Gå til innhold

JEG VILLE ALDRI BODD I OSLO!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her var det jo listet opp mye for og i mot...

Skrevet

Jeg eeeeeeelsker å bo i Oslo!! Er ikke opprinnelig fra Oslo, men etter at jeg flyttet hit, har jeg følt at Oslo er hjembyen min :D

Skrevet

Signerer den HI! Makan til drittplass! Skjønner ikke de som er villige til å la barna sine vokse opp der! Er ikke akkurat den mest idylliske byen i Norge. Brukte sprøyter strødd rundt, horestrøk, voldsepisoder flere ganger om dagen, innvandrere som ikke kan noe som helst om skikk og bruk, og Norske normer, regler og lover, voldtekter, drap.. Og flertallet av de som bor der, tror de bor i syden, for at det er så langt sør i Norge :-p

En by full av "sosser" og dårlig oppvekstmiljø.

Skrevet

vel vi bor vel ikke akkurat i horestrøket da... i oslo er det masse muligheter for stor og små, marka rett ved, fjorden, alt av teater, kino, kultur... nei her er det bra å bo. Ikke alle stede selvsagt, men slik er det jo i alle byer.

Skrevet

JEG ELSKER OSLO ....

Jeg kunne aldri ha bodd på landet ,da tror jeg jeg hadde gått på veggen .

Skrevet

Vi er alle forskjellige..

Man skal aldri si aldri.. hvem vet, hvis du hadde bodd der seks-sju måneder så kanskje du hadde likt det..

Skrevet

liker heller ikke oslo. har vært der eit par ganger å aldri igjen! det er en skitten by, med enormt med uteliggere, utlendinger (er ikke rasist, men såg nesten ingen nordmenn der) dyrt, og en rotete by.

Skrevet

Når man sjelden eller aldri har vært utenfor Karl Johan ved et Oslobesøk så forstår jeg det da... Dewt er et fåtall som bor der.

Resten av Oslo er faktisk ikke slik verden på nederste del av Karl Johan er....

Skrevet

Jeg savner Oslo veldig mye og har lyst å flytte tilbake. Bodde der i 6 år og elsket den byen.

Gjest sug lut
Skrevet

Vi andre takker Herren vår Gud for akkurat det.

Skrevet

det er vel en grunn til at nordmenn flest velger å ikke bo i Oslo...

Gjest sug lut
Skrevet

Ja, for hadde det vært bra i Oslo hadde 4.5 mill bodd her, og ikke i dalstrøka innafor. Glitrende logisk.

Skrevet

Jeg kunne heller ikke ha tenkt meg å bo der.

Synes det er morsomt å dra dit på helgeturer og besøke venner og slektninger, men synes ikke det er passende miljø for barn å vokse opp i. Og kjenner jeg får vondt i meg når barnefamilier med to-tre barn bor i små leiligheter og betaler blodpriser på lån eller leie.

Da får jeg vel heller akseptere at det er mindre kulturtilbud her i vår lille "by" (2500 innbyggere), men være glade for at "alle kjenner alle", jeg kan trygt slippe barna ut og leke uten å være redd for hvor de kan ha dratt osv. Har tilbud som musikkskole,barneskole, ungdomsskole, videregående, sfo, barnehage, babysvømming, vanntilvenning, fredagsbad, svømmeskole, handball, fotball, innebandy, turn, paintballklubb, aerobick, spinning, treningssenter, skyteklubb (jakt) + mange aktiviteter i regi av skole. Vi har også et veldig fint revy-miljø, som vi er veldig fornøyd med.- så barna lever ikke i et ukulturert hull heller på vidda i Finnmark. Klart det ikke måler seg med det kultur-tilbudet som finnes i Oslo, men vi har det vi trenger og vel så det for at barna skal finne aktiviteter de liker.

Gjengmiljøet, dopmiljøet, kriminalitet osv skremmer meg veldig med tanke på barn. Greit når man er ungdom og kun har seg selv å ta hensyn til, men synes kanskje det er litt egoistisk når man får barn.

Vil legge til at jeg skjønner at det såklart finnes forskjellige steder i Oslo. Min bror og samboer bodde på østkanten de første årene de bodde i Oslo. Der var det blant annet vanlig å bli overfallt på tur hjem fra jobb (av somaliere), så svigersøstera mi gikk bestandig med strømpistol og pepperspray i veska. De ble brukt mere enn en gang. Det var vanlig at det var gjengopprør og skyting i nabolaget og, og min bror og samboer hadde balltre, kniver, flere bokser pepperspray og alltid en ferdig ladet strømpistol klar hvis noen skulle bryte seg inn i leiligheten (også vanlig!).

Nå bor de på vestkanten i ei nydelig leilighet, med utsikt over hele Oslo, og hvor det kun er hvite nordmenn som bor. Og aldri noe bråk.

Men de betaler og en blodpris for en liten leilighet og. Ikke alle småbarnsfamilier i Oslo som har råd til å bo der heller..

Gjest sug lut
Skrevet

Ja, broren din høres ut som en skikkelig godgutt, sånne trenger vi mange av her. Jesus.

Skrevet

For det første er jo f. eks voldskriminaliteten langt høyere i f. eks Hammerfest enn i Oslo. Bare sjekk statistikken. Dette bare som et eksempel.

Forskning viser også at det overhode ikke noen større sjanse for at et barn skal havne på skråplanet om man bor i Oslo. Narkotikamiljøet i mindre byer er faktisk ofte større i forhold til innbyggeantallet. Videre så er det sånn at av de narkomane du ser i Oslo, så er det ikke mange som faktisk er fra Oslo. Svært mange narkomane flytter til Oslo for å slippe stigmatiseringen på bygda.

Det er mange negative trekk med å vokse opp på bygda også. F.eks bilkjøringen (hvor ofte hører du om at ungdommer i Oslo råkjører og dreper seg i trafikken? Her kjører ungdsommen T-bane!), alkoholbruken/hjemmebrent, ekskluderende miljø (skal ikke mye til før man ikke er "inne", i Oslo er det såpass stort, at man finner andre vennegjenger) osv. Ikke minst synes jeg det er skremmende hvor inngrodde og intolerante folk som vokser opp slike steder blir.

Jeg er glad ungene mine vokser opp i en by med massevis av mennesker fra ulike kulturer (kjempespennende!), massevis av kulturtilbud, Skog og sjø, parker, massevis av lekekompiser osv. osv.

Jeg hadde ALDRI ønsker at ungene mine skulle vokse opp i bygdenorge. Det er skremmende bare å tenke tanken for å være ærlig.

Skrevet

Hahahahaha! Jeg dauer!!! Jeg har bodd i noen av de aller verste strøkene i Oslo (jeg er kvinne), og har aldri hatt behov for hverken strømpistol, balltre eller pepperspray!

Kanskjer broren din og samboeren er slike overnervøse trigger-happy psychoer?

Skrevet

Kan opplyse om at det helt frivillig å bo i Oslo, så why worry??

Skrevet

Sug lut, du må jo være ganske naiv eller bare dum. Ingen som bor i nabolag med høy kriminalitet i Oslo er så dumme at de ikke er tar litt forholdsregler. Min svigersøster kommer faktisk fra Hammerfest, og det er ikke på nær så mye kriminalitet der som det er i Oslo. Hadde hun ikke hatt pepperspray eller strømpistol i veska når hun gikk noen hundre meter fra jobb til leiligheten deres så hadde hun blitt voldtatt og eller overfalt av innvandrere opp til flere ganger. Og når det er vanlig i et nabolag at kriminelle bryter seg inn i leiligheter så er det vel ikke så uvanlig at man tar sine forholdsregler der heller. Det kalles vett.

du siste anonym og sug lut er jo faktisk et godt eksempel på steretypen på ufordragelige Oslofolk. Ingen som er så arrogante, innsnevret og lite opplyst som dere. Morsomt å se når dere en gang klarer å komme dere ut av Oslo og faktisk oppdager at det ikke er verdens navle.

Men gjerne for deg at dere blir der, for vi nyter godt av store fine hus, lave lån, skatteletter, fraskrivelser på studielån, stor og fin natur (ordentlig natur, ikke en park midt opp i et eksoshull og forurenset dammer innimellom), og fine kulturtilbud for barn og voksne.

Så kan dere sitte i deres trange leiligheter med minimal plass, høye boutgifter, maksimale lån, høy kriminalitet, dårlige miljøer, innvandrergjenger, skitne gater, voldtekts og overfallsforbrytere som går løs, osv osv.

Skrevet

Huff ja, helt enig med deg..Hadde aldri kunne klart å bodd i oslo, er så glad jeg ikke bor der eller er vokst opp i oslo.Takk for det.Har vært i oslo og det er en helt forferdelig by.

Skrevet

Og vi er så uendelig glad for at vi slipper at dere bor her:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...