Blåmandag¤ Skrevet 27. oktober 2009 #51 Skrevet 27. oktober 2009 Kanskje jeg også er en av de arrogante Osloboerne da. Jeg har bodd på Oslo øst i 8 år, men jeg ser hverken eksoshull, forurensede dammer, innvandrergjenger eller overfallsforbrytere når jeg titter ut av vinduet. Ikke har jeg maksimalt lån eller høye boutgifter heller. Jeg er vokst opp på et lite sted, og kunne aldri, aldri flyttet tilbake. Jeg ofrer gladelig enebolig mot leilighet, mye for å slippe trynet på trangsynte mennesker som deg
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 27. oktober 2009 #52 Skrevet 27. oktober 2009 Det fins store leiligheter i Oslo også !Til og med HUS finnes det her ,utrolig men helt sant .
Blåmandag¤ Skrevet 27. oktober 2009 #53 Skrevet 27. oktober 2009 Nå finnes det faktisk hus i Oslo også. Ikke alle steder er like dyrt. Ikke alle sitter inne hele dagen heller. Du gjør tydeligvis det?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #54 Skrevet 27. oktober 2009 Etter å ha lest dette så tenker jeg bare at det er godt vi er forskjellige ) Tenk hvis alle ville bodd i Oslo, da hadde det blitt sinnsykt trangt eller hvis ingen ville bodd i Oslo...da hadde det jo ikke blitt noe storby lenger. Nei, godt det er slik det er ) Jeg stortrives her i Vestfold, er ikke lange biten inn til Oslo, hvis jeg ønsker en storby, ellers så har vi koselige byer her også )
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #55 Skrevet 27. oktober 2009 De som er innom og besøker Oslo går og diller på karl Johan. Det i seg selv gir ikke akkurat riktig bilde av byen. Jeg misliker KJ sterkt og har bodd i Oslo i snart ti år. Jeg er blitt så glad i byen, men det gikk ca ett år før jeg forelsket meg, og det var fordi jeg da var blitt kjent med alle de utrolige stedene i de forskjellige bydelene og i skog og mark. Det finnes fordeler og bakdeler med alle steder her på jord. Men med tanke på tilbud/opplevelserog ikke minst KLIMA - go Oslo!!!!! Og ja, jeg har to barn og masse venner her med barn.... De er minst like sunne og friske og glade og veloppdragene som hvem som helst.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #56 Skrevet 27. oktober 2009 Hehe, i det store og flotte huset vårt skulle jeg gjerne ha vært hjemme hele dagen Klart det finnes hus og store leiligheter i Oslo og, men tviler på at det er alle småbarnsfamilier som har råd til å bo i hus og store leiligheter i Oslo. Finnes nok mange foreldre som bor i blokk, i små leiligheter, deler vaskerom med flere i bygget, og har dårlige forutsetninger for å flytte over til noe gunstigere. Og det er jo ganske trist egentlig. Da må kulturtilbudet og butikkutvalg være vedlig viktig hvis man virkelig vil sette det forran hjemmet til barna sine.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 27. oktober 2009 #57 Skrevet 27. oktober 2009 Så det går ikke ann og bo i en liten leilighet og ha en flott barndom og en god oppvekst ? Det er det dummeste jeg har hørt .Har det slått deg at de som bor i små leiligheter kanskje er mye ute med ungene sine .
