Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #26 Skrevet 8. januar 2010 Hvis ditt barn alltid ble hentet sist ville du gjort noe med det? Hva ville du gjort? Og hvordan mener du at alle foreldre skal kunne gjøre noe med det?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #27 Skrevet 8. januar 2010 Hos oss er ungene med og rydder, bærer søppel osv... Jeg synes det er fullstendig feil å ringe noen og si at det ikke er unger der. Det tar en ved henting dagen før. Må forelderen på jobb er det kjipt å føle at dere ikke vil ha ungen der.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #28 Skrevet 8. januar 2010 Ordnet meg slik at ungen ble hentet på likt med de andre. Har heldigvis ikke jobb som innebærer sen henting. De blir hentet 15 her. Vi har fleksitid. Men når vi vet at moren er hjemmeværende, ja da lurer vi på hvorfor ungen alltid er sist ut. Komme 7.30-8 tiden og er til 16.29 hver dag hele uken + alle ferie. Trist.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #29 Skrevet 8. januar 2010 Om du leser det jeg har skrevet bla at han blir som regel hentet i 4 tiden ,han har ikke lange dager i bhg ,vi har aldri hentet forsent . Vi får en bot på 200 kr om vi henter for seint som da skal dekke overtid for de ansatte. Jeg har selv jobbet i bhg i flere år så jeg kjenner reglene like godt som deg ! Bhg stenger halv fem ,jeg betaler for full plass ,så i realiteten kan jeg han han der fra de åpner til de stenger ! Og kjeder de seg så er det faktisk de ansatte sin JOBB og aktivisere barna så de ikke kjeder seg . Arbeidstiden din er IKKE over før siste barn har gått! Overtid eller ikke !
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #30 Skrevet 8. januar 2010 Hva så om moren er hjemmeværende ?Vet du hvorfor hun er det ?Kanskje barnet har det bedre i bhg enn å gå hjemme å kjede seg med mor ! Kanskje hun har en sykdom som gjør at hun trenger all den avlastingen hun kan få !
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #31 Skrevet 8. januar 2010 Så lenge banehagen er åpen til f.esk 16:30 så skulle det ikke ha noen betydning om man henter barnet kl 16 eller 16:29. Man betaler for full dag og selv om man "kan" hente tidligere så er det mange tilfeller hvor man faktisk benytter de få minuttene "ekstra" til å ta en tur i butikken når man vet at de ansatte ikke får barnet til å ta "nap" i løpet av dagen.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #32 Skrevet 8. januar 2010 Dere bør seriøst jobbe i barnehage for å se det selv. Etter at jeg begynte å jobbe der selv, så ser jeg alt med helt andre øyne. JA barnehage er bra, men ikke i 9-10 timer. Barnehage er supert for 2-5 åringene ja, men de aller yngste har det moro 1-3 timer, så er de leie og trøtte. Er de der 9 timer så trenger jeg vel ikke fortelle hvordan de er. Ja vi er betalt og ja det er jobben vår, men vi kan mene dette likevel. Vi som er mest sammen med ungene ser dem, og vet hva de liker og ikke liker. Virker som ikke dagens foreldre kjenner sine egne unger, nettopp fordi de tilbringer lange og mange timer i barnehagen hver dag.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #33 Skrevet 8. januar 2010 JADA MEN DERE BLIR SNAKKET DRITT OM, SÅ VET DERE DET )
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #34 Skrevet 8. januar 2010 Det er jeg fullstendig klar over ,bhgtanter er de værste sladrekjærringene !
mamma1980 Skrevet 8. januar 2010 #35 Skrevet 8. januar 2010 enig med deg mamman til william !! min sønn er utrolig aktiv og trenger unger å leke med. og helsen min er ikke 100% helelr så da er barnehagen et godt alternativ i tillegg til min innsats her hjemme! jeg har en sønn som er i barnehagen og han er der fra 09:30/10:00 på morgenen til mellom 14 og 16:30...det varierer. jeg er hjemmeværende og det er mannen min å, men vi har 3 dager i uken og vi driter i om barnehagen må vente til 16:30...det er dems jobb og dem får betalt. er sååå irritert jeg å !
mamma1980 Skrevet 8. januar 2010 #36 Skrevet 8. januar 2010 enig med deg der. de er de verrste sladrekjærringene.!! ser bare hvor "voksne" de er når dem snakker her inne og ellers...pjaff...og da snakker man om taushetsplikten!! jaja...
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #37 Skrevet 8. januar 2010 Samme her mamma 1980 ,jeg har også et helseproblem som gjør at jeg har vært hjemmeværende det siste året ,og jeg bruker bhg som avlastning . Jeg blir så irritert på folk her inne som tror at alle hjemmeværende ligger hjemme å driver dank og sender barna sine i bhg fordi at de gidder å ha de hjemme .. William kjeder seg så fælt hjemme ,uansett hvor mye jeg aktiviserer han så blir ikke det det samme som å være i bhg å leke med andre barn .
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #38 Skrevet 8. januar 2010 Er så glad vi har profesjonelle folk i barnehagen vår! Der har vi verken tanter eller sladrekjerringer :-)
mamma1980 Skrevet 8. januar 2010 #39 Skrevet 8. januar 2010 så bra. den andre barnehagen min gutt gikk i, da vi bodde i en annen kommune, var kjempeflott.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #40 Skrevet 9. januar 2010 Interresant at du VET dette!. Er du en av de som sitter "på andre siden" og mener at det er helt OK å prate dritt om personer som betaler for en tjeneste? -Gutt-66-
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #41 Skrevet 9. januar 2010 I alle yrker er det drittsnakking. Jeg har jobbet i mange yrker og det er likt over hele veien. Hva snakker dere venninner i syklubber om?? Været?? Nei du. Jeg overhørte til og med MENN som baksnakket kundene sine når de reparerte bilen. De snakket skitt om dekkene på bilen, hvor umoderne de var. Så gikk jeg bort til dem og sa det er min bil dere snakker om. Gjett om de ble lange i maska da ja. Og tror dere ikke frisører prater?? Eller gyn.avdelinger----der kommer hun med den 3. aborten f. eks. Tror dere virkelig at ingen snakker? Eller lærere med unger som er hypre....det så vi bare på tv LÆRERENE. De snakket jo de også. Samfunnet er slik. Vi snakker, og ingen kan holde kjeft. DET TO VET, VET ALLE. DET EN VET, VET INGEN Tenk litt på den dere
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #42 Skrevet 9. januar 2010 Det som hjelper på arbeidsplasser som det, er personale med stolthet i forhold til taushetsplikten, og jobben de gjør. Slikt smitter. Smell på en god kjønnsblanding og du får et supert og profesjonelt arbeidsmiljø.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #43 Skrevet 9. januar 2010 JA DET ER TRIST AT IKKE FLERE MENN IKKE VIL JOBBE I BHG, MEN DET ER JO IKKE SÅ RART MED DEN LAVE LØNNA DE HAR. DE SKULLE TJENT MYE MER ENN DET DE FÅR.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #44 Skrevet 9. januar 2010 Okei, barnehageansatte får betalt for å passe på BARN, mens dems foresatte er i arbeid, skole, hjemme, osv. Jobben innebærer da at barna skal få et pedagogisk opplegg i løpet av dagen de er i barnehagen-institusjonen. Hvor lenge barna er i barnehagen er ikke vår sak, ja man kan si til foresatte at "per" virker litt sliten i dag. Men de som jobber i barnehage vet vel også at ikke alle foresatte har mulighet til å ha barna hjemme, selv om de er hjemme. Nei man sier ikke at i dag kommer "per" til å kjede seg______ LETT på den feite barnehagetanterompa de og dra i akebakken, eller lag mat til de andre. om barnehagen i tillegg stenger kvart på, så er vel regelen at foreldrene må være i barnehagen halv, så personalet kan rydde det siste kvarteret. Mamman til William snakk med styrer om dette, ingen som fortjener å få slengt slik.
mamma1980 Skrevet 9. januar 2010 #45 Skrevet 9. januar 2010 ikke sant. det er kjedelig å høre. er så dumt man må "forsvare" seg på sånt.... slik er min unge å. bedre å ha det moro i barnehagen. gutten min har i alle fall syntes det er stas å være alene med dem voksne enkelte ganger også. da sitter han å gjør noe sammen med dem elelr sitter på en pc og spiller mens dem rydder og sånn hehe. er ikke bare bare med helsa heller. alle kan få dårlig helse. selv den beste stolte personen kan det.
mamma1980 Skrevet 9. januar 2010 #46 Skrevet 9. januar 2010 hehe sant det du sier. enig der. anonym 01:29
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #47 Skrevet 9. januar 2010 herreguud...penger lenge leve liksom...nei folk blir aaaaldri fornøyd med lønna si....huff....
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #48 Skrevet 9. januar 2010 Forstår ikke hvordan denne tråden kunn vri seg om til å bli en sånn tråd om foreldre som er hjemme hele tiden mens barna er i bhg hele dagen! Det var jo virkelig ikke dét problemstillinga var. Jeg jobber i bhg. Og ingen liker å bli kalt en barnehagetante, når man enten en barnehage assistent, pedagog eller førskolelærer. Skjerp dere. Vi i vår barnehage slandrer heller ikke, da vi faktisk har noe som kalles for taushetsplikt. Det vi prater om med de andre ansatte, skal ikke være innenfor barns eller foreldres hørselsvidde, hvis vi prater om ting som bekymrer oss med/hos et barn. Det er faktisk vår jobb også å fakke opp om noen ting er galt med barn og hjem. Så har jeg fått det sagt! Du pedagog her oppe som begynte å prate om foresatte som er hjemme, mens ungen er i bhg hele dagen. Skerp deg med å ødelegge for tråden, da dette overhodet ikke var tema! Hold deg saklig til debatten i stedet for.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #49 Skrevet 9. januar 2010 Er helt enig i at diskusjonen tar en feil retning. Det er vel ingen som mener at BH gjør en dårlig jobb. At man derimot blir "spurt" om å hente barn tidlig skal ikke gå på integriteten til de ansatte som profesjonelle. Dersom slikt skjer er det en ren forretningsmessig betingelse. Er enig i at BH ikke en gang bør spørre foreldre om å "hente tidlig" for en plass som er betalt for. Og, ihvertfall ikke dersom det kun er for at "noen" skal kunne gå fra jobb tidligere en det de er betalt for.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #50 Skrevet 6. mars 2010 Hvordan vet du det?? Er du alltid der nå de prater??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå