Gå til innhold

klikker i vinkel her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes egentlig det høres ut som at ex-svigermor er litt shoppinggal, jeg! Avtal med henne sånn at hun vet at hun får samvær med barnebarnet uansett, og snakk med henne om shoppingen. Vis at de setter pris på hennes hjelp, men at du er redd barnet blir bortskjemt... en konto til bruk når det virkelig trengs var et godt forslag, eller at hun kan spørre deg om det er noe spesielt du trenger på forhånd.

Ellers må jeg bare si at klikke i vinkel er det mest idiotiske uttrykket jeg hører... sorry! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tar gjerne imot alt jeg.. ikke alle som har rævva fullt i penger og kan kjøpe alt selv. vær takknemlig!!!!

Skrevet

Nå må dere huske på at teite svar ofte kommer seg av teite innlegg!

Skrevet

hei igjen dere.

tusen takk for (endelig) litt forståelse, og mange gode råd. nå har jeg bedt svigermor på middag ikveld, så da får vi se hva som skjer. hater dette, men har grodd noen baller som noen sa her, og MÅ konfrontere henne idag. har skrevet et brev jeg skal enten bare gi til henne i det hun går, eller lese det opp for henne etter middagen. vi får se hvordan det utarter seg.

takk :)

Skrevet

Dette er utdrag fra MSN Money om "shopaholics":

The Basics

You might be a shopaholic

Turns out 1 in 20 of us -- women and men alike -- can't control the urge to spend. Learn what drives this destructive behavior.

In the land of conspicuous consumption, compulsive shopping is the smiled-upon addiction, the butt of countless sitcoms and Sunday comics, one of the few disorders that it's still OK to laugh at. Shop 'til you drop. The one who dies with the most toys wins. Heck, President Bush even called it patriotic to splurge. Where's the harm?

When it becomes a problem:

What do women want? In order of preference, most female compulsive shoppers buy clothes, shoes, jewelry, makeup and compact discs.

Men? Clothing, shoes, electronics (TVs, stereos, computers, etc.), hardware and CDs.

Sounds normal enough, right? So how does compulsive shopping differ from your last trip to the mall?

"Well, they don't buy one CD, they buy 10 CDs at a time," says Black. "They might buy five skirts, all the same, perhaps in different shades or slightly different styles, where a normal buyer would identify a need for something new or attend a sale and buy one item."

----------------------------------

Dette er shoppemani. De bare MÅ kjøpe. Og da er det jo kjekt å ha noen å gi det til, som sikkert har behov for ting, som deg og ditt barn.

Dette er bare deler av hele artikkelen, men du kan lese om det i Wikipedia eller google shoppemani eller shopaholic. Jeg bare gjetter her, er ingen psykolog, men din svigermor oppfører seg ikke normalt.

Skrevet

har ikke lest igjennom noen av svarene.

Men om hun har råd til dette så gir det kanskje henne en stor glede å kunne gi dere ting? Og hun stopper sikkert ikke før du sier ifra om det

Kan skjønne at det kan få deg til å føle deg litt utilpass, men da bør du heller kanskje snakke med henne.

Inviter henne på kaffe og kaker eller noe og si det på en hyggelig måte..At du setter pris på at hun ønsker å gi dere mye men du føler deg ikke vel med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...