Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 I dag spurte de meg om jeg kunne komme å hente Will litt tidlig fordi han kjeder seg når de andre barna har dratt hjem . De andre barna blir hentet mellom fire og ti over fire ,bhg stenger kl halv fem . De er så late i den bhg at jeg blir helt matt !
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Det var jo også en ting å si. Regner med at du henter halv fem? Og det er vel ingen som henter halv fem hvis det ikke må..
Mortilbarn Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Når henter du han da? Hvis de ikke klarer å holde et barn engasjert i 20 min uten andre barn, ja da burde de vurdere å søke om ny jobb..
vilhahøstbabyda<3 Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 Men.. kan du det da? Må han være der helt til det stenger om du kan hente ham før?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 Ja men jeg forstår dem litt og da,hvis det er kun William som er igjen i bhg så er det jo litt irriterende. Så lenge du har muligheten til å hente han tidligere så synes jeg du skal gjøre det slik at personalet kan få låse å dra hjem til seg selv
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 Ærlig talt, de får da betalt til halv fem, så hvorfor skal dem få gå tidligere? Selv om det ikke er et eneste barn igjen er de fortsatt på jobb til stengetid, vel? Skulle tatt seg ut om folk rundt dreiv og stengte døra fordi det ikke var kunder, pasienter, klienter e.l i sikte og det nærma seg stengetid!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 Haha! Som barnehage assistent kan jeg ikke forstå hvor late de hørtes ut.. Det er koselig å ha 20 min til overs med et barn. Man leser bok, eller blir kjent på en annen måte med barnet. 20 min er ingenting!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #8 Skrevet 8. januar 2010 Det er mulig de er late, men om hun kan hente gutten før halv fem egentlig er vel ikke hun bedre. Min sønn blir helt utslitt om han er der så lenge..
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 8. januar 2010 Han blir som regel hentet rundt 4 ,men når mannen min henter han som han skal gjøre i dag ,da kan kl bli nærmere halv fem . Og siden det er så kald ute i dag så foretrekke jeg at mannen min henter han ,ellers må vi gå ti min til bussen ,ta bussen også gå 7-8 min igjen . For mannen min tar det fem min .
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #10 Skrevet 8. januar 2010 Det er vel ingen som lar barnet være i barnehagen til stengetid om man ikke må. Vi må gjøre det og barnet her er også alene den siste tiden og vi gjør det med tungt hjærte og dårlig samvittighet. Hadde synes det var enda vanskeligere om barnehagen sa noe slikt
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 8. januar 2010 Han har ikke lange dager i bhg om det var det du mente ? Som regel blir han levert mellom 9 -11 og hentet rundt 4 .
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #12 Skrevet 8. januar 2010 Hvis du pleier å hente fire skjønner jeg ikke hvorfor barnehagen spurte?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #13 Skrevet 8. januar 2010 Jobber selv i en bhg som er åpen til halv fem, men vi har arb.tid til kvart på fem. Kunne aldri falt meg inn å sagt noe slikt til noen foreldre, uansett om vi viste at de hadde muligheten for å bli hentet tidligere eller ikke. Tror virkelig ikke at noen av mine kollegaer heller ville sagt noe slikt. Vi er som regel to voksne på begge avd. så når det bare er ett barn igjen, så finner en voksen på noe med det barnet, mens vi andre rydder litt. Da får vi jo uansett gått litt før dagen vår er over.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #14 Skrevet 8. januar 2010 jo, men nå sier jo hun det er for å slippe å vente på buss i denne kulden, og i tillegg er ikke dette noe vanesak..selvfølgelig måtte hun bli kritisert av noen 13.24. vanlig arbeidstid er ofte fra 8 -16, da er det vanskelig å være på barnehagen til 16 ditt dustehue
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #15 Skrevet 8. januar 2010 fordi mannen hennes rekker det ikke før 16.30
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #16 Skrevet 8. januar 2010 den siste halvtimen bruker vi til å rydde og da er det supert å ha med ungene på det. da får man litt bedre tid til å snakke med dette barnet og er man ferdig så setter man seg ned med en bok osv. er da ikke kjedelig med et barn, noen burde finne seg en annen jobb..
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #17 Skrevet 8. januar 2010 Kan det være at de hinter om at han bli hentet litt etter stengetid?Er de kommet seg ut døren før 16.30 da? Slik at de kan vri om nøkkelen i låsen 16.30?
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 8. januar 2010 #18 Skrevet 8. januar 2010 Ringte de virkelig å spurte om det? Imponerende...... hehehehe hva svarte du da?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #19 Skrevet 8. januar 2010 Ja, det lurer jeg også på. Hva svarte du? Skal du snakke med styrer om episoden?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #20 Skrevet 8. januar 2010 Det verste med dette innlegget er jo at det er noen som er enige med barnehagen i dette *rister på hodet*.. Hallo, da får de aktivisere gutten da til halv 5! Du har da betalt for plassen, og barnehagen har åpent så lenge.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #22 Skrevet 8. januar 2010 hadde blitt irritert jeg også. Jeg jobber i barnehage. Det var drøyt å ringe. Hadde blitt paff hvis det hadde hendt meg!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #23 Skrevet 8. januar 2010 Han har aldri blitt hentet etter halv fem ,og da er vi ute av døra før halv fem ,men det spiller ingen rolle om vi er ute to over halv fem ,for de som jobber der slutter egentlig ikke før kvart på fem . De spurte meg om det når jeg leverte han i bhg i dag . Mannen min var der kvart over fire ,så det er ikke noe synd på hverken de som jobber der eller William .
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #24 Skrevet 8. januar 2010 Hallo Fatter ikke at noen virkelig er enig med de barnehageansatte i denne saken. De har jo jobb til kvart på 5 som du sier. Jeg fikk engang melding fra pedagogisk leder i den barnehagen dattra mi gikk i. 10 på 9 fikk jeg melding om at det var bare henne av de større barna (5år) som kom til å være i barnehagen denne dagen, og da ble det jo kjedelig for henne. Så det var kanskje best at hun ble hjemme. De visste at jeg hadde fri den dagen, men jeg hadde planlagt dagen med legebesøk og div for å slippe å gjøre det i min arbeidstid. Jeg ble så paff at jeg ringte styrer med det samme og lurte på hva dette var, maken til frekkhet sier nå jeg. Vi betaler i dyre dommer for plassene, vi er faktisk kunder og de jobber i et service yrke. Jeg forlanger faktisk å bli behandlet som det også. Håper virkelig du tar kontakt med styrer og sier akkurat hva du mener.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #25 Skrevet 8. januar 2010 Jeg jobber i barnehage og det hender ofte at vi sitter igjen med 1 barn fra halv 4 til halv 5, hver eneste dag hele uken. Barnet er bare 1 år, men blir alltid hentet sist. Den siste timen er barnet så lei og så trøtt at vi må bysse og bære til foreldrene kommer. Vi stenger også halv 5, men er ofte ikke ut av døren før ti over halv fem. Vi får ikke betalt for de 10 minuttene vi står over ekstra. Så jeg har medlidenhet med barn som alltid blir hentet sist. I fjor hadde vi en 4 åring som alltid ble hentet sist. H*n ble urolig og lei seg, kikket i vinduene og gråt hvorfor ikke foreldrene kom og hentet.Jeg ble lei meg på barnets vegne jeg da. Foreldrene var også hjemmeværende, men likevel så hentet de sist, Hvis jeg hadde sett at mitt barn alltid ble hentet sist i bhg så hadde jeg gjort noe med det. Barn som blir hentet sist, er ofte leie og trøtte. De liker det ikke, men dere foreldre tror det. Det ansatte skal gjøre siste timen er å rydde siste rest, tømme søppel, sjekke at dører og vinduer er lukket osv. Dette gjør vi IKKE ETTER siste unge er hentet. Klokka 16.30 er bhg stengt og personalet vil også hjem! Og i ferier så er det mindre barn, gjerne vennene har ferie, så ja ped.leder kan gi beskjed at de ikke har barn der som de kan leke med. F. eks bare 1-2 åringer så kommer en 5 åring. JA, da er det lov å ringe foreldre å si dette. Les litt lover og regler om bhg, så slipper dere foreldre å klage slik! Pedagog
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå