Gå til innhold

Du vet du er småbarnsmor når:

Anbefalte innlegg

Skrevet

*når man kan samtlige melodier fra ulike barne-tv programmer..

*når man kan snakke om bæsj over matbordet

*IKKE ha katten i vaskemaskina!!

*"hysj! h*n våkner!" er en helt vanlig kommentar når mor og far prøver å ha litt voksetid. ;p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagen lattekrampe, å her sitter jeg alene å ler så snørr og tårer renner og lurer på hvilke av disse tingene som ikke har skjedd meg.

Skrevet

*Når det å ha en 2-åring på fanget mens du sitter på do er en helt naturlig del av morgenritualet!

Skrevet

Hahaha, ler på meg en hel haug med kynnere her =P

Yret: En liten trøst og viste at det er fler som får den grusomme reglesangen om det forbaskade kartet på hjernen.. og når den endelig er glemt, dukker den opp på skjermen igjen.. gikk og sang den på jobb her om dagen, fikk noen rare blikk ja :)

* automatisk går inn og leter etter maisboksen ved middagstider, og katta når han ikke sukker opp ved matskåla =S

* ikke tenker over hvor unaturlig det høres ut med : ikke spis på "benjamin", ikke tygg på det skjerfet (i klesbutikker) osv..osv..

*Man kan være eitrende forbanna over noe den d**ungen har gjort, for i neste sekund grine, etter at hun har kommet uoppfordret bort og gitt deg en klem og sier : elsker deg mamma!

*det er blitt et rituale og plukke drømmehagen figurer og lego ut av veska, og fylle den opp med personalkort og lommebok som ligger under senga, og inni lekekomfyren på barnerommet, før man skal på jobb :)

Skrevet

Hahahahahaha fantastisk tråd :D Leahpudding - da er vi to!

Skrevet

Elsker sånne tråder:)

- når man kan navnet på alle i drømmehagen.

- når veska er full av bleier og smokker istedetfor sminke

- når man driter i om lekene er pedagogiske bare de er underholdene:)

Skrevet

ser nå at jeg glemte et ganske viktig ord i det første ounktet mitt :

* automatisk går inn og leter i TØRKETROMMELEN etter maisboksen ved middagstider, og katta når han ikke dukker opp ved matskåla =S

Skrevet

* når man setter ketchupen og sennepen i dusjen og shampoo og balsem i kjøleskapet, pluss mobil og lommebok i fryseren.... ;-)

* når man har 2 1/2åring som synger: "Alle barna har prompa å ja, å ja å ja!!" som ringetone...

Skrevet

fikk den nå.. sitter i et hjørne for meg selv og det ble helt stille rundt meg når jeg gapskratter..

akkurat som om.. "har det klikka for ho der nå"?

Skrevet

hehe utrolig morsomt å lese..har visst noe å se fram til jeg da:) junior er bare 7,5 han:)

men

- når du fortsetter å se på brannmann Sam og Dora etter at babyen har sovnet

- Går på butikken i lyse grønne crocs

- gulpeflekker overalt hehe og det gjør ingenting...

Skrevet

- Når du bare forbinder klassisk musikk med "små einsteins"

- Når det for første gang er en som kan hive i seg sjokolade i et raskere tempo enn deg.

- Når du er mer oppdatert på hva som skjer på DIB enn det som skjer i den virkelige verden.

Skrevet

* når du er ute for å shoppe, og ender utelukkende opp med ting til guttungen

Skrevet

Hahaha, fikk meg en god latter eller flere nå. Dette er bare så utrlig kjent.. jeg kan føye til..

-når du skal sette på en video men ikke får den inn fordi poden har stappet maskina full med dvd'er, covere og leverposteilokk

-når du må fjerne en haug klistremerker fra parketten og sågar finner et par små i håret ditt når du legger deg

-når den hvite døra er tagget ned av "skjelvende barneskrift"

-når du finner en haug rene klær fra minstens kommode i vaskemaskina sammen med nøkler, lego og barbiedukker

-når du har fått blåbærsaft på hvite sengetepper og melk på sofaen fordi den sølefrie koppen ikke var så sølefri likevel (under podens traktering)

-når du drar opp en smokk fra veska den ene gangen i året du er på byen med jentene

-når du febrilsk rugger handlevogna på butikken- som er tom for unger

-når man oppriktig blir provosert over at Drømmehagen blir fjernet fra podens faste kveldsunderholdning

-når man synger "Brannmann Sam, ingen er så kjekk og straaaaaam" av full hals mens man sykler og får et par skjeve blikk ...:)

Skrevet

Herregud jeg ler meg i hjel!!!! Det er visst maaaange av disse punktene som treffer uten at jeg egentlig visste det! hahahahaha!

* Når man hver dag spiser bløte knekkebrød fordi det har gått _litt_ lang tid

* Når man drikker lunken kaffe og tror det er sånn den skal være

* Når man drar til byen med buksa full av busemenn, udusja, usminka og håret i en tull. Dette rakk jeg jo ikke før jeg måtte dra.

* Når man finner ammeinnlegg i kjøleskapet

Skrevet

*når man for en gangs skyld er alene i butikken og plutselig oppdager at man står og rugger handlevogna...

Skrevet

- når man har fler joggebukser enn andre klær

- når man lurer på hvorfor det aldri blir ordenltig ryddig

- når man tilbringer mer tid på barneavd på hm enn foran speilet

- når man har noen dådyrøyne som stirrer opp på deg og sier : Mamma jeg elsker deg <3

Skrevet

-når det å tørke barnesnørr nederst på sitt eget bukseben er helt ok. Har man ikke papir tilgjengelig, så har man ikke papir tilgjengelig.

-når lillemann har omgangssyke og det renner ut overalt, og man bare legger et håndkle over den lille bæsjeflekken som er kommet på lakenet i dobbeltsengen, og prøver fortvilet å få sove i noen minutter...

-når det er helt naturlig å samtale med storebror og antall bæsjer, konsistens og hvor de evt har gjemt seg nede i do

..mellom anna...

Skrevet

Når spørsmål som: "Er du færdig-bæsja!?" er helt vanlige!

Man plukker buser hos andre uten å grine på nesa...

Når man er så trøtt at vanlig leggetid er før kl 22.

Skrevet

Når man dukker opp på jobb-møte, litt i siste liten, men en kaffe-latte nr to og jakka på vranga... Uæææ

Skrevet

-når jeg går alene i butikken og står forvirret å lurer på hva det egentlig var jeg skulle ha og hvor det var jeg fant det..... den normale bakgrunnstøyen er borte, og det skipler hvertfall meg helt. "mamma, jeg vil ha, mamma kan jeg fåååå, mamma xxxx sa, mammaaaaa i morgen....." *hihi*

-vurderer å dra avgårde på shopping i ei utslitt joggebukse fordi de andre strammer så (gravid)

-står å klapper seg på magen i kassakøen med et drømmende blikk (også gravid)

-tar seg i å rette på puppene offentlig!!

eller gjøre et "hopp" for å få heist opp buksa (stort sett som gravid *kremt*)

-går ut av butikken og kommer på at jeg har nynnet på sist spilte barnesang hele tiden i et håp om å få gullet til å slutte å hyyyle.

så ikke det rart ut eller?

-går inn i butikken med klær som er slengt på, barns som er helt forstyrret og knapt har klær på. eldste er helt bleik og må gå ut mens jeg betaler hvorpå hun spyr.

når det kommer et fremmendt hode å sier "eh, er det jenta di som står ut eå spyr?" er svaret noget likegyldig "det kan det kanskje være ja"

(vi var utsatt for ei alvorlig ulykke) smiler og takker for hjelpa fra butikkmannen som spyler bort spyet mens jeg tar varer og barn inn i bilen. når jeg kommer hjem tenker jeg over hvordan det egentlig må ha sett ut med oss på butikken!! først da oppdager jeg også at babyen har småskår, glassbiter så små at en bare ser glansen og et par blodflekker på hodet som jeg hadde glemt å ta på lue. (Hun var vell kanskje 9-10mnd den gangen)

-når en er på en av de festene gjennom året lørdagskvelden og drar i kirka dagen derpå fordi barnet skal få bok.

-reiser på "alenehelger" og alt en tenker på er ; dette hadde barna også likt, vi må dra hit sammen med dem en gang _hele_ helgen.

-glemmer å åpne sine egne julegaver! finner dem igjen en dag eller to senere, et eller annet sted hvor en bare måtte få tømt hendene fordi en skulle hjelpe til/ta bilder/filme

-gravid og dårlig men tenker på at ungene _må_ få middag; hva orker jeg lukten av at de lager?

-hvis en våkner til stillhet om morgenen snur en seg ikke rundt å sover videre; men ser på klokken å tenker "shit, hva har skjedd"

Skrevet

Når man sovner i tannlegestolen mens tannlegen borrer..... for det er så stille og rolig der ;-)

Skrevet

Haha, morsom tråd! Mange som traff meg her, ja! =)

*Når do blir pauserom (om mannen er hjemme), og en sitter litt ekstra lenge og nyter stillheten.

*Når en våkner opp om morningen med puppene hengende ut av amme-bh-en og ikke bryr seg noe om at det ser veldig snålt ut.

*Når en har svelt maten uten å få kjent noe særlig til hva en egentlig har spist.

*Når den største gleden med å gå ut på fest er å faktisk få sove lenge dagen etter.

Skrevet

Du vet du er småbarnsmor når:

...du synes det er en fantastisk luksus å få lov til å trille handlevogn rundt på Rema1000 alene.

...jobbseminar med overnatting ikke nødvendigvis betyr fest halve natta, men en mulighet til å få sove.

...alt du ønsker deg er fire timers sammenhengede søvn.

...du lurer på hva i all verden folk uten barn snakker om, og hva i all verden de bruker tida si på. Hva gjorde vi egentlig før vi fikk barn?

Skrevet

Julebunnies by the bay: Godt det ikke bare er meg ;)

Skrevet

- Når du tusler ut etter svangerskapskontroll på sykehuset med de blå skoposene på og ikke oppdager det før de henger gjennomhullet rundt anklene mangehundre meter senere, før du så går inn i butikken og handler det samme gravid-bladet du kjøpte for to uker siden.

- Når du knapt kan huske sist gang du dusjet.

- Når du lager potetmos med nøkkelknippe i hvis ikke du er litt obs fordi alle grytene dine er fulle av rare ting som ikke har noe i et kjøkkenskap å gjøre.

- Når du og samboeren din ser på barne-tv selv om poden ikke er hjemme, og dere egentlig heller kunne sett en fin film istedet.

- Når du sovner midt i nattasangene, våkner og fortsetter nøytaktig der du sovnet og samtidig håper at poden ikke merket at du ble borte i fem minutters tid. ;)

- Når du kommer hjem fra skolen og har gått rundt med matflekker på klærne hele dagen uten å vite om det.

- Når de verste kranglene du og samboeren din har gjelder at han snur seg for bråkete i senga eller hvordan teksten på Brannmann Sam-sangen går.

- Når 2åringen trasser så mye at du til slutt begynner å trasse til samboeren din som til slutt begynner å trasse på 2åringen igjen. Og sånn går no dagan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...