Gå til innhold

klikker i vinkel her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror du overdriver en bitteliten smule når du sier at sønnen hennes får dyre skjorter hver dag.

365 skjorter i året?

Hehehe

jaja

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når farmor kjøper ting til barnebarnet ditt, så tror jeg neppe at det er pga din intergritet. Tror neppe hun går i butikken og tenker: ja, nå kjøper jeg en dress til barnebarnet mitt, og samtidig ta det på bekostning av integritet på mor.

Skrevet

Nå har du en kjempe fin mulighet til å spare penge til barnet ditt når det blir stor. De pengene du skulle ha kjøpt div. utstyr til han, kan du legge inn på et sparekonto til barnet ditt.

Skrevet

sier det igjen jeg. har ikke noe med forovervendt eller bakovervendt sete. det har ikke noe med utakk eller barnslig. det har noe med at jeg vil styre mitt eget liv, og mener du at barn trenger 3-4 reima regndresser fordi det var forskjellige farger på de? og det var rart hun har kjøpt 4 stk på samme dag, og tatt med en og en dress for hver dag hun har kommet på besøk.

som jeg sier. jeg prøver å lære ungen min, og meg selv til å leve selvstendig, og da nytter det ikke med en svigermor som strør penger rundt oss!

Skrevet

Åh, fyyyy så ond denne farmoren høres ut!

Hun må da være den verste som noensinne har vært beskrevet her inne.

Har ikke oooord!

Skrevet

Du kan ta med barnesetet og få bytta det.

Problem solved.

Skrevet

har sagt ifra som jeg skriver lengre oppi her.

har sagt at jeg ikke har plass til mer.

men dama tar ikke et hint

Skrevet

er ikke takknemmelig sier jeg, men bortskjemt kan jeg fint bli om dette fortsetter....noe jeg vil unngå!!!! som er grunnen til dette innlegget om du ikke har skjønt det...

Skrevet

Som jeg sa: FRETEX ER ET FINT STED Å GI BORT KLÆR!!!!!!!

Skrevet

tror ikke hun tenker det jeg heller, men hadde vært koselig om hun kunne kommet innom UTEN noe å gi!?

Skrevet

Selg dressene inne på finn.no, og tjen noe slant i samme sleng.

Skrevet

00.02: kanskje du burde begynne å bli meggete. Da hadde hun nok sluttet å bry seg, og det ville vært løsningen på problemet ditt.

Skrevet

Ja, det blir jo koselig om hun kunne komme innom uten å gi noe. Helt til den dagen du er pengelens, og trenger utstyr til barnet ditt. Så få du ser hvor koselig det blir.

Skrevet

Vet du hva? Jeg skjønner deg litt jeg. Noe med det å være mamma, er å se hva barnet trenger og kjøpe det. Jeg er slik at jeg selv foretrekker å kjøpe det barna mine trenger, og skulle ønske jeg hadde kontollen over klesskapene deres hos faren. ;)

Om det ikke hjelper å snakket med din svigermor, så sett deg ned og skriv til henne. Si at du er takknemlig for alt du får, men at det rett og slett blir for mye. Barnet rekker ikke å bruke det, før det er for lite. Om hun virkelig ønsker å hjelpe, kan hun f.eks. åpne en konto i til barnet og sette inn penger der. Forklar henne at det er mer ønskelig at du kan be henne om hjelp når det er noe du trenger, men at det er du som bestemmer hva som skal kjøpes inn.

Ønsk henne velkommen selv om hun ikke har med seg fulle poser, si at hun i stedet kan få ta med gutten i parken f.eks. en tur i uka. Kanskje dette får henne til å komme litt sjeldnere når hun vet at hun får litt alenetid med han.

Skrevet

skjønner dere ikke problemstillinga, eller bare skaper dere dere?? er dere trøtte kanskje, eller er dere bare sugne på å spy utavdere dritt. her er problemstillinga i klar tekst:

min svigermor er hjertelig velkommen til meg når som helst. det eneste jeg vil bli kvitt er alle gavene hun kommer med hver jævla dag. ingen barn har bruk for 2-3skap med klær, og ingen barn har bruk for et helt kått med leker. for meg ser det ut som at hun kjøper tiden hun er hos oss. mtp at hun HVER DAG har med noe til oss. jeg liker ikke dette, fordi det er er dårlig forbilde for mini, å svømme i leker, eller få alt uten om bursdager,jul osv. er jeg den eneste i verden som ønsker å være selvstendig? og lære ungen min litt om økonomi og integritet?? skjønner ikke hvorfor dere blir så kvasse. skjønner dere ikke at det er problematisk for meg og forholde meg til? sett dere selv inn i det, og tenk hvor lite gøy det er å få gaver hver dag! det ødelegger jo overraskelsen man skal ha til jul og bursdager. det er jo hele moroa for barn. men hva skal ungen min ønske seg når han har alt det nyeste +litt mer?? ser dere virkelig ikke dette? eller er penger alt for dere?

Skrevet

alle andre klarer det jo, så hvorfor i alledager skulle ikke jeg klare det???

Skrevet

tusen takk. endelig.... er akkurat det jeg mener. liker å gå på den usle jobben min jeg, når jeg vet at det er for å tjene lille mini. det gir liksom en mening ved å tjene sine egne penger.

har sagt det endel ganger til henne, men hun vil ikke høre. men skal gjøre som du sier nå, for det var smart :)) hun er veldig flink med han, og jeg ville aldri ødelagt det forholdet de har for noe i verden. bare håpet hun kunne forstå at hun kan komme hit uten å ta med noe som helst annet enn seg selv.....

takk for råd, du. snodig at vi bare er to med dette utgangspunktet. men takker igjen :))

Skrevet

Alle andre klare det, fordi dem har ikke noe valg. Dem har ikke en snill farmor som kjøper utstyr og gaver til barna sine. Dem må gjøre alt selv, for dem har ingen andre som kan gjøre det for dem.

Skrevet

Finn.no og fretex er et fint sted å gi bort ting på.

Skrevet

Jeg skjønner det godt jeg. Selv er jeg sær på hva mini har av klær og utstyr, og hadde blir gal om andre skulle kjøpe alt. Skjønner at det blir for mye. Jeg ville forberedt en samtale, forklar på en rolig måte, kanskje hun vi forstå ? og hvis ikke så er det hennes problem, ikke ditt.

Skrevet

ja, jeg gir og gir...slapp heeeelt av. så om det er noen her som virkelig trenger flotte klær til gutt mellom 62-86, alt av janus,joha,reima,mexx gant, ralph lauren, hellyhansen, name it osv kan bare si ifra.

Skrevet

flott at det er flere som skjønner at slikt teller. da kan jeg slappe av og senke skuldrene med at jeg er normal alikevel. trodde en stund her at det bare var jeg som var skikkelig på jordet her, men skjønt å vite at det er fler som vet hva selvstendig betyr :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...