-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 3. oktober 2009 #26 Skrevet 3. oktober 2009 Er heilt enig med HI her. Eg er også kunden frå helvete hihi. Eg er ekstremt kritisk til feilprising, eg sjekkar også strekkoden opp mot lappen, har fått mat til billigare penger fordi det er feil prisa. Står på mitt og krever å betale den prisen som står ved hylla. Er det feilprising som her så hadde eg også sagt i frå og betalt det som sto der. Det er faktisk heilt feil oppførsel av den ansatte i detta tilfellet. Eg har jobba i butikk og andre service yrker og eg legger meg flat for slik feil. Krangler aldri med kunden og lar dei få "vilja si". Eg har plukka ut dårlig frukt og grønnsaker og spurt om dei har fleire på lager som ikkje er så dårlige for dessa her vil ikkje eg kjøpe, seier eg. Har hatt diskusjon med han som driver Rema her eg bor om laktoseredusert mjølk, Rema skulle selge kun lakosefri til 10kr meire for literen enn den laktosereduserte, ha sa det var Tine, eg ringte Tine og dei hadde den. Sendte mail til Reitangruppen og nå er den tlbake hehe. Stå på!!!
MammaMia123 Skrevet 3. oktober 2009 #27 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg er helt enig med Hi her! Men jeg ville kanskje ikke laget en stor sak av det... Den ansatte burde lagt seg flat med den gang, det er jo det de faktisk skal gjøre... Jobba i matbutikk før, og der ble vi opplært til dette mottoet; Kunden har alltid rett....
RM79 Skrevet 3. oktober 2009 #28 Skrevet 3. oktober 2009 Hm.. tro om den avokadoen smaker like godt nå...?
*dum&deiLig*™ Skrevet 3. oktober 2009 #30 Skrevet 3. oktober 2009 Du er en kunde fra helvete. Vi har også hatt noen sånne som deg på vår arbeidsplass. Et eksempel: vedkommende påpekte at noe var feil med maten hans, og ville snakke med ansvarshavende. Vedkommende gikk for å snakke med kunden, og fikk beskjed av kunden at han nektet å snakke med henne fordi hun ikke var norsk. Han mente at hun umulig kunne skjønne hva han sa og derfor ikke kunne gjøre noe med det, og poengterte dette til henne høyt og tydelig foran andre kunder og hennes kollegaer. Hun var helt på gråten når hun ringte meg for å fortelle dette. Jeg sa til henne akkurat hva jeg mener, og det er hvis vedkommende ringer meg å klager på dette, så får han høre min ærlige mening: han er uønsket på min arbeidsplass før han beklager til den ansatte. Hvis han ikke ønsker å gjøre det, klarer vi oss fint uten pengene han legger igjen hos oss. Jeg finner meg ikke i at mine ansatte blir behandlet på den måten. Den ansatte har mye ansvar i bedriften, og snakker perfekt norsk med noe aksent. Hun er hvit, så det var ikke rasitisk iht hudfarge. Hvordan tror du hun følte seg etter denne overhalingen? Jeg har selv blitt utsatt mange ganger for kunder som har en dårlig dag og bare venter på å få en anledning til å få ut aggresjonen sin på noen. Dessverre har det blitt meg mer en en gang. Jeg legger selv vekt på å være hyggelig når jeg handler, fordi jeg VET at det sjelden er vedkommende man kjefter på (les: de på gulvet) sin feil, det er oftest et resultat av dårlig organisering/ledelse.
ApriIbaby Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #31 Skrevet 3. oktober 2009 Har ikke spist de ennå, men har planer om å kose meg med de, ja :-) Personalet traff meg nok ikke på min beste shopping dag etter å kommet fra en butikk der ekspeditøren som påberopte seg peil på bilstoler ikke ante noe om klasser, isofix etc..... "jeg tror den holder til 18 kg...." og " Jeg tror den kan festes med seler, ja....eller var det en annen".."Denne er best i test." Og når jeg spurte hvilken test så mumlet han bare at det var noe leverandøren av den aktuelle bilstolen hadde sagt. At HTS va mye bedre enn Britax og de andre.... så var mektig irritert fra før ja. Jeg mener fortsatt jeg hadde rett, og om de ikke har annet å snakke om i pausen så stiller jeg gladelig opp neste gang de priser så spekulativt også. For det er jo det de gjør. Jeg tviler sterk på om dette var et uhell fra butikken. Min far har tidligere vært i diskusjon med butikksjefen i den nevnte butikk (før denne ble Rema1000 tror jeg). De hadde noe 1,5 litere brus til en viss tilbudspris. Det hang en plakat fra taket over kassene med brus. Pappa tok med en kasse brus til kassen, men fikk en dyrere pris. Butikksjefen ble tilkalt. Han og personalet benektet den tilbudsprisen, sogar også at det hang en slik plakat der.. Pappa kan være særs kranglete ( som sin datter - kunden fra helvete) og ga seg ikke før han fikk den aktuelle prisen. Etterpå satt han fra seg handlevognen og gikk inn i butikken for å sjekke. Og gjett hva butikksjefen holdt på med: Tok ned plakaten.....
*dum&deiLig*™ Skrevet 3. oktober 2009 #32 Skrevet 3. oktober 2009 En ting er å påpeke en feil, det er i butikkens interesse at kundene er fornøyd. Men det er forskjellige måter å gi beskjed på. Du kan være hyggelig, eller du kan være barnslig slik som du var. Har intrykk av at du behandlet den ansatte som et barn. Jeg nekter å tro at de truet med vekterne dersom du startet ut samtalen på en ok måte. Jeg gir selv beskjed dersom det er noe feil, men sier det på en hyggelig måte. Jeg har aldri blitt truet med vektere, og får det stort sett alltid som jeg vil likevel... Historien med din far viser at du er godt opplært...
It's all about me Skrevet 3. oktober 2009 #33 Skrevet 3. oktober 2009 Men herlighet da dum og deilig, nå lever du virkelig opp til nicket ditt. Du kan da fanken ikke sammenligne rasime med en kunde som vil ha varen til den prisen det er satt opp skilt for. Og når det er snakk om noen som kommer fra helvete så synes jeg heller butikkansatte, som oppfører seg slik som hun i hovedinnlegget, er butikkansatt fra helvete framfor at HI er kunden fra helvete. Det som er ille er at ansatte i en butikk ikke kan de enkleste reglene for prising av varer. Hvis en pris er slik at en i god tro kan mene at varen kan koste det den er priset til skal kunden ha det til den prisen samme hvor feil den er. Så må butikken rette opp feilen i ettertid. Ja feil kan oppstå, men det er ikke kundens feil og den ansatte har ingen rett til å svare tilbake når kunden påpeker feilen på en skikkelig måte. Og det gjorde HI til å begynne med. HI ble først frekk da den ansatte fortsatte som hun gjorde. Og tilslutt, å ha alle varer priset til enhver tid og til rett pris er utrolig enkelt. Ingen stor eller vanskelig jobb i det heletatt. Så når en butikk ikke klarer den enkle jobben må de ta tapet på sin egen kappe.
Mamma til gutt og jente....... Skrevet 3. oktober 2009 #34 Skrevet 3. oktober 2009 ahahahaha, ler meg ihjel.
S. Skrevet 3. oktober 2009 #36 Skrevet 3. oktober 2009 Hmm.. Synes ikke Aprilbaby var noe "kunde fra helvete", og dette kommer fra en person med lang fartstid innenfor kundeservice (aldri mer). Dersom skiltet er satt opp feil, og kunden påpeker dette, skal den ansatte beklage til kunden, og umiddelbart fjerne skiltet. Hvis kunden fyrer seg opp, bør man la den få varen til prisen som sto på skiltet. Kunden har alltid rett. Jeg ville nok ikke fyrt meg opp for det og krevd prisen på skiltet selv, men hadde blitt sint dersom den ansatte hadde begynt å kverulere på det. Butikken lever av at kundene er fornøyde. Krevende kunder er ofte de beste kundene man har, som virkelig kan være til nytte for butikken hvis de er fornøyde, og vice versa.. Slike folk har ofte stor påvirkningskraft. Jeg har møtt nok av "råtne epler" til å forstå at HI ikke er en av disse, krevende folk som henne er derimot en ressurs. "Kunden fra helvete" er for meg en som ser ned på butikkansatte, sier og gjør ting bare for å være jævlig, og får tilfredstillelse av å ødelegge andres dag. JA, de finnes, og man skjønner når de er på ferde. Deres agenda er å hevde seg selv, ikke å kreve sin rettigheter som kunde, slik som Hi gjorde.
