Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #51 Skrevet 2. september 2009 hvorfor? trenger ikke lese noenting jeg. har MORAL, noe jeg har oppfattet at du mangler.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #53 Skrevet 2. september 2009 Ingen her som er mot abort, Roxy, men mot å bruke det som prevensjon. Har du ikke oppfattet problemstillinga, burde du bare slutte å skrive noen ting.
Mammaioktober Skrevet 2. september 2009 #54 Skrevet 2. september 2009 Hvis du har lest hva jeg har argumentert for i denne debatten, så bunner det i utsagnet: "det er ikke din sak". Og det, anonym, er hva jeg står for, og det jeg mener. Det at noen velger å ta abort, hva nå enn grunnen måtte være, er deres selvstendige valg, og ingen andre sin sak. Hvorfor noen tar abort er virkelig ingen andre sitt problem. Jeg mener at det ikke går ut over deg som person og ditt liv, om noen tar abort. Dette er min mening! Tål den om du vil. Hvis ikke, kan du gråte litt hvis du må. For meg har ikke et foster "rett til liv". Jeg er enig med filosofen Singer, for de som måtte ha satt seg litt inn i det.
Mammaioktober Skrevet 2. september 2009 #55 Skrevet 2. september 2009 ..la meg omfrasere foster til embryo.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #56 Skrevet 2. september 2009 Du får mene det du vil mene, men abort som er selvforskylt, er ikke en abortsak, uansett. Abortloven sier ikke noe om at man kan bruke abort som prev. Uansett om naboen bryr seg eller ikke.Ferdig snakka!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 2. september 2009 #57 Skrevet 2. september 2009 MEN DET ER DA BARE ET FÅTALL SOM BRUKER DET SOM ET PREV MIDDEL !!DET ER KANSKJE SNAKK OM 3-4 STYKK I ÅRET ! Om dere abort motstandere ikke har bedre argument en det så syns jeg dere skal la være og uttale dere ,for da har dere ikke peiling på hva dere snakker om . Hvordan VET dere at det er så mange som bruker det som prev middel ?
Lea Laus Skrevet 2. september 2009 #58 Skrevet 2. september 2009 Jeg tror de ferreste tar abort med et lystig sinn. Og jeg syns virkelig synd på de som må lese slikt som dette. Babymordere osv. Off. må være forferdelig. Om dere kan nevne ei jente som har tatt flere aborter fordi hun syns det er like greit som å ta ei p-pille er saken annerledes, hun trenger da et kurs i hvordan kroppen fungerer. Jeg forstår godt hva Roxybee mener, og er lagt i fra enig i at hun virker kynisk eller kald på noen som helst måte. Hun forsvarer en menneskerett.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #59 Skrevet 2. september 2009 HAHAHAHA...Du kaster ikke stein i glasshus nå vel? Hvordan i pokker kan du vite at det bare er 3-4 stk i året? Selv vet jeg om ei som har tatt to aborter frem til nå, i år, så er det bare 1-2 mennesker til som har gjort det samme da? Husk at det er over 16.000 som har tatt frivillig abort frem til nå i år, så den må du lenger ut på landet med!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #60 Skrevet 2. september 2009 Hvor mange er det ikke som har seg uten å beskytte seg?Syns det er helt hull i hodet å risikere en graviditet bare fordi de ikke gidder å bruke prevansjon.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #61 Skrevet 2. september 2009 Har ei venninne som har tatt abort 4 ganger. Hun er 20 år. Alle gangene har vært et ONS. Uansett hva enn sier til henne, driter hun i det. Hun er nok IKKE den eneste som gjør dette.
Mammaioktober Skrevet 2. september 2009 #63 Skrevet 2. september 2009 Syns det er interessant at folk klarer å si at "det og det er feil, og abort er galt, fordi JEG, jeg har moral og empati, og jeg er et medmenneske". Catching my drift? hehe
Mammaioktober Skrevet 2. september 2009 #64 Skrevet 2. september 2009 15.27 Hvem går det utover at hun tar abort?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #65 Skrevet 2. september 2009 Men det er jo snakk om riktig og galt! Du kan ikke si at 1+1=3, bare fordi du vil det! 1+1=2 uansett hvor mye du sutrer. Står det i norske lover at abortloven ikke er utviklet for å bli brukt som prevansjon, så gjelder den loven. Ikke det DU syntes høres bra ut i DINE ører!
Tigerpote Skrevet 2. september 2009 #66 Skrevet 2. september 2009 Ja, jeg undrer meg selv. Over hvor greit mange synes at abort er. Jeg synes ikke det er greit, og mener det er en barbarisk handling. Hadde vi bodd i et u-land og vært analfabeter, ja, så hadde vi kanskje vært unnskyldt. Men hallo, vi bor i Norge og året er 2009! Det er på tide at vi begynner å ta ansvar og forebygger uønskede graviditeter.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #67 Skrevet 2. september 2009 De 4 livene som ble valgt ut til å bli til.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 2. september 2009 #68 Skrevet 2. september 2009 Så om man har tatt abort 2 ganger ,så bruker man det som prev ? Når jeg var 17 år ble jeg gravid 2 ganger på et år og tok abort .1 gangen pga at jeg bare var 17 år og hadde INGENTING og tilby det barnet + at bf var narkoman ,andre gang pga at jeg ble voldtatt , Syns du fortsatt at jeg brukte det som et prevmiddel ?
Gjest Skrevet 2. september 2009 #69 Skrevet 2. september 2009 NOEN må jo dømme andre, ellers blir det anarki!
Mammaioktober Skrevet 2. september 2009 #70 Skrevet 2. september 2009 Det er akkurat dette som er spørsmålet, og problemet. Hvor mange som bruker abort som prevensjonsmiddel kan man ikke vite...! So there.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #71 Skrevet 2. september 2009 Nei, men som i egenerfaring med medier, nyheter, innlegg på bim, venner, vennersvenner, familie og andre ting, tilsier det at det er mange fler enn man tror!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #72 Skrevet 2. september 2009 Jeg er i utgangspunktet for abort. Men IKKE som et prevasjonsmiddel! Jeg tror ikke det er så ekstremt mange som gjør dette heller!! Det er ikke bare bare å ta en abort. Det er noe som skal tas ut av kroppen din, det er et liv, og når du først har gjennomført det er det ingen vei tilbake!! Jeg ville ikke tro at det er mange som gjør dette for "moroskyld" For de aller fleste er dette det vaskeligste valget de noen gang har gjort og det ligger mange våkenetter og tårer bak avgjørelsen! Ikke døm disse personene, de har en grunn til at de gjør som de gjør og dette valget er noe de må leve med resten av livet! Men når det er sagt: Det er tåpelig å ikke bruke prevensjon av noe slag under samleie dersom man ikke vil ha barn! Ulykker kan skje med prevensjon også, men da har du hvertfall gjort ditt beste for at det ikke går galt!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #73 Skrevet 2. september 2009 Sjekk ut denne, du, siste anonym. Om det er "bare" 3 stk her som ikke har lært av sine feil, så kan hele Norge bestå av maaange flere! http://www.dinbaby.com/forum/thread/140604382
Sol Skippertaksdronning Skrevet 2. september 2009 #74 Skrevet 2. september 2009 Abort er ikke drap på babyer, men å fjerne et foster av grunner man selv har. Om det er abort som drap dere småfanatikere er så gira på, kan dere jo diskutere abortpraksisen i russland, hvor det utføres opp til termindato..da snakker vi drap..men synes dere er på trynet urettferdige her- ingen grunn er jo god nok for dere..hva om dere en dag havner i den situasjonen selv? tenk litt før dere dømmer-det er like mange grunner til at aborter utføres som det er aborter..ingen er mer rett eller feil enn andre... her gidder jeg ikke være anonym engang...
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #75 Skrevet 2. september 2009 Vi som er imot abort som prevensjon, kommer muligens ikke oppi slike situasjoner, for om vi bruker prevensjon som kondom,p-piller,pessar,spiral, p-sprøyte, sæddrepende salve, osv har man mindre sjanse til å sitte i en slik situasjon. Fjerne foster, og drap på baby er vel så å si det samme, eller mener du at det ikke er verdig liv før det har kommet ut av livmoren, Solkira? Hva vet du hva et foster kjenner ift en nyfødt baby?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå