lita* Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Jeg trenger følgende tekst på dialekter fra hele det lange land, så kom igjen å skriv Bytt gjerne ut ord om det faller mer naturlig for deg å si et annet. Skriv hvor dialekten er fra også. Hei. Jeg heter Kim, og jeg går i femte klasse på Møllerbakken skole. Idag har jeg hatt veldig mye lekser, og jeg fikk fiskeboller i hvit saus til middag. Etterpå skal jeg på fotballtrening, jeg elsker fotball. Legg gjerne ved setninger som er typiske for din dialekt
Holly❄️ Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Hei! Ej heite Kim, og ej går i femte klasse på Møllerbakken skule. Idag he ej hatt masse lekse, og ej fikk fiskebolla i kvit saus til middag. Etterpå ska ej på fotballtrening, ej elska fotball.. Sånn:) Er fra sunnmøre..
Gjest Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 hei. æ hete kim, å æ går i fæmte klasse på møllerbakkenskola. I dag har æ hadd vældi mye læksa, å æ elske feskebolla i kvitsaus tell middag. Ætterpå skal æ på fotballtræning, æ elske fotball.
Emma&Adrian Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Hei. Eg hette Kim,og eg går i femte klasse på møllerbakken skole. Idag har eg hatt mye lekser,og eg fekk fiskeboller i kvide saus te middag. Ittepå så ska eg på fotballtrening,eg elske fotball. Fra stavanger
Gjest Skrevet 18. november 2009 #6 Skrevet 18. november 2009 Hallaise. Æ hete Kim og æ går i femte klasse på Møllerbakken skole. I dag har æ hatt vældi mye lækse og æ fikk fiskebolla i hvitsaus til middag. Ætterpå ska æ på fotballtræning. Æ elske fotball. Schnakkes! Narvik
Gjest Skrevet 18. november 2009 #7 Skrevet 18. november 2009 Hei. Eg heite Kim, og går i femte klasse på Møllerbakken skule. I dag har eg hatt veldig mykje lekse, og eg fekk fiskebolla i kvit saus til middag. Ettepå ska eg på fotballtrening, eg elske fotball. Stril (utenfor Bergen), men har bodd i byn i mange år ;-)
havrebodl Skrevet 18. november 2009 #8 Skrevet 18. november 2009 Hei. Eg hette Kim, og eg går i femte klasse på Møllerbakken skole. I dag har eg hatt himla mye lekser, og eg fekk fiskaboller i kvit saus t middag. Ittepå ska eg på fotballtrening,eg elske fotball. Fra Haugesund=)
petite fleur Skrevet 18. november 2009 #9 Skrevet 18. november 2009 Hei. Æ hete Kim, å æ går i fæmte klasse på Møllerbakken skole. I dag har æ hadd vældi mye lækse, å æ fikk fiskeboilla i kvit saus tel middag. Ætterpå skal æ ppå fotbailltræning, æ ælske fotbaill. Typiske setninger: Ka han sir? (En slags hilsning: Hva sier den karen til godt, liksom) Kommer ikke på mere....Er fra Tromsø
Libido- Skrevet 18. november 2009 #10 Skrevet 18. november 2009 Her har du nordmørsk (Tingvoll) Hei. E hette Kim, å e går i fæmte klasse på møllerbakkain skule. I dag ha e hatt kjøle mykkje lækså, å e fekk feskboilla i kvit saus te meddags. Ettepå ska e på fotbailltræning, e ælska fotbaill. Her har du Kristiansund Heeei. Æ heite Kim, å æ går i fæmte klasse på møllerbakken skole. I dag har æ hatt vældig my læksa, og æ fikk fiskeboilla i kvit saus te middag. Ætterpå ska æ på fotbailltræning, æ ælske fotbaill.
Cilie with the testpipeboy ;) Skrevet 18. november 2009 #11 Skrevet 18. november 2009 Hei. Eg hette Kim, eg går i femte klasse på Møllerbakken Skole. Idag har eg hatt veldi møkje leksår, å eg fekk fiskabållår i kvite saus te middag. Ittepå ska eg på foballtrening, eg elske foball. Haugesund
Tonita Skrevet 18. november 2009 #12 Skrevet 18. november 2009 Hei. Æ heite Kim og æ går i femte klasse på Møllerbakken (skole).I dag har æ hatt veldig mye lekse og æ fikk fiskebolla med kvitsaus til middag. Etterpå ska æ på fotballtrening, æ elska fotball.
