Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #1 Skrevet 7. november 2009 Saken er slik: Jeg har en stedatter på 10 år. Hun har ikke vært hos meg og sambo (sin pappa) på snart to år, kun fordi hun ikke får være oppe så lenge hun vil i helgene. Hun demonstrerer så til de grader, og vil enda ikke hit. Vi har fått to små, en på fire mnd, og en på halvannet år. Er sliten om dagen, da minsten hadde vanvittig kolikk de tre første mnd, masse styr med refluks, etc etc. Hun har ikke sett søsknene sine, og er ikke interessert i å komme. Hva er dette for slags oppførsel, spør du meg. I og med at hun er såpass stor. Jeg må si det hadde vært ufattelig godt med littegranne avlastning innimellom, av besteforeldre, men nei, de synes ungene er så små, har ikke tid osv. Men denne stedatteren min har de ofte en natt i helgene. For hun ringer og vil til de, så da må hun jo få komme. Hvorfor faen kan de ikke avlaste oss, men biomor? Kjenner jeg blir ordentlig irritert over dette. Trenger synspunkter.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #2 Skrevet 7. november 2009 jeg synes ikke du skal vente at besteforeldrene tar seg av barna dine. det er tross alt du som har valgt å få de! og det er myyye lettere å ta seg av noen på 10 år. stedattere di klarer seg selv. det gjør ikke barna dine
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #3 Skrevet 7. november 2009 Hun har ikke sett sin far på halvannet år? Eller har jeg missforstått noe her?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #4 Skrevet 7. november 2009 Hva feiler det moren til dette barnet, det er det som slår meg, dersom hun bare kan velge selv at hun ikke vil til dere? Om hun ikke har villet til dere på to år, vil det si at hun var åtte da hun startet med denne demonstrasjonen. Det er uakseptabel oppførsel fra et barn. Og at mor aksepterer dette sier vel sitt om hvilket nivå hun er på.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #5 Skrevet 7. november 2009 Hun har ikke vært her på over halvannet år nei. Forventer og forventer anonym 08.20. Når vi har hatt det såpass tøft, så går det ann og stille opp litt for oss. Så mye som vi alltid har hjulpet de med.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #6 Skrevet 7. november 2009 du har bare hørt en side av saken 08:22. det kan være mange andre grunner til at jenta ikke vill være dær og at hennes mor er enig. HI, du høres utrolig egoistisk ut.. så ut i fra bare det så skjønner jeg jenta. du forventer kanskje at stedattera di skal ta seg av bara litt også når hun er på besøk? innrømmer du det er du tøff altså, for jeg hadde skjemms
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #7 Skrevet 7. november 2009 Det her synes jeg er skikkelig dårlig gjort. Jenta må få være hos besteforeldrene, men de kunne søren meg hjulpet dere litt og. Om ikke overnatting av småttingene, så kunne de kommet hjem til dere å hjulpet til litt.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #8 Skrevet 7. november 2009 Egoistisk, fordi? Nei, det er kun pga leggetider. Men det er selvfølgelig bare jug fra min side, det er bim i et skall. Må bare le. Hvorfor skal min stedatter ta seg av barna? Hun er et barn selv, ikke en omsorgsperson.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #9 Skrevet 7. november 2009 det var deres valg og få barn, så da må DERE som foreldre ta annsvaret. skjønner at man ønsker å få hjelp. men man skal da ikke klage over at man ikke får det! husk dere er TO... tenk hvis du hadde vært alenemor? du har da fortsatt ikke krav på barnevakt! skjønner så veldig veldig god at du er sliten, men det irriterer meg de som tror du har KRAV på barnevakt. for det har du ikke!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #10 Skrevet 7. november 2009 Selvfølgelig tar vi ansvaret. Men jeg synes ikke det er for mye å be om. De sier at det er så viktig med avlastning for biomor og stefar, for de er slitne. De har yngre barn enn henne. Men oss hjelper de ikke. Det er dårlig gjort. Hi
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #11 Skrevet 7. november 2009 Det er vanskelig å tro at situasjonen er som du beskriver den, rett og slett fordi du er så ufin og vulgær i måten du skriver på. Du gir inntrykk av å vre et egoistisk rivjern. Det er absolutt mulig at det er helt feil, men da bør du jobbe litt med måten du fremstiller deg selv på. Akkurat nå sitter jeg med en følelse av at det er veldig forståelig hvorfor stedatteren din ikke kommer på besøk.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #12 Skrevet 7. november 2009 egosistisk fordi du tanker på deg selv. og du har ikke skjønnt at stedattera di har et problem enda. tror du det er så lett for henne? det er ikke bare pga leggetider, hadde det vært det så kunne hun ha vært hos dere på dagtid. men hun vil jo ikke det heller. det med at hun skal passe barna dine har jeg kanskje missforstått, så det beklager jeg hilsen 08:27
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #13 Skrevet 7. november 2009 Vulgær faktisk. Hehehe. Hi har da ikke vært hverken ufin eller vulgær. Så dum du fremstår som 0834.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #14 Skrevet 7. november 2009 Hvorfor skal det ikke være lett for henne? Hun er velkommen hit hun. Men pga en ting vil hun ikke.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #15 Skrevet 7. november 2009 Oisann, nå kommer jeg muligens også til å havne i kategorien fordømmende kjerring som sier stygge ting her på BIM. Men jeg kan bare ikke la være, for jeg blir rett og slett provosert av det du skriver. 1. Jeg synes det høres veldig ille ut at dere ikke har barnet til mannen din på bakrunn av det du nevner her. For meg høres det helt vilt ut. Synes synd på jenta som må leve uten far "fordi hun ikke får være oppe så lenge hun vil i helgene". Det høres for meg ut som en svikt hos de som er foreldre. 2. Jenta ser ikke faren sin. HELDIGVIS har hun besteforeldre som stiller opp på farssiden! Da har hun i det minste noen som bryr seg om henne. 3. Besteforeldre har ingen plikt til å stille opp for barnebarn med overnatting og lignende. Dessuten er det helt umulig å sammenligne det å passe en tiåring og det å passe en halvannetåring. Svigers her har aldri passet våre barn, men de har andre barnebarn en gang i blant, de er mye eldre. Kunne ikke ramlet meg inn å bli sjalu for at de tar de andre barna men ikke våre. Selv om de ikke er slik som mine foreldre (som stiller veldig opp selv om de er syke), kan jeg ikke bli sur for at de er annerledes. 4. Biomor har tydeligvis ingen avlastning med tiåringen. Hvordan kan du, som delvis er skyld i det, i tillegg være sur for at hun får være hos besteforeldrene en gang i blant? Så lenge dere ikke bryr dere om henne eller bryr dere om å delta i livet hennes synes jeg det grenser mot alvorlig egoisme at du irriterer deg over dette.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #16 Skrevet 7. november 2009 Ha en fin dag videre. Jeg gidder ikke be om råd, når man blir beskyldt for å lyve hele tiden. Bare rare folk her. Alt vrenges og vries på. Oppgitt. Hi
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #17 Skrevet 7. november 2009 hvorfor det ikke er lett for henne???? what? kanskje fordi hun plutselig har dobbelt så mange foreldre er en ting? hele livet ble forandret? hun fikk plutselig ekstra søsken ? forskjellige regler? det er mye jeg kan remse opp bare med et innlegg fra deg jo det er kjempelett å være 10 år i situasjonen der. herregud
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #18 Skrevet 7. november 2009 Det er kos med søsken, ikke et problem. Jeg er ikke hi.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #19 Skrevet 7. november 2009 ikke bestandig 08:43 hun vil jo ikke møte søskene sine.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #20 Skrevet 7. november 2009 "Hvordan kan du, som delvis er skyld i det" Hva mener du HI er skyld i?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #21 Skrevet 7. november 2009 ingen har beskylt deg for å lyve HI.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #22 Skrevet 7. november 2009 Det sier vel litt om hvordan unge dette er, for det er ikke vanlig. Det pleier og være stas.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #23 Skrevet 7. november 2009 kommer du hær å beskylder ungen for å v ære uvanlig? så patetisk du er 0848 det er tros alt et barn! kan det kanskje være at jenta vil ha det livet hun hadde før og er sint pga av det? vi vet ingenting om den familien, bare det vi går ut i fra på noen setninger. den som har det vanskeligs er BARNET.. det er det folk glemmer her. det er en gunn for alt, ikke nødvendigvis en leggetid
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #24 Skrevet 7. november 2009 Ok, så man bør helst ikke få flere barn da pga sjalu stesøsken? Jeses.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #25 Skrevet 7. november 2009 ja, dette var smart. la oss legge drømmen om å få barn bak oss, tilfelle det finnes sjalu yngre søsken. dagens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå