ApriIbaby Skrevet 3. oktober 2009 #1 Skrevet 3. oktober 2009 Det samme kan det være. Rema 1000 er uøsnket av meg og. I dag handlet vi på den nevnte butikken i sentrum. Skulle ha avocado til Taco om ikke prisen var helt hinsides (synes 20 kr for en er uaktuelt). Jeg elsker acocado og jublet da jeg så det var tilbud. Det var to esker med avocado. En med løse (harde/umodne) avocado der det hang en plankat på esken som sa "Avocado 5 kr stk". På esken ved siden av var det sånne doble spisemodne pakker. På den esken hang et skilt der det sto "2 avocado for 10 kr". INgen andre priser for avocado var å se. Jeg tok da tre pakker av de spisemodne og fortalte gubben om "kuppet". Dette ble overhørt av en som jobbet der som sa at dobbelpakningnene kostet ca 30 kr. Jeg tok henne da med tibake til frukten og viste frem. Men neida....skiltet med 2 for 10 kr gjaldt de løse i kassen ved siden av som hadde eget skilt med 1 for 5 for det var jo samme pris!!?!. Når jeg spurte om hvorfor dette skiltet da hang på de andre avocadoene så fikk jeg beskjed om at det var ikke plass til begge skiltene på esken med de løse, men at det var for å opplyse om at man fikk to for 10 kr. Jeg spurte om de trodde kundene var idioter som ikke kunne regne 5 +5, og sa at i såfall bude de jo ha egen plakat for 3 og 4 osv også. Jeg sa at dette måtte være bevisst villedning og de spekulerte i "lure" oss for 20 kr pr pk, og jeg ikke kom til å betale mer enn 10 kr pr pk. Da truet de med vekterne på senteret. Jeg sa de må gjerne komme, men da tar jeg noen telefoner og så får vi se hvor lovlig denne markedsføringen er. Hun svarte ikke. Jeg ga henne 20 kr i hånda og gikk med mine to dobbeltpakninger. Hun ropte jeg ikke var ønsket der mer, hvorpå jeg jeg svarte at jeg var int i å støtte en foretning som spekulerer i å lure kundene sine. Så....der fikk jeg ut frustrasjon for en uke :-) Makan. Hisser meg opp igjen. Aldri mer Rema 1000 her i gården....ikke den butikken i hvertfall
Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #3 Skrevet 3. oktober 2009 Greit at butikken har gjort en feil, har de merket feil så er det den merkede prisen som gjelder. Derimot så høres du ut som en helt horror kjerring og jeg håper at du ser saken i et annet lys når du får tenkt deg om. Folk (les: deg) kan til tider være så frekke at jeg har ikke ord...
Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #4 Skrevet 3. oktober 2009 Enig med kakemonsteret her... Har jobbet i matbutikk i tilsammen 10 år og det er ganske horribelt hvordan mange oppfører seg...
Gjest mphs Skrevet 3. oktober 2009 #5 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg irriterer vettet av meg når butikkene gjør dette og siden jeg har vært bortig dette flere ganger må det være for å lure kundene. Det har jeg trodd lenge. Sist gagn var det også rema 1000 som hadde landlord bleiene på tilbud? en plass i butikken og til vanlig pris i den vanlige hyllen. De prøvde seg på at vi skulle betale vanlig pris, men da gikk manne bort med en av de og viste plalakaten og tok også bilde med mobilen sin som vitne. Vi fikk den til rett pris, men de fleste annsatte i butikken var sure og skulle ta ned plakaten. Ellers irriterer jeg meg over butikker som ikke kan mærke varene sine.
Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #6 Skrevet 3. oktober 2009 Wow. Du høres ut som enhver butikkansatt sitt mareritt. Rent bortsett fra det er jeg enig at du kun skulle betale det du endte opp med å betale.
It's all about me Skrevet 3. oktober 2009 #7 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg har mange år bak meg i bransjen og er faktisk helt enig med deg. I denne situasjonen burde hun som jobbet der sakt: "De doble pakkene koster egentlig 30,-, men jeg ser at det er veldig villedende priset. Derfor får du selvfølgelig dine pakker til 10,- så retter jeg feilen etterpå". Det er det eneste og riktige svaret. Hadde skrevet en mail videre til hovedkontoret. Men etter å ha vært i bransjen sjekker jeg alltid også EAN-koden på varen og skiltet. EAN-koden er de sifrene som står sammen med strekkoden. Sjekker de 4 siste nummerene opp mot hverandre.
Verdens tøffeste mamma Skrevet 3. oktober 2009 #8 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg kan gjerne blir irritert på villedende reklame men jeg hadde aldri i livet oppført meg slik.. Jeg ble halt paff av innlegget ditt..
Gjest mphs Skrevet 3. oktober 2009 #9 Skrevet 3. oktober 2009 Dere vet kanskje at butikkene leger av kundene og feilmerking og manglene merking er et av de største irritasjonsmomentene. Eller? Les her. http://www.dinside.no/
Norwegian by injection Skrevet 3. oktober 2009 #10 Skrevet 3. oktober 2009 Skjønner virkelig ikke at du gadd for så lite. Er forøvrig enig med Frokost da.
*Kathrine* Skrevet 3. oktober 2009 #11 Skrevet 3. oktober 2009 Gud så glad jeg er at jeg ikke jobber i butikk.... Stakkars ansatte som må få gjennomgå på den måten, du ødela nok hennes dag og helg kan jeg tenke meg. Enig i at det er irriterende med feil merking av pris, men det må vel kunne gå ann å ta det opp på en ordentlig måte. Ha litt respekt for andre mennesker?
OsloMor Skrevet 3. oktober 2009 #12 Skrevet 3. oktober 2009 Har ekstrajobb i butikk og må bare si meg enig med de andre; du var en pain in the ass her altså. Også på en lørdag da, har alltid undret meg over at folk er så vanskelig på lørdager, det er jo fri for dere kunder og en dermed en gladdag. Hilsen ekstra/lørdagshjelp &
Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #13 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg jobber i dagligvarebransjen og kan si at du er en typisk kunde som blir diskutert i lunsjen:D Selfølgelig er det ikke rett med villedende priser, men det går da an å oppføre seg som folk!!!
cherry coke Skrevet 3. oktober 2009 #14 Skrevet 3. oktober 2009 Oi,... Er i utgangspunktet enig med deg HI, men det var voldsomt til fyring for en dum bagatell. Tviler på at de er lei seg for å ha mistet deg som kunde..
nickoline og supermann Skrevet 3. oktober 2009 #15 Skrevet 3. oktober 2009 Hi hi... skulle ønske jeg var flue på veggen. Drit i kritikken her. Tror jeg godt kunne fyra selv, og grunnen er den ansattes oppførsel her. Dette er feil merking, og hun burde holdt seg for god til å gå i diskusjon med deg. Har også selv jobbet i butikk og kunden har alltid rett!
Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #16 Skrevet 3. oktober 2009 Ha, ha, ha, stå på jente! Og du har selvfølgelig helt rett!!! Deilig å høre at det ikke er bare jeg som hisser meg opp på offentlig sted så folk glaner
Gjest Tale30 Skrevet 3. oktober 2009 #17 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg er enig med Frokostquiz. Jeg har også jobbet flere år som butikkmedarbeider under studiene. Dersom det er gjort en merkingsfeil av butikken så er det policyen at kunden har alltid rett. Hun skulle ha fått disse avocadoene for ti kroner, ferdig med det. Det var uprofft av butikkmedarbeideren å begynne å kverulere. Dere som mener at HI var en horrorkunde kan ikke ha opplevd så mye i deres karriere som butikkmedarbeidere. Min verste kunde møtte jeg når jeg jobbet på et gatekjøkken/hotell (flott kombo). Jeg sto og stekte burgeren hans da brannalarmen gikk. Jeg sa til ham at han måtte forlate lokalet, min jobb var nå å evakuere hotellet. Han nektet å gå før han fikk burgeren sin. Jeg tok pengene han hadde betalt ut av kassa og ga ham den halvstekte burgeren før jeg skubbet ham ut av døra. Han var rasende, men ærlig talt når det kunne stå om liv må man liksom agere
Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #18 Skrevet 3. oktober 2009 ...må bare få presisere, HI har jo helt rett, men man kan jo ikke oppføre seg slik for det.
Lillepusen-78 Skrevet 3. oktober 2009 #19 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg synes det var helt på sin plass at du reagerte. Dette var jo det motsatte av service!!?? Man skal da ikke bare akseptere slikt? Om jeg var deg hadde jeg kontaktet butikksjefen i etterkant. Får jo håpe at vedkommende også synes dette er helt uakseptabelt. Og en annen ting - skal kunder være "snille" og ikke klage når de har fri? Håper det var en spøk... ;-)
Koseklompen Skrevet 3. oktober 2009 #20 Skrevet 3. oktober 2009 Så mye drama for noe så lite. Greit at dems skilter var villedende, men aldri i verden om jeg hadde oppført meg slik....
Tante Bassa Skrevet 3. oktober 2009 #21 Skrevet 3. oktober 2009 Det kunne like godt vært meg, HI! Når jeg vet at jeg har rett, kan jeg være butikkdamens mareritt.
Let's hear it for the boys! Skrevet 3. oktober 2009 #22 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg hadde nok ikke giddet å lage så mye drama ut av det, men jeg er egentlig helt enig med deg! På en dårlig dag kunne jeg ha gjort akkurat det samme. Dessuten er det jo stor sak i dag at Rema 1000 lurer kundene med gulrøtter i kassen, så hvorfor ikke denne måten også?
Gemini77 Skrevet 3. oktober 2009 #23 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg syns ikke HI oppførte seg helt horribelt jeg. Mer de som jobbet der! Herregud, det er vel helt opplagt at 2 avokadoer til 5 kr stk koster 10 kroner hvis man tar 2.. hva er poenget med å annonsere det??? Så jeg syns det var på sin plass å spørre om hva de forventer av kundenes IQ ved slik skilting!
Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #24 Skrevet 3. oktober 2009 Synes nå det var butikken / den ansatte som oppførte seg verst jeg da, men ... Tror jeg hadde tatt et bilde av skiltingen, betalt det butikken krevde og fått kvittering. Deretter hadde jeg henvendt meg til butikksjefen for å få en slutt på den typen villedende skilting. Hadde jeg vært i det skikkelig vanskelige hjørnet hadde jeg tatt kontakt med forbrukerombudet el.lign instans. Greit at det ikke var mange kronene det sto om, men synes det er en uting at butikkene prøver å lure penger av kundene sine.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. oktober 2009 #25 Skrevet 3. oktober 2009 jeg forstår hvorfor det blir krig i verden. 2 feil blir ikke en rett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå