Gå til innhold

Dere gamle mødre!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk :) Helt enig. Vi alle er flinke på morsrollen. Det er jeg sikker på, uansett alder. Å få førstefødte er for alle like nytt for alle uansett om man har reist jorden rundt 25ganger eller har Master i biologi.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig slik at alle kan velge selv når de skal ha barn? Altså, hvis man vil ha barn som 23-åring så går man bare ut og finner seg en ganske tilfeldig mann for å oppnå målet?

Skrevet

Vet ikke helt om jeg kvalifiserer som gammel mor, er fylt 32 år. Møtte min mann året jeg fylte 30, så først da fikk jeg sjansen til å få mine barn med den rette. Har så absolutt fått rast meg ferdig på byen og fester, og var rimelig klar for barn, koser meg kjempemasse med min lille gutt! Bleieskift gjør meg ingenting..

Skrevet

Og du vil kanskje merke om noen år at du ikke orker så mye som du nå tror....

Skrevet

Sier ikke at det å være uenig samsvarer med sjalusi, men beklager om jeg ikke slang ut hele studie cv`n til deg. Men kisteden for å forklare deg hver eneste detalj av mine studier, trodde jeg kanskje du forstod at jeg gikk på vgs frem til jeg var 18 + et år med påbygg. Og resterende 3 år har jeg studert på høyskole. DVS at jeg har en bachelor i ledelse.Fornøyd nå?

Skrevet

Klart man velger det selv, når man vil få barn. Jeg tror ikke det er så mange som går og finner seg en tilfeldig mann for formålet men kanskje har i bakhodet at mannen som velges ikke må ha noe imot å få barn.... Det er jo ikke heeeelt tilfeldig hvem det blir med. Var ikke det for meg da. jeg var jo bare ungsauen på 26 når jeg fant han jeg fikk barn med....

Skrevet

Nei, men man har da ganske mange år på å finne seg en mann eller fikse en løsning på. Finner man ut at tiden har flydd, og man er over 40 r, burde man tenke på risikoen på å få en underutviklet baby.

Skrevet

Det er ingen som har spurt om cv'en din. Jeg betviler ikke at du har studert - synes bare du var i overkant hissig og nedlatende. Imponerende utdannelse, bevares:-)

Skrevet

Kjenner til flere slike tilfeller ja, men det gjelder ikke bare yngre mødre. Den biologiske klokken til min kusine ringte litt vel høyt her, så hun ordnet seg omtrent slik. Likevel, all forskning viser i retning av at det i større grad er yngre kvinner som velger slik. Hvert år ser man for eksempel at jenter som står uten skoletilbud etter grunnskolen i langt større grad blir gravide enn jenter som har et tilbud.

Skrevet

Hvis jeg ikke hadde vært sammen med gubben, hadde jeg nok ikke fått barn i det hele tatt.

Skrevet

Hvis det var slik at man bare kunne bestemme seg for å finne en mann å flytte sammen med, ville det jo ikke vært noen kvinner som reiste i panikk til klinikker i Danmark. Tror du har et litt naivt syn på tilværelsen...

Selv om noe er enkelt for deg er det ikke nødvendigvis enkelt for andre.

Skrevet

Takk, jeg fikk mitt første barn når jeg var 32 og tror meg, jeg gjorde alt det morsomme og gøye før fylte 30. Studerte, festet, reiste og var så uansvarlig som man kan har lov å være når man er 22.

 

Nå er jeg mer moden og det hva man gjerne kaller ressurssterk med trygg og stabil ekteskap og god økonomi. Uten å overdrive er jeg alt dette hva jeg selv ønsket av mine foreldre når jeg var barn. De var unge, dumme og de ble voksen sammen med oss.

Skrevet

JEG hissig? Syntes heller det var du som var en smule skarp i dine uttalelser bare fordi jeg ikke utdypet mine "studier". Men takk for den. Er stolt som har fått det til med 3 barn, men selvfølgelig med hjelp fra min mann.

Skrevet

Dette utarter i fordømmelse av kvinner som ikke har funnet seg en mann før de nærmer seg 40. Vel, det vil alltid være noen som får barn rundt 40-årsalderen, lev med det.

Skrevet

puh! dere gamle mødre som sier at unge mødre ikke har rukket å vært ungdom, reist rundt og opplevd verden, vært back-packer, fått utdannelse, hatt stabilt forhold en stund..

 

Ja, da må jeg nok slakte deres terorier om den slags! for jeg er ganske ung (21), har ett semester igjen på sykepleieren men tok permisjon rett før jul da jeg har termin den 16.januar, har vært sammen med samboeren min siden jeg var 14 faktisk. Vi har bodd utenbys i 3 år, jeg enda et før den tid på vgs, vi har vært i alle verdens kontigenter å reist. Aldri lengre turer enn 3 uker nei, men vi har da virkelig fått sett verden, reist rundt, vært back-packere og opplevde livet utenfor norge. I tilegg har vi fått vært ungdom begge to, med fylla, utforskninger av dop og sex, gjort stunt, og fått kjenne det svi i ettertid. Mens jeg har vært gravid har vi faktisk tilogmed rukket å flyttet tilbake til hjembyen og bodd her litt over 6 mnd nå, kjøpt oss rekkehus, vi har en hund på 2 år kan jeg også fortelle og vi har 2 biler (en stasjonsvogn og en sedan som er "guttebilen"). Samboerern min (25) er ferdig med utanndelse for lenge siden, og har jobbet med det overalt der vi har bodd :) Såh! Og vet dere, vår samlete inntekt som ferdigutdannet skp. om ikke lenge, vil være på over 700.000 :D Og tenk, da er jeg fortsatt under 23 år ;) Så hah! Ikke vær så stor i kjeften dere gamle mødre. Jeg er akkurat der jeg vil være i livet mitt og jeg er rå-stolt over å ha kommet så langt - lengre enn enkelte damer som er eldre enn meg. Gleder meg til jenta vår kommer :) Da blir livet perfect!

 

 

 

Skrevet

Jeg fikk barn sent men det hadde ikke noe med valg å gjøre. Jeg hadde gitt opp håpet om å bli mor men da jeg var 35 skjedde det et mirakel jeg ble gravid.

Men jeg skal ærlig si at jeg har betenkligheter med å få en til nå som jeg er 37 jeg begynner å bli "gammel" og har ikke samme energi som før. :)

Skrevet

Jeg er 38 og har en liten tass på 2 år, en på 5 og en på 10. Jeg får høre at jeg ser ung ut og føler meg slettes ikke gammel. Har gjort masse gøy før jeg fikk barn og syns ikke det var noe spesielt annerledes å få barn når jeg var 36 enn da jeg var 28. Er imidlertid veldig glad for at jeg fikk smake litt på livet før alle forpliktelsene kom og selv om det er veldig hyggelig med barn, er det slitsomt og mye "hverdag". Kjenner at jeg ikke har lyst på noen flere, men tror dette har mer med at jeg er ferdig etter å ha fått tre barn og har holdt på i noen år enn at jeg begynner å nærme meg 40.- Hadde jeg truffet drømmemannen nå og ikke hatt barn hadde jeg ikke vært i tvil om at jeg ville hatt barn. Alder er en innstilling, og ja, det er også en risiko ved å få barn sent, men stort sett går dette greit, så det hadde jeg ikke tenkt på. Sannsynligheten for å være sammen med barnefar er vel også litt høyere når man ikke får barn i begynnelsen av 20-årene så det er vel også et ok argument for å vente litt.

Skrevet

Hvorfor er det større sannsynlighet at de yngre mødrene skiller seg fra barnefar? Det er det dummeste jeg har hørt!

Skrevet

Hallo anonym 23:01. Jeg er ikke en spesielt gammel mor selv (27 og to barn), men jeg har ingen problemer med å se at det å være barnløs i 20 årene ikke kan sammenlignes med de ukesferiene dine!

Gratulerer med jenta:)

Skrevet

 

Jeg er 29 år og venter nr 4, fikk min 1 som 19 åring, nr 2 som 22 åring og 3 som 25 åring..

 

Ferdig utdannet, har jobb, bil, båt, gift, villa til 3 mill...

 

Så en kan godt være ung mor og ha gjort det godt i livet :-)

 

Er og glad jeg får alle mine før jeg er 30 år... men uansett så er jeg hverken for eller imot de som velger om de vil ha barn sent eller tidlig i livet....

En velger selv hvortid en er klart til å få barn... *klem til dere alle*

Skrevet

det er jeg faktisk helt enig i .. unge skiller seg for lett vi litt voksene kjeder oss ikke like fort i et forhold som en yngre jeg tror vi er litt mer villig til å jobbe for forholdet.

Skrevet

Jeg fikk første (og siste) barn da jeg var 40. Hadde ikke noe særlig valg egentlig, traff ingen passende mann å lage barn med før jeg var 39.

Skrevet

Det heter statistikk! Statistisk årbok gjengir hvert år tall som sier noe om dette, uansett hvor dumt du enn måtte synes at det er.

Skrevet

Jaja, kanskje ikke alle har hatt mulighet til å få barn tidligere?

Du (hi) virker jo ikke direkte smart i spørsmålsfremstillingen din da...

 

Det finnes like mange forskjellige årsaker som det finnes mennesker her inne. Noen ganger kan det være greit å konsentrere seg litt om seg selv og ikke alltid kjøre på med umodne spørsmål...

 

Men så er jo dette anonymforum og ikke annet å vente...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...