenker vi har ganske fornøyde menn som slipper husarbeidet!

 

Mmm, karamellpudding!! Det er så godt!! Blir mye godt som glir ned i løpet av et svangerskap.. Men, heldigvis hadde jeg ikke gått opp noe mer da jeg veide meg hos jordmor idag! Veide det samme som da jeg var hos henne for 2-3 uker siden. Men, nå på slutten så orker jeg ikke så mye mat heller.. Er fullt nok inni der fra før av.. Men noe næring må man prøve å få i seg..må jo ha krefter til fødsel.. Tror jeg skal kjøpe ingredienser i helgen til å lage næringsrike smoothies.. Hørt det er bra med mye lett mat nå på slutten, som samtidig gir mye energi..

 

Dere er heldige som ikke har så store mager!! :) Jeg føler meg som rene flodhesten og som en turistattraksjon når jeg er ute og går.. Er en del unger som kikker på meg med stoore øyne..hehe.. :)

 

Hva jobber dere med jenter?

 

Nå skal jeg kjøre å hente sambo på jobb, siden jeg har hatt bilen idag. Ha en fin ettermiddag og kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! :) Har du jobbet der lenge?

 

Jeg er utdannet barnevernspedagog. Men, har foreløpig kun jobbet som førskolelærer i barnehage.

 

Hyggelig at dere har hatt en fin kveld :) Vi har slappet av på sofaen, spist mat og nå har vi laget oss litt te før vi skal legge oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:) Takk for i kveld, det var veldig hyggelig. Tiden raste av gårde synes jeg... Koselig å treffe noen i samme situasjon. Blir spennende å følge med på hvem av oss tre som føder først forresten:) Myrk, egget eller meg:) hehe...

 

Jeg jobber på apotek. Hvilken barnehage jobber du i egget? Samboeren min har jobbet i barnehage, Lillehagen.. Hun siste vi traff i dag har jobbet i Lillestrøm barnehage...

 

synd du ikke fikk vært med egget, hadde vært hyggelig å truffet deg/dere også.. Du kan jo si ifra hvis du orker en kaffe på formiddagen en dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir spennende å se!! Jeg håper vi føder omtrent samtidig, så kan vi møtes på sykehuset ;)

 

Jeg har ikke jobbet i noen barnehage her i Akershus siden vi nylig flyttet hit, så jeg er ansatt i en bhg i Oslo. Men, kontrakten min der går ut i sommer..så skal prøve å få meg jobb i en barnehage her i distriktet når permisjonstiden går ut..

 

Ja, synd at formen ikke tillater noe særlig sosialt liv.. :( Men, skal si fra hvis jeg kan en formiddag.. Er som regel best tidlig på dagen, for da er ikke ryggen så sliten enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder en knapp på at egget føder først, men det hadde vært hyggelig om vi alle møttes på sykehuset :)

 

Har jobbet i 2,5 år, trives veldig der. Har bare vikariat enn så lenge, men det er en veldig sikker jobb for det. Vikariatet går ut samme dag som permisjonen, så jeg får se om jeg heller søker meg på noe i nærheten her eller fortsetter der.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, takk Myrk... Håper det ikke skjer om så altfor lenge! Må innrømme jeg er litt nervøs hver gang jeg legger meg om kvelden.. For hver dag som går, så er man jo en dag nærmere fødsel.. Og jeg håper at riene starter på dagtid..av en eller annen grunn føler jeg meg tryggere hvis det skjer på dagen enn om natta..

 

Hvordan er jobbmarkedet for bioingeniører da? Er det lett for deg å finne noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg vil helst at det starter på natten, for da er mannen hjemme ;) og natten er jeg likevel våken. Har begynt å våkne i 4 tiden og får ikke sove igjen før mannen har dratt på jobb i 730 tiden... Litt slitsomt.

 

Jobbmarkedet er ikke det beste akkurat nå, men jeg trøster meg med at å ha jobbet på Riksen ser veldig bra ut på Cv'en og at det er veldig mange pensjonsklare bioingeniører i forhold til hvor mange som utdanner seg. Kommer til å bli veldig manko om noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at du sover så dårlig.. Trodde jeg sov dårlig, men høres ut som du har det verre enn meg.. I natt sov jeg den beste natten på lenge faktisk! Ble jublende glad da jeg våknet og kikket på klokka..også var den halv seks! Vanligvis våkner jeg mye tidligere for å tisse :) Og så sov jeg til kl.9 etter det..da ble jeg vekket av en selskapssyk hund som peip utenfor soveromsdøra :)

 

Det vil garantert se bra ut at du har jobbet på Riksen! Og et par gode referanser i tillegg, så får du nok ny jobb :)

 

Nå er jeg helt ødelagt i bekkenet etter å ha vasket leiligheten i dag. Men, så fantastisk deilig det er med et rent, ryddig og velduftende hjem :) Og snart kommer besøket vårt, så da skal vi lage litt god middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det skjedd noe mer hos deg egget? går liksom å venter på at du skal sette i gang:)

 

Vi var ute å spiste og koste oss med kinamat i går vi. Så gikk vi på konsert etterpå, vesla sparket veldig i 2 timer. Tydelig glad i musikk:) Moro... I dag begynner OL, så i kveld gleder vi oss til skiskyting:) Ha en tipp topp helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Ikke skjedd noe mer her dessverre... :) Går og venter jeg også...

 

Hva slags konsert var dere på? Så koselig at dere får gjort sånne ting før nurket kommer :)

 

I dag har vi vært en liten tur og gjort ærender. Var innom Strømmen storsenter og hentet gratis babypakke på Lindex og kjøpte Odenwälder vognpose. Og så har vi handlet deilig middag til i kveld og ingredienser sånn at jeg kan bake fastelavensboller i morgen. Jeg fikk også kjøpt meg litt mer garn i dag, så i dag skal jeg prøve meg på en omslagsjakke i mørkeblått :) Oooog, mens jeg gjorde det jeg skulle på senteret var min kjære sååå søt og kjøpe hvite tulipaner til meg :D:D:D Elsker tulipaner!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som strikker da... Hadde lyst til å strikke noe til barnet jeg, men jeg kan ikke strikke:) Ble ikke til at jeg satte meg inn i det, så mamma blir nok den som strikker til henne.

 

Vi var på konsert med Bjørn Berge på Lillestrøm kulturpub. Det var veldig bra.. Han er jo et helt band alene, første gang jeg hørte han da.. Yngve er vel den av oss som er oppdatert på muskk, spiller og synger selv han. Så det var han som valgte konserten. En flott kveld var det:)

 

Fastelavensboller ja:) mmmm.. det er godt.. Akkurat satt lasagnen i ovnen, så nå blir det mat om en halvtime. Hjemmelaget lasagne er knall godt!! Med deilig salat og hvitløksbaguett ved siden av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte meg å strikke på internett mens vi prøvde å bli gravide.. Begynte på et babyteppe..det er ganske enkelt fram og tilbake bare.. :)

 

Bjørn Berge har jeg ikke hørt om..men, nå er ikke jeg så veldig oppdatert på den fronten der.. :) Uansett, koselig å gå på konsert og kose seg mens man kan!

 

Mmm, ble sulten bare av å tenke på hjemmelaget lasagne!! Hehe! Her lager jeg hasselback poteter og kyllingfilet til middag i dag :) Nettopp satt potetene i ovnen, så da er det vel mat om cirka en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes slett ikke dumt ut det heller:) Kylling er veldig godt.. Spiste kylling i karri på kina i går, godt det også.. Akkurat lest link om en sjokoladekake som var lagt ut, så nå har jeg veeeeeldig lyst på det. Men orker ikke reise på butikken i kveld. Spørs om det blir handling på en søndagsbutikk i morgen. Så får jeg testet ut den kaka:)

 

Jeg skulle vel kanskje klart å strikke noe enkelt som bare er frem og tilbake. Men mer innvikla ting som rett og vrangt og sånt noe er det verre med...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg er på rett frem og tilbake strikkestadiet... Har holdt på med babyteppe siden oktober tror jeg, men begynner å se ende på det nå, håper det blir ferdig før han kommer :)

 

Hadde tenkt å bake boller i går, men svigermor insisterer på at vi skal komme og spise vannbakkels og verdens beste hos dem i morgen, så helt greit for meg :)

 

Deilig med litt kjæreste kvelder før babyen kommer, vi var og spiste på Big Horn på Lillestrøm forrige helg. I dag er det hjemmelaget pizza og OL på tv som gjelder ;)

 

Og den djevelkaka ligger lagret på bookmarks og skal lages til uken en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, nå er maten fortært og vi sitter og ser på hopp. Jeg skal ta frem strikketøyet og litt snacks etterpå ;)

 

Hvilken kake snakker dere om? Noe jeg kanskje burde prøve også.. :)

 

Vannbakkels og verdens beste høres ikke dumt ut! Deilig med kake! Og det fortjener vi på selveste morsdagen og Valentines Day!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens beste er også veldig godt ja:) Men i kveld er det sjokoladeskåla som gjelder:) den kaka vi prater om ligger ganske langt oppe på skravlesiden. Det er visst mange som har laget den, skal være veldig god! Jeg skal prøve den snart i hvert fall...

 

Nå har vi spist vi også, i dag ble lasagnen kjempe god! Mye god mat gitt..

 

Her er det også OL som gjelder i kveld. Kl 10 er det skiskyting, det blir moro:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer forresten på hvem som føder på morsdagen i morgen. Jeg vil helst ikke det, greit å styre unna den synes jeg:) men det blir spennende å se:) har dere ønsker om å føde da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...