*dum&deiLig*™ Skrevet 3. oktober 2009 #37 Skrevet 3. oktober 2009 Tror du jeg sammenlignet disse to situasjonene og mener at det er det samme? Det var et eksempel fra min hverdag i min jobb som omhandler kundebehandling. Jeg har mange flere eksempler, som overhodet ikke har noe med rasisme å gjøre. Vi har bedt ufine kunder om å ikke komme tilbake før de kan oppføre seg som et voksent menneske. Det er min jobb som leder å beskytte mine ansatte mot trakassering fra kunder. Har du jobbet i butikk noen gang? Nei, det er IKKE utrolig enkelt å ha alt oppdatert og 100% riktig til enhver tid. Denne lappen kan ha blitt plassert der av en helt annen ansatt en den som HI skjelte ut. Det er menneskelig å gjøre feil. Man fortjener ikke en overhaling uansett. HI skriver selv at hun var provosert før butikkbesøket av en annen "ubrukelig" ansatt i en annen butikk, og lot dette gå ut over en ansatt i neste butikk. HI beskriver også to ulike kvaliteter på samme produkt. Hvor er logikken i at de da skal koste det samme? At jeg "lever opp til nicket mitt", som du sier, får stå for din egen regning. Med over 15 års erfaring fra kundeservice vet man at man skal ikke finne seg i alt fra kunder uansett om hovedregelen er at kunden alltid har rett. De har ingen rett til å være ufine mot ansatte uansett.
ApriIbaby Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #38 Skrevet 3. oktober 2009 Takk! Pleier ikke å være noen kunde fra helvete.... Hadde nok ikke krevd denne prisen om hun hadde innrømmet en feil fra butikken, men argumentasjonen signaliserte at plakaten skulle henge der (den ble og hengende etter at jeg gikk), og jeg blir provosert når jeg først føler hun behandler meg som kunde som en idiot som behøver en egen plakat for å forstå at når en koster 5 kr så koster to 10 kr, sammen med min stigende mistanke til at dette ikke var en feil, men bevisst villedende prising, DA blir jeg og vanskelig og krever det jeg anser som min rett
It's all about me Skrevet 3. oktober 2009 #39 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg har jobbet 10 år i butikk. Da alt fra kasserer i dagligvaren til butikksjef i andre kjeder. Men mesteparten av karrieren har jeg fra dagligvaren som jourhavende og ass. butikksjef. Så jeg har hatt min kvote av vanskelige kunder, men vet å snakke høflig tilbake til dem UANSETT og heller fare ifra meg på bakrommet i ettertid. Så jeg har også hatt ansvaret for prising og oppdatering av forandingen i prisene som kommer daglig i flere år. Og jeg jeg gjentar, det er ikke noe problem å være ajour på det området. Skulle det mot formodningen være en som har flytter rundt på en plakat så prisen var missvisende fikk kunden ALLTID varen til den viste prisen og jeg rette opp umiddelbart etterpå. Null problem, og null krangel. Og du sammenlignet ikke HI med et eksempel med rasisme sier du. La meg da bare sitere deg: "Du er en kunde fra helvete. VI HAR OGSÅ HATT NOEN SÅNNE SOM DEG PÅ VÅR ARBEIDSPLASS. ET EKSEMPEL: vedkommende påpekte at noe var feil med maten hans, og ville snakke med ansvarshavende.......osv bla bla bla" DET kaller jeg sammenligning
Plingeting Skrevet 3. oktober 2009 #40 Skrevet 3. oktober 2009 hjelpes.. sier vel litt om deg som person.. Du er nok en kunde fra helvete ja.. Skjønner virkelig ikke mennesker som oppfører seg sånn jeg... virkelig ikke..
*dum&deiLig*™ Skrevet 3. oktober 2009 #41 Skrevet 3. oktober 2009 Det var et eksempel på en vanskelig kunde, ikke sammenligning mellom avokado og rasisme. Jeg mener at HI's oppførsel viser at hun også er en vanskelig kunde. Du kan mene hva du vil, jeg synes hun gikk langt over streken for normal folkeskikk. Som ansatt skal man selvfølgelig være hyggelig mot kundene, men man skal ikke ta i mot hva som helst. Som sagt, jeg nekter å tro at (flere ansatte, ifølge HI) ønsket å tilkalle vekterne pga oppførselen hennes dersom hun var saklig. Hun har allerede innrømmet at hun var sur før hun kom til Rema fordi hun nettopp hadde møtt en "udugelig" ansatt i en annen butikk....
It's all about me Skrevet 3. oktober 2009 #43 Skrevet 3. oktober 2009 Nei man skal ikke ta imot hva som helst, men det gjelder kunden også, den skal ikke ta imot hva som helst. Og bli krevet for 30,- når plakaten sier 10,- er direkte svindelforsøk, og der går grensen for hva en kunde skal kunne godta. Da er det lov å si ifra. Fatter ikke at dere kan forsvare den ansatte. Men dere kan mene hva dere vil, at det er rett håndtering fra den ansatte er det alikevel ikke. Butikken holdt seg ikke til reglene rett og slett. Og det er det ikke noe å krangle om.
*dum&deiLig*™ Skrevet 3. oktober 2009 #44 Skrevet 3. oktober 2009 Ingen forsvarer den ansatte, men mange fordømmer HI's oppførsel. Det er andre veier til målet en trusler om forbrukerrådet, og slenge penger til den ansatte å gå sin vei. Dersom HI var blid når hun ga beskjed til den ansatte og den ansatte umiddelbart truet med vektere er den ansatte tydelig ikke den rette for jobben. Jeg tror at det er mer i denne historien en den versjonen som HI kommer med. HI's syn er en subjektiv vurdering, og hun mener selvfølgelig at det var hennes fulle rett å kreve sine rettigheter på denne måten.
ApriIbaby Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #45 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg var faktisk nøytral og høflig da jeg spurte om grunnen til en egen plakat for prisen av to på kassen ved siden. Og glem ikke at hun "truet" med vektere hvis jeg ikke betalte 30 først.... Og hvor fra har du det fra at jeg slang penger til henne?? Hva mer tror du er i historien? Dette er historien til en kunde som mener hun ble forsøkt lurt. Jeg lover å ikke ha utelatt noe av min opplevelse. Som andre skiver her var jeg i min fulle rett å kreve den prisen de hadde merket varen med
Gjest ronja røverdatter Skrevet 3. oktober 2009 #46 Skrevet 3. oktober 2009 Hvis dette er å være kunde fra Helvete, så melder jeg meg stolt inn i den klubben. Altfor mange bare finner seg i feil som blir gjort og takker og bukker for det meste. Aprilbaby, du reagerte akkurat slik en kunde burde reagere, på tide at kundene tar tilbake den makten de har som kunder, og da mener jeg med tanke på rettigheter vi har, ikke det å være vanskelige bare for å være vanskelige og uhøflige bare for å være uhøflige. Jeg har mange års erfaring fra service-bransjen, og jeg mener slettes ikke at kunden alltid har rett - men i dette tilfelle hadde kunden det. Om plakaten er hengt opp feil eller ikke, har ingen betydning. Det som betyr noe er at den henger der.
*dum&deiLig*™ Skrevet 3. oktober 2009 #47 Skrevet 3. oktober 2009 Ja vel, saken har bare en side, nemlig din. Dersom du nekter å betale det varen koster i en butikk, er det tyveri og riktig å ringe vekterne btw.
Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #48 Skrevet 3. oktober 2009 Du må da ha vært utrolig hissig siden de ville hente vekterne? Uansett, jeg hadde såklart gitt deg avokadoen for den prisen du trodde det var. Men det er ikke kjekt å prøve å hjelpe kunder når de går rett på angrep, er såååå mange av dem. Hva i all verden får folk til å tro at de kan behandle butikkansatte som dritt til tider? "Kunden har alltid rett" er det værste sitatet jeg høøøøører, for det er så mange kunder som tror at vi står på hodet for dette sitatet. Ja jeg er alltid hyggelig og grei med kunder, og heldigvis er kundene som regel det også ) Men det finnes de kunder man bare ikke har lyst til å hjelpe, fordi de går rett til angrep. Jeg behandler aldri ansatte i butikker på noen som helst nedlatende måte, fatter ikke hvorfor noen tror de kan gjøre det? Er det "tøfft" å skjelle ut butikkansatte? Hadde noen kunder i dag faktisk, som begynte å hyle og skrike fordi de mente at man kunne ta så mange brus de ville for 47,- Det faktiske tilbudet var 4 stk for 47,-, som står GANSKE klart og tydelig på skiltet. Så var det bilder av de forskjellige brusene man kunne velge mellom. Det var ikke måte på hvor dumme vi var, misvisende skiltene var osv osv.... En ting er at de trodde de kunne ta så mange de ville, men når vi blir med for å se skiltet, og det står sååå klart og tydelig at det er 4 stk for 47,- så greier de ikke unnskylde oppførselen sin men må kjefte videre på at da var skiltet misvisende. Men men.... ) Heldigvis går det som regel greit med kundene, og jeg hadde i dette tilfellet girr deg som kunde de avokadoene selv om du hadde vørt sint/sur osv... For det er da tydelig at det var dårlig og misvisende skiltet fra deres side )
It's all about me Skrevet 3. oktober 2009 #49 Skrevet 3. oktober 2009 Men hun nektet ikke betale det varen kostet, hun ville mer enn gjerne betale. Det var den ansatte som ville ha 200% mer enn det som var priset. Så du mener det er tyveri å betale det varen priset til, men ikke svindel å hente vektere hvis en ikke betaler flere ganger mer. Herlighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå