Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #51 Skrevet 28. september 2009 Er denne situasjonen annerledes?! Hmmmm, kan ikke se den jeg. Et voksent menneske har tatt uskylden fra et barn og moren tror alt er fryd og gammen igjen.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #52 Skrevet 28. september 2009 Er du så dum, anonym 21.41? Eller bare liker du å lage drama?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #53 Skrevet 28. september 2009 Jeg må bare le! "Et voksent menneske har tatt uskylden fra et barn". Åh, gidameg, da!
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 28. september 2009 #54 Skrevet 28. september 2009 Jeg blir litt skremt jeg...Når folk ville skilt seg og flyttet gutten langt fra sin far etc pga dette.... Jøje, er virkelig folk så sort/hvitt? Om en gutt får en klaps , eeeeen, på kinnet da er det barnemishandling og faren vil for alltid fortsette å slå og gutten vil banke alle sine kjærester når han blir voksen og alt er blåøyde mors skyld.... Eh,tror dere virkelig dette? Er det en seriøs mening å ha? Hun skriver inn her for å få blåst ut steam, og det bør vi kunne brukes til,uten å hverken ymte mot henne at hun er godtroende som tror sin mann... Jeg vedder faktisk på at den som har det vondest oppi alt dette er mannen hennes... Jepp,helt sant. Ikke sønnen,men mannen. HL gjorde helt rett her syns jeg. Tok tak i situasjonen, beordret mannen ut, snakket lenge med alle og mann og sønn snakket også. Gutten har det fint. Det hadde vært en helt annen situasjon om mannen ikke angret, om de ikke hadde snakket ut om det osv.... Min onkel ga meg en klaps en gang for hundre år siden. Jeg vet at det var i frustrasjon og at jeg var skyld i den selv. Jeg har ikke dermed slått alle mine partnere og barn og sover dårlig om natten pga dette.... Snakk om å overdrive. At kvinner som selv har blitt mishandlet overreagerer /reagerer voldsomt på denne posten er forståelig... Selvforsvarsmekanismen kicker inn...Men jeg håper inderlig at dere som beordrer henne til skilsmisse og flukt fra "denne grusomme mannen" ikke mener det dere sier. Jeg er helt sjokkert! *Stiller seg ved HLs side* ...Du kan ikke snakke fornuft med en del av disse her fruene... Men oppegående mennesker ser at du taklet dette brillefint. Mannen din gikk for langt, det er ingen som sier noe annet, men dere taklet det fint.
Gjest losen Skrevet 28. september 2009 #55 Skrevet 28. september 2009 Min far mista besinnelsen med meg EN gang. Han kom å sa unnskyld og fortalte meg hvor gald han er i meg, og at han var lei seg, så gråt vi en skvett begge to. Jeg husker det enda. Han gjorde det ikke igjen, og vi er gode venner nå som den gangen. Det trenger ikke være noe mønster, fordi om det ofte er det.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #56 Skrevet 28. september 2009 Hvorfor skrev du et innlegg om det da, HI. Hvis det ikke er så farlig, altså?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #57 Skrevet 28. september 2009 hehe er det mulig ? Anmelde far ? Gutten blir en voldsmann ? Er dere helt riktig eller ? Problemet er jo løst, far har bedt sønn om unnskyldning. Dette var en ørefik ! og NEI det er ikke greit å gi barnet sitt en ørefik, men på enkelte her høres det jo ut som gutten har fått juling...
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #58 Skrevet 28. september 2009 Jeg trodde en lusing var et halvhardt slsg på kinnet med åpen hånd. Etterhvert som HI skriver inn så blir slaget lettere og lettere, og nå er det nesten blitt et kjærlig stryk på kinnet. Dette skjer hver gang noen forteller om noe sånt her inne; etterhvert så forsvarer HI det som ble gjort, og bagatelliserer handlingen.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #59 Skrevet 28. september 2009 Jepp, hovedinnlegger forandrer historien litt etter litt for å rettferdig gjøre at hun intet gjør. En far slo sitt barn. Din mann slo deres felles barn. Du bor med en som slår.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #60 Skrevet 29. september 2009 Jeg fortalte mannen min om denne tråden, og han sa at han husker at faren hans ga han en lusing da han var på samme alder som sønnen her. Hver gang han gjorde noe galt etter at det skjedde så var han redd for at faren skulle gjøre det igjen. Men for all del, det var jo bare en lusing!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #61 Skrevet 29. september 2009 Og andre har det ikke på den måten. De går videre etterpå som om ingenting har skjedd. Og så skjer det aldri mer. Jeg fikk rundjuling av stefaren min. Da var jeg vel 14-5 år. Fordi jeg var frekk i kjeften. Jeg husker han angret etterpå, og ba meg tilgi han. Egentlig skjønte jeg at han gikk over streken, for jeg var virkelig frekk og ekkel. Vi hadde et fint forhold etter det, og han slo meg aldri mer. Akkurat som han lovte meg å ikke gjøre.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #62 Skrevet 29. september 2009 Feil. Hun bor sammen med en som SLO.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #63 Skrevet 29. september 2009 Fascinerende å lese HI som forandrer historien sin hele veien. Hun har gått fra å være sjokkert over mannen sin, til å forsvare han... Og hvorfor er man dramaqueen når man finner slik oppførsel helt uakseptabelt? Hysterisk? Jaha. Da er jeg gjerne hysterisk..
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #64 Skrevet 29. september 2009 barn vet fra lek og samvær med andre barn, at det gjør vondt å bli slått, bitt, falle osv.. ta heller å snakk med barnehagen om hjelp og råd..
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #65 Skrevet 29. september 2009 Husker en episode i 12- 13 års alderen. Jeg var rasende på moren min for et eller annet og kalte henne for hore. Hun ga meg en skikkelig lusing akkurat den ene gangen. Hukser jeg hylte etterpå, åh du slo meg, du slo meg osv. Hun ba om unnskyldning da. Vi ler av episoden i ettertid, jeg var ikke enkel å ha med å gjøre alltid. Men jeg uansett ikke fått noen varige men av det der da. Tror nok dette går helt fint hi.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 29. september 2009 #66 Skrevet 29. september 2009 Jeg hadde skrevet helt som HL i forhold til å forsvare mannen sin...Hun var sint og utventilerte når hun skrev første innlegget... Så fikk de snakket og ting roet seg, så snakket far med sønn og det ordnet seg..... Ser dere ikke at grunnen til hennes forsvar er deres angrep? Jeg hadde inntatt samme posisjon hvis jeg ble beordret til å skille meg, flytte, anmelde, ta det opp med barnehage, fikk beskjed om at jah,- nå er den posen åpen - han vil fortsette å slå,- sønnen hennes vil slå sine fremtidige partnere etc etc...Ser dere ikke dette selv? At ting blir blåst veggimellom ut av sin originale tilstand? Klart hun forsvarer sin mann... Og hun begynte ikke med å si "Min mann skambanket min sønn som han gjør flere ganger daglig"...Hun sa han ga sønnen en lusing,- beskrevet som klaps på kinnet. Hverken mer eller mindre. Og hun godtok det ikke. Selvsagt. Jøje...
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #67 Skrevet 29. september 2009 Datteren min var 14 år og ga meg, MEG, en lusing. Rett i kinnet så det sang! Jeg straffet henne ved å ta fra henne mobilen fordi hun hadde stukket av kvelden før. Hun lurte seg ut vinduet etter sengetid for å treffe en gutt, og kom ikke hjem før klokka nærmet seg midnatt. Straff: Ingen mobil i noen dager. I det samme jeg tar fra jenta mobilen, slår hun meg. Jeg står der så sjokkert at jeg får ikke sagt et ord! Hun har ikke slått meg etter det. Og ikke er hun spesielt voldelig i dag, flere år etter, heller Hun går for å være søt, snill, blid, trivelig osv. Ikke overdramatiser engangshendeler i overhopphetede situasjoner. Man kommer langt med å si unnskyld etterpå. Og klemme hverandre, og snakke ut om episoden. Livet går videre.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #68 Skrevet 29. september 2009 Bestemmelsene i barneloven og straffeloven ang vold mot barn tar sikte på å hindre bruk av vold i oppdragelsen. Avpasset fysisk straff for å hindre barnet i å skade seg selv eller andre går ikke inn under loven. Det samme gjelder spontane klaps som i denne saken. Så lenge dette ikke er noe som skjer gjentatte ganger og som en del av oppdragelsen er det ikke straffbart og barnet tar heller ikke varig psykisk skade av det.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #69 Skrevet 29. september 2009 Kanskje gutten har lært nå, at en bedriten oppførsel ikke lønner seg!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #70 Skrevet 29. september 2009 Kan ikke heller far slå løs på mor da, ta ut sitt sinne på henne, så slipper i allefall barnet å få slag i sinne! Mor tåler det vel hun, særlig om det kun er en liten lusing i ansiktet!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #71 Skrevet 29. september 2009 Du, det finnes ikke noen lov som sier at barn ikke har lov til å slå sine foreldre,, men det finnes en lov som sier at foreldre ikke har lov til å avstraffe sine barn fysisk: Skjønner du forskjellen eller????
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #72 Skrevet 29. september 2009 Jadajadajada, jeg skjønner forskjellen. Men her ville jeg beskrive noe som skjedde i vårt hus, ok? Forresten er det lov å straffe barna sine. Det er lov å ta i barnet, og sette seg i respekt. Det er lov å ta barnet i armen og se det strengt inn i øynene og si med streng og sint stemme at oppførselen hans er totalt uakseptabel. Men vil dere oppdra unger som tror de kan gjøre som de vil, behandle en sånn oppførsel som HI beskriver ungen har, med silkehansker. Og lykke til med den ungen når han kommer i tenårene, uten å ha måttet få konsekvenser for sine handlinger.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #73 Skrevet 30. september 2009 Signerer 21:55. Kanskje mor burde få seg en lusing siden hun synes det er greit at sønnen får det. "Man skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv."
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #74 Skrevet 30. september 2009 1807,jeg kunne ikke vært mere enig med deg. Hun får ta slagene, det er jo uansett ikke så farlig.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #75 Skrevet 30. september 2009 Men det har jo både hun og faren tatt mange ganger. Fra ungen. Dere snakker som dårer. Men med søte små bebiser som ikke har begynt å slå, skrike, hyle, protestere og sparke dere, så skjønner dere ikke så veldig mye av livet enda. Men det kommer kanskje en dag. Og da vil dere også forstå at det kan være en regntung dag for en mor og en far innimellom, hvor det slår til med et lynnedslag helt plutselig. Godt å vite at det blir sol etter regn! Er helt sikker på at denne familien har det helt fint nå, og at de eneste med et problem er dere som fremdeles hakker på denne pappaen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå