Gå til innhold

Du vet du er småbarnsmor når:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne tråden har vel vært mange ganger... ?? Men synes det er litt morsomt, da.. :)

*når en kommer ut av dusjen, og 3-åringen sier: mamma, jeg ser pelsen din!

*når en bruker pinsetten mer på å plukke ut busemenn på babyen, enn på å nappe bryn.. (JA, ekkelt, MEN det funker mer enn q-tips... )

*når søvn blir mangelvare, og dobbelt senga er fylt til randen av folk.. Og en selv helst vil gå å legge seg på barnerommet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og man har gulpeflekker på samtlige gensre

og ikke bryr seg så innmari om man har børsta håret eller ikke før man går utav døra..

og tørker vekk sikkel fra hals og ansikt (hos både mor og barn) flere ganger daglig

Skrevet

Når man ser gulpen/oppkastet på barnet komme, og man bare rolig holder ut en hånd for å samle opp gørret..

Når man koker opp vann til teen 10 ganger uten noensinne å komme så langt som til å drikke den..

Når man må smugspise sjokolade o.l slik at ikke toåringen skal se det..(ja, dobbeltmoral, jeg vet :-) )

Skrevet

*når du prøver å amme babyen din på 2mnd, mens 2 åringen står ved siden av å ser rett inn i puppen din å roper: HEIA MELKA HEIA MELKA :D

*når du våkner av litt pusking i ansiktet, åpner øynene og ser rett inn i ansiktet til 2åringen som smiler søtt å sier: heia mamma, go morn :D

Skrevet

...du finner nøklene i kjøleskapet, og ikke i nøkkelskapet (der jeg mener å huske de har sin faste plass) fordi samtlige netter i det siste har vært preget av tannfrembrudd.

Skrevet

Når snart toåringen gledestrålende forteller - mamma - jeg bæsja i dusjen!

Skrevet

Hehe! Jammen måtte jeg le nå. Ikke bare er søvn mangelvare. Inatt gikk jeg å la meg på 3 åringens rom. Haha. Nettopp fordi det ikke var plass til meg i dobbeltsenga.

*når du kjører i bilen med Sabeltann/postmann pat/dyrene i afrika på full guffe, også husker du at ungene ikke er i bilen engang.

*når du er ute med jentene en kveld, og roter i veska for å finne en lighter, men finner den ikke, veska er fylt med smokker og kinder-egg figurer

Skrevet

Når du vekker mannen fortvilet om natten og spør hvor han har gjort av ungen..

Skrevet

Du kommer hjem fra Rema med fulle bæreposer og oppdager:

1) Du har genseren på vrangen

2) Du har glemt å hive vann over "dennis-sveisen"

3) Ammeinnlegget ligger i utringingen

Skrevet

Når du står på badet om morgenen og 3-åringen sier fornøyd at hun også vil ha skjegg på tissen når hun blir stor... =)

Skrevet

Når driter i om noen fiser deg i ansiktet og sparker deg i magen, bare du får sove ti minutter til...

Skrevet

HE HE syns jeg ser deg mummys muffin og nakenfis

Skrevet

Hahaha... Morsomt! :)

Må bare fortelle om en morsom og litt pinlig episode med meg og snart 3-åringen min i går.. Jeg lå på gulvet og plukket opp leker, som vanlig, også måtte jeg bare slippe en liten fis... Tenkte jo selvfølgelig at den skulle gå upåaktet hen, men neida... Gutten kommer nærmere, lukter meg i rumpa(!) og sier: "Mamma? Ha du bæssa? Ska vi gå å sifte?"

Hihi.. Herlig! ;p

Skrevet

* Når barna kommer å klapper deg på magen(5 og 6 år) og lurer på når bebien kommer ut(jeg skal da ikke ha flere)

*når ungene løper fornøyd inn i bgh og ROPER, Mamma slapp en fis i stad, og den lukta råttent egg.(snakk om å bli flau da)

*Når ungene kommer helt uten videre å sier: Mamma, du er pen, jeg er glad i deg :)

Skrevet

*når du kan alle Mikke Mus klubbhus episodene utenat ;)

*når du ikke engang har lyst til å gå på byen, og du kan ikke huske sist gang du var full

*når du ikke reagerer med skrik på at du har bæsj på hender/klær/gulv/vegger osv

Skrevet

Hahaha! Råttent egg? Flaaut! :D

Kom på en til der:

Når du ser ut som et uvær og ikke har dusja på to dager, men barna sier allikevel: "Du har så fint hår, mamma! Og du lukter veldig godt!"

Skrevet

..når du ler deg skakk av denne tråden, og forsøker helhjertet til dine barnløse kollegaer å fortelle dem hva du ler av..

- og får bare dumme blikk tilbake, ;o)

Skrevet

..når du leter febrilsk etter smukken, for så til slutt å finne den mellom puppene.

..når det ikke faller deg det minste unaturlig å dra fram puppen i et rom fullt av fremmede.

..når du knekker en tann, og ikke helt skjønner hvordan du kan gå til tannlegen på noen mnd, for hvor skal du gjøre av ungen?

"Gulpesmekker på tilbud? FLOTT! Jeg tar ti!"

Skrevet

Når du alltid har en eller annet gnålete sang fra barne-tv på hjernen:

"Jeg er kartet, jeg er kartet, jeg er kartet, jeg er kartet, JEG ER KARTET!"

Skrevet

Når du har vært på legevakta me 2-åringen, har 10 min på å rekke apoteket for å få medisin og fornøyd går ut fra apoteket på kjøpesenteret etterpå med en syk 2-åring på armen, is overalt og ser ditt eget speilbilde og oppdager at du har pyjamas på deg..

Skrevet

*når du automatisk går inn på rommet til halvannetåringen og åpner brannstasjonen hennes for å finne lommeboka di.

*når alle på telefonlista stadig får korte videosnutter, taleopptak og bilder som mms uten at jeg har rørt telefonen selv..

*når du alltid må sjekke vaskemaskin og tørketrommel for traktorer, smokker og andre morosaker før du putter inn klær.

*når du ikke helt vet hvordan dagen skal gå fordi det er tomt for rosiner i skapet og dr*ttungen trasser som verst.

*nesten alle dvd'ene har bitemerker

*de dvd'ene som ikke har bitemerker en skøvet under fot til tv'en og blitt ødelagt der i stedet.

*når det å plukke bæsj fra badekaret er en heeelt vanlig lørdag formiddagsaktivitet

* når du ber om å få en kos og ungen klyper deg i øyelokket i stedet

Skrevet

- Når du henrykt peker ut av bilvinduet og roper "hest!" og innser litt for sent at ungene ikke er med.

- Når du står i butikken og rugger handlevogna (og ungene fortsatt ikke er med)

- Når du kan føre fire parallelle samtaler (en på telefon, en med mannen og en med hver av ungene) og alle får noenlunde fornuftige svar

Skrevet

Yret:

Jeg sang Jeg er kartet i hele helga i mens jeg var på jobb...Den slipper liksom altdri taket, den sangen der :o

Hahaha!

Skrevet

Hahaha, det hørtes veeeldig kjent ut :-D

*Jammen, hør på dette da! Vræææææl!*

*tomt blikk...*

Skrevet

Når ditt høyeste ønske er å få sitte i fred på do uten tilskuere som rynker på nesen og stikker av med do-papiret...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...