....mammatilto... :))) Skrevet 18. november 2009 #13 Skrevet 18. november 2009 Hei. E hæte Kim, og e går e femte klasse på Møllerbakken skule. Idag ha e hatt kæltåke my lækso, å e fekk fiskebølle i kvitsaus te middag. Ettepå ska e på fotbælltrening, e elske fotbæll.
ippemo får augustbaby Skrevet 18. november 2009 #14 Skrevet 18. november 2009 Hei! Eg hete Kim og eg går i femte klasse på Møllerbakken skole. I dag har eg hatt veldig mye lekse og eg fikk fiskebolla i kvit saus te middag. Etterpå ska eg på fotballtrening, eg elske fotball.
Gjest Skrevet 18. november 2009 #15 Skrevet 18. november 2009 vinterflickan: Så morsomt, vi skreiv jo helt forskjellig ennu vi e fra nesten samme plassen he he
Julie Angelica:) Skrevet 18. november 2009 #17 Skrevet 18. november 2009 Hei:) Je heter Kim og går i fæmte klasse på Møllerbakken skole. I dag har je hatt vældig mye lækser og je fækk fiskeboller i kvit saus tæl middag. Ætterpå skar je på fottballtrening. Je elsker fotball. Talas:) Fysj for ei dialekt:( Glad jeg ikke snakker sånn til vanlig, men dette er altså fra Gjøvik, Oppland:)
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 18. november 2009 #18 Skrevet 18. november 2009 Hei. Eg heter kim, og eg går i femte klasse på møllerbakken skole. Idag har eg hatt veldig mye lekser, og eg har fått fiskeboller i hvit saus til middag. Etterpå ska eg på fotballtrening, eg elsker fotball Åsane utenfor bergen!
Heaven har født::) Skrevet 18. november 2009 #19 Skrevet 18. november 2009 Hei. Je hetter Kim , og je går i fæmte klasse på møllerbakken skole. I dag har je hatt vældi mye lækser, og je fækk fiskeboller tæl mædda. Ætterpå skar je på fotbålltrening, og je elsker fotbåll. Je veit da itte dæ je.... Totning
Tante Gustava Skrevet 18. november 2009 #20 Skrevet 18. november 2009 Hei. I heite Kim, å i går i femte klasse på Møllerbakken skole. I dag har i hatt veldig mykje leksa, å i fikk fiskebolla te middag. Etterpå ska i på fotballtrening, i elske fotball. fra Molde
Gjest Skrevet 18. november 2009 #21 Skrevet 18. november 2009 Bodde i Narvik, hos morfar, da æ va lita og all familie kommer derfra så det heng igjen;)
FrøkenSprøken Skrevet 18. november 2009 #22 Skrevet 18. november 2009 Hei. Æ heite Kim, å æ går i fæmte klasse på på Møllerbakken skole. I dag har æ hatt vældi my læks, å æ fekk feskboilla i kvitsaus te meddag. Ætterpå ska æ på fotbailltræning, æ ælske fotbaill. Nord-Trøndersk Klarer ikke å komme på noen typiske setninger. Er for sliten til å tenke;)
Ella & gull med smilehull Skrevet 18. november 2009 #23 Skrevet 18. november 2009 Javel. Æ hedår Kim, og æ går i 5. klasse på Møllerbakken skole. I dag har æ hatt veldig møe leksår, og æ fikk fiskebollår i hvid saus te middag. Seinåre ska æ på fodballtræning, æ ælskår fodball. Kristiansand
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 18. november 2009 #24 Skrevet 18. november 2009 Hei. Jeg heter Kim, og jeg går i femte klasse på Møllerbakken skole. Idag har jeg hatt veldig mye lekser, og jeg fikk fiskeboller i hvit saus til middag. Etterpå skal jeg på fotballtrening, jeg elsker fotball. Hei! Eg hetar Kim, og eg går i fæmmte klasse på Møllarbakken skole. I dag har eg hatt veldi mye leksar, og eg fikk fiskebollar i hvit saus te middag. Ettarpå ska eg på fotballtrening, eg elskar fotball. Setninger på bergensk: Ke det går i? (Hva skjer?) No må du gjeeee deg (Nå må du gi deg)
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 18. november 2009 #25 Skrevet 18. november 2009 Hei. Eg heiter Kim og eg gjeng i femte klasse på Møllerbakken skule. I dag he eg hatt veldig mykje lekser, også fekk eg fiskebøllar i kvit saus til middag. Seinare skal eg på fotballtrening, eg elskar fotball. Vest-Telemark
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå