Sol Skippertaksdronning Skrevet 2. september 2009 #76 Skrevet 2. september 2009 i motsetning til dere påberoper jeg meg ikke å vite-men jeg mener..og jeg mener at et foster er ikke i nærheten av å være baby før den er levedyktig utenfor livmor-altså rundt uke 23+. Min mening. Og ikke sikta jeg til bruk av abort som prevensjon heller, den synes jeg og er i drøyeste laget. Men en god del av dere-jeg sier ikke alle- drar faktisk diskusjonen så langt som til å hevde at det ikke finnes en grunn i verden som er god nok til å ta en abort. Der er vi fundamentalt uenige. og hva vet du om hva et foster kjenner ift en nyfødt baby? sannsynligvis like mye som meg-altså det man kan lese seg til. jeg har 5 barn, og toaborter bak meg. grunnlaget til mine aborter er at på de tidspunktene de skjedde, ville det være en utilgivelig egoistisk handling av meg, både overfor meg selv og de rundt meg-å beholde. Men ha meg unnskyldt, jeg legger diskusjonen død for min del, jeg har bedre ting å ta meg til. Ha en fin kveld, alle sammen
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #77 Skrevet 2. september 2009 du drar opp en diskusjon som ikke har noe med saken å gjøre. det er ingen som påstår noe sted at det ikke er noe grunn som er god nok til å ta abort. Her mener alle at det ikke er akseptabelt å bruke abort som prevensjon.
Gjest Månefuglen +2imagen Skrevet 2. september 2009 #78 Skrevet 2. september 2009 De aller fleste kvinner som tar abort, tar abort bare en gang.. Forstår ikke hvordan man kan forsvare å være imot abort!!! det er rett og slett sykt.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #79 Skrevet 2. september 2009 Det er vel ganske enkelt: I Norge har vi et lovverk som sier at vi har rett til å velge abort frem til uke 12. Man kan mene hva man vil om dette, men når alt kommer til alt så er det en lovfestet rett man har. Har du så store problemer med det, så får du stille til valg og prøve å endre loven. Så får vi se da hvor langt du kommer:) I mange av de tilfeller hvor abort blir utført, så hadde nok barnet lidd langt mer om det hadde blitt født av en mor som ikke ønsket det.
Lea Laus Skrevet 2. september 2009 #80 Skrevet 2. september 2009 Hvordan ville dette blitt i praksis da? Maks to aborter pr. person? Hvordan skal man kontrollere at det brukes som prev. og ikke er med meningen. Dersom man blir voldtatt og ikke tør å fortelle det, skal man da måtte bruke opp en av sjansene for abort? Dere kan diskutere det opp i mente, vi blir aldri enige. Greit å si at det ikke _bør_ brukes som prev., men det kan på ingen måte gjennomføres i praksis.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #81 Skrevet 2. september 2009 For å være helt ærlig har jeg litt problemer med å ta folk som sier OMG seriøst. Virker som om det er en 16 åring akkurat har funnet ut hva abort er. Kommer forsåvidt i samme kategori som _åssen_ . Lavmål "ord".
Gjest Skrevet 2. september 2009 #84 Skrevet 2. september 2009 Har ikke lest tråden, men støtter HI i at det er fryktelig trist om noen benytter abort i stedet for prevansjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå