Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 Hva skjer med å ikke bruke prevensjon når man ikke vil ha barn??? Vil man ikke ha barn, ikke ha ubeskyttet sex! Fordi SEX = Sjanse for å få barn!!!!!!! Er man ikke 100% sikker på om man vil ha barn, trè på en kondom, begynn på p-piller, ta deg en angrepille, sett inn en hormonspiral....ettellerannet! HALLOOOO?
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 Det er ikke alle som tåler hormonprev og kondomer kan sprekke . Det skjedde med meg !
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 Helt greit det, men da har dere iallefall prøvd! Greia er de som ikke prøver engang. Ikke tenker på det heller.Blir matt av å tenke på at det er folk der ute som ser abort som et prevensjonsmiddel. Er ikke mange som ikke tåler hormonprev, og det finnes maaaange alternativer. Angrepille, damekondom (husker ikke hva det heter), vanlig kondom, p-pille, spermdrepende salve, p-sprøyte osv... Pick one! Og tåler du det ikke og ikke har noen annen alternativer, hva med å droppe sexen?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 Noen lever litt med hodet under armen og tror at ting ikke skjer med dem. Jeg har selv en bekjent som er mor til to barn som i følge henne " bare skjedde"... Jeg har spurt om hun sov under sexen, men da kikket hun bare rart på meg, som om hva sex hadde med graviditet å gjøre... Så jeg undrer meg like mye som deg.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #5 Skrevet 2. september 2009 Ja, hva har sex med graviditet å gjøre? Hmmm...La meg se....
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 Regner med at denne var til meg, ettersom jeg spør om råd! -For det første, vi brukte kondom -jeg tåler ikke p-piller eller andre hormonprevensjon -jeg er overhodet ikke for abort som prevesnjon, men jeg er imot å ta ett valg ene og alene som har konsenkvenser for en annen sitt liv (her evt barnefar) -vi var begge enige om at om jeg ble gravid så var det en fiin ting, men han har fått panikk nå som jeg faktisk ble det. Etter EN gang med sex, med kondom som faktisk sprakk.. Jeg spør om råd fordi jeg er kjempe fortvilet, hadde jeg sett på abort som en enkel løsning så hadde jeg ikke skrevet her inne. Da hadde jeg tatt det med engang. (OG på en egen side som dette, hvor man hver dag leser hvor fordomsfulle halve norges mødre er, med tanke på alenemødre, dårligøkonomi, ikke reimadress, feil vogn osv er det ikke rart man føler seg enda mere misslykket som mor. )
Gjest Skrevet 2. september 2009 #7 Skrevet 2. september 2009 Nå skal jeg fortelle deg en liten hemmelighet: Jeg gikk på p-piller og likevel ble jeg gravid;)
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 2. september 2009 #8 Skrevet 2. september 2009 Tror ikke mannen min kunne ha vært i et forhold uten sex .
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #9 Skrevet 2. september 2009 jeg å den er jo tross alt ikke 100% sikker, så det betyr at noen blir gravide av ppillen;) pass deg HI, kanskje det skjer deg også. Eller tror du sånt aldri kan skje deg? At du er en av de få % aom blir gravid med prevensjon?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #10 Skrevet 2. september 2009 Hi her. Du er ikke misslykket som mor....absolutt ikke. Jeg tror du er en god mor, og at du straffer degselv for hardt. Du skriver "-jeg er overhodet ikke for abort som prevesnjon, men jeg er imot å ta ett valg ene og alene som har konsenkvenser for en annen sitt liv (her evt barnefar)" Men hva med det livet inni deg? Drit nå i hva alle andre sier om reima, om alenemødre og om alt annet. Du har nå klart deg helt hit? Du vil nok klare deg fremover uansett. Innerst inne vet ALLE at det er vanskelig å være alenemamma, og å slite med økonomi. ALLE vet at det er beinhardt og at det skal mye krefter til. Men om du tviler på degselv, burde du iallefall ikke lese noe her inne, for her er det mye nedverdigende skrevet.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #11 Skrevet 2. september 2009 Nei, da får dere ta konsekvensene for det også, og ikke løpe til abortklinikken så fort du får et + på clearbluen!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #12 Skrevet 2. september 2009 nå skal jeg også fortelle en hemmelighet, jeg fikk min første på p-piller.. men kanskje H.I er en spion, samme som følger etter folk på senteret og sjekker om de løfter opp banret fra vognen innimellom;)
Gjest Skrevet 2. september 2009 #13 Skrevet 2. september 2009 hehe! Ja, det tror jeg nok at h*n er...
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #14 Skrevet 2. september 2009 HERREGUD! Hi her igjen! Sier jo at dette handler om de som IKKE tenker på prevensjon! Hvorfor drar dere opp dere som HAR tenkt på prevensjon da? Det skjer glipp...absolutt, men det skjer også de som ikke gidder å tenke på det i det heletatt! Det er de dette innlegget er siktet til!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #15 Skrevet 2. september 2009 Hi her igjen...Hva snakker dere om? Løfter hva? Spion? Det er rart hvor mange som svarer på dette innlegget som ikke har lest hovedinnlegget ordentlig???!!!!!!
Gjest Skrevet 2. september 2009 #16 Skrevet 2. september 2009 Fordi du skriver: "Hva skjer med å ikke bruke prevensjon når man ikke vil ha barn??? Vil man ikke ha barn, ikke ha ubeskyttet sex! Fordi SEX = Sjanse for å få barn!!!!!!! Er man ikke 100% sikker på om man vil ha barn, trè på en kondom, begynn på p-piller, ta deg en angrepille, sett inn en hormonspiral....ettellerannet! HALLOOOO?" Men noen ganger så funker altså ikke prevensjon. Ikke noe du trenger å bli så sinna for, det bare er slik. At ingenting er 100% hele tiden... Så selv om du kommer med gode råd og sprer Det Glade Budskap om bruk av prevensjon så kan man altså likevel bli gravid. Lurt å ha i bakhodet, vet du.
Gjest Skrevet 2. september 2009 #17 Skrevet 2. september 2009 "Løfter hva?" Ikke noe du trenger å bry det lille hodet ditt med. Om du passer mer på deg selv og litt mindre på andre så skal du se at hverdagen straks blir litt lysere;)
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #18 Skrevet 2. september 2009 Hva skjer med å ikke bruke prevensjon når man ikke vil ha barn??? Vil man ikke ha barn, ikke ha ubeskyttet sex! Fordi SEX = Sjanse for å få barn!!!!!!! Er man ikke 100% sikker på om man vil ha barn, trè på en kondom, begynn på p-piller, ta deg en angrepille, sett inn en hormonspiral....ettellerannet! HALLOOOO?" SE FØRSTE LINJE I HOVEDINNLEGGET! Skal jeg analysere det for deg, eller leser du det slik du vil???
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #19 Skrevet 2. september 2009 så du syns det er greit at folk kan ha sex selvom de er 100% sikre på at de ikke vil ha baby, når du vet prevensjon kan svikte... yeeeyeeeee du er min helt HIsom vet at sex kan gjøre kvinner gravide, bra du sprer dette budskapet til oss på dib/bim/bam for vi vet jo ikke dette
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #20 Skrevet 2. september 2009 H.I.. kanskje jeg følte meg truffet, i forhold til mitt innlegg om råd i forhold til ikke planlagt graviditet. Men kanskje jeg innerst inne "fisket" etter en eller to oppmuntringer med Det vil gå bra osv.. ikke vet jeg, jeg er bare veldig fortvilet, ettersom han plutselig er usikker nå. Vi var begge sikre, selv om situajsonen ikke var sikker og med de beste forutseningene. iallefall ikke på det matreralistiske pln, men hva betyr vel det. Jeg er fortvilet, skuffet, sint og lei meg, samtidig som jeg er glad over å ha ett liv inni meg. Jeg har kuttet ut alt med sukker, jeg har sluttet og røyke jeg spiser minst 5 forskjellige grønnsaker om dagen;) Jeg setter virkelig pris på det jeg har, både inni meg og utenfor. Men jeg føler at jeg ikke helt har rett til å avgjøre for han om han skal forandre livet sitt eller ikke.. Samtidig som, kanskje han er usikkker fordi han er en fornuftig person, fordi han virkelig vil bli en god far. fordi han er usikker fordi han tenekr på alle mulige ting som kan skje.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #21 Skrevet 2. september 2009 Vinterflickan...Gå i dvale a! Du seer selv at du har driti på draget her! Passer på meg selv, og på de stakkars abortofrene til de som ikke gidder å prøve å unngå abort! Så isteden for å fortelle meg hva jeg skal passe på, burde du bare gi opp denne diskusjonen, for du diskuterer noe veldig urelevant.
Gjest Skrevet 2. september 2009 #22 Skrevet 2. september 2009 Jeg leser hele innlegget. Hadde du ønsket at man skulle lese kun første linje så hadde du holdt deg til en linje. Men det gjør du altså ikke da du skriver flere linjer og jeg velger å lese alle. "Er man ikke 100% sikker på om man vil ha barn, trè på en kondom, begynn på p-piller, ta deg en angrepille, sett inn en hormonspiral...." Og da er det faktisk viktig å poengtere at det er INGEN prevensjon som er 100% sikker.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #23 Skrevet 2. september 2009 uansett unødvendig å legge ut sånt innlegg akkurat etter en person har spurt om råd, hun er tydligvis fortvilet, og etter min mening er det ikke hun selv som er i tvil.. Hun ser bare ikke på seg selv som en gud, som kan bestemme over andres liv. Jeg er helt enig med henne, men synes også hun bør tenke ekstra nøye over hva hun selv vil.. ikke han..
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #24 Skrevet 2. september 2009 Nei, jeg er ikke det. Men det er ikke det dette innlegget var ment for. Syntes alle som ikke er sikre på at de vil ha barn burde legge sexen fra seg, frem til de finner et prevensjon som passer for dem. Men her skreiv jeg ut et innlegg på folk som IKKE tenker på prevensjon i det heletatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå