Gå til innhold

Dere gamle mødre!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det en statistikk du burde legge ut link til her! for det er det dummeste jeg har hørt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du virker ikke så smart selv. hi skriver at hun ikke mener noe vondt med innlegget, men er i en lignende situasjon.

Skrevet

først sier hi at hun er 23 for senere å skrive at hun begynner å bli litt gammel selv og derfor er usikker på om hun vil ha flere barn. Snakker om forvirring

Skrevet

Skjønte heller ikke det helt....

 

Tipper hun juger om det meste og bare er ute etter å provosere

Skrevet

Nå har dere misoppfattet dette. Jeg er "hun" på 23 år, og jeg er ikke HI. Skreiv kun min mening.

Skrevet

Nå må vel strengt tatt ikke alle som svarer dere imot være HI.

 

Slik jeg oppfatter situasjonen, er det to forskjellige mennesker. Hi og ei på 23 år.

 

Les og dere vil forstå, gamle høner!

Skrevet

Ingen statistikk nei? Det jeg tenkte!!!!

Skrevet

Når ble bachelor "imponerende"? Det er vel mer et minimum av utdannelse i dag.

Skrevet

Bachelor er imponerende i en alder av 23. Ingen som vet om denne jenta studerer videre. Skjerp deg.

Skrevet

Bachelor i ledelse er absolutt ikke et minimum av utdannelse i dag. Da er det du som ikke henger med i svingene. Er mange yrkesfag og mange andre utdannelser som har kortere studier, så nå driter du deg loddrett ut.

Skrevet

Vet du hva 00:01. Jeg driter vel ganske godt i hva du syntes om min utdannelse, og om den er bra nok for deg. Jeg trives med den utdannelsen og om 3 år har jeg kanskje master, og om jeg klarer det, kommer jeg til å være enda mer stolt og glad, uavhengig av hva ei nebbete dame på BIM syntes.

Skrevet

Da jeg var barn så jeg på nabokona som fikk barn da hun var 35, og tenkte at det måtte da la seg gjøre å være tidligere ute. Men så gikk årene, og nå er jeg i samme situasjon selv. Livet er ikke alltid som man tror, unge høner!

Skrevet

Er det du slenger med kjeften for da?

Er ingen som har kritisert de eldre som får barn. GAMLE HØNE!

Skrevet

Jeg er 41 og fikk min siste når jeg var 37. Du skjønner det, ikke alle får barn som bestilt, men må bruke tid på å få dem. Og jeg koste/koser meg som bare pokker med bleieskift og barnetv. Ja jeg koser meg med ALT som hører småbarns alderen til. Kan ikke helt se hva som ville veie opp for at vi fikk vår lille tulle til sist. ;o)

 

Debatten ang unge og gamle mødre er helt vanvittig forøvrig. Fordi det er ikke alderen som avgjør om man er en god /dårlig forelder.

 

Skrevet

Ingen som har sagt at noen er gode eller bra mødre her. Men det er ufattelig hvor mange som prøver å få barn etter fylte 40. Og at de da tar risikoen for å få barn med downs eller andre avvik, er ufattelig. Rett og slett egoistisk.

Skrevet

Jeg kjenner ingen over 40 som har fått "unormale" barn, de Downs-barna jeg vet om er født av mødre på rundt 30. Uansett er det vel ikke egoistisk å sette til verden et barn som trenger ekstra mye stell og oppmerksomhet?

Skrevet

Det er egoistisk når man kan unngå det. Hadde du syntes det var gøy å ha downs? å aldri få leve et normalt liv?

 

3 stk som jeg kjenner, over 40, har barn med downs, inkl tanta mi.

Skrevet

Hvorfor er det mer egoistisk å få barn med ekstra bagasje som 40 åring en som yngre??

Skrevet

Jeg jobber med barn/ungdommer med forskjellige diagnoser inkl Downs. De fleste med Downs ser ikke på seg selv som unormale, og har som oftest et relativt "normalt" liv.

 

Dessuten kan man unngå det, via abort. Hvorvidt det er etisk riktig eller galt er en helt annet debatt.

Skrevet

Fordi man er mer utsatt for å få barn med bagasje som 40åring.

 

Man vet at røyking KAN skade barnet, og man VET at alkohol kan skade barnet, og derfor tar man ikke den risken. Samme risken er det med å få et barn med avvik, derfor burde man slutte å tenke på egne behov og tenke på at mange av disse individene får ikke et fullverdig liv, uansett hvor flink man er med å stelle med de.

Skrevet

Betyr det at også kvinner med tilstander som øker risikoen for prematur fødsel, ikke bør få barn? Mange av disse nye befruktningsmetodene øker jo sjansen for flerlingfødsel, noe som igjen gjør svangerskapene farligere både for mødre og barn.

Skrevet

Det er forskjell på premature barn, og barn med downs!!!

Skrevet

Og det er forskjell på å drikke under svangerskapet og å få barn som 40-åring!

Skrevet

Ja, det er forskjell på de to tingene, men risikoen er nesten like høy!

Skrevet

Du tar feil. Dersom jeg drakk en god del under hele svangerskapet, ville det vært nesten sikkert at barnet ville fått konsentrasjonsvansker eller verre av det. Risikoen for å få barn med Downs syndrom er ikke 90% eller noe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...