Blåmandag¤ Skrevet 27. oktober 2009 #58 Skrevet 27. oktober 2009 Så hjemmet til et barn er det viktigste i oppveksten? Og hva mener du med at mange har dårlige forutsetninger for å flytte over til noe gunstigere? Er du klar over hvor mange som har vokst opp i blokk i Oslo? Tror du de har en dårligere livskvalitet enn deg? (Og meg forsåvidt, jeg er oppvokst i enebolig på landet) Og å dele vaskerom med noen, hva i all verden er det for et argument? "Jeg hadde en så grusom barndom. Ikke nok med at jeg vokste opp i blokk, vi måtte dele vaskerom med noen andre. Ikke rart jeg ble narkoman/uteligger/voldtektsmann" Nei og nei, hva jeg utsetter de stakkars barna mine for.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #59 Skrevet 27. oktober 2009 hehe må le, ja her i oslo bor vi alle sammen:horer, halliker, narkomane, alkoholikere, barn, gamle, unge, norske, pakistanske, indere, somalere, kriminelle. osv. har dere som skriver dette vært i oslo?? har vokst opp i oslo og aldri har jeg møtt på noen farlige situasjoner. det handler om holdninger til andre mennesker. ja jeg kan gå forbi narkomane uten at de vil skade meg. på grønnland er det mange nye landsmenn og de holder på med sitt mens vi andre gjør det vi skal. ja selvfølgelig skjer det ting her i oslo som ikke er bra, men det skjer OVER alt. er man til feil sted til feil tid så kan man vel oppleve ting som ikke er bra. (nyheter i det siste gutt påkjørt av moped-bergen, 16 år for drapet på dødens gård-søndre land,fataø pubvold utløst av kommentar-stavern, samer frykter å stå fram som homo-de flytter til oslo og andre stor byer, ja det var vel 30 fra klanen som ble satt inn- politiet mener de "grep" inn litt tidlig)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #60 Skrevet 27. oktober 2009 Syns det er rart det er så mye unyanserte meninger her jeg! Man må da kunne se at bygd og by har både ulemper og fordeler. Det fins også byer som ikke er like store som Oslo, så det er ikke så svart hvitt som det virker på dere her inne! Må legge til at dop fins både på bygda, små byer og store byer. Og innvandrere fins i prosentvis større anddel på bygda enn i byen, pga at asylmottakene av en eller annen merkelig grunn ofte blir lagt til de aller minste bygdene. MEN, Oslo ligger dessverre på verdenstoppen når det kommer til overdoser. Og ligger bare bak Japan når det gjelder selvmordstall.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #61 Skrevet 27. oktober 2009 Haha, og voksne mennesker som har hus er ikke mye ute med ungene? Vi har i pose og sekk vi da, og barna er med på alt av fritidstilbud tilpasset deres alder. Vi har hytte vi drar til helger, påske og ellers i året når det måtte passe, og nesten rett utenfor døra har vi storslått natur. Så får det være at man ikke kan dra på teater og standup-oppsettninger (er det eneste vi har opplevd at vi har manglet). Til gjengjeld har vi et supert revy-miljø. Skjer det noe i Oslo som vi vil ta del i, så kan vi faktisk dra til Oslo. Er noe som kalles fly. Ellers har jeg aldri sagt at barn som har oppvokst i leiligheter ikke har hatt en god barndom, og at dere ikke er mye ute med barna. Men jeg synes det er trist at voksne velger å oppdra barn i små leiligheter fordi de selv ønsker å bo slik at de har et stort og variert shoppingtilbud og kulturliv. Mange av dere som bruker argumenter med at man kan gå ti minutt til butikk, kino, kjøpesenter osv. Vi bruker same tid, og det inkluderer å feste barna i setet i bilen. Er egoistisk synes nå jeg at det skal gå ut over barna sitt hjem kun fordi mamma og pappa vil shoppe og gå på teater og opera.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #62 Skrevet 27. oktober 2009 Neida, Oslo er ikke en møkkaby:) Og vi har da folk som bor i blokk i Kristiansand også! Man må lære en by å kjenne før man kan like den sånn skikkelig. Jeg har bodd i Oslo, og det var helt topp. Men nå vil jeg heller bo et annet sted. Udregelige folk finnes det overalt:)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #64 Skrevet 27. oktober 2009 Du og den jævla revyen din. Kulturlivets ener, liksom. Om man bor i blokk, lavvo, telt, hytte, cmpingvogn eller hva f, det er samma for deg det vel.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #65 Skrevet 27. oktober 2009 13:02 Tydelig at jeg traff blink når jeg beskrev mennesker som prioriterer shopping, uteliv og kultur framfor barnas hjem Egoistisk og selvsentrert er det du er. Hva med barna sitt behov?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #66 Skrevet 27. oktober 2009 Ja nå flytter vi på landet med en gang.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #67 Skrevet 27. oktober 2009 Det burde du virkelig gjøre! Skal slå opp lavvoen og holde den klar for deg! Ingen barn som har vondt av at man ikke har vaskerom, men det er stusselig at flere voskne mennesker i et bygg må dele vaskerom.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #68 Skrevet 27. oktober 2009 Blink my ass. Det tjukke huet ditt evner vel ikke å se noen blink engang.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 27. oktober 2009 #69 Skrevet 27. oktober 2009 haha.. ler så jeg griner.. når ble det vanlig? hva er definisjonen på ordet vanlig? Jeg ser ikke helt greia.. Jeg har bodd på noen av "versting"-stedene i Oslo (f.eks. skippergata) og jeg har bodd på byens "beste vest".. og litt sånn midt i mellom steder.. Nå bor jeg i et om man kan kalle det et mer.. hmm.. fasjonabelt strøk i utkanten av en litt mindre by... Og jeg må si at jeg føler meg mye mer utrygg her.. I Oslo har man mer snøring på når og hvor man ikke bør befinne seg og hvordan man skal opptre om det skulle skje noe ... (Skjeldent! så lenge Du selv oppfører deg og har normal folkeskikk.. ). Mens her er jo ingenting forutsigbart. ting kan liksom skje der man minst venter det.. Jeg jobber fortsatt i Oslo og ukependler dit med jevne mellomrom og trives helt fint med å være der..
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 27. oktober 2009 #70 Skrevet 27. oktober 2009 Mener du seriøst at barn som bor i blokk ikke får sine behov dekt??? Så lenge de har et trygt hjem ,en god og varm seng ,får mat hver dag og foreldre som elsker de ,så trenger de ikke et stort hus og et stort rom . Om det er litt liten plass inne ,så kan de gå ut å leke eller gå tur i skogen ,dra på stranda osv. Finnes ikke dårlig vær ,bare dårlig klær
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #72 Skrevet 27. oktober 2009 Stakkar, samvittighetskvaler er noe dritt. Du er stereotypen på ei ung Oslobitch. Når du først er så heldig på å flytte hjemmefra så havner du ei lita leilighet i en blokk. Alle møblene dine er handlet på Ikea. Blir gravid tidlig, og er overraskende om du kommer til å ha et langvarig forhold med barnefar. Hvorfor kaste bort livet på skolebenken når man heller kan jobbe, og bruke pengene på å shoppe istedenfor å være fattig student noen år for å få seg en utdanning. Helst da jobbe på butikk, det er jo bare så kult. Interesse er klær, shopping, kino, være sammen med venner. Og så er det jo bare så gøy å feste. Kunnskapsnivået ditt er skremmende lav. Alt utenfor Oslo er jo bare kun så på landet. Herregud, hva skal de gjøre der liksom?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #73 Skrevet 27. oktober 2009 Man kan jo absolutt ikke se bort ifra at hjemmet er en stor del av barnas liv. Man burde jo ikke måtte dra ut fordi at det ikke er noe særlig plass til å være hjemme, men fordi man selv ønsker å finne på noe.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 27. oktober 2009 #74 Skrevet 27. oktober 2009 En liten leilighet kan være like så koselig som et stort hus ... Hva mener du barn går glipp av med å bo i en leilighet?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #75 Skrevet 27. oktober 2009 Uansett alder så er jo hjemmet det faste holdestedet man har. Det er der man vokser opp, hvor man tilbringer mest tid. Det er det stedet i verden hvor barna skal føle seg trygge, elsket og det skal være et sted hvor de selv ønsker og trives å være. Synes det er utrulig trist at barn må vokse opp i leiligheter i blokk hvor de har knapt nok plass til å utfolde seg på, før lekene og de er i veien for dere voksne. Søsken må dele små soverom, det er liten plass til alt. Badet er lite, kjøkkenet er lite, stua er det eneste oppholdstedet utenom soverom. Hvor skal de liksom gjøre av seg når de har venner på besøk? Eller når de blir større og vil ha litt mer privatliv? De som bor sånn lever jo opp på hverandre. Er glad vi har et hus på 350 kvm, barna har store soverom med plass til alle lekene sine. De har en egen Tv-stue som vi har ordnet spesielt til de med temarom og hvor de har de store lekene sine som verktøybenk, lekekjøkken, indianertelt, gyngehest, gåbiler, dukkevogner, tavler, aktivitetsbord osv. I tillegg har vi garasje, stor stue, stort loft, kjeller, 4 boder, stort kjøkken, to bad og stor altan med grill og nedfelt badestamp. Barna har absolutt alt de måtte ønske og vi har gitt de det hjemmet som vi føler at barna våre fortjener å vokse opp i. Klart det har gått på bekostning av shoppingmuligheter og kulturtilbudet for oss voksne, men vi synes at barna våre er vitkigere enn det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå