Gå til innhold

Hei Bergens jenter- hvordan står det til?


Tone 77,Bergen,fødte 190909

Anbefalte innlegg

Spennende Tone! masse lykke til, håper det skjer inatt :-)

 

Selv driver jeg og tar tiden på noen rare kynner som presser noe helt sykt nedover... ikke sånn som vanlige kynnerre pleier å oppføre seg. Har i tillegg litt mens smerter mens det står på. Men tror ikke det er rier, for jeg har mens murringer og vanlige kynnere imellom... og det skal jo være stille mellom riene? Men noe rart er det iallefall. Hadde det igår kveld også, men er sterkere idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for Tone! Håper det setter i gang nå :)

 

Nå har jeg termin :) Sambo er sterk i trua på at vi skal treffe datoen, men jeg tviler nå litt... hadde noen litt bekymra timer i kveld da det var veldig veldig stille i magen, men det er tydeligvis et nattdyr jeg har med å gjøre (burde jo ha skjønt det nå. dessuten er pappan også sånn...) for ca kl 23 var det liv og røre igjen :)

 

Har hatt endel menssmerter i kveld som stråler utover i ryggen, men de gir seg jo alltid når jeg reiser meg opp, så da er de nok ikke noe tak i de så synes nesten de enten kan bare la være eller gå over i noen skikkelige smerter altså ;)

 

Skal til jordmor på kontroll i morgen, men tviler på at det skjer så mye der bortsett fra vanlig kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Åååå nå er jeg missunnelig..

Alt har stagnert her og ingen tegn til fødsel...

Masse lykke til ønsker jeg deg.

Skal tenke på deg i dag, og kanskje kanskje så møtes vi dær

 

hilsen tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja masse lykke til til frøkna og håper du klarer datoen, du har jo fremdeles noen timer å få ting skikkelig igang på!!! ;-) Det hadde jo vært arti etter all dette 090909 snakket! :-) Håper du får noen gode timer med søvn og våkner med effektive rier ;-)

 

Hvordan går det foresten med trilletrollet vårt her inne? ;-) Noe nytt?

 

Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Jenter,

 

her er det spennende på mange hold...

Krysser fingrene for deg nå Frøkna!!! håper det skjer nå : D endelig, ikke sant?

 

Og Tone, det skjer jo ting, det er da flott ! masse masse lykke til, tenker på deg også

 

Det er jo ugler i mosen hos deg og Kristy ; ) masse masse lykke til!!

 

Gleder meg til å høre fra dere: D

 

Sukk, jeg har hatt en urolig natt, mye murringer...

Er sliten som om jeg skulle ha løpt Stolzen opp...!!!

Fikk sykemelding nå frem til permisjon, det er godt nå. I og med at det er helt uvisst når lillemann har tenkt seg ut. I går kveld tok det seg opp igjen en times tid, med regelmessighet på 7 min og 40 sek lengde, men det forsvant igjen og ble bare uro for oss alle mann i natt.... Men i grunnen er jeg fornøyd, er glad for den tiden jeg har til å slappe av nå, fødelsen var plutselig så veldig nært nå søndag/mandag, fikk en aldri så liten smakebit da... Er mye mer innstillt på hva som skal skje både jeg og sambo nå, og det er bra : ) Det ble liksom "virkeligere", om dere skjønner hva jeg mener?

 

Ved undersøkelsen på KK på mandag ble lillegutt estimert til å være i underkant av 3 kg ( sa jeg det? går litt i surr, gitt ), og han er frisk, så alt er i orden:))

 

Håper dere hadde et hyggelig treff i går, var det mange som kunne komme? Vi er jo litt satt ut mange av oss nå ser jeg..

 

Holder dere oppdatert videre jenter,

lykke til alle sammen!!!!

 

Alt OK med deg Marianne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så bra da frøkna:) Da skjer det nok i løpet av dagen;) *tvitvi*

 

Kirsty, så de stramningene osv blir sterkere? Så gøy!:) Håper det er rett rundt hjørnet fro deg;)

 

Tone: Grattis med litt åpning og slimproppen:) litt fremgang er alltid bra;)

 

Trilletroll: Når har du termin? Bra du har fått sykemelding da slik at du kan slappe litt av frem til det skjer noe mer;)

 

 

Her er det vasking og styr, hehe.. skal jo ha barneselskap i morgen, feire storebror sin 3 årsdag:) Lille leiligheten min + 6 barn + 2 babyer + 6 voksne... ojojoj... det kan bli artigt ja, hehe;) kan ikke si at jeg gleder meg til å rydde etterpå, hehe.. men det blir ivertfall papptallerkener til ALLE, ingen oppvask da ivertfall;)

 

Så ikveld skal jeg lage sjokoladekaken klar og blåse opp ballonger, i morgen er det først til kiropraktor, så bake horn og fylle de med pølsepizzafyll (nammenam!), lage eplekake og muffins... *sukk* og innimellom skal det ordnes til med dekking av bordet osv.. hehe... skal det være så skal det være... gleder meg til det hele er over og jeg kan slenge meg ned på sofaen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppris, det høres da ektremt travelt ut, kan skjønne du gleder deg til etterpå på sofaen!!! Lykke til med alle forberedelsene !

det blir sikkert like fin barnebursdag om ikke alt klaffer også ; )

 

Jeg har termin 8.oktober, så ting skjer litt tidlig for min del akkurat nå...

Men du fikk jo tidlig du, grattis med vel overstått fødsel!

Håper du får noen pusterom innimellom for deg og bebisen : )

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det ingen verdens ting... kynnerne har gitt seg, og det eneste jeg sitter igjen med er en liten mens murring på venstre side. Jeg hadde håp igårkveld, så ble litt lei meg når det avtok.

 

Idag skal jeg bare ha en meg dag, sitte hjemme og slappe av. Ikke ta telefonen når den ringer, ikke svare på tekster, har satt statusen på facebook og msn som offline så jeg selv kan velge hvem jeg skal snakke med. De siste dagene har jeg blitt helt stresset av alle som maser. Det er koselig om noen spør hvordan jeg har det og sånn, men er veldig lei av alle trøstemeldinger som tikker inn fordi jeg er på overtid (selv om jeg ikke trenger trøst), og om jeg publiserer noe på facebook skriver folk sånne ting som "hva gjør du her, du skal jo være på føden nå". Skjønner det er et forsøk på å være morsomme, men jeg får dette fra alle kanter, og er rett og slett utslitt av å måtte forsvare meg selv og forklare... så idag er jeg utilgjengelig. Sist jeg gjorde dette, for et par uker siden, trodde alle jeg var på føden og det ble en eksplosjon av etterlysningstekster uten like... men de får jeg bare slette imorgen hehe.

 

Lykke til dere andre som venter! Kanskje vi alle møtes på barsel? Da kan vi ta neste bim treff ute ved narvesen kiosken ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirsty: Jeg skjønner godt at det kan bli for mye av det gode med alle meldingene. Jeg angret selv noen jeg skrev på facebook i stad og sletta de, kom på at venners venner også ser veggen til folk og selv om jeg ikke er så veldig privat av meg så finnes det jo grenser for hvor mange man vil annonsere slikt til når man knapt kjenner folk. Men ellers tikker det inn en del meldinger i dag og foreløpig er det bare koselig, men kan tenke meg det kan bli slitsomt når man er flere dager over og folk hele tida vil være oppdatert. Egentlig hadde jeg ikke tenkt å si til noen at vannet gikk heller, men så klarte jeg ikke dy meg... Er bare et par som har ringt (familie), resten sender meldinger og de kan jeg svare på når jeg vil.

 

Kjenner jeg har sovet litt for lite i natt og er sliten. Har prøvd å sove, men får det ikke til. Om det starter noe nå snart så kan jeg bli rimelig sliten innen dette er overstått...

 

Lykke til alle sammen :) Håper vi sees på barsel :) (ps, fritt for å ligge på Storken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner deg kjempegodt Kristy!

