Gå til innhold

JEG VILLE ALDRI BODD I OSLO!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja vel .Barna dine er bortskjemte .

Barn trenger ikke så mye leker som det du ramser opp ,det som er viktig for et barn er trygghet ,nærhet ,kjærlighet og man trenger ikke et stort hus for det !

Det går fint ann å ha venner på besøk til og med å sove over .

Tenk så spennende det er å feks få lov til å ligge i stua en natt sammen med kompisen sin .Eller bygge hytte under spisebordet .Trenger ikke feks indianertelt .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt greit, tror ikke jeg vil ha deg i Oslo heller;)

Skrevet

I forhold til dine barn så er mine sikkert bortskjemt. Vi gir leker som varer til jul og bursdag og det får holde året ut. Alle lekene de noengang har fått har vi god plass til å ha stående framme, heldige barn :) Sønnen vår var veldig syk sitt første leveår og var aldri ute og lekte. Så vi brukte mye energi på å gjøre hjemmet så optimalt for han som mulig.

Klart trygghet og kjærlighet er det viktigste. Men når du sitter i leiligheta di, tenker du at du er så glad for at du får gitt barna dine det du ønsker? Har de hjemmet som du ønsker at de skal vokse opp i? Er det dette du så for deg når du så drømmehjemmet ditt og barna dine sitt hjem?

kanskje det er deres drøm, men den er iallefall ikke vår. Vi er veldig familiekjær, og har satt hjemmet som et sentrum for våre barn. Vi har ikke vokst opp i gode kår selv, så det skal barna våre få slippe.

Synes det er koselig og gir meg tilfredstillelse som mor å vite at jeg har gitt de det beste jeg kan. Er veldig fint at familie og venner kan samles hos oss i ferier, høytider og når de ellers måtte ønske.

Skrevet

HAHAHAHAHA anonym 23:27 nå gav du meg en god latter :D Det høres ut som han broren din og familien enten er småhysteriske eller liker å spøke litt/skremme deg når de snakker med deg;)

Skrevet

Hvorfor skal det bety noe hva du ønsker? :)

Skrevet

Jeg bor ikke i leilighet ,men i rekkehus og sønnen min har alt han trenger av både leker og plass .Vi har hage og rundt oss er det flere lekeplasser ,ikke noe biler ,så jeg trenger ikke være redd når han er ute å leker .Om det er drømmehuset ,nei ,men vi er fornøyde og trives .Man kan ikke alltid få at man drømmer om ,ikke vil jeg ha alt jeg drømmer om heller!

Jeg har en venninde som har 4 barn og som bor i en 2 roms leilighet og de barna har alt de trenger ,ja klart de kunne ha tenkt seg hvert sitt soverom ,men det går ikke og de klager ikke .De har masse venner på besøk ,skolen ligger 1 min unna og det er en kjempefin og koselig leilighet .

Skrevet

Delvis ENIG! BOR i Oslo selv og det koster å bo i bydeler der det er flest nordmenn og roligere og bedre strøk.

Så lenge man holder seg unna Oslo S og Grønland og Grynerløkke og generelt østkanten så går det fint. Her er det mange muligheter...

Skrevet

For en diskusjon! Hvorfor er det så viktig å skrive at man ikke vil bo i Oslo? Jeg har bodd i Oslo i over 30 år og har hatt det helt supert. Nå bor vi i Akershus og trives med det. Alle steder har sine muligheter.

Å vokse opp i sierra leone eller krigsherjede Irak, ja da kan vi snakke om utrygghet og elendighet, men Oslo? Ærlig talt! Så ille er det ikke.

Skrevet

Ja, sant..det var morsomt det..?

Bare for å understreke at jeg ikke bor på landet.

Vet du at Trondheim en gang ble regnet som hovedstaden i Norge?

Skrevet

WOW....du tar nå helt av du, 14.46. Virker som om du prøver å overbevise deg selv mer enn andre hvor bra det er å bo på "landet" enn i storbyen. Hvorfor skal du ellers hisse deg så mye opp. Ramse opp alle tingene barna dine har, som om ingen andre barn som bor i Oslo har. Shopping og teater er liksom det foreldrer i Oslo er mer opptatt av. Ja, veldig overbevisende må jeg si. Shopping og teater, hehe....Uff....har aldri hørt så mye bullshit på engang.

Du gjør ikke noe annet enn å ramse opp det samme om og om igjen. Ser ikke noe nytt i det du sier, bare det samme. Vi har skog med engang vi går ut døren, barna har alt det dem trenger av leker, tv-rom bla bla bla. Har du ikke noe mer spennende å komme med? Noe som vi i storbyen ikke har? Ellers syns jeg ikke argumentene dine er gode nok til å si hvor det er best å bo.

Skrevet

Nå har jeg kommet helskinnet fra en kveldstur i Oslo, og det uten balltre, elpistol, Rambokniv eller AG3....

Eneste jeg hadde på ekstra var en refleks!!

Eneste jeg møtte på min vei var et blendahvitt ektepar i 40åra på joggetur i matchende joggetøy.

Og nei jeg bor ikke på "trygge" vestkanten....

Bor i bydel Gamle Oslo

Skrevet

Hm....skal ut på middag på lørdag. På kvelden i oslo sentrum. Shit, hvor kan jeg skaffe elpistol eller balltre?

Skrevet

Ja, da tenker jeg du er letta og glad for å ha berga livet nok en gang ;-)

Skumle, skumle byen...

Skrevet

Til 13.28.

Kjære vene, stakkars lille deg. Slapp av litt.

Nå er jeg over 30, så jeg tror ikke jeg kvalifiserer til å kunne kalles "ei ung Oslobitch".

Jeg er ikke fra Oslo, men jeg har bodd her de siste 10 årene.

Jeg har aldri jobbet i butikk, jeg har høyere utdannelse.

Jeg er gift, handler møbler litt overalt, og leiligheten er nok litt banken sin, men mest min.

Beklager å måtte skuffe deg, altså.

Jeg har ikke festet på mange år, kjedelig som jeg er.

Og det heter "Kunnskapsnivået ditt er skremmende lavt". Ikke lav.

Gjør det riktig om du først skal plukke på meg.

Og så er det noe med dem som føler de må si at de er smartere/mer kunnskapsrike enn andre. De er vel aldri de smarteste knivene i skuffen? ;)

Jeg er veldig for at folk bor andre steder enn i Oslo, jeg.

Det som irriterer meg, er at andre ikke annerkjenner Oslo som et godt sted å vokse opp.

Skrevet

Ja, du kan jo tenke deg selv... *phu* *tørker seg lett over pannen*

Sjekk på finn, kanskje det er noen som skal flytte ut av byen som selger elpistol, balltre eller andre fiffige våpen man kan bruke mot alle disse kriminelle ;-P

Skrevet

Savner å bo i Oslo!!! Elsker byen!

Skrevet

vet dere hva, jeg tror den anonyme hovedinnlegger bare er ute etter å provosere, og ikke mener for alvor det han/hun skriver. Så ikke la dere provosere:-)Er nok bare en person som har litt for lite å finne på:-)

Skrevet

Ok, takk for tipsen fru nilsen. Skal inn og sjekke med engang. Må jo ha det før lørdagen. Vet aldri hva som skjer.

Skrevet

Oslo produserer kunn kriminalitet..............ville aldrig bodd der. Takke meg til vakre vestlandet :P !

Eller produserer de noe der borte ?????hmm

Skrevet

Jeg er så heldig å bo i Oslo. Vi bor i et stort hus nær skogen (Østmarka) og finere skog skal du lete lenger etter. Om sommeren så kommer rådyrene og spiser toppene på blomstene i hagen vår. Ellers så ser vi både elg, pinnsvin, ekorn i ny og ne.

Rett ved har i badevann om sommeren og et stort svømmebasseng (offentlig) som vi bruker ellers om året. Ellers så tar det 13 min med T-bane til sentrum, hvis vi har lyst på storbyfølelse.

Store kjøpesenter ligger få kilometer unna og alt annet vi trenger er rett i nærheten.

Om natten så er det så stille her, og det er perfekt for barna å vokse opp. De har 5 min å gå til skolen.

Så jeg forstår ikke hvorfor noen kaller dette for møkkaby.

Nice in Oslo :-)

Skrevet

21.50

Jeg tror vi bor på samme sted. :)

Skrevet

Det er vel som mange her sier, de fleste som ikke bor i Oslo går på Karl Johan og stresser rundt i sentrum når de er på besøk.

Husk at Oslo er en hel kommune ikke en handlegate med Oslo S i den ene enden og slottet i den andre.

Jeg har vokst opp i ei lita bygd, bodd i 5 andre større og mindre byer og mener derfor jeg har litt å sammenligne med.

Det fantastiske med Oslo er nærheten til naturen(nei, jeg mener ikke en trang liten park midt i sentrum) med både sjø og skog. Flotte badevann både med ferskvann og saltvann. Utrolig god offentlig kommunikasjon. Et veldig variert utvalg av fritidsaktiviteter og kulturtilbud. Cafè og shopping er noe jeg benytter meg lite av, men gud så deilig å ha muligheten. Litt annet utvalg til lunsj enn en trøtt baguette med ost og skinke som er det du får der jeg kommer fra...

Her jeg bor kan vi rusle ut i skogen eller til badevann, 20 min til sentrum. Bilfritt og med mange lekeplasser i nærheten.

Ja man får lite for pengene når det kommer til bolig- men man får mindre å vaske på også =)

Lykkelige barn har lykkelige foreldre!

Heia Oslo!

Skrevet

"Er glad vi har et hus på 350 kvm, barna har store soverom med plass til alle lekene sine. De har en egen Tv-stue som vi har ordnet spesielt til de med temarom og hvor de har de store lekene sine som verktøybenk, lekekjøkken, indianertelt, gyngehest, gåbiler, dukkevogner, tavler, aktivitetsbord osv. I tillegg har vi garasje, stor stue, stort loft, kjeller, 4 boder, stort kjøkken, to bad og stor altan med grill og nedfelt badestamp. Barna har absolutt alt de måtte ønske og vi har gitt de det hjemmet som vi føler at barna våre fortjener å vokse opp i. Klart det har gått på bekostning av shoppingmuligheter og kulturtilbudet for oss voksne, men vi synes at barna våre er vitkigere enn det."

Kjære deg, tror du har misfortått litt. Det er ikke dette som er viktig for barn, ting og materiell komfort, men kjærlighet, respekt og nærhet.

De aller fleste barn, ja tenk de i Oslo også!, har mer enn nok av leker og rom...

Skrevet

Mye lavpanna kommentarer fra Oslo-haterne her synes jeg. Dere kan ikke dømme hele Oslo fordi det finnes narkomane på Plata og nederst i Karl Johan! Halloo! Har dere i det hele tatt vært noe rundt i Oslo noen gang???

Dessverre er det endel som har havnet dårlig ut her også, mange av dem kommer fra distriktene. Rus, alkohol og vold er dessverre ikke noe fremmed og ukjent selv i den minste lille norske bygd! Det er ikke et spesielt fenomen for Oslo. Men mange havner jo her til slutt da.

Oslo er en stor by, med mange ulike miljøer og bydeler. Her finnes alt fra høy til lav, fattig og rik, norsk og utlending, innflytter og innfødt. Her vokser barn opp i villaer, rekkehus og blokkleiligheter. De fleste av disse tar ikke skade på sin sjel fordi de ikke bor på 350 kvadratmeter!

Oslo har massevis av ulike tilbud for alle, både de som bor her, og de som kommer på besøk. Oslo har et mangfold som små steder ikke har. Disse trangsynte bygdeholdningene er helt håpløse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...