Gå til innhold

JEG VILLE ALDRI BODD I OSLO!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter et liv på østkanten, har jeg aldri brukt strømpistol eller pepperspray.

Seriøst, er du ikke passe kriminell om du faktisk går rundt bevæpnet på den måten? De jeg vet om som strener rundt i byen slik, er enten kriminelle eller tror bare altfor høyt om seg selv.

Ja, du anonym 23.38 hadde dekkende ord; trigger-happy psychoer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, dere er så heldige at dere får uteliggerne, narkomane, horer og kriminelle innvandrere istede! :P Very nice :)

Gjest sug lut
Skrevet

Holder du deg med balltre har du andre problemer enn at du bor i Oslo. Og hei, serievoldtatt og serieoverfalt - du er jo riktig festlig, du vet det bare ikke selv.

Og man skriver lån ned. Ikke fra. Men det er kanskje utkantmål?

Skrevet

Det vil jeg, men ikke mannen... Savner Oslo. Liker Oslo.

Skrevet

Nå er det vel ikke sånn at alle som ikke bor i Oslo bor på landet.. Går det virkelig an å være så uvitende?

Jeg er enig med HI, kunne aldri ha bodd i Oslo, gidder ikke dra dit for shopping engang, drar heller til Bergen eller Stavanger! Bor selv midt i tjukkeste Trondheim.

Skrevet

Hm,snodig... jeg lurer litt på om jeg bare har drømt at jeg har bodd i Oslo i 18 år...For livet vårt i Oslo var ikke preget av hverken balltrær, horer, sprøytespisser, voldtektsmenn, møkk eller andre skumle elementer. Vi bodde 10 minutter med T-banen fra sentrum og hadde i grunnen nok med å luke i blomsterbed, følge ungene på trening, bake kaker til høstutstillinger og andre ting på skolen, prate med naboene, handle i nærbutikken der de fleste som jobba kjente oss og gå på salamanderjakt i dammen.

Det eneste stedet jeg har bodd som hadde mindre "action" enn der, er her jeg bor nå. Langt ute på landet hvor jeg skvetter om naboen smeller med postkasselokket og må jage høner ut av veien før jeg kjører...

Men det er klart, velger du å telte i bunnen av Karl Johan så har du kanskje et litt skeivt bilde av byen...

Skrevet

...og jeg bodde på østkanten! Koseligste sida av byen!

Skrevet

Jeg ville heller ikke bodd i Oslo,men jeg ville ikke bodd i Bergen,Trondheim,Stavanger eller Tromsø heller. Uten barn kanskje,men ikke med barn. Bodø,der kunne jeg tenkt meg til å bodd :)

Skrevet

Enig med HI.

Ekkel by, skummel, fullt av innvandrere (jeg er faktisk ikke rasist, men det kan bli for mye av det gode), altfor mye biler, bråkete, kø, osv..Kunne holdt på til imorgen, men avslutter det her.

Skrevet

Jeg ville aldri bodd i for eksempel Trondheim. Grusom by- Tror ikke ud har sett spesielt mye av Oslo når du kommer med slike utsagn HI. Høres ut som du har sett Karl Johan da, men de fleste bor jo ikke der. Selv om jeg en tid bodde rett bak slottet og stortrivdes med å bo såpass senralt, er det masse andre fine steder å bo i Oslo. Har aldri verken tenkt på eller hatt behov for noe pepperspray. Voldtekter og annet ulovlig skjer overalt i Norge, ikke spesielt mye i Oslo- Hvertfall ingen farlige srøk. ER vel heller det at fordi det bor endel fler mennesker der, vil det være fler mennesker som stikker seg ut som rare og kanskje kriminelle. Ingen høyere prosentandel uansett.

Skrevet

Hahahahaha, fantastiske argumenter her! Faktisk blir jeg utsatt for gjengvodtekt av somaliere HVER gang jeg er i byen, selv om jeg har både hue og ræva full av pepperspray og semiautomatiske skytevåpen.

Er vanskelig å ta seg frem blant alle utlendingene på Karl johan, spesielt når jeg må drasse med meg surstofftanken på slep pga all forurensinga som er i byen.

Når jeg kjører gjennom byen må jeg ha på sentrallåsen, og aldri stoppe for rødt lys, for da kan det strømme til med asylsøkere som tar seg inn i bilen og raner meg. Jeg har selvsagt skuddsikre vinduer da, man må jo ta sine forholdsregler når ma ferdes i stormetropolen OSLO!

Det verste av alt, er at jeg KJENNER ei som er narkoman og bruker heroin, og hun har TATT på dattra mi, til og med gitt henne bursdagsgave. Barnevernet burde jo kobles inn, skjønner ikke åssen jeg har sluppet unna med det så langt.

Har bodd midt i Red light-district i Nederland, men aldri har jeg vært så redd som her i Oslo, kan knapt ferdes noe sted mellom Steen&Strøm og Eger uten å bli antasta av nigerianske og estiske ludder som formelig vifter slufsa si i trynet mitt for å tjene en liten slant!

Skrevet

Bor faktisk i Groruddalen jeg da, huff og huff.

Masse utlendinger som bor her ja, de fleste er hyggelige og høflige. Sjelden jeg er i Karl Johan, men liker å gå en tur for å shoppe eller bare gå på kafe.

Kommer opprinnelig fra en liten bygd hvor det flommer over av narkotika, og er du ikke i det miljøet men finner et annet miljø er du ikke "kul". Masse asylsøkere som bor der (asylmottak) og faktisk en god prosent av folketallet er nå utlendinger. Så jeg satser heller på at Jakob skal vokse opp i en litt større by med fler valgmuligheter, om det blir Oslo vet jeg ikke men er ikke i nærheten av å flytte til en bygd som den jeg kommer fra. Det tør jeg rett og slett ikke.

Skrevet

Unnskyld meg... Men tror du det er en nødvendighet med balltre, pepperspray, elektrosjokkpistol osv for å overleve i Oslo??? Hvordan miljø vanket broren din i?

Jeg har bodd mange år i Oslo og har ALDRI opplevd noe skremmende. Bodd mange steder rundt i byen og har aldri hatt behov for noen av delene. Ikke mannen min heller...

Vil tro at 90% av de jeg kjenner som har blitt banket opp, voldtatt o.l har blitt det andre steder enn i Oslo.. De jeg kjenner som har opplevd overfall i Oslo har vært på lugubre steder på en tid av døgnet hvor de fleste ligger og sover.. Og det har "bare" vært snakk om ran..

Og ang Hammerfest så er det faktisk "Norges farligste by". Så det så. :)

Skrevet

23.27....Hahahahaha...må si det beste jeg har lest ever!!!!! At det går an...hehehehe....

Skrevet

Arrogant? Jeg vedder på at jeg har reist mer enn deg. Har bodd totalt 8 år av mitt liv i utlandet, og flere av dem i langt større byer enn Oslo.

Det er helt greit at du ikke ser verdien av å bo i Oslo, men da får du jo respektere at andre har et annet syn da.

Har dine barn kino rett over veien? Skøytebane 2 min unna? Skolen i bilfri gangavstand på 3 min? Lekekompiser i alle bygårdene rundt?

For ikke å snakke om at ungene mine har vært på alt som er av museer og seeverdigheter i Oslo (tilpasset alderen). Folk på bøgda har jo gjerne ikke sett Stortinget en gang før de fyller 20 år, mens i Oslo er man gjerne på omvisning der tidlig på barneskolen. Ungene mine har vært invitert til Slottet flere ganger i forbindelse med statsbesøk.

Det er også mye lettere å få med seg kulturelle begivenheter. Hvor mange landskamper har dine unger sett? Har de vært i operaen? Ser de Nøtteknekkeren hvert år før jul? Vet de forskjell på trikk t-bane og tog?

Skrevet

har dere hørt historien om skogmusa og husmusa?

Skrevet

Det har jeg aldri sagt heller !Men jeg trives best i en by (helst en storby)

Har bodd på landet i flere år og jeg hatet det .

Skrevet

Mist i tjukkeste Trondheim, faktisk! *humre*

Skrevet

Det aller verste er nå at voksne mennesker bor i små leiligheter i en blokk, og attpåtil med flere barn.. Det er stusselig det :)

Skrevet

Å BO I OSLO BETYR AT DU LEVER!

JEG VIL IKKE HA BODD I ANDRE STEDER DER BUTIKKENE STENGER KL.15.00... SKAFF DERE LIV DERE ANDRE.

Skrevet

Haha, du burde faktisk flytte bare for å skaffe deg litt kunnskaper. Hvor i all verden vet du hvor butikkene stenger kl 15.00? Hadde vært interresant å vite. Er iallefall ikke her :)

Å bo i Oslo betyr at du lever.. i et kott! :) vil ikke kalle det særlig til liv.

Skrevet

Hahaha, så utrolig dumt.

At det er vanlig på Oslo øst må du lenger ut på landet med.

Bokstavelig talt.

Skrevet

Nå er det ikke akkurat sånn at Oslo er en storby heller da! :-p

I forhold til London og New York, er Oslo bare ei lita kvise på rompa til en elefant!

Skrevet

I Norge så er Oslo en storby ,men om jeg kunne velge så ville jeg mye heller ha bodd i NY,Bangkok feks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...