Håper du får hvilt deg litt nå Frøkna : )

 

Fødestøv til alle dere : )

 

Jeg får jordmor på besøk i morgen for å planlegge hjemmefødsel, gleder meg til det, det er kun mulig f.o.m neste uke for min del, så vi får se om det blir KK før det eller hjemme etter neste uke, egentlig er det et fett for meg...

tiden vil vise det..

 

Gartulerer Hanne med fødselen!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey frøkna, jeg tinget storken for lenge siden!!! ;-)

 

Ja facebook er et medium jeg ikke vil bruke nå. Jeg har ingenting på statusen min angående hvordan jeg har det eller fødsel, og ikke har jeg tenkt å skrive noe de heller. Igår tok jeg en morsom test fra start.no og publiserte resultatet på facebook, og da skrev en venninne i kommentarfeltet "veer?". Bare det ordet. Jeg svarte ikke på det, bare spurte om hun hadde veer hehe. Hadde jeg hatt veer hadde jeg neppe tatt tester på nett, og jeg ville iallefall ikke ha skrevet det på facebook. Så la jeg ut en link til en kjempebra artikkel jeg fant i nettavisen, og da skrev ei jeg knapt kjenner "er du her enda? trodde du var på føden jeg?". Så folk kommenterer på de rareste stedene. Nå står facebook chatten som offline, og jeg får bare al være å poste linker og sånn. For de kommer på chatten og spør og. "Noe nytt? har hun ikke tent å komme snart? Noen tegn på fødsel"? AAAAAAAAAAARRGGGGHHHHH! Som om jeg vil legge ut på facebook om slimproppen går eller sånne ting. Nei, lenge leve det anonyme livet :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her på forumet er det mye spenning for tiden! Jeg syntest det er kjekt at vi holder litt kontakt på denne måten! Jeg har foresten vært hos jordmor i dag og det var såsomså... Lillevennen min har ikke festet seg helt ennå, han driver å snur seg fra side til side, hadde et vanvittig "jordskjelv" i går under greys anatomy! Så han koser seg nok i magen min litt til ja. MEN jordmor sa jo at fødselen kan allikevel starte og jeg kan teoretisk sett være mamma i morgen selv om ikke hodet er 100% festet....så her ser dere at jeg klenger meg til halmstrå...hehe!

Har hatt litt mensmurringer de siste 24 timene og det har jeg ikke hatt før, men vet jo at jeg kan gå med det i 4 uker til for den del! Så ikke noe spennende som skjer her egentlig.... jeg sitter å koser meg med å følge med på dere andre og får jo litt spenning i livet av det da ;-)

 

Trilletroll, jeg håper at du ender opp med en fin fødsel, gjerne hjemme! Jeg husker jo at du ville det om det skulle gå i orden. Det er hvertfall bra at du kan være hjemme å slappe av nå fremover, kan bare forestille meg at alt dette "føder jeg eller føder jeg ikke" kan være litt slitsomt ja!

 

Som sagt før, jeg gleder meg til vi alle kan treffes å vise frem de lille nurkene våre ;-)

 

Og til frøkna, krysser fingrer og tær (fremdeles ;-) for at du skal komme igang og føde (så enkelt og flott som mulig) før kl 23:59 i natt! ;-)

 

Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har skrevet noe på facebook, sånn litt diffust egentlig. Har ikke statusfeltet mitt åpent for så veldig mange uansett. Men endel har jo skrevet på veggen min og da har jeg bare sagt at det er noe på gang, men ikke hva. Har ikke tenkt å legge ut bilder av babyen på fb eller noe sånt. Tror jeg i alle fall. Man vet jo aldri hva man ender opp med å gjøre. Sånnsett liker jeg mye bedre å skrive mailer til folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gikk jeg inn og fjerna alt som sto der med henvisning til fødsel og termin... fikk plutselig litt noia av at folk jeg ikke kjenner så godt skal lese alle kommentarene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt småamper selv, etter x antall telefoner og jeg ikke er ferdig snart.

I 3 tiden gikk enda mer slimpropp, jeg sliter med smerter når jeg reiser meg og går, men hvis jeg sitter så går det over....

Hva skjer egentlig....

 

Hvordan er formen din nå frøkna, blir vi å treffes.. vi kunne tatt frokost hihi

jeg skal ikke på storken, jeg får innlagt epedural med en gang jeg kommer inn (ikke medikamentet med bare selve slangen)

Så jeg må være i 1 etg. helt greit, har hørt at det er fint der...

Uansett så er egentlig bare målet å bli ferdig, uansett etg

 

hilsen tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem Tone, frøkna og jeg kan jo bare komme ned og besøke deg vi :-) Og du kan komme opp til oss. Nå er det på tide vi føder jenter!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hi, telefoner og slik har jeg heldigvis ikke siden jeg er 4 uker før termin ...

kan tenke meg at det er pyton! At folk ikke vet hvordan det er lurt å forholde seg til høygravide er underlig, spør du meg.

Grunnleggende psyko-sosial kunnskap, ikke sant?

 

Jeg vet ikke hva som skjer her i gården, magen er brett hard og alt er plutselig SÅÅ mye tyngre.. Men ingen regelmessige sammentrekniger nå lengre..og det er synd å si det, men jeg har et forferdelig humør : (

 

Nå kan ting i grunnen bare bli bedre, uansett hvilken vei det går, om fødselen er snart eller lenge til.

 

Lykke til jenter!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå begynner jeg å bli litt utålmodig på at det skal skjer noe MER. Har litt vondter, men ikke noe å skryte av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Har tenkt masse på dere selv om jeg ikke har hatt tid til å surfe på nettet :) Her hjemme går tiden til å bli kjent med hverandre og den nye døgnrytmen :)

 

Spennende å høre at det i alle fall er litt fremgang hos flere av dere.

 

Tone: Skjønner at du er lei og oppgitt. Krysser fingrene for at det skjer noe mer snart.

 

Frøkna: Nå må det vel være i gang? De sa til meg at de satte igang fødselen 24 timer etter at vannet hadde gått hvis kroppen ikke startet av seg selv. Så det er vel ikk elenge igjen til du sitter der med den lille skatten din :)

 

Sender masse fødestøv til dere alle! Dere har virkelig noe å glede dere til :)

 

Gleder meg til å se alle de skjønne babyene på treff utover høsten.

 

Klem

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite PS :)

 

Jeg var litt redd for å gå over tiden da legen sa at hodet ikke hadde festet seg på nest siste kontroll, så jeg gikk på helsekosten og kjøpte bringebærkapsler. De skal visst hjelpe på modningen.

 

Da jeg kom på kontroll uken etter hadde hodet festet seg, og to dager etter det var Anna født.

 

Vet ikke helt om det var tilfeldig eller ikke, men det kan jo være noe der? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Jordmor vært hjemme hos oss i dag, hun er utrolig fin og erfaren, så gleder meg om vi får hjemmefødsel med henne!

Hun kjente etter og hodet til Leonard har festet seg, og hun rådet meg til å ligge mye og bare slappe av nå frem til neste uke, da er jeg i uke 37 og da først er det mulig med hjemmefødsel.

Om det blir før så er det KK, men det er helt fint det også.

Har mye nedpress, så han vil ut... Men det roer seg heldigvis når jeg ligger.

Tenker på dere andre, tvi tvi!!!

 

fødestøv fra Marit .........: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg registrerer at hverken Kirsty eller frøkna har svart.

Kan det være noe på gang....

 

Jeg har overtidskontroll nr 2 i morgen kl 0800

Håper vel egentlig på at det starter før natten kommer, men har ønsket mye for tiden som ikke helt vil seg gjøre...

 

Nå er datteren min så lei av å ikke kunne si at hun har blitt storesøster, at hun har fortalt alle at nå har mamma født en jente...

Hihihih

Skjønner ikke helt hvor det kommer fra, noen av de andre mødrene i barnehagen skjønnte lite da jeg kom like gravid... barn er morsomme:)

 

Jeg synes du er tøff Marit

Hjemmefødsel, skulle du ha et sånn lite badekar??

 

hilsen tone

ps. tar imot alt fødestøv som kommer min vei:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...