Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #51 Skrevet 2. september 2009 Min far kom til meg, etter en telefon fra legen.. En dame han hadde hatt sex med hadde aids og nevnt han som sexpartner. Jeg burde jo bare sagt til han, der kan du faen meg takke deg selv.. Dø i skyld, din idiot.. bruk prev. Jeg mener, han har ikke hatt dame på evig mange år da, 10 ca av forkskjellige grunner, men kunne igrunn øsnke det var abort jeg duskuterte med han. Forøvrig hadde jeg ment den skulle blitt fjernet om det var det det var snakk om. venter fortsatt på svar, om han har det eller ikke.. btw
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 2. september 2009 #52 Skrevet 2. september 2009 Jeg er en av de som ikke tåler prev Jeg kan ikke bruke p piller pga at jeg har leiden mutasjon ,så jeg kan få blodpropp av p piller Jeg har prøvd p sprøyte ,da gikk jeg opp 10 kg på 2 mnd ,fikk masse kviser og hadde mensen i 6 mnd sammenhengende . Jeg hadde hormon spiral i 4 år ,hvor jeg hadde mensen 3 uker ,hver mnd i 4 år! Pessar får man ikke i norge lenger Så det fins noen som ikke KAN bruke prev .
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #53 Skrevet 2. september 2009 KANSKJE folk skal roe ned denne diskusjonen? Det er faktisk mennekser som er veldig deprimerte som har kommet i en slik situasjon og angrer hele livet sitt. Empati er dessverre noe som ikke alle i denne tråden har nok av ser jeg..
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #54 Skrevet 2. september 2009 Hva med kondom? Og det er bedre å gå opp 10kg enn å ligge på abortavdelingen. Ser dere innstillingen til mennesker? Hva med kobber spiral? Hva med kondom, og hoppe av i svingen? Hva med strilisering?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #55 Skrevet 2. september 2009 ja, og det faren din ikke trenger er masse kjeft for å ikke ha brukt prevensjon, og det trenger ikke de som er blitt gravide heller. tror de ar lært, uten HI's hjelp, hun bare stør salt i såret. anonym 1207: er kjempe leimeg på dine veine. håper testen ikke er positiv, må være hlt knusende å få en sånn beskjed. Alle mine tanker går til deg og din far.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #56 Skrevet 2. september 2009 Men da har de valget om å hoppe over denne tråden, du.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #57 Skrevet 2. september 2009 Når noe andler om noe så alvorlig er det ikke bare å hoppe av du. Slvom man skulle krysse ut tråden så husker man den jo veldig godt.. Har du blitt dumpa og bare klarer å "sku av følelsene" kanskje?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #58 Skrevet 2. september 2009 Nå er det litt forskjell på å bli HIV smittet å bli gravid. I norge blir det smittet ca 40 mennesker i året, mens bare frem til i år har det blitt gjennomført over 16.000 ønsket aborter. Tygg litt på den...
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #59 Skrevet 2. september 2009 Hva i alledager har det med saken å gjøre?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #60 Skrevet 2. september 2009 Vil påpeke til en over her at det faktisk er noen der ute som medisinsk sett ikke skal bruke hormonprevensjon. Jeg er en av disse tilfellene. Alt kan ikke brukes av alle. Såklart man kan bruke kondom og heldivis for dem med eventuell lateks allergi kan man få tak i disse uten laktes. Vi tok et valg og ikke bruke prevensjon og da jeg ble gravid forsto vi såklart hvorfor og abort var ingen utvei. Vi hadde valgt dette selv og var fullt klar over konsekvensene. Angrer ikke et sekund når jeg nå sitter noen få uker fra termin.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #61 Skrevet 2. september 2009 De som ikke kan bruke prevansjon fordi de ikke tåler det, synes jeg kan gå og sterilisere seg tvert de har fått ungene de skal ha. Og de ungene kan de like gjerne få som perler på en snor, mamma`n til william. Da slipper de selv belastningen det er å ta abort gang på gang, og å være livredde for å bli gravid. Eller mannen kan steriliseres!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #62 Skrevet 2. september 2009 herregud, jeg blir helt frustrert av å lese denne tråden her.. det er jammen mange rare skruer her inne. Er faktisk helt enig med HI jeg! har en bekjent som nettopp tok abort, og dette var mens jeg slet med å bli gravid (ikke at det har så mye å si da) Hun var skikkelig frustrert og lei seg av denne graviditeten, men da jeg spurte om de hadde brukt prevansjon, så sa hun nei? ehhh.. neivel? men da må du faktisk regne med å bli gravid! Dette kaller jeg å bruke abort som prevansjon, og jeg får inntrykk av at stadig flere gjør det, spesielt etter at det ble et alternativ med medisinsk abort. Jeg ble selv gravid på p piller, og barnefaren prøvde å tvinge meg til abort, men jeg nektet. Det følger faktisk et visst ansvar med å ha sex, for det KAN føre til graviditet, prevansjon eller ikke. Jeg har liten tro på at alle dere som ble gravide på pillen tok de 100% riktig, for da er det rimelig sikkeret, ca 99 %. jeg hadde glemt 2 piller på brettet selv, og da står det faktisk i bruksanvisningen at man skal bruke kondom/annen prevansjon utenom. Derfor mitt eget OG barnefarens ansvar,som visste at jeg ikke hadde tatt alle pillene. Vanskelig å forstå??
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #63 Skrevet 2. september 2009 Wow. Endelig noen som har skjønt det At det handler om konsekvenser. Glad på dine vegne HI
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #65 Skrevet 2. september 2009 Jeg er en av dem som ikke tåler hormonpreparater. Tåler kondom, men noen fikk jeg kløe av, selv om jeg tåler latex. Jeg har blitt gravid 2 ganger uten at dette var planlagt. Siste gangen gråt jeg når jeg fant ut jeg var gravid fordi det var så ubeleilig å bli gravid for meg akkurat da. Vi hadde brukt en utrygg metode, og den holdt altså ikke. Nå er mannen min sterilisert, og det er jeg veldig glad for at han gjorde. Jeg valgte selvsagt å beholde de to barna. Jeg sier selvsagt, selv om det passet veldig dårlig å få dem. Jeg anså det som mitt ansvar, og slett ikke de ufødte barnas feil. Skulle de dø fordi det ikke passet i mitt liv å sette dem til verden pga jobb, livssituasjon osv? Trivielle ting! Det var veldig vanskelig. Men når jeg følte de første sparkene, så barnet mitt på den første ultralyden og fikk det nyfødte barnet mitt i armene, visste jeg selvfølgelig at det var det riktige. Jeg klarte ikke tanken på abort. Slurv med prevansjon må aldri bli en unnskyldning til å ta en abort. Det er jo ikke som å pusse tennene! Jeg har spontanabortert en gang, og det var grusomt nok at det ikke skjedde fordi jeg valgte det. Enig med HI. Ikke slurv med prevansjon hvis du ikke vil bli gravid! Har tilogmed lest her inne "Men jeg ammer jo!! Kan vel ikke bli gravid da??!" Ehhm...Jo! Du KAN bli gravid når du ammer!!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #66 Skrevet 2. september 2009 abort er vel en annen diskusjon? dette innlegget oste jo bare ut at de som ikke bruken prevensjon og dumme og ikke vet man skal bruke prevensjon.. jaja nå gidder jeg ikek diskutere mer, lykke til med å finne litt empati
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #67 Skrevet 2. september 2009 *Hopper over alle innleggene og svarer rett på 1. innlegg* HELT ENIG, har en venninne som har tatt angrepillen sikkert 1400 ganger.Tre av gangene gjorde hun det fordi hun ikke hadde tatt p-pillen den dagen og hadde sex likevel - selv om hun godt visste det. Prøvde forresten senere og si at SLUTT å ta så mye angrepiller, ha heller sex i "sikre" periode (som ikke er så jævla sikre...) men hun visste ikke helt om dette med eggløsning, så.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #68 Skrevet 2. september 2009 Nei, abort henger sammen med slurv av prevansjon. Hvorfor? Fordi slurv med prevansjon = uønsket graviditet = abort (veldig ofte) Hvorfor er dere så redde for å snakke om abort? For å støte noen? Gjort er gjort, sier jeg. Du kan ikke få en abort ugjort. Men det er viktig å snakke om dette, for å FORHINDRE AT FLERE GJØR DET! Aborttallene MÅ ned!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #70 Skrevet 2. september 2009 Tenker hun ikke på hormonene hun tilfører kroppen sin? Lurer på hvilken kreft venninna di får når hun kommer i overgangsalderen,
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #71 Skrevet 2. september 2009 Som en av "wannabe" kjendisene sa på et meget omdiskutert program; "jeg sa jo fra da. At OM jeg skulle bli gravid så tar jeg ikke abort igjen.:For jeg har tatt abort 3 ganger og hatt en spontanabort".... Når noen presterer og fortelle slikt på nasjonal TV;- så antar jeg at det kanskje ikke er så rart/uvanlig i visse miljø og bruke abort som prevansjon..Bare for å slippe et par kilo vektoppgang, fare for litt ekstra kviser og andre bivirkninger man kan få.Samt spare noen kroner i måneden til en drink ekstra ut på by'n eller hva detm åtte være.. Jeg syens man bør ta alle forhåndsregler som finnes og var man skikkelig brisen, så ta en angrepille,- okke som..Just i case,- liksom.... Det er faktisk ikke unnskyldning og være "Uheldig" etter one.night stand..Synes angrepille skulle være must jeg, etter man har hatt det..Hvis man VIRKELIG mener at man ikke vil ha barn......SOm mange sier i tråden,- i "elskovens hete" ,- så "glemmer" man kondom.....Vel,- ikke graviditet som er verste bivirkning da kanskej..Jf,- innlegget om henne m ed faren lenger opp....
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #72 Skrevet 2. september 2009 Empatien er jo der, men ikke for de som ikke gidder å bruke prev. Empatien min går til det stakkars barnet som kunne blitt skapt. Og abort er jo en stor sak mtp at det er mange som bruker det som prev. fordi det ikke passet seg å bli gravid akkurat da, eller andre omstendigheter som tilsier at man ikke kan beholde det. HOVEDPOENGET er å tenke på konsekvensene det medfører. HI
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #73 Skrevet 2. september 2009 Hva så om man tar abort da? Det r jo ikke blitt ett liv enda. Det er jo bare en liten celleklump, uten tegn til armer eller ben, hjertet dunker ikke enda engang. (de fleste tar abort i uke 5-6)
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #74 Skrevet 2. september 2009 Det er ikke blitt et liv enda? Den diskusjonen gidder ikke jeg å ta med deg engang, for noen av oss mener livet starter ved befruktningen. Du mener det starter når ungen tar sin første pust. Vi er enige om at vi er uenige.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #75 Skrevet 2. september 2009 Det er jo en begynnelse på et liv uansett hvordan du ser på det! Hjerte har det, og for meg, er det et liv så lenge det har puls!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå