Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #26 Skrevet 7. november 2009 Første som slår meg: Hvorfor i all verden kjemper ikke far for å få ta del i sin datters liv igjen?? Kunne ikke fallt meg inn å ikke kjempet for samvær og kontakt med mitt eget barn!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #27 Skrevet 7. november 2009 Kan begynne med at det er helt utrolig hvordan folk her på bim skal gå til angrep hvis noen nevner et problem her. Blir alltid vridd om til noe helt annet enn det er. *oppgitt* Kanskje litt mye ignoranse som er ute og går? HI, jeg syns det er helt på trynet at denne dattera har mer makt enn sin mor og har bestemt selv fra hun var 8 år...Barn skal ikke få velge selv når de føler for å legge seg. Moren burde tatt med dattera bort til dere uansett, datteren burde ikke bestemme når hun skal være hos far. Kan være at moren skylder på at det handler om leggetid når det ligger andre ting bak. Besteforeldrene bryr seg kanskje ikke nok om alle barnebarna? Vet selv om "uinteresserte" besteforeldre som ikke stiller opp. Det er utrolig synd. Det er nok ikke så mye du kan gjøre med den saken, det må i såfall samboeren din ta opp med dem. Samme gjelder ang datteren. Lykke til HI!!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #28 Skrevet 7. november 2009 Glemte en ting - Nei du overreagere IKKE!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #29 Skrevet 7. november 2009 NEI! les hva jeg sa da. jeg har ikke sagt noe om at man ikke bør få flere barn.. hva du innbiller deg er ditt problem, det var ike det jeg skrev. selfølgelig skal man få flere barn om man vil det, men jeg sier også at man bør tenke at det kanskje ikke er så lett med en gang. les innlegget mitt en gang til, så du er sikker på at du får det med deg
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #30 Skrevet 7. november 2009 kjære 0900.. du er dagens! for hvor i alle dager står det at man må legge drømmen om barn bak seg? du er ikke helt på "nett" du? hehehehe
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #31 Skrevet 7. november 2009 Kasnkje du skal slå opp ordet vulgær? Einstein 08.36
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #32 Skrevet 7. november 2009 Det kan være helt andre grunner til at hun ikke vil være hos dere. Jeg får vondt av jenta jeg. Prøv å sette deg inn i hennes situasjon, som skilsmissebarn med halvsøsken på begge sider. Stakkars jente. Dette handler om helt andre ting enn leggetider, det lover jeg deg. Og hva slags far er din mann som ikke krever omsorg med sin datter på tross av at hun ikke vil. Han må ikke glemme henne fordi han har fått flere "avkom". Skammelig. Jeg blir SINT på jentas vegne.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #33 Skrevet 7. november 2009 Jeg skjønner ikke at NOEN kan mene at besteforeldre MÅ passe barnebarna, eller at de MÅ avlaste foreldrene fordi de er slitne. Du har attpåtil SMÅ barn som krever mye hjelp og mye oppmerksomhet - i motsetning til en 10-åring som kan både kan kle seg og spise selv. Det er jo ikke bare biomor som har avgjort at hun ikke trenger komme til dere iflg. samværsplanen, det høres visselig ut som om barnefar selv har godtatt dette - hvilken far er det som ikke vil ha datteren sin hos seg? Og en siste ting; 'vi har hjulpet dem så mye!' - når man hjelper noen, er det da underforstått at man skal få noe tilbake?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #34 Skrevet 7. november 2009 Det er vanskelig for de fleste skilsmissebarn med stemor, stesøsken og halvsøsken. Tror det er en stor grunn til at hun ikke vil være der. Men å la henne slippe gjør ikke saken bedre..både mor og far burde være litt strengere her...så hun får sjans til å venne seg til det. Hvis ikke det går så går det ikke. Virker som besteforeldrene er i mot de nye barnebarna....
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #35 Skrevet 7. november 2009 Det som slår meg er at hvorfor i all verden får et så lite barn avgjøre dette selv uten at man går dypere for å finne den egentlige årsaken? Kanskje biofar og biomor burde satt seg ned og pratet litt sammen? At biomor godtar dette uten videre virker merkelig også. I forhold til besteforeldre bør de stille opp for alle barnebarna sine, der bør det ikke være noen forskjellsbehandling!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #36 Skrevet 7. november 2009 Til deg som lurte på hvorfor i all verden ikke far kjemper mer for å ta del i sin datters liv; så er det desverre ofte sånn at dersom stemor ikke engasjerer seg, så gidder ikke pappaen heller....
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #38 Skrevet 7. november 2009 Var flere ting jeg reagerte på i dette innlegget. Synes det lyser igjennom at det er en "ond stemor" i bildet. Måten du skriver om en ti år gammel jente, er direkte usmakelig. Kommer ganske klart fram at du ikke synes noe særlig om denne jenteungen, hun er vanskelig, får oppmerksomhet hos besteforeldre som dine barn ikke får, og du er sjokkert over at hun ikke er engasjert i dine barn. Stakkars jente. Hadde jeg hatt en stemor som faktisk ikke ønsket meg der, så hadde jeg ikke ville ha dratt dit heller. Og om min kjære far hadde fått barn med en stemor som ikke likte meg og jeg ikke henne, så hadde jeg egentlig ikke brydd meg særlig om de barna heller. Og hvilken interesse mener du at en ti år gammel jente skal ha i stesøsken. Er ikke direkte stas for en så liten jente som det er for deg. Og må jo være noe som er riv ruskende galt med far. Hva slags foreldrer er det som aksepterer at sin egen datter kutter ut kontakten med dem i 1.5-2 år?? Det er foreldrene som bestemmer reglene, ikke barna. Normale foreldre som bryr seg om barna sine hadde ikke gått med på dette i det hele tatt. Det er skammelig. Og du lurer på hvorfor ti-åringen ikke bryr seg om barna deres? Dere bryr dere jo ikke det døyt om henne. Og hvis du ikke klarer å ta vare på barna dine, så ikke få flere barn. Det er bra utidig å forvente at besteforeldre skal stille opp som barnevakt for at dere er slitne, og så er bitter for at de passer eldre barnebarn! Hva hadde dere egentlig forventet når dere fikk to så tette, at stand-by-teamet bestående av besteforeldre var klar til å ta over så fort dere ble slitne? Trur det er noen her som trenger å våkne opp og bli voksen. Vi har to under to, så ja jeg vet hva jeg snakker om. Har aldri i livet forventet at besteforeldre skal ta seg av barna når vi blir slitne, guess what, det å ha to små barn er slitsomt. Det høres mer ut som om det er du om er sjalu på denne lille jenta fordi hun får oppmerksomhet fra besteforeldrene som du mener de mye heller skal bruke på dine barn. Skjerp deg.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #39 Skrevet 7. november 2009 Det er stor skilnad på å passe barn på 1,5 år og eit barn på 10 år. Ein kan ikkje forlange at besteforeldre skal ta så små barn på overnatting. Nokon orkar det/har lyst til det, andre ikkje. Det høyres ut som denne jenta kanskje ikkje har det så godt, er nok ikkje så enkelt med steforeldre og småsøsken på begge kantar. Flott at besteforeldra er der for henne! Kan hende synes dei og at faren sviktar henne, og at dei difor vil gjere litt ekstra. Synes det høyres merkeleg ut at far ikkje har fått henne til å komme og møte syskena sine. Du kan ikkje legge skulda på jenta, her er det dei vaksne som har svikta.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #40 Skrevet 7. november 2009 10.42; Har du trodd hi er flere av de anonyme innleggene over her du eller? Det kan virkelig se slik ut, grunnet et utrolig dumt svar fra deg. Du dømmer jo hi, for ting hun ikke har sagt. Det er faktisk ganske normalt, hvertfall når man er jente, og bli glad for å få småsøsken. Hva om det hi skriver i innlegget sitt er sant, hvorfor skal det være slik på bim at alle lyver? Blir så oppgitt. Du sier at hi ikke ønsker datteren hans der, hvor skriver hun det? På meg virker det som om hi VIL ha jentungen der. Men såklart, det er alltid stemoren som er syk. Du er et realt hønsehue. Det er HUN som IKKE VIL til de, det er ikke de som nekter henne å komme. Fy faen og DUM du virker. Så skriver du at far ikke klarer og ta vare på barnet sitt, ergo skal han ikke få flere barn. Er du tilbakestående? Unnskyld at jeg spør. Så fordi jentungen hans ikke vil dit, så skal ikke de få barn? Logisk. Som besteforeldre, så forskjellsbehandler man ikke barnebarn. Du virker ikke annet enn en forbanna tulling.
jordbærsjokolade Skrevet 7. november 2009 #41 Skrevet 7. november 2009 Det første jeg tenker er at så flott at denne jenta har besteforeldre som stiller opp...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #42 Skrevet 7. november 2009 Du synes det er rart at pappaen ikke har latt henne komme å se småsøsknene sine???
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #43 Skrevet 7. november 2009 Blir så imponert over dere som mener at far og stemor svikter. Hva skal man gjøre når ei så stor jente ikke vil komme? Tvinge henne? Det er litt av en gjeng her inne. Herregud.
jordbærsjokolade Skrevet 7. november 2009 #44 Skrevet 7. november 2009 En åtteåring er ikke en så¨stor jente (hun var åtte da det begynnte), en tiåring er heller ikke så stor. Far burde ha klart å overtale jenta til å komme på en fin måte, helt uten tvang.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #46 Skrevet 7. november 2009 Hva vet vi som sitter her inne om far har prøvd på en "fin måte" som du så flott sier, å få jenta til å være hos de? Faen, slutt å dømm folk utifra ting dere IKKE vet. Dere dømmer utifra indisier. Er det slik in real life? Det blir nok flotte avkom etter dere, om dere overfører dette drittet til de.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #47 Skrevet 7. november 2009 Det er nødt til å være andre ting som ligger til grunn for at jentungen ikke har samvær med far. Ingen oppegående voksne ville akseptert at hun ikke vil møte verken far eller nye søsken på bakgrunn av at hun da ikke får være så lenge oppe som hun vil. Her må de voksne ta ansvar! Stakkars jente!
jordbærsjokolade Skrevet 7. november 2009 #48 Skrevet 7. november 2009 Anonym 1135. Ville du ha gitt opp ditt barn fordi hun/han ikke ville legge seg på det tidspunktet du ville? En åtteåring? Hadde jenta vært 15 så hadde ting vært litt annerledes. Her dømmer jeg etter hva jeg leser, har ikke noe annet å dømme etter.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #49 Skrevet 7. november 2009 Er du født hjernedød dinosaurusworld? Kan du vise meg hvor det står at de nekter henne å komme? At de ikke har prøvd å få henne til å komme? Hva faen vet du om det? Du fremstilles som RIMELIG dum nå!
Gjest Skrevet 7. november 2009 #50 Skrevet 7. november 2009 Det som slår meg er at jenta begynte å "protestere" da dere ventet deres eldste felles barn. Kanskje hun egentlig er ute etter en bekreftelse på at faren likevel bryr seg om henne? Det hadde nok jeg gjort i hennes plass. Det er ikke lett å være stedatter. Man merker tross alt når stemor egentlig synes det er noe herk med besøket :-( Det er i hvert fall min egen erfaring. Selvfølgelig hadde det vært fint med avlastning fra besteforeldre, men hvis de synes barna er for små bør dere respektere det. Det er tross alt et veldig stort ansvar å passe så små barn og ikke alle gamlinger orker det. Jeg synes personlig du overreagerer når du sammenligner det å ha en tiåring over natta og det å passe en ettåring. Hvis du er veldig sliten pga kolikk ol burde det vel først og fremst være faren som stiller opp ved å avlaste deg om natta innimellom slik at du får sovet ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå