Gå til innhold

Blir så irritert på bhg ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker sist sommer da var det mange av barna som ble hentet tidlig, mellom kl 1500 og 1530.

Bhg vår er åpen til 1700.

Jeg hentet også mellom den tiden, men sa at jeg ville de skulle ringe meg så han ikke ble den eneste som var igjen.

Jeg var 100% sykm den tiden pga tvilling svangerskap så jeg hadde muligheten til å hente tidlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil gjerne ha en refernase til de "lover og regler om bhg" der det står at barnehagen har noe med å ringe og be foreldrene hente barn fordi de kjeder seg. Om foreldrene SPØR er det en helt annen sak å informere om det, men jeg hadde blitt mektig irritert om barnehagen hadde ringt på eget initiativ.

Skrevet

Høres rart ut at de har ringt og bedt deg hente ungen?! Jobber i bhg som stenger 16.30, og vi har arb tid til 16.30, det betyr at foreldre og barn skal være ute av døra til halv. Men, vi ville aldri ringt og bedt noen hente ungen fordi den kjeda seg....! Finnes grenser, men det er i bhg som i andre yrker at noen ikke har noe der å gjøre!

En annen ting er de som kommer 16.25 og draaaar ut tida til både 5 og ti over halv. Vi har og et liv etter bhg, og en arbtid. Mange av oss har familie og unger som skal ha mat, ut på fritids osv. Da er det greit om de som er seine er ute til halv!

Skrevet

Oj.. er det stygt å si "tante" om de som jobber i bhg?

I såfall har jeg vært stygg i munnen flere ganger... :(

Skrevet

T-ordet er stygt, ja. Visste du ikke dét? Vi assistenter tar det vel ikke så tungt, men de høye fruer som har STUDERT I TRE ÅR for å være pedagogiske ledere vil ikke ha slengt slikt etter seg.

Tenk, tante, du. Noe enhver kan bli bare man har søsken som forplanter seg. Den som har kommet seg gjennom et studium bør ha sin tittel.

Skrevet

Seriøst! Er det så mye å diskutere om? Man betaler da for plassen og tiden,og jeg vil nok påstå at alle vil barna sine godt!! Skjerpings!

Skrevet

TIL PEDAGOG!

Det er ikke alltid ting er så enkelt for foreldre heller,kanskje det er andre grunner til at barnet er så lenge i bhg,som foreldre gjør man ALLTID hva som er best for sitt eget barn,synes det er veldig uprofft av deg å uttale deg om ett barn og deres familie uten at du har noen bakgrunn for det,pga du mener det er viktig å ikke bli hentet sist i barnehagen,kan nok forsikre deg om at det er ting som er tristere enn det!

Skrevet

Jeg er faktisk rystet.. Dette hadde jeg tatt opp med barnehagen med en gang.. Latskap... Veldig!

Skrevet

Kjære mamma`n til William,

du sier at personalet spurte deg om du kunne hente tidligere da du leverte. Altså ingen som ringte deg ens ærend for å si det?

Jeg jobber som ped.leder og ser det som en del av jobben og informere foresatte om barnas trivsel. Og da er det barnas beste som står i fokus.

For dine påstander om at personalet er late og ønsker å dra hjem tidligere er vel bare noe du har tenkt ut selv, ikke noe du vet med sikkerhet?

I min barnehage er det slik at selv om det blir tomt for barn tidligere (skjer aldri) så har vi ikke lov til å gå uten at vi avspaserer denne tida. Og i og med at det er komunal bhg så MÅ det være noen der til stengetid tilfelle tlf ringer o.l. Så selv om det ikke er barn tilstede så har vi alikevel en jobb å gjøre.

At personalet i barnehagen har arb.tid et kvarter lenger enn bhg`s åpn.tid er noe du bør respektere og ikke bruke som hvilepute for å kunne drøye tida et minutt eller 5 over halv! Det tidspunktet barnehagen stenger er det tidspunktet siste barn og foreldre skal være UTE av døra.

Hvis du ikke liker måten bhg jobber på så står du fritt til å søke bhg-plass annet sted!

Skrevet

Litt enig med Fløtepus der ja :/

Skrevet

jeg er ikke enig med fløtepus! makan! og du jobber i bgh?

det gjør nemlig jeg og vi har ikke lov til å legge oss oppi når foreldre leverer eller henter ungene sine så lenge det er innenfor arbeidstiden og det forstod jeg på HI at de alltid gjør (som regel i 16 tida men av og til 16.30)

kjeder ungen seg?? ja så får den som er på jobb FOR dette barnets skyld finne på et eller aent morro, sånn at barnet ikke kjeder seg mer. så enkelt er det (!)De får betalt for det...

kunne ikke fallt meg inn å legge meg opp i når foreldrene henter ungene sine. hos oss sitter alltid seinvakten igjen med en 2åring den siste halvtimen, og må da selvfølgelig leke og snakke med han sånn at han ikke skal kjede seg (rydding er unnagjort på forhånd sånn at vi kan ta oss av dette barnet)

hadde blitt flau av å arbeide i den barnehagen hvor de virkelig er frekke nok til å spør om noe sånnt!

Skrevet

Veldig enig med fløtepus&tigergutt.

Jeg jobber også som ped.lederog jeg reagerer på en del av påstandene du kommer med. Hvordan vet du egentlig at det er pga latskap og ikke av hensyn til din sønn at bhg spurte deg?

Jeg har selv barn i bhg. Jeg har alltid mulighet til å hente tidlig og gjør det. Hadde jeg derimot hatt barnet mitt i bhg til nærmere stengetid og han derfor var lei seg så hadde jeg blitt skuffet om bhg personalet ikke informerte meg om dette slik at jeg kunne hentet tidligere.

Du skriver flere ganger at du betaler full plass og at sønnen din derfor kan være hele dagen dersom du vil det. Det er selvfølgelig helt riktig men du ser vel selv at det ikke til beste for sønnen din?

Mange skriver at det er bhg personalets ansvar å aktivisere barna og det er selvsagt helt sant. Men alle barn er ikke like. Noen barn synes den beste tiden er den tiden de er alene med en voksen i bhg. Noen barn synes det er trist og leit uansett om den voksene gjør alt som står i sin makt for at barnet skal ha det bra.

Skrevet

18.30

Du har en fryktelig agresiv måte å prate på til å jobbe i barnehage. Hvis du da ikke er hi under alias anonym, virket nemlig lit sånn.

Jeg ville iallefall gjerne visst det dersom mitt barn kjedet seg på slutten av dagen og jeg hadde hatt mulihet til å hente tidligere.

Skrevet

hva om mora jobbet da og hadde et barn som kjedet seg siste halvtimen ??

skulle hun allikevel blitt spurt om å skulke jobb og hente tidlig??

de har ikke lov å spørre om sånnt uansett.

viss denne familien har planlagt at far skal hente av og til og det skjer 16.30, så har de lov til det!!

viss de ansatte ikke tåler å ha en unge i bhg som kjeder seg, trenger de ikke jobbe der. Alle unger kjeder seg av og til, og det er bare sunt.

de får gjøre så godt de kan for å aktivisere barnet, ferdig med det.

Skrevet

Ja, jeg jobber i bhg og jeg mener overhode ikke at man skal legge seg opp i når barna hentes eller leveres så lenge det er innenfor åpningstida. MEN det ER jobben min å gi foreldre tilbakemelding på barnas trivsel og utvikling, og dersom jeg hadde sett et mønster hos et barn som mistrivdes så hadde jeg informert foreldrene om dette enten det gjaldt et barn som kjedet seg den siste halvtimen eller om det var et barn som bruker lang tid på å slutte å være lei seg etter avskjed om morgenen. For jeg antar selvsagt at alle foreldre er interessert i å høre hvordan barna deres har det.Og jeg hadde selvsagt sjekket ut med foreldrene om det var noen muligheter for å gjøre noen grep for å gjøre dette lettere for barnet.

Og da hadde jeg kanskje foreslått å hente tidligere DERSOM dette var mulig. Men det høres jo ikke ut som at det lar seg gjøre så da hadde jeg selvsagt ikke gjort noe mer nummer ut av det.

Har inntrykk av at det er mange her inne som syns at barnehagen blander seg oppi barneoppdragelsen, men det er jo nettopp det dere betaler for at vi skal gjøre. Foreldrene betaler for at barna skal få et pedagogisk tilbud IKKE for at foreldrene skal ha en oppbevaringsplass mens de selv jobber. Det er BARNET som er vårt hovedfokus og ansvar.

Og bare for å ha sagt det, jeg har ingen problemer med å aktivisere et barn som kjeder seg, men jeg vil alikevel at foreldrene skal vite slike ting om barnet sitt.

Skrevet

Det finnes ingen lov som sier at barnehagepersonalet ikke har lov til å spørre om dette. Hvor har du det fra? Det å si at dere MÅ hente barnet tidligere er en annen sak. Hi skriver at de spurte!

Om mor jobber og ikke har mulighet til å hente før så er jo det også en annen sak. Den som spurte visste sikkert at mor var hjemme.

Jeg synes det ville vært stygt mot William å ikke gi mor beskjed dersom han ikke synes det er greit å være der alene. Mor er selvfølgelig i sin fulle rett til å ikke bry seg om dette men da vet hun iallefall om det.

Skrevet

du om det!

hos oss henter de iallefall ungene sine når de vil siden de betaler i dyre dommer for plassen og sikkert er kapable til å planlegge dagen sin selv, også når de har tenkt å hente ungen sin, uten at vi som jobber i bhgen skal legge oss oppi det.

det er frekt å spørre og meget spesielt spør du meg. har aldri hørt om det før...

ungen har ikke vondt av å kjede seg en halvtime! herrlighet..

de får bare skjerpe seg, og aktivisere ungen. det er DERES problem at han kjeder seg i bhg ikke moras.

Skrevet

igjen litt sjokkert over at du jobber i barnehage 18.57.

Jeg hadde ikke likt om du jobbet i mitt barns bhg og ikke informerte meg som mor hvis barnet mitt viste misstrivsel om ettermiddagen og dere visste jeg hadde mulighet til å hente tidligere. Jeg synes faktisk det er respektløst både mot foreldre og barn å ikke innformere om dette. Barnehagen skal være til beste for barnet og for meg har det ingenting med å benytte flest mulig timer for å få nok igjen for det man betaler.

Skrevet

Jeg ville også like å få vite dette dersom det var mitt barn.

Skrevet

Har lest igjennom det meste av tråden nå. Det jeg reagerer mest på er hvor mange her som har en holdning av at jeg skal ha det jeg betaler for, og mener det er feil av barnehagepersonalet å si i fra til dere. Vil dere virkelig ikke vite hvordan dagen er for barna deres i barnehagen. Hvis dere hadde hatt mulighet til å hente tidligere, ville dere ikke gjort det for barnet sin del?

Skrevet

Skjønner heller ikke den dumme holdningen der, betaler for det så det så. Tenk på ungene deres. De er kun mennesker de som jobber i barnehagen også. De står på hele dagen. Det er da vel ikke meningen at alle barna skal være 9 timer hver dag.

Men jeg har også brukt barnahagen en del til eldstemann når jeg har vært hjemme med minstemann. Max 6 timer riktig nok, men de snakket nok om meg også.

Alt med måte, og ta nå hensyn når barna er slappe og slitne. skjønner at de som jobber må presse ungene litt mer enn de som er hjemme da....

Skrevet

Er du hjemmeværende og de i barnehagen vet det så er det vel ikke rart at de sier i fra til deg når de ser at ungen din ikke trives på slutten av dagen?

Det er ikke som om du er forhindret fra å hente ham - mer at du velger å hente ham 20 min etter alle de andre.

Skrevet

Barnehagen har åpent i 9 timer for de som trenger det, men for de som går hjemme må da vel kjernetiden holde vel.

Skrevet

jeg er også ped.leder i en barnehage og jeg hadde et tilfellet av en jente på 4 år som veldig ofte (4 av 5 dager i uka) ble henta halv fem (og litt over til tider,DET er stas det...)

iallefall,hun var bestandig sist og ga sterkt uttrykk både verbalt og nonverbalt at hun var lei seg for at hun var bestandig henta sist. vi prøvde å finne på ting men hun ville ikke gjøre det meste vi foreslo fordi hun følte på at hun var den eneste igjen og at det ikke var noen andre barn igjen sammen med henne.

jeg sa ifra til foreldrene hvordan vi opplevde hennes situasjon, hva hun hadde sagt selv og oppfordra foreldrene til å noen ganger hente henne litt tidligere (kanskje fire-kvart over fire) om de hadde mulighet.

det hadde de og problemet løste seg. tror dere det var fordi jeg er LAT at jeg sa ifra om dette??

de fleste som jobber i barnehage tenker først på barna og vil at de skal ha en fin dag!så får dere foreldre slutte å være så desperat hårsåre og tro det verste om folk!!

Skrevet

har aldri hørt om en unge som har tatt skade av eller dødd av å kjede seg litt jeg da...hadde vært noe aent viss ungen kjeda seg hele dagen, det er snakk om 20-30 minutter!

og nei, du som skrev at jeg sikkert er HI oppi her, det er jeg ikke.

og det var da svært så usaklige vi skulle bli om at jeg ikke passer til å jobbe i bhg fordi jeg skriver inn på et forum og er provosert.hehe! den må du lenger ut på landet med, for det ser jeg egentlig ikke at han noe med hverandre å gjøre (tror du er så smart at du ser den selv også ;)

vi opplever støtt og stadig at barn kan kjede seg i slutten av dagen. vi gjør ikke noe stort nummer ut av det, og prøver å likevel ha et fint samspill med barnet. ringer til foreldrene gjør vi IKKE.

barn kan da ikke være like happy og iform hele dagen vel?det er da ikke vi voksne heller...er det farlig å kjede seg???dere får svare dere hysteriske damer ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...