Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #76 Skrevet 6. mars 2010 Da er problemet at du, som er Williams mamma, får tilbakemeldinger på at W har gitt uttrykk for at han ikke trives med å være sistemann som hentes i barnehagen? - men det er ikke egentlig ditt problem, for du har betalt dem. Tenk. Jeg har barn som ikke liker å være de første i barnehagen fordi de andre foreldrene leverer litt senere enn meg, de ansatte har ikke måttet fortelle meg dette, det hører jeg jo fra barna - så da forsøker vi selvfølgelig å unngå at barna må leveres så tidlig at de må vente en halv time på at andre skal komme. For barnas skyld.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #77 Skrevet 6. mars 2010 21.17 Først, les innlegget ordentlig. Hi skrev ikke at barnehagen ringte henne, de spurte henne da hun leverte. Det og si at sønnen hennes kjeder seg og spørre om hun har mulighet til å hente litt tidligere synes ikke jeg er verken frekt eller feil. Hi er trenger ikke hente barnet tidligere, noe hun heller ikke gjorde. Nei da, ingen barn dør av kjedsomhet. Men som profesjonelle i barnehagen mener jeg det er vår oppgave å informere foreldrene om hvordan barnets hverdag i barnehagen er. Om et barn hver dag gir sterkt utrykk for at det kjeder seg alene i barnehagen og jeg vet at mor er hjemme så ser jeg på det som en riktig avgjørelse å informere mor om dette. Hun kan fortsatt velge å la vær å hente barnet tidligere. Jeg synes det blir helt feil å ikke fortelle dette til mor.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #78 Skrevet 6. mars 2010 Mammaen til William. Jeg synes ikke det virker som du fokuserer helt på hva som faktisk er William sitt beste. Du virker sur og irritert på barnehagen selv om det kun virker som om de vil William sitt beste. Du skriver over her at William kjeder seg så hjemme samme hvor mye du prøver å aktiviserer han. Hvorfor tror du da ikke på de ansatte når de sier han kjeder seg i barnehagen når det faktisk ikke er flere barn der? Ja, de ansatte får lønn for å ta seg av barna, men du er moren hans og da tror selvfølgelig de ansatte at du vil det beste for William. Det er sikkert ingen i barnehagen som blir sinte på deg for at du ikke henter tidligere, men kanskje de synes det er litt trist på vegne av William. Du skriver du betaler for full plass og kan ha han der til barnehagen stenger. Det kan du selvfølgelig, men synes du virkelig det er riktig overfor sønnen din?
Tommage♀♂ Skrevet 6. mars 2010 #79 Skrevet 6. mars 2010 Jøss, her er det mange som mener at ungen skal være i bhg hele åpningstiden fordi man har betalt for det! Og mange av dere mener også at det er helt greit at et barn skal kjede seg alene 20-30 minutter i bhg hver dag. Det er jo ikke snakk om at barna KJEDER seg! Er dere helt tette?? Barn som blir hentet sist nesten eller hver dag sitter med en følelse av at de er mindre verdt enn de andre. De skjønner ikke hvorfor de må være der når de andre er dratt hjem. Og de barna som VET at mamma er hjemme, men ikke henter før lenge etter at vennene er dratt hjem, hvilket nederlag tror dere ikke det er? De ansatte i bhg tenker vanligvis kun på barnas beste, men det finnes nok selvsagt unntak. Men tilbake til HI, du sier at det er for kaldt å gå i 10 minutter + 7-8 minutter. Er ikke barnehagen uten på vinteren? Jeg må ærlig innrømme at jeg synes du er lat jeg, ikke bhg din. (om det ikke er en fysisk grunn til at du ikke kan gå så "langt" da).
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #80 Skrevet 6. mars 2010 Anonym 21.17 Det kommer iallefall tydelig frem at du enten er assistent uten utdannelse eller du sov i timene. Med dine holdninger virker det iallefall ikke som om du jobber for barnas beste.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #81 Skrevet 7. mars 2010 Må dere lese alt da, jenter/damer! Hun skriver jo at det er ikke hver dag, han blir hentet nærmere halv 5?! Det var bare den dagen (og inni mellom) fordi pappa'en skulle hente. Skjønner godt hun ikke har lyst å måtte ut i kulden for å ta bussen i tillegg til gåturene. (Skrev også noe om helsen oppi her!) Og da, syns jeg det er rett og slett frekt av barnehagen og si sånt. Hadde det vært en daglig rutine å bli hentet sist, alltid, så er det jo helt greit! Vært med på deg selv. (tidligere bh-ass.) Var en stakkars på 2 år som ble levert kl 7 og hentet 16.30...+++. Mange dager vi måtte sitte igjen i 5-10 min etter vi var ferdige for dagen! Men helt enig, i at barn trenger ikke være i barnehagen bare fordi man har betalt for det, men at det hender en gang iblant kan da ikke være så forferdelig? Ingen barn har vondt av å måtte kjede seg litt av og til.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #82 Skrevet 7. mars 2010 Jeg har søkt om overflytting til en annen bhg ,men det er ingen ledige plasser nå . Han er IKKE i bhg fra den åpner til den stenger .Han er der fra 10-11 til 16.(men om pappaen henter blir han hentet mellom 16-16.30) Han er heller ikke i bhg hver dag . Så det er ikke noe synd på William. Nei , de er sjelden ute på vinteren . Ja ,jeg har CP som gjør det vanskelig for meg og fungere på vinteren (er jeg fortsatt lat ?)
prekæs Skrevet 7. mars 2010 #83 Skrevet 7. mars 2010 Nei. Du er ikke lat, men de som forventer at barn skal hentes før stengetid i barnehagen er. Du trenger iikke oppgi en grunn engang. Heller ikke ha dårlig samvittighet. Blir som om butikkdamen skulle sagt til kundene i dagligvarebutikken at de må komme helst en time før stengetid, for den siste timen er de for slitne til å gidde å yte service til kunder.
Fløtepus&Tigergutt Skrevet 7. mars 2010 #84 Skrevet 7. mars 2010 Merkelig at det settes likhetstegn mellom å være lat og det å faktisk bry seg om barna man har et profesjonellt ansvar for. Nei, dere kjære DIB-damer det er klart at dere virkelig har skjønt hva barnehageansatte tenker. Så greit, nå som vi er avslørt skal jeg fortelle sannheten: - vi jubler hver gang et barn er sykt,færre barn er mindre jobb for oss - vi baksnakker alle foreldre hele tiden - vi syns ingen foreldre er skikket til å ha barn - vi grafser i privatlivet deres for vår egen personlige tilfredsstillelse skyld - vi syns alle barn burde hentes tidlig eller helst ikke vært levert i det hele tatt Sånn, her er sannheten. Tenker bare det bekrefter det dere allerede har mistenkt lenge.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #85 Skrevet 7. mars 2010 Utrolig teit av barnehagen!!! De får betalt til kl. 16.30, og det står vel i vedtektene at barnehagen er åpen til da! De har vel ingenting med når gutten din blir hentet! Du henter han når det passer for deg. Er jo snakk om kun 20 minutter da!! Djisøss!! De spurte deg sikkert om det kun fordi de vil gå tidligere hjem selv!!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #86 Skrevet 7. mars 2010 Ja, det viktige her er jo hva du betaler for. Drit i hvordan ungen din har det! Jeg blir kvalm. Jeg håper du er en oppdiktet person som stadig er fremme og syter over patetiske ting. Hvis ikke, burde du seriøst prøve å fokusere mer på de positive tingene her i livet.
Bunnies by night Skrevet 7. mars 2010 #87 Skrevet 7. mars 2010 Jeg regner med at dette ikke er den eneste situasjonen som har oppstått som du har reagert på. Hvis du ellers var fornøyd hadde du sikkert ikke reagert så sterkt:) Jeg hadde blitt glad for at barnehagepersonalet hadde sagt i fra til meg - jeg vet de passer godt å sønnen min - og jeg har selv sagt at jeg har mulighet til å hente han tidlig dersom han har en dårlig dag, eller de andre barna blir hentet tidlig. Så jeg har fått telefoner fra barnehagen flere ganger om jeg har mulighet til å hente han. MEN da er det jeg som har sagt i fra at jeg ønsker det. Dersom personalet spurte på en fin og høflig måte om du har mulighet til å hente tidlig - ville jeg ikke reagert negativt. Men dersom det kommer nesten som et "krav" så ville jeg reagert. En ting er å kjede seg - en annen ting er hvis de gråter og tydelig er slitne o.l. Men som sagt - regner det er mye mer du har erfart fra denne barnehagen - virker som kommunikasjonen er relativt dårlig!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #88 Skrevet 7. mars 2010 Det har vært så mye rart med den bhg som feks han har byttet avd 3 ganger på 1 år ,den ene avd ble lagt ned med 3 dagers varsel ,de går aldri på tur ,de er sjeldent ute på vinteren +++++ Hvor i all verden får dere det fra at jeg ikke bryr meg om hvordan William har det !!!!!! Leser dere det jeg skriver i det hele tatt?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #89 Skrevet 7. mars 2010 Du burde jo være glad for at de ikke er ute om vinteren, siden du ikke vil han skal gå 7-8 minutter ute når det er kaldt?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #90 Skrevet 7. mars 2010 det JEG blir sjokkert av 19.06 er at du virkelig gidder å gå til angrep på meg som ansatt i bhg og synse om mine evner til å arbeide med barn. det er ikke det tråden handler om kjære deg. jeg har lov å ha mine synspunkter uansett hvor jeg jobber. hadde ungen hylskreket, og dette var hver eneste pokkers dag, så JA , da hadde jeg sagt fra til foreldrene. jeg hadde ikke spurt om de kunne hentet tidligere, for jeg hadde stolt på at de kunne tenke så langt selv! når det gjelder å kjede seg den siste halvtimen (kanskje til og med bare 15 min) og når dette bare skjer en sjelden gang når pappaen henter, så mener jeg både som fagperson (ja jeg er utdannet med GODE karakterer) at en unge ikke har vondt av å kjede seg av og til. dette er heeelt normalt. slapp av!!!!ta dg en pille viss du ikke greier d
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #91 Skrevet 7. mars 2010 Har ikke lest alle innleggene, så kan hende det har blitt sagt før. Snakk med styrer eller de på avdelingen om dette. Det er jobben dems å underholde barna. ¨ Jobber selv i barnehage. Men har da aldri tenkt å ringe hjem fordi et barn kjeder seg. Da får man finne på noe gøy da, ellers har ikke barn vondt av å kjede seg litt heller. Om foreldrene er hjemme på dagen så har de en grunn til det, og det er ikke vår sak å legge oss oppi hvorfor de er hjemme. Ja som regel vet vi det fordi man har en god dialog med foresatte, men de betaler for plassen selvom de er hjemme......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå