Gå til innhold

klikker i vinkel her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

svigermor skal liksom KJØPE meg....

etter at junior ble født, har hun kjøpt ALT.

jeg får ikke sjansen til å så å kjøpe ytterdress til pjokken min engang, før hu ringer og har allerede kjøpt det.

kom hjem igår og da hadde hun kjøpt 2 barneseter. et til bilen min og et til hennes. sånt barnesete man bruker fra 18kg og oppover, som man sitter 90grader i kun med sikkerhetsseler rundt seg. minien min er 1år!!!!!

så kom hun inn idag med en ny pc til meg, og det er 2mnd siden hun kjøpte en ny vaskemaskin til meg.

bf - sønnen hennes- får dyre gant skjorter hver eneste dag... (vi bor ikke sammen)

dette er jo ikke normalt??!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ett ord til deg: UTAKKNEMLIG.

Skrevet

er det utakknemmelig å føle at man blir kjøpt?

vet ikke med deg, men jeg lar meg ikke kjøpe av andre mennesker.

Skrevet

Hun kjøper ting til barnebarnet sitt, ikke til deg. Vær litt takknemlig for givergleden hennes istedet, er nok av andre ting man kan irritere seg over.

Skrevet

På hvilken måte kjøper hun deg da? Kjøper hun ting til deg for å få deg til å gjøre noe hun vil?

Jeg syns egentlig bare du virker utakknemlig. At hun kjøper utedress og bilstol til guttungen, og vaskemaskin og PC til deg er ikke akkurat slemt.

Skrevet

Enig med deg Zoulfire. Hun kjøper ikke tingene til deg HI, så skjerp deg. Utakknemlig kjerring.

Skrevet

Skulle ønske jeg hadde en sånn svigermor ......

Skal vi bytte?

Skrevet

Du er ikke helt god. La henne kjøpe og vær takknemlig, har du lyst å kjøpe noe selv i tillegg kan du jo gjøre det!

Skrevet

Personlig hadde jeg vært overlykkelig om jeg hadde et så gavmildt menneske i familien. En ny PC hadde absolutt ikke vært å forakte. Kanskje denne bestemoren kunne tenkt seg å adoptere lille meg? *knegg*

Skrevet

Det er vel ingen som nekter deg å kjøpe ting til barnet ditt, selv om hun har gjort det?

Hvor gammel er du egentlig? Høres ikke så veldig gammelt ut for meg, for du høres utrolig barnslig ut.

Skrevet

du burde lese hele hovedinnlegget der jeg skriver at hu har kjøpt en pc til meg og en vaskemaskin. ba henne om å ta tilbake pc`en, for hun var ikke slik FØR jeg fikk barn, så det er tydeligvis noe hun gjør for å komme på besøk.

Skrevet

er det barnslig og ikke ville ha hjelp av min svigermor? har egne penger jeg, som rekker til ALT jeg vil ha, og vil ikke skjemme bort ungen min ved å få nye klær og leker hver dag.

ikke spør hun meg heller. jeg mener ikke at hun skal SPØRRE meg om å kjøpe noe til barnebarnet sitt, men vil gjerne bidra selv også. føles ut som om jeg ikke får gitt barnet mitt det det vil ha, fordi jeg blir skuet bort fordi det farmor kommer med er mye bedre!

Trenger ikke være barnslig fordet vettu 23:42! Er helt sikkert eldre enn deg.

Skrevet

og dere som kaller meg en utakknemmelig kjærring. syntes det er sinnsykt dårlig å slenge slikt med leppa. sett dere inn i situasjonen, eller er det bare pengegale møkkafolk her inne? er ikke noe gøy å komme i skyggen av svigermor fordi hun har mer penger og bruker mer penger på pjokken min enn jeg gjør.

Skrevet

Eneste jeg reagerer på er dette med bilsetene. Det er jo direkte farlig med beltestoler til så små barn. Bakovervendt er anbefalt til 4 år og etterhvert blir det påbudt...

Sånn bortsett fra det misunner jeg deg som har en giverglad svigermor!

Skrevet

Det er vel ikke så stor fare for at ett åringen din skal bli bortskjemt om den får nye klær hver dag ,h#n skjønner jo ikke noe av det enda .

Gjest eelis+guttespire *høygravid*
Skrevet

Hvis det er et så stort problem, kan du jo ta deg en prat med henne, og be henne om å i hvert fall spørre før hun kjøper noe. Det er ikke verre enn det.

Eller syns jeg du skal være litt forsiktig med å si at hun kjøper deg, for det virker det absolutt ikke som at hun gjør. Ikke på noen måte. Hun vil jo bare vise hvor mye barnebarnet hennes betyr for henne :-)

Skrevet

Javel, og dette er et problem fordi?

Dersom hun ønsker et nytt menneske å kjøpe, så er jeg tilgjengelig og til salgs.

PS! Jeg vil ha nytt kjøleskap

Skrevet

For det første: Barnesetet kan du legge bort i 6 mnd. Det spiser ikke mat der det ligger.

For det andre: Takk! Si tusen takk når du får noe.

Jeg har strevet livet av meg for å skaffe klær og utstyr til mine barn siden jeg ble mor første gang. Vi hadde ingen som kjøpte en skit til oss. Hadde jeg vært så heldig som deg, hadde jeg skjemtes av å skrive et klageinnlegg her inne.

Men som vi vet, så er utakk verdens lønn.

Google det, du.

Skrevet

hun hadde ikke kontakt med meg før jeg fikk mini. og vi bodde over gaten for henne før jeg og barnefar skilte lag. da var hun innom i ny og ne, og da hadde hun ingenting med seg. altså, hun hadde med seg mat og slikt og kom med klær i moderate mengder en gang i mnd eller no sånt, som jeg satte veldig pris på.

men nå har jeg flyttet litt lengre fra barnefar og svigermor, og hun kommer innom nesten hveeeer dag med flere poser med klær, og selv om jeg har sagt noen ganger nå, at jeg ikke har plass til flere leker eller klær, så gir hun seg ikke. hører hun at jeg har sagt til bf at vi trenger å kjøpe ditt eller datt, drar hun og kjøper det før jeg rekker å sette meg inn i bilen. vil ikke at hun skal tro at hun trenger dette for å se barnebarnet sitt, og vil ikke at hun skal skjemme han bort heller.

Skrevet

Kanskje hun føler at hun må kjøpe seg tid med ungen, ved å kjøpe ting til han. Hvis du er så meggete som du fremstiller deg selv som nå så kan jeg godt forstå svigermors desperate forsøk på å få tid med ungen.

Skrevet

hva pokkern er det du snakker om? har jo ikke noe med utakk å gjøre??! Det er jo IKKE en heldig situasjon for meg! Jeg liker ikke at folk betaler penger for å ta en del i livet til meg og mini! Om du ikke skjønner det kan du prøve å google "integritet"

Skrevet

Men da får du si fra til henne.

Tipper at dama ikke er TANKELESER????

Skrevet

og joda, å klikke i vinkel over å motta alt det du har fått, det er ikke mindre enn utakknemlighet!

Du er bortskjemt!

Skrevet

Ja, du høres barnslig ut, for folk med vett kan ikke helt se problemet er.

Farmor kjøpte bilsete til barnet ditt. Høres ut som forovervendt sete. Istedenfor å syte som en kjerring, så gå og kjøp en sete som er bakovervendt da. Og kjøp en til henne og i samme sleng, så har du fått brukt pengene dine. Så kan du vente til barnet ditt er gammelt nok til å bruke bilsete som farmor har kjøpt.

Og når det gjelder andre ting hun har kjøpt. Liker du ikke de, så gi dem bort. Fretex er et fint sted å begynne.

Du klager, og lage problemstilling som det fins så utrolig enkle løsninger på. Tror neppe du er eldre enn meg, for da hadde du tenkt mer fornuftig.

23.42

Skrevet

hun er hos meg HVER DAG så jeg har ikke noe valg. hadde jeg vært så meggete som du mener jeg er, hadde hun nok ikke giddi å bry seg med å kjøpe masse til meg og mini.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...