Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #76 Skrevet 7. november 2009 Er enorm forskjell i å ha en 10-åring på overnatting, og å ha en 1.5 åring og en baby på 4 mnd. Er ikke nødvendigvis snakk om at besteforeldrene ikke bryr seg om de to minste, men det mye jobb med så små barn. Synes det er grovt å forvente at eldre mennesker skal passe så små barn samtidig. Hadde de passet et av de minste av gangen og ikke samtidig så hadde det vært et bedre alternativ. Med begge blir de jo utslitt selv, og de har jo gjort sin del av barneoppdragelse. Skal ikke være besteforeldrene sitt ansvar å avlaste foreldre som er sliten etter selv å få to tette barn. Da får dere heller kontakte barnevernet og få avlastning gjennom dem. Vil tro når de blir eldre og lettere å passe, så blir det nok overnatting på de og. Godt at jentungen i det minste har snille besteforeldre som bryr seg om henne, og ikke bare moren sin. Er nok ikke lett for henne med en far og stemor som ikke bryr seg.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #77 Skrevet 7. november 2009 Må bare le av deg HI. Har aldri sett noen lage så mange støtteinnlegg til seg selv. Du er patetisk! Stakkars tiåringen, men positivt at besteforeldrene prioriterer henne foran HI sine. Man har ikke kapasitet til alt. Tiåringer klarer det meste selv.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #78 Skrevet 7. november 2009 enig. lyser lang vei at ho er misunnelig på oppmerksonheten som blir jenta til del hos besteforeldra. all sympati til jentungen.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #79 Skrevet 7. november 2009 Hehe, enig, det er helt åpenbart at det er HI som sitter og lager svar til seg selv. Tåpelig. Tåler du ikke at folk er uenige med deg kan du la være å skrive innlegg her inne- og ikke minst slutte å fake innlegg for å forsvare deg selv. Forøvrig signerer jeg dem som stiller spm ved hvorfor foreldrene (faren) har latt denne jenta bestemme dette selv. Hun er alt for ung til det.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #80 Skrevet 7. november 2009 Dere som mener at besteforeldrene er "gamlinger", hva vet dere om det? Og hva vet dere om at hi og mannen ikke har prøvd? Lurer på hvordan dere vet dette jeg.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #81 Skrevet 7. november 2009 Må også flire litt av dere som VET at hi støtter seg selv nedover denne tråden. Dere angriper mennesker utifra ting dere TROR. Og dere er omsorgspersoner? Uff.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #82 Skrevet 7. november 2009 Kjære deg 15.53. Er det fullstendig mørkt hos deg? Etter hva jeg har lest i denne tråden, så skrives det jo at jentungen er ALTFOR liten til nettopp å bestemme dette selv. Men du klarer likevel å få vridd det til at faren gir faen? Hvor får du det fra? Du mener faren har latt dette skje. Om hun ikke vil til de, skal de tvinge henne da, mener du det? Hi tåler vel at folk er uenige, det er en STOR forskjell på og være uenig, og det å vri på ALT hun sa over her. Har dere forresten noen bevis på at hun faker innlegg for å forsvare seg selv, siden dere er så påståelig på dette? Du virker som en seriøst vemmelig person.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #83 Skrevet 7. november 2009 Jeg synes det er helt vilt at dere angriper hi på denne måten dere gjør. Hva visst alt hun skriver er sant? Hvordan kan dere angripe noen over indisier? Hva har skjedd med dette forumet? Er det fordi dere er anonyme, dere skriver så mye dritt? Dette er rein mobbing, og dette fra voksne mennesker med barn? Skjønner litt mer nå hvorfor det vrimler av uoppdragne bedritne stygge unger, om det er slikt søppel som er foreldre.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #84 Skrevet 7. november 2009 Må si jeg får sjokk over endel av svarene her. Dere virker patetiske. Hvor har hi skrevet at de ikke bryr seg? Jeg blir så oppgitt over hvilken grusom gjeng dere er.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #85 Skrevet 7. november 2009 Signerer denne 16:24! Makan til drittslenging skal man lete lenger etter!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #86 Skrevet 7. november 2009 Jeg må bare si hvor idiotisk det er å FORVENTE avlastning av besteforeldre i det hele tatt! Buhu, du har hatt det kjempevanskelig...stakkars deg, hadde ungen din litt kolikk.. Jeg var alene med ekstrempremature tvillinger med hundre ganger verre ting enn kolikk ( kolikk hos begge forøvrig, og refluks hos ene ) Men aldri i verden om jeg hadde forlanget hjelp fra noen i familien.. Jeg har vært i samme situasjon som 10-åringen og det er søren ikke alltid lett for et lite barn..her må far og mor KOMMUNISERE..og hun burde klart bygge opp et forhold til halvsøsknene sine..tror det er dypere grunner enn leggetid som ligger bak. Har du ikke foreldre HI? Hva med å spørre dem om hjelp? Hvis du ikke klarer å ta av deg ungene..
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #87 Skrevet 7. november 2009 Men ikke en kjeft signerer med nick når dere slenger så mye piss til folk? Hvem er patetiske her?
Kleint Skrevet 7. november 2009 #88 Skrevet 7. november 2009 For et tåpelig svar du kommer med 16:37. Jeg har tvillinger, ikke premature, de kom tre uker før, en med kolikk, en med refluks, og det har pokker i meg ikke vært lett. I hi sitt innlegg skriver hun at det ene barnet hadde kolikk, ikke "litt kolikk" Kolikk kan drive fanden frem i deg. Det er slitsomt med tvillinger, men jeg tror ikke det er så veldig mye lettere med to så tette. Vi har besteforeldre som har hjulpet oss, noe vi har satt vanvittig stor pris på. Har aldri forlangt, men de har tilbudt seg, og vi har spurt innimellom. Folk med så tette barn har all grunn til og bli slitne. Om du klarte dette alene, og uten noe som helst form for avlastning, er det ikke sikkert andre fikser det like lett som deg, har du tenkt på det? Hi har helt sikkert foreldre (hva vet vi egentlig om det forøvrig) men her var hun vel litt skuffet over svigerfamilien sin. Synes du hadde en utrolig lite koselig måte å svare på, kjenner jeg blir irritert.
Kleint Skrevet 7. november 2009 #89 Skrevet 7. november 2009 Jeg synes det er hårreisende at det kommer påstander om at hun ikke klarer å ta seg av ungene. Alle med små barn kan bli slitne, det er ikke snakk om ikke å klare å ta seg av de. Ærlig talt mennesker. Hvordan ble dere oppdratt?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #90 Skrevet 7. november 2009 Wow...tok jo helt av her. En ting la meg merke til da jeg leste innlegget. Og det var en anonym (husker ikke nå), skrev at vi har bare fått hørt en side av saken. Vi har bare hørt versjonen til HI, og vi vet ikke om det hun skriver er sant, eller om hun overdriver. At den eneste grunnen til at jenta ikke vil besøke dem pga leggetiden, klare jeg ikke helt å stole på. Kan være at det er sant, men det er også mange som sier at det også kan være mange andre grunner. Kan være andre grunner som HI ikke klare å se, og tror at den eneste grunnen er leggetiden. Uansett, så burde HI og mannen sitte ned og prøve å prate med jenta. finne ut hvorfor hun ikke vil komme på besøk. Og ikke godta at det er pga leggetiden.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #91 Skrevet 7. november 2009 Du er jo helt sjuk i huet,sorry meg,men...ærlig talt,har du slik bisk holdning så skjønner jeg at ti åringen rygger unna! og det er dine barn,ikke glem det!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #92 Skrevet 7. november 2009 HI høres ikke riktig vel bevart ut. Ett fett om du er sliten, det betyr ikke at besteforeldre skal komme løpende og tilby seg å være avlastningen deres. De har gjort sin del av barneoppdragelse, er ikke deres jobb. Er nå de kan leve sitt eget liv. Dere har fint klart å bli gravide og fått barn selv. Var det en nyhet for dere at det er slitsomt å ha to tette? Er ganske så logisk etter at man har fått et barn, at skal man ha to små så er det slitsomt. Dere har ikke tid, lyst eller krefter til å ha 10-åringen, så det passer vel deg HI fint at hun ikke er der. Men at hun er hos besteforeldrene når de heller kunne passe dine barn, nei det takler du ikke. Husk prevensjon neste gang!
soleia Skrevet 7. november 2009 #93 Skrevet 7. november 2009 Får vondt i hjertet av denne historia. Når ei jente på 8 år ikkje vil kome til pappa og den nye gravie dama, så er det ikkje pga at ho ikkje får vere oppe så lenge ho vil. Dette må dei vaksne skjøne, og prøve å gjere noko med. Kan hende testa jenta med dette kor mykje far og stemor bryr seg om henne, kva dei er villige til å gjere for hennar del. Desverre har dei ikkje bestått denne testen. HI skriv at jenta ikkje har møtt søskena sine. Om hi og ikkje minst pappaen ville at jenta skulle få møte søskena sine for å bli ein del av familien, så kunne dette i første omgang ordnast på andre måtar om dei ikkje ville tvinge ho til samvær. Far kunne feks ha teke barna med til biomor og treft ho der, eller invitert ho med feks til ein leikepark el (før kolikkbabyen vart fødd) slik at ho vart fortruleg med den nye situasjonen og skjønar at far vil inkludere henne i familien. Og når det har gått så lang tid utan initiativ frå far og stemor kan ein ikkje forvente at jenta plutseleg vil føle seg velkomen. Veit hi ikkje skreiv noko om kva dei har prøvd, men når jenta ikkje ein gang har sett søskena sine, så kan dei ikkje ha gjort det dei kan for å løyse problema. Dei burde vere så vaksne at dei såg si rolle i situasjonen og ikkje skulda på dårleg oppførsel av jenta! Hi skreiv ikkje innlegget for å finne løysing på korleis inkludere jenta i familien, men fordi ho er opprørt over at jenta får vere meir på besøk hjå besteforeldra enn hennar eigne ungar på 4 mnd og 1,5 år (!) Takk og pris for fornuftige besteforeldre som er der for jenta si, seier eg. Og klart det er lettare med besøk av ein 10 åring enn dei to små.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå