Gå til innhold

Min lille datter er så god...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare fortelle noe koselig som skjer her hjemme i helgene....

Jeg er jo alene med små barn, har aldri en dag eller helg alene, eller mulighet til å sove lenge om morgenen uansett om det er søndag eller mandag.

Dette vet jenta mi på 5, snart 6 år, og de siste helgene har hun vært så søt mot meg :

Hun står opp med de mindre søsknene sine, og passer på at de ikke vekker meg.

Så går de ned i stuen og setter på barnetv, henter juice på flaske (så ingen søler i stua) til seg og søsknene.

Så spiser de yoghurt på kjøkkenet, tar smekke på den minste og tørker opp søl med vaskeklut.

Tilslutt lager hun kaffe til meg, og kommer opp med en kopp kaffe med melk til meg på sengekanten. Og jeg har fått sove til 9-10 !!!

Er det ikke søtt gjort?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så søt datter du har da=)

Skrevet

Så utrolig nydelig snill datter du har. Med en sånn omsorg og forståelse for andre mennesker kommer hun til å nå langt!

Skrevet

Høres jo veldig deilig ut, men syns det høres ut som litt mye ansvar for en 5-åring jeg da..

Skrevet

Ehh, lager kaffe?

Skrevet

Hehe ja faktisk :)

Hun spurte meg for flere mndr siden om hun kunne lære å lage kaffe, og jeg viste henne. Så nå er hun ekspert i å lage kaffe- traktekaffe altså.

Skrevet

Ååå, så søt datter du har :o)

Husker da jeg var liten, gjorde det samme med mamma :o) Stod opp med lillebror, lagde kakao (det lærte jeg meg da jeg var tre) og så satt vi i stua og så på barnt-tv og drakk kakao med is og kosa oss.

Etterpå lagde jeg frokostbord og satte på kaffe til mamma, storkosa meg med å årne rundt på kjøkkenet :o)

Skrevet

Utrolig søtt og veldig omsorgsfullt av din datter..

Får helt vondt av henne jeg.. Mye ansvar for en liten jente synes jeg, dersom hun kun gjør det for å glede deg. Men, om hun liker det, og du finner det forsvarlig så skal jeg ikke si noe...

Skrevet

Og du må være en god mor:) Du har lært datteren din å vise omsorg og tenke på andre. Er helt imponert her jeg:)

Skrevet

Nei det er ikke slik! Jeg har aldri presset henne til å gjøre dette, om det skjer noe så henter hun meg, hun har ikke ansvar for noe...

Og hun gjør det fordi hun liker det selv! Og så stolt hun blir når jeg står opp og forteller henne hvor flink hun har vært!

Det virker som om de koser seg veldig alene, og med barnetv tidlig om morgenen...

Skrevet

Så herlig =)

Men min gutt hadde ALDRI fått lov til å lage kaffe.. Så varmt og fort gjort at noe kan gå galt..

Skrevet

Jeg synes ikke gode mødre ligger å sover til 10 når små barn er våkne, jeg. Og trakte kaffe er jo skummelt, tenk om hun mister koppen på seg selv eller småsøsken?

Skjønner du er sliten, men det får uansett ikke hjelpe. Det er DU som skal passe på ungene, ikke de som skal passe deg. Synes synd på jenta di jeg.

Skrevet

Uff stakkars deg som er så negativ, det må være slitsomt for deg!

Jeg vet jeg er en god mor!

Hun gjør det fordi hun vil! Og fordi hun blir så stolt av seg selv etterpå!

Og jeg sover ikke langt unna dem, og heller ikke tungt.

De siste 6 årene har jeg stått opp med barna 5-6 om morgenen HVER DAG, så jeg har ikke dårlig samvittighet for de få gangene jeg faktisk fikk sove litt lenger.

En velfortjent luksus for meg.

Verre med mødre som stjeler synes jeg!

Skrevet

Huff, men det er maaange timer alene det, hvor gamle er søsknene?

Skrevet

Hvor mange ganger du står opp tidlig er da uvesentlig. Du har unger, ta deg av dem. Og jeg stjal for å ta meg av min, heller det enn å ligge å sove. (Og jeg gjorde opp for meg, forresten ;-)

Skrevet

Uten tvil at datteren din er mer enn fantastisk. Godt å se at barna er omsorgsfulle og ansvarsfulle..

Hva som er verst av det ene eller det andre er jo nokså urelevant, men jeg hadde nok stått opp og sjekket tilstandene selv. De fleste ulykker skjer i hjemmet, og en 5 åring er altfor liten til å bære et ansvar dersom noe skulle skje...

Men, dette er MIN mening, og jeg kjenner jo ikke dine barn.

Skrevet

Så trøtt kommer jeg aldri til å bli. Ungene mine fortjener en mamma som står opp å lager frokost, og tar seg av dem. Ikke omvendt.. Håper dette er tull. Men det skulle ikke forundre meg om det er sant. Mye rare folk.

Skrevet

Dette er en ingen vane! Har vel skjedd 4 ganger nå.

Er ingen farer her, har et ganske trygt hjem, og barna er 2,4 og 6 (om et par uker).

Hun gjør det fordi hun synes det er gøy! Og selvfølgelig våkner jeg om jeg hører en lyd, sover lett, og jeg er ikke langt unna de.

Hun har ikke ansvar for noe! Hun elsker å passe på de to andre, som regel er jeg alltid der sammen med de, og ser jo at de koser seg uten meg. Det er snakk om en time eller to.

De ser på tv, drikker juice og spiser yoghurt osv.

Jeg står opp tidlig HVER dag, skal jeg ha dårlig samvittighet for dette?

Så synd at dette blir oppfattet negativt av noen, datteren min koser seg jo!

Skrevet

Om du ikke skjønner hvorfor det blir oppfattet negativt, må du være en smule tilbakestående.

Skrevet

eller så er du misunnelig mama dooh?

syntes det blir så dumt av deg å rakke ned på mammaen som lar datteren få lov å kose seg litt med å være storesøster...

Skrevet

Ja, kjempemisunnelig! Er så trist å ikke få sove, ungene bør jo klare seg selv ;-)

Nei, jeg er nok ikke det. Jeg sitter ikke opp lengre enn at jeg takler å stå opp på mårran ;-)

Skrevet

Stakkar deg, må være trist å være så negativt til andres glede. Du trenger nok en god venn...eller litt glede i ditt eget liv.

Ja mine barn får aldri mat, den må de lage selv, og så må de vaske huset to ganger i uka, pluss skifte sengetøy.

Ring barnevernet!

Skrevet

Jeg rtor saken her er at det er en vinn vinn situasjon. Husker selv at jeg likte å gjøre ting for mamma og pappa når jeg var liten. og så var jeg sååå stolt:) Tror ikke at 6 åringen hennes vasker leiligheten, lager middag og gjør slike ting. Barn skal få være barn. Men at unger gjør slike kosleige ting en gang i balndt ser jeg ikke noe negativt i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...