Gå til innhold

Hei Bergens jenter- hvordan står det til?


Tone 77,Bergen,fødte 190909

Anbefalte innlegg

Huff da Tone. Jeg som trodde de hadde skjønt greia. Men var dette på KK eller på helsestasjonen? Håper fødselen din setter i gang snart så du kan konsentrere deg om babyen i stedet for å gå rundt og bekymre deg for alt annet!

 

Her i huset skjer det nada. Litt "vonde" kynnere om natta/morgenen, men ellers ingen ting.

 

Men: jeg våkna i dag etter 10 timer med søvn (bortsett fra at jeg går på do 2. hver time selvfølgelig) og følte meg for FØRSTE gang på flere uker helt uthvilt!! Det var en helt sær følelse. Så fikk streng beskjed av samboeren min om å IKKE ta oppvaska og IKKE stresse og bare nyte at det ikke regner. Så nå har jeg sittet ute på trappa i en del timer og drukket te og strikket på lappeteppet mitt som jeg (nå) har 2,5 lapp igjen av. Tar meg ca 1 dag på en lapp så håper at jeg skal få det ferdig snart, jeg begynte jo på det i april, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

herregud så kjipt da Tone! Ville de ikke sjekke modningen engang??? SÅ rart... jeg ble sjekket torsdagen før gutten min kom, hadde da null tegn til modning... det er jo greit å vite... Tenkte selv at hvis jeg kom på overtid og jordmoren min ikke ville sjekket meg eller strippet da hadde jeg tenkt å ta en tur til en privat... Syns det er virkelig umenneskelig å ikke ville "hjelpe" til... at man evt må gå minimum to uker over før noe blir gjort, helt umenneskelig! Har du vurdert privat?

 

Kirsty: Såg jeg deg på vk idag eller? Tok rulletrappen opp når jeg såg, så var det deg så er det derfor jeg ikke sa hei;) tror ikke du såg meg heller;)

 

frøkna 090909 fødeklar, flink du er:) Og blir det ikke ferdig så tar du siste lappen på sykehuset;) hehe.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre at du ble møtt på denne måten Tone. De burde virkelig ha strukket seg lengre for deg med din diagnose, jeg er helt målløs!

 

Toppris: Ja jeg var på vestkanten idag, så da var det nok meg du så :-) Jeg gikk helt i min egen verden, har følt meg veldig rar i hele dag, som om jeg ikke er tilstede liksom. Heldigvis kom mannen etterhvert og hjalp meg til å få gjort alt jeg skulle hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støttende ord.

Har vært litt fra meg i dag, det gikk så dårlig at jeg har hatt migrene anfall resten av dagen, til slutt har jeg måtte kapitulert og tatt smertestillende.

Det er ME'n som gjør meg så utslitt med minste motgang, og dette visste hun godt.

Hun ringte tilbake (jordmoren) og sa at hun beklaget det som hendte men at hun hadde gjort så godt hun kunne ut fra at hun hadde dårlig tid.

Hun spurte om jeg var missfornøyd i dag, og jeg kunne ikke annet enn å si at jeg var svært missfornøyd og lei meg, gråt på telefonen.

Hun hadde ordnet en samtaletime på mandag, så om jeg ville komme da til kk.

Når jeg spurte om hun kunne kjenne på modingen så sa hun nei, stripping var også helt uaktuelt osv....

Til slutt når hun så hvor sint/oppgitt/leimeg jeg ble tilbydde hun seg å

sitat "jeg kan jo alltids rote litt oppi dær"

Jeg tror hun så blikket mitt, jeg svarte bare "tror ikke det" så gikk jeg.

 

Vi får se hva som skjer.

Samboer var i bt avisen i dag ang. fødsel.

Der sto det at han hadde sagt at jeg skulle sitte på søndag på kampen hans med flagg, og at hvis vannet gikk eller fødsel startet så skulle jeg vifte med flagget, jeg får vel ta med flagg jeg da:)

Stor ikke de var veldig glade for at han ikke ble med til tromsø, men men, som han sier fødsel først.

 

Nå har paracet'en funket og jeg kan legge meg uten de største smertene,

jeg ønsker dere alle en god kveld og takker igjen for støtten

Det er kjempegodt å kunne legge ut en melding her og få en sånn støtte,

Tusen takk

 

natta

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud for ei dame da, utrolig kjipt av henne! Får håpe det snart setter igang hos deg.... Vurdert å gå privat? Hvorfor hadde hun dårlig tid da?? Unsett så var den timen avsatt til deg, skal ikke haste gjennom for å bli ort ferdig, hun skal gjøre jobben sin og være der for deg...

 

Hehe, ser deg for meg... klyper bena sammen, grimaser i ansiktet og veiver flagget som en galning;) hehehehe... hadde jo vært en artig start på fødselen da;) hehe;)

 

Håper dagen i morgen blir bedre for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kirsty: Hehe, skjønner deg virkelig;) Vet hvordan det er... Selv har jeg begynt å lage huskelister og handlelister osv, for her går alt i glemmeboken. Skikkelig ammetåke!;)

 

Hadde min første trilletur idag, ned på vk og hjem igjen... men det var nok, selv om det ikke er så langt, så var det en liten begynnelse;) Men gurimalla så godt det var:) Bevege seg ute....med vognen:) Er knallfornøyd med vognen:) Simo kombi:) gleder meg til å ut igjen i morgen:) Bare håper det ikke begynner å regne igjen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og god morgen

Dagen i dag er betydelig bedre.

Har fått sovet godt (alt er relativt hihi)

Kjenner at det var godt med en utblåsning i går. Tenker nå at jeg bare må ta ting på sparket og ikke være så god troende når det gjelder helsevesnet og heller stole på meg selv.

Jeg er vanligvis ganske så rolig i forhold til at alt ordner seg, men er så usikker på hvordan ME'n vil slå ut...

Men får finne roa og kose meg den siste tiden

Hun skal ikke få ødelegge , jeg er sterkere enn det (bare ikke i går hihi)

 

Toppris: jeg er veldig glad på dine vegne. Trille, få kroppen tilbake.

Mange tror at man automatisk er i kjempeform etterpå men det tar jo litt tid. Vi har jo ikke blitt veldig mye sprekere av å vagge rundt, ja jo noen er jo unntakene, og heldig er de.

Jeg er kjempeklar for trilletur enten det er vk eller byen eller lagunen

 

Nå skal jeg ta Silje (datteren min) og min mor ut i hagen på snegle jakt. Vi plukker dem og heller salt på dem. Da dør de. De formerer seg sinnsykt fort og ødelegger hagen....

Kanskje det kan hjelpe med litt mere aktivitet,

 

Jeg melder om noe skjer hihi

 

hilsen tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt sneglejakt kan gjøre susen :) Vi skal på kjøretur til Plantasjen og sånn. Kanskje en tur til Lagunen.

 

Jeg har IKKE sovet godt i natt. I går natt sov jeg så godt og var så uthvilt, i natt har jeg bare drømt EKLE drømmer hele natta og vært så varm at jeg trodde jeg skulle smelte!

 

Men nå står samboeren min og steker egg og bacon til "frokost" og så får vi se hva dagen bringer. Ha en fin lørdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone! Skjer det noe?

Jeg skal på 3. modningsakupunktur i morgen og håper på i alle fall litt effekt for her skjer det jo ingen ting. Ei venninne av meg tok akupunktur på ettermiddagen 2 dager før termin. Riene begynte 1,5 døgn senere og 1 døgn etter det var lille jenta ute, kl 02 på termindagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå Tone er til og med jeg litt nyskjerrig! Håper så inderlig at ting er i gang for deg og at du har det bra!

 

Det virker ikke som om det blir alt for folksomt på treffet på tirsdag men håper allikevel å se så mange som mulig av dere....du da trilletroll, kommer du deg avgårde? ;-)

 

Jeg gleder meg vel egentlig mest til vi alle utpå høsten kan vise frem de lille nurkene våre...! :-)

 

Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2 med mensmurringer og kynnere. Begynner å bli ganske utålmodig her, kan ikke fødselen bare sette igang da? Lite bevegelse i magen og hjerterytmen hennes er bare 110 slag i minuttet, så lav har den aldri vært før, så jeg er litt småbekymret... Vil bare ha henne ut nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt 3. modningsakupunktur og hun ga meg "alt hun hadde" som hun så fint sa, så om kroppen er klar så setter det ofte i gang innen 48 timer. Men er den ikke klar så må jeg bare vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter

En liten oppdatering fra meg

 

Da har jeg vært på kontroll på kk. Møtte en super herlig doktor(fødsels lege) som skulle sjekke meg.

Først var det sjekking av spart. Lå med elektroder på magen og skulle trykke på en knapp hver gang den spartet.

Når det var ferdig, var det urinprøve og så inn til doktoren

Han kunne berolige meg med at det på ingen måte var setefødsel.

Han estimerte babyen til å være rundt 3700 gr. så ikke liten i allefall.

Han undersøkte modning også. Der var det ikke mye å skryte av nei.

Ikke moden. Han såkalt strippet meg. Fy fa..... så vondt det var.

Han sa etterpå "nå var jeg ikke snill med deg"....

Jeg lå i bue... men det er verdt det.

Han var veldig sympatisk og forklarte inngående hvorfor han sa og mente ting og tang... fikk tillit til han.

Han fortalte at når han sjekket meg så tok han på hodet til babyen.

Litt rart

 

Men her sitter jeg 4 dager over og ganske sliten og lei.

Jeg håper at det hjalp litt på det han gjorde i dag...

 

Har ny time på fredag kl 8, men som doktoren sa, så håper jeg at vi ikke treffes igjen hihihihi

 

Nå skal jeg legge meg litt i håp på å få slappet litt av.

Min 2,5 år gammel jente skal ha sin første turn trening, hun gleder seg helt villt, og jeg må kanskje stumpe litt kråke og hente i tau, eller???

 

Klem fra Tone

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så bra å høre Tone,

vet dere hva??

Fødeselen min startert i går.....!! for så å stagnere igjen i formiddag, har hatt rier i natt opp i 50 sek med 5 min mellomrom over 10 timer..

Var så til sjekk på KK i dag, alt var i orden med den lille og med meg : )

men de kunne ikke forutsi hvordan det går videre nå. Er hjemme igjen i sengen min og slapper av : ) deilig, det har vært ganske anstrengende, faktisk.

Nå er det bare å vente å se, det er jo fremdeles nokså tidlig for meg, har jo termin først om 31 dager..

 

Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frøkna 090909, spennende å se om modningsakupunkturen hjelper på nå da:) Ville ta det selv, men de gjør det ikke på vestkanten så stresset ikke mer med det..

 

Tone: så bra da! Endelig litt hjelp å få;) Krysser fingrene for deg!!

 

Trilletroll: Grattulerer, da er det nok ikke så lenge til:) tvitvi!

 

Nå er gogutten min to uker gammel, og storebror er fortsatt kjempeflink:) Heldigvis! Men lillegutten sliter med magen, så skal til kiropraktor på torsdag, håper virkelig det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trilletroll, ååh så spennende! Så lenge alt er ok med deg og den lille så er det jo bare å si takk til at det skjer litt før terminen enn etter, selv om det er litt tidlig da...er litt misunnelig...jeg sitter her selv og har 2 uker til termin og er skikkelig klar for å bli mamma. Jeg var på modningsakupunktur i dag og håper at det hjelper på et eller annet...

Ja så da ser jeg vel deg ikke på treff imorgen om det er slik at du er fødeklar! Litt synd for vår del, hehe som ikke får se deg, men glad på dine veine...spennende!!!! Hold oss oppdatert om hva lillegutten finner på! :-)

 

Og Tone, ønsker deg så mye lykke fremdeles de neste dagene og kjekt at du traff på en flott lege denne gangen!

 

Marianne

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Så gøy Trille troll, dette er jo så spennende

Det er så gøy å se at det kommer innlegg om at ting har startet.

Har det skjedd noe mer.....

Hold oss oppdatert. masse lykke til

 

Toppris: etter en litt tøff start med første jenta vår var vi hos kiropraktor, han klarte ikke å hjelpe oss, men han anbefalte ostopat. Han fikset sakene. Bare et lite tips (håper at det er greit med litt tips)

Ostopat er det ikke alle som tenker på, men han var som sendt fra himmelen for vår del....

 

Marianne: var det vodt med nålene, eller var det helt greit, jeg er så pysete med nåler hihi

 

hilsen tone

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....har kynnere som varer i 30-50 sekunder nå... og de blir sterkere, mon tro im han har tenkt seg ut ??? ikke greit å vite hva han har tenkt seg nå, nei.

7 min avstand mellom.

 

om det roer seg så ses vi kanskje i morgen : )

God natt alle sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi så spennende Trilletroll :)

Jeg har vært på barselbesøk hos ei venninne i kveld med en 16 dager gammel jente. Herremin så lita!! Hun fødte på KK (Storken) og lå på barsel på Føden og sier at hun ble veldig godt tatt vare på selv om hun måtte mase litt på sykepleierne for å få hjelp til amminga.

 

Jeg er dønn sliten i kveld. Er veldig spent på om akupunkturen har noen effekt i løpet av de neste 48 timene... Så nå skal jeg spise litt og ta en varm dusj og prøve å faktisk få SOVE i natt (det fikk jeg ikke natt til i dag...). Så i morgen kan fødselen starte, men ikke akkurat nå...

 

Om jeg er i form i morgen så kommer jeg ant på Augustins, men blir så fort sliten for tida så må se det litt ann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trilletroll, jeg er så spent på dine vegne...håper å se deg imorgen men tenker nok heller at du føder jeg ;-)

 

Tone, jeg fikk en nål i hode og den kjente jeg ikke mye til, men de andre nålene var ikke noe behagelig. De fleste var ikke vond, men som sagt jeg kjente godt at det var ømt og at det liksom presset litt på. Så var det noen som var direkte vonde. Jeg lå der å tenkte på at dette ikke var gode nyheter for meg når det gjelder smerteterskel ved en fremtidig fødsel..hehe! For jeg hadde det ikke greit der på slutten... På slutten så stakk hun meg og i rygen og i bekkenområdet....dette gjorde at jeg fikk ilinger gjennom hele kroppen... Men som sagt, hun sa jo at dette var bra for det betyde at nålene jobbet...jaja! Nå sitter jeg her hjemme og har mer enn vanlig vondt i venstre side av ryggen... Jaja, håper det hjelper på et eller annet!

 

Og frøkna, håper jeg ser deg imorgen på augustin! ;-)

 

Igjen trilletroll, ønsker deg sååå mye lykke til med lillegutten! :-) Om han vil ut i natt eller om han vil vente litt. Uansett så går det nok bra :-)

 

Marianne

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå gir jeg snart opp disse sovegreiene, får jo ikke sove likevel :( Var sinnsykt sliten og trøtt da jeg la meg, men får jeg sove? Nei... Sånn var det i går natt også, sovna ikke før kl 4 og våkna igjen 7.30. Sov et par timer mellom kl 12 og 15 på dagen, men burde jo klare å sovne kl 23 på kvelden for det når jeg er så sliten!! Hvis det skal holde på sånn i flere dager/uker til så blir jeg litt sprø tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, lillegutt er fremdeles inni magen min i dag, sammentrekkningene stoppet opp i natt, og jeg fikk sove.-er svært takknemmlig for det!

Frøkna, så synd at du ikke får sove, du kan jo prøve med en dråpe lavendel på hodeputen, eller en dråpe rescue-remedy (Dr.Bach) ( i munnen), det pleier å gjøre underverker for meg når jeg ikke får sove.

 

Slimproppen kom ut i dag tidlig, så det sjer noe i alle fall. Fokuserer på å roe ned nå, og det er sikkert lurt. En uke igjen til permisjon nå, men tar ut sykemelding i morgen, i og med at lillegutt har meldt interesse for å komme ut litt før.. hi, hi

 

I dag er det fyr i peisen og solbærtoddy i sofakroken hos meg.. : )

kommer meg ikke til byn i dag, er for usikker hva som skjer akkurat nå.

 

Kos dere på treff jenter,

tenker på dere : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det blir ikke noe treff på meg heller nei

Sitter her med en del smerter, er usikker på hva dette er.

Om det er etter det legen gjorde i går (rotet rundt) sånn at det er ømt, eller om det er noe på gang.

Sist gang gikk vannet og jeg ble innlagt, så jeg vet ikke helt om jeg husker hvordan riene startet.

Ringer vel kk om det ikke gir seg.

Hadde 2-3 cm åpning i går hos legen, men det var jo fordi jeg har født fra før....

Au det er ikke godt det her , må egentlig le. Tror alle tenker er dette noe eller ikke, og at man er redd for ikke å tåle smertene....

 

Vel vel, samboer er hjemme i dag og bestemor på besøk, så det gjør ingenting om det skjer noe...

 

Trilletroll: det hørtes kjempekoselig ut med fyr i peisen og solbærtoddy

 

hilsen tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ble ikke noe treff på meg heller. Fikk endelig sove rundt 3.30 i natt så da fant jeg ut at jeg bare skulle sove så lenge jeg kunne i dag, og det var helt til nå (med moderasjoner selvfølgelig, er jo oppe hver 2-3. time og går på do...).

Solbærtoddy og fyr i peisen hørtes herlig ut! Kanskje jeg skal spørre sambo om han vil kjøpe med litt ved hjem, vi må jo få prøvd ut peisen vår :)

 

Ellers har jeg ikke merka noe særlig effekt av akupunkturen, men endel kynnere har det jo vært. Har sånne forventninger til et "splæsj" hver gang jeg reiser meg, he he, men så langt er alt fint og tørt gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Da gikk slimproppen nå.

Kan det være noe på gang tro.

Nå har jeg gjort alt klart i tilfelle det skjer noe i natt....

 

natta folkens, ja hvis jeg får sove da hihi

 

hilsen tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...