Gå til innhold

Har lyst til å starte en rettskrivningstråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Intelligent, ikke intligent.

Og i motsetning til hva det blir påstått over her, staves det deprimert!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slalåm er et norsk ord som skrives med å.

Skrevet

Nå har ikke stavefeil heller nødvendigvis noe med medfødte egenskaper å gjøre. Jeg forstår hva du mener, men jeg er ikke helt enig med deg. Jeg har skrevet både i hovedinnlegget og i andre innlegg i tråden at dette ikke er ment som en hetsetråd.

Grunnen til at jeg skriver her, er at DIB er det eneste nettforumet jeg er aktiv på for tiden. Og grunnen til at jeg skrev tråden, er vel tredelt: Jeg er interessert i språk (studerer nordisk) og ville gjerne se hvilke stavefeil folk legger merke til, jeg tenkte at her var det kanskej noe å lære, og jeg tenkte at det er bedre at folk skriver om det på en egen tråd enn å kommentere til folk som ikke har bedt om det. For det siste synes jeg er en stor uting, det er frekt og det kan såre.

Det er beklagelig (og det mener jeg) hvis noen føler seg såret av denne tråden. Men man kan da ikke la være å diskutere et såpass generelt tema som dette fordi noen kanskje kan komme til å ta seg nær av det - selv om det er spesifisert at det ikke er ment som hets? Hva med alle trådene om hvordan den og den kjendisen/realitydeltakeren ser ut? Reagerer du like sterkt på dem? Det er jo ren hets og uthenging av enkeltpersoner.

HI

Skrevet

Takk, anomym 21.03, der lærte jeg noe nytt :)

Sjekket i ordboka, og det kommer av "sla" som betyr hellende og "låm" som betyr løype. Har alltid stavet det slalom.

HI

Skrevet

Ok, jeg vedgår at jeg muligens var i overkant hot-headed her (ja- jeg ER menstruell!!). Du fikk dermed all frustrasjon jeg har bygget opp rundt dette temaet i din tråd. MEN- tar jeg ikke alldeles feil, så har mange av gribbene som pleier å kaste seg over andres skrivefeil også svart i denne tråden, så jeg håper jeg i det minste kan ha fått poengtert en ting overfor dem. Dropp hakkinga på andres skrivefeil, voks opp!!

Og til det siste spørsmålet ditt; ja, jeg synes det er ondsinnet og slemt med alle innleggene om hvordan folk ser ut- det kan de jo ihvertfall ingenting for. Slutter aldri å forbause meg hvor små enkelte voksne er (og da mener jeg ikke fysisk!).

Skrevet

Hehe, dette er jo et forholdsvis hormonmettet forum, så du er i godt selskap ;)

Jeg stiller meg ved siden av deg i oppfordringen din. Det å hakke på andres stavefeil i et bestemt innlegg er ufint og kan føre til at folk kvier seg for å skrive mer. Det blir omtrent det samme som å påpeke talefeilene til en som holder et foredrag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...