Gå til innhold

Du vet du er småbarnsmor når:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man må holde fast en hylende smårolling mens jeg selv driter, for at han ikke skal stikke hånda i dassen bak meg.

(noen ganger har det vært fint med stor rumpe, sånn at man fylte igjen hele hullet :) )

Videoannonse
Annonse
Gjest mamma til 2 prinsesser:)
Skrevet

Når man må dusje og du har 2 tilskuer så kikker inn i dusjen og vil være med.

Når man gruer seg til en liten tur på rema 1000

Når man har vesken full av smokker,bleier og tørkepapir istedenfor lipglos og mascara

Når man glemmer husnøkkelen i døren eller glemmer å låse ytterdøren!

Skrevet

* du aldri får sove, dusje eller sitte på do i fred

* svarer uten å fått med deg hva det har blitt spurt om

*drømmer om å få ta inn på hotell bare for å få sove, og spise fersk god mat

*sitter på vorspiel å viser bilder av barna dine og fortelle om fødsler

(gjerne til de som ikke har barn og ikke kunne brydd seg mindre, som forsiktig prøver å bytte tema eller snike seg vekk,hehe)

og selvfølgelig vet du at du er småbarnsmor når du vet at DINE barn er de vakreste snilleste barna i verden og elsker dem over alt på jord :-*

Skrevet

jippi :D der fikk jeg endelig forklaring på hvorfor jeg har så stor rumpe :D (vel - så stor er den vel ikke at den dekker hele åpningen men det er nå ikke langt unna om jeg setter meg litt ekstra innpå :D

og man veit man er småbarnsmamma når man har småbiler og andre leker i alle lommer og vesker

Skrevet

* Når du ikke lenger friker ut når du blir:

- gulpet på

- spydd på

- siklet på

- bæsjet på

- tisset på

- tegnet på

- fått mat klint over hele seg

* Når du er så vant med å ha flekker etter sølete barnehender på klærne og over hele deg at det til slutt blir så vanlig at du ikke enser de flekkene lengre og går ut med de...

* Når klærne dine er alle utvasket, slitte og hullete og så utdatert at en ikke husker hvilke tidsepoke de kommer fra...du surver over at du ikke har noe klær og sverger gjennom tårevåte øyne på å shoppe klær til deg selv så fort du får penger, men ender bare opp med å gå ut i fra butikken med poser fulle av barneklær..

* Når du knapt husker hvordan det var å dusje aleine, fordi du klarer aldri å si nei til to store blå øyne som så ivrig ber om å få være med mamma å dusje..

* Når en knapt vet om en samtaleemne som ikke handler om hva det siste søte setningen som kom ut av gullets munn var, når h*n sist bæsjet eller om hvor trett en er og drømmer om en hel natts søvn.....

Skrevet

Når man automatisk teller 1001-1002-1003 inni seg før man sier. heng opp tøyet, legg votter i kurven, seng sekken på plassen osv når man hører noen går i døren. Noe min mann begynner i bli rimelig irritert over, for han klarer dette vist, men det er godt han gjør det selv også.

Når man alltid går inn på barnerommet for bre over dynen og slå av lyset, selv om ungene sover borte.

Når man ikke lenger skvetter over de rare tingene som er i skoene. Klinkekuler kan være vonde.

Når man ikke lenger rynker på nesen over alle de rare dyrene man må klappe og kysse.

Når man har laget egen kikegår i hagen, til alle dyrene ungene drar med seg og omkommer. (selv fluer må begraves og få gravstøtte)

Når man finner plaster i hver eneste lomme.

Skrevet

- Når du ikke kan låse en eneste dør i huset (bortsett fra ytterdørene) fordi trolla har stappet nøkkelhullene fulle av papir og småting...

- Når du synger barnesanger i dusjen

- Når du ikke kan huske sist du kjøpte et eneste plagg til deg selv samtidig som barnas skap flyter over

- Når du selv fryser i kulden imens barna har tipp-topp utstyr

Hehe, fantastisk tråd ;)

Skrevet

*...når du har vore ca 5 timar på jobb på bensinstasjonen ein søndag kveld - og så oppdagar at det er ein smokk på veg ut av bh'en og fram i dagens lys. Bak disken.

Skrevet

Som min nevø sa til meg da han var 3 år. Vi hadde vært på do og jeg hjalp han med å hode/styre saken hans så han ikke skulle tisse utover hele badet. Når vi var ferdige så sa jeg. Åsså må vi vaske hendene våres. Da så han på meg med store øyer å sa. Jammen tante. Det er du som må vaske hendene dine. Det var du som holdt i den. Hehe

Datteren min kom inn på badet da hun var 3-4 år. Jeg holdt på å ta på meg ett bind. Hvorpå hun spør. Mamma! Hvorfor måtte jeg slutte med bleie når du bruker det selv. Ble svar skyldig der gitt. Hehe

Skrevet

*når man har vært på kjøpesenteret fire ganger- helt alene- for å finne en sort bukse til seg selv, for deretter å komme hjem uten bukse, men med masse fint til lille frøkna og mister mini.

*en genser med litt gulp er det samme som en ren genser.

*man kan holde seg i evigheter om morgenen, for først skal mister mini ha grøt, så skal lille frøkna ha på klær, spise frokost, lage matpakke, sendes i barnehagen, hunden skal luftes osv.. Vips! To timer senere har man fortsatt ikke tisset.

*det som står i status-linja på FB handler om ungene dine.

Skrevet

Superfestlig tråd!

*Når man kan opplyse på telefonen at mannen er opptatt, fordi han holder på å fiske opp bæsj fra badekaret, da ettåringen fant det for godt å gjøre fra seg midt i kveldsbadet

*Når man blir superoppfinnsom med å lage en leke ut av det man har for hånden der og da (spesielt på badet). Det morsomte mini syntes var å ta alt ut av skapene.. men da hun sleiket på deoen, måtte jeg sette foten ned!

*Når man usjenert setter seg på huk og snuser på baken på barnet sitt for å konstatere om det var bæsj eller promp. Husker at før jeg fikk barn så syntes jeg dette var det ekleste jeg så..

Skrevet

når du ikke bryr deg eller reagerer om fulle menn som tafser på puppa på byen fordi du er vant til at ungene smetter inn hånda der for kos, støtt og stadig!

Skrevet

haha, ja!!!!!!!!!!

* når du har sett Nysgjerrige Nils 2 HELE dagen, ALLE dager siden jul, og fortsatt ikke er lei den

* når barna er strålende vakre når dere ankommer en selskapelighet, mens de voksne går i joggebukser

* når du er stolt over barna om de holder ut hele 2 minutter før de skitner ut de overnevnte selskapsklærne

* når yndlingsfatet blir knust, og du ikke en gang blir sinna

* når hele familien ligger strøket med omgangssyke og du står på døgnet rundt for å tilfredsstille alle

* når du begynner å lure på hvor mange kyss barnehuden kan tåle...

Skrevet

-når du klemmer på puppene offentlig uten å tenke over det, for å finne ut av hvilken pupp du ammet fra sist...

-Når du hjelper babyen med å trykke ut hard bæsj og man stirrer rett inn i rompehullet for å se om bæsjen kommer og blir kjempeglad når babyen faktsk bæsjer da!

- Når du er oppe 20 ganger om natten får å gi pupp, snu og vende på babyen, gi smokk osv. uten å foretrekke en mine..

-Når du gleder deg til babyen skal legge seg for kvelden igjen kl. 0600 om morgen...(!)Gjesp...!

-Når du åpner døren med hele toppen vrengt ned forbi puppene da du løp i all hast ned trappene for å åpne da det ringte på, med babyen på armen, og viser frem en tynn gjennomsiktig amme-BH hvor du ser hele nussen igjennom, hvorpå nabomannen beklager han forstyrret deg og sier han kan komme tilbake siden, hvor du står igjen som et spørsmålstegn og lurer på hva du sa..hehe...:)

-Når du akkurat har sovnet og babyen våkner..

-Når alle pengene som er igjen etter månedlige utgifter går til babyen og ikke til deg selv...

-Når babyen smiler og ler til deg, og det varmer hjertet ditt..

Skrevet

- man synes man er halvgærn om man er oppe til man ser 23-tallet på klokka.

-kommer med ytringer som "å så deilig, jeg fikk sove helt til 6.30" til dine barnløse kollegaer.

-du får hetta av å høre opptak av deg selv der man bruker skikelig teit babystemme til barnet ... men som det virker helt naturlig å bruke i virkeligheten.

Skrevet

* når du er på do sammen 2,5 åringen (som nå har blitt 8 år..) i legoland og han roper høyt "nei så flink du var som bæsja mamma!" så det høres på heeeele doet...

* når du får tilbud om å være med ut på byen en lørdagskveld, men foretrekker joggebukse, sofa, pledd og en kopp te i stedet.

* når ukas pause er å få sitte helt i ro en time for å se på at eldste har friidrett mens pappan er hjemme med minste som da sover når vi kommer hjem.

* når du synes at barne-tv er en genial oppfinnelse, for da kan du kanskje få sitte bittelitt i ro!

* når hjertet smelter fordi storebror sier at han er heldig som har verdens fineste lillebror.... :)

Skrevet

-Når du plutselig legger merke til, og irriterer deg GRØNN over, små knirk i parketten eller bråkete dørhengsler, som selvfølgelig alltid må knirke eller bråke akkurat i det du forsøker å liste deg muuusestille ut av podens soverom.

-Når du synes andres baby- og barnebilder på FB er mer spennende enn bildene fra den siste festen eller helgeturen.

-Når du sjekker DIB oftere enn utelivsguiden og ikke kan huske sist du drakk deg full på byen.

Skrevet

haha, dette er skikkelig bra humor! but you're still smokin hot, dorris ;-)

Skrevet

He he ler meg ihjel..

En annen er når guttungen kommer opp i sengen din med en svært våt bleie om morgenen og setter seg på fjeset ditt...

Eller når pappaen kommet ut av dusjen ( vi har bare et bad som må deles på om morgenen) og 1,5 åringen ser han naken, peker og ler..

Når du blir sittende og se hele barne-tv og ungene er i andre delen av rommet...

Sitter på jobben og nynner på strofer fra Drømmehagen...skal innrømme det var LITT flaut..

Skrevet

Å være på do er det samme som å ha fri.

Gå å hente posten er det samme som ferie.

Bie-filmen og Kung fu panda er det eneste som gjelder.

Søvn er luksusvare.

At andre barn skriker når ditt eget barn har sovnet, på tog.

Mye sikkel er bedre enn gulp.

Det går greit å få en klem når barnet spiser mat og har mat over hele seg.

Og at denne sangen skal brukes som vekkeklokke når h*n blir 13.

http://www.youtube.com/watch?v=AGViouBPNIU

Skrevet

Mooooo

Ja hva er det med det fjeset? Begge mine gutter har brukt å komme å sette seg på ansiktet mitt med 10 kgs bleie om morgenen. Et magadrag av den sorten og man mistet lysten på frokost:-))

Skrevet

-når man håper at baby på to uker som ligger ved puppen spiser kjempefort for storebror må jo få frokost før han må gå på skolen.

- når man tråkker på legofigurer som ligger på baderomsgulvet når man skal på do. (Tydeligvis en helt naturlig plass å oppbevare lego)

- når man har valget mellom genseren med en gulpeflekk eller med to

- når man ligger helt ytterst i dobbeltsengen og nesten faller utenfor med en unge helt oppi ryggen også er hele den andre siden av sengen tom.

-når du for en gangs skyld kan med rette si at du har ingen klær å ha på deg om du skal på fest for skapet er fullt av sløvebukser og svære t-skjorter som du egentlig har stjelt hos samboeren.

-og når du på samme festen istede for å kose deg og nyte at du har fri så savner du ungene og skulle helst vært hjemme.

Skrevet

- når du aldri får sove litt lengre om mårningen ( får ikke sove uansett om samboer stir opp med henne:p )

-når du er på fest å egentlig skal ha det gøy å kose seg med venner, savner du ungen å angrer på at du dro.

-må bytte klær flere ganger om dagen(blir brukt som gulpklut til tider)

-kan ikke bare dra ut døra på noen min.. det må planlegges..

-å ta seg en dusj er som en feri...

-må ligge på sofan til tider.. siden jenta tar all plassen min i senga..

Skrevet

Ja - det lurer jeg også på Wilma!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...