Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #26 Skrevet 2. september 2009 Seff har det konsekvenser for oss alle. Om alle fortsetter å ta abort så lett, blir det vanskeligere for de som trenger det, å få det. Tenk litt! Kanskje jeg engang trenger muligheten til å ta abort, men får det ikke, fordi det har blitt for strengt fordi andre bruker det som prevangsjon?
Mammaioktober Skrevet 2. september 2009 #27 Skrevet 2. september 2009 14.32 feil for deg, ikke nødvendigvis feil for alle andre... Muligheten er der for ALLE.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #29 Skrevet 2. september 2009 *At noen tar abort, har ingen konsekvens for ditt liv!* Det er mye som skjer som ikke har konsekvenser for mitt liv,det betyr ikke at jeg har meninger om det.Det var bare et utrolig dårlig argument.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 2. september 2009 #30 Skrevet 2. september 2009 Hvor da? Har ikke lest det ? Link takk !
Lea Laus Skrevet 2. september 2009 #31 Skrevet 2. september 2009 Sikter til de som ikke vil ha mørkhudete mennesker i nabolaget sitt, og som gjerne kan ta i mot vestlige innvandrere, men andre som kommer og virkelig trenger det, tar norsk kurs, prøver å jobbe, betaler skatt osv - de skal ikke få lov til å komme... Fordi det er noen som ødelegger for andre. Og så har jeg hørt alt for mange ganger ; Stem Frp, for norge er for nordenn. Det syns jeg er latterlig.. Var nok litt rask og gredde alle under den samme kammen og det beklager jeg for;)
Mammaioktober Skrevet 2. september 2009 #32 Skrevet 2. september 2009 Ååå, er det deeeet som bekymrer deg? At du kanskje ikke får tatt abort selv?? Case closed.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 2. september 2009 #33 Skrevet 2. september 2009 Det er IKKE lett og ta abort ,man må som regel til både lege og på en rådgivingstime før man får ta abort . Så tror ikke du skal bekymre deg for det . De som tar abort ,har som regel veldig gode grunner til det !
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #34 Skrevet 2. september 2009 At noen tar abort, har ingen konsekvenser for deg og ditt liv. Teiteste jeg har hørt. Man blir lei seg og sjokkert, iallefall når det gjelder slike argumenter som kommer her. Det har konsekvenser for meg fordi jeg har en mening om det, og liker ikke måten det blir fremstilt på. Som en annen sa i et annet innlegg, om noen misshandlet barna sine, er ikke det min sak, men hadde nok gjort noe fordet, nemlig! Utrolig dårlig argument.
Mammaioktober Skrevet 2. september 2009 #35 Skrevet 2. september 2009 Applauderer det at noen klarer å sammenligne abort med å mishandle barn. Fantastisk bra!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #36 Skrevet 2. september 2009 Veldig dårlig å sammenligne misshandlig av barn og igrunn, det strider i mot norsk lov, noe abort ikke gjør...
Mammaioktober Skrevet 2. september 2009 #37 Skrevet 2. september 2009 Så det faktum at la oss si 10 000 mennesker tar abort idag, har virkelig en konsekvens for ditt liv? Og den konsekvensen er at du blir lei deg?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #38 Skrevet 2. september 2009 Det er FEIL for alle. Det er ikke derfor man har denne muligheten. At man kan fly rundt å skræve for alle, og bruke abort som prev. Man bruker denne muligheten om det er fare for kvinnens fysiske eller psykiske helse,kvinnen har en vanskelig livssituasjon,det er stor fare for sykdom hos barnet (også kalt "eugenisk indikasjon"),graviditeten er et resultat av voldtekt eller incest eller mor har psykisk sykdom eller psykisk utviklingshemming. Loven sier videre at «det skal legges vesentlig vekt på hvordan kvinnen selv bedømmer sin situasjon». Skjønner? Så det er FEIL. Som i FEIL å la barn sykle uten hjelm. Ikke ulovlig, men FEIL! Ta et moralkurs.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #39 Skrevet 2. september 2009 Sorry roxybee,men du framstår som en virkelig kald og følelsesløs person.Hvordan er det mulig å forsvare abort på den måten?Er det virkelig så vanskelig å skjønne at mange har problemer med å fatte at det er mulig å ta så enkelt på det som feks du gjør??For veldig mange så er det nesten som drap på babyer,er det så vanskelig å få inn? Jeg har ikke engasjert meg så mye i diskusjonen før nå,men jeg får nesten frysninger av det du skriver.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #40 Skrevet 2. september 2009 enig med hi. og tenker, rart noen av dere har barn. dårlig forbilde.
Mammaioktober Skrevet 2. september 2009 #41 Skrevet 2. september 2009 Huff ja. Sørgelige greier dette med abort. Det er jo så støtende for andre!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #42 Skrevet 2. september 2009 sammenligner ikke mishandling med abort, men prøver å få dere til å forså at det er vesentlig normalt å bry seg om andre mennesker, om de er født eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #43 Skrevet 2. september 2009 you said it, anonym 14:52 er grufullt å høre på!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #44 Skrevet 2. september 2009 jepp, kyniske du. liker ikke mord på babyer som kunne vært forhindret!
Mammaioktober Skrevet 2. september 2009 #45 Skrevet 2. september 2009 Huff. Nå eide du meg. Nå kalte du meg kald og følelsesløs. Veldig bra. Ja, det er mulig å forsvare abort på den måten, forstår du, for jeg gjør det uten problem. Det jeg ikke skjønner her, er hvorfor enkelte skal ønske å "kontrollere" hvem/hvor mange og hvor mange ganger folk skal få ta abort. Og jeg mener at det er mer kaldt og følelsesløst. For hvem er det det går mest utover i så tilfelle? Menneskene som evt ikke skal få ta abort, eller de som bare synes at abort er så fælt? At det for veldig mange er nesten som drap på babyer er utrolig vanskelig for meg å få inn, fordi jeg ikke lever i en fantasiverden.
Mammaioktober Skrevet 2. september 2009 #46 Skrevet 2. september 2009 Mord på babyer du.. Det var vel dagens. Du har tapt, du kaller meg. Må si til de voksne at du plager. :,((
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #47 Skrevet 2. september 2009 Er du virkelig så treg som du framstår?Er det så vanskelig å skjønne at endel har problemer med å ta like lett på abort som du?Eller hva er grunnen til å argumentere slik?
Mammaioktober Skrevet 2. september 2009 #48 Skrevet 2. september 2009 "vesentlig normalt å bry seg om andre mennesker, om de er født eller ikke".... Kanskje du skal lese litt filosofi, jeg refererer her til Singer.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #49 Skrevet 2. september 2009 Det går utover LIVET I MAGEN DIN!!!!!!!!!!!!!! Gud å vanskelig det går ann å være??! Men fly ned dørene på abortklinikken du. Om det forsterker selvfølelsen din! Æsj. Men la oss andre ha noe som heter samvittighet, og empati. Kos deg med det kyniske livet ditt.
Mammaioktober Skrevet 2. september 2009 #50 Skrevet 2. september 2009 Grunnen til at jeg argumenterer hvordan da? Jeg er for abort.. Ikke noe verre enn det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå