Gå til innhold

Hei Bergens jenter- hvordan står det til?


Tone 77,Bergen,fødte 190909

Anbefalte innlegg

Hei Bergens jenter- hvordan står det til?

Jeg må si at det har vært svært hyggelig å treffe så mange flotte damer i samme situasjon...

Takk for det...

 

Men vi kan jo ikke treffes hele tiden hihi..

 

Så, vi får holde oss oppdatert her....

 

hvordan går det?

 

For min del har jeg vært på healing for å startet min fødselsprosess, og er veldig spent på det.

Jeg har fra og med i går kveld klar fødselsbag.

Ingen tegn forøvrig til fødsel enda.

Sliter litt med søvn og rastløse ben, men har nå knytet en ulltråd på begge bena. Det skal visstnok være et gammelt kjerringråd, får vente å se om det funker..

Hva med dere?

 

Hilsen tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

 

Jeg sitter her og bare venter og håper hehe. Merker at kroppen forbereder seg med mensensmerter som modner, nedpress og kynnere, men ingen rier i sikte nei. Regner egentlig ikke med at noe skjer de kommende dagene, men har håp for neste uke som er termin uken. Ellers er jeg så tung som aldri før, får ikke sove om natten, men sover godt fra morgenkvisten og utover :-) Bagen er ferdigpakket, og idag skrev jeg brevet til jordmor.

 

Blir spennende å se om healingen hjelper, håper det. Hold oss oppdatert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter!

 

ja, det har vært veldig hyggelig å treffes : )

Var kjekt å treffe mammaen din også Tone!

Er så spennede med dere som har termin nå så snart. Håper healingen virker, -er spennt på å høre om ultråden virker , hi, hi. -La oss få vite det : )

 

Magen min er så utrolig høyt oppe nå..., og det merkes, tungt med ditten og med datten....blir litt sutrete av det hele, men håper det er normalt!

Kristy, jeg laget meg en liste til Jordmor i går faktisk jeg også, innså plutselig det, at om jeg har ønsker så må de ytres.......(Logisk i grunnen)

Men innså det først nå, hi, hi. Men jeg har jo litt lengre tid på meg jeg da, trolig, 40 dager til termin i dag.

Jeg er ferdig med det siste intervjuet med prosjektet mitt nå- heldigvis!!!!!!!

Det går med museskritt fremover. Må bare ta vekk mine egne forventninger, så er nok alt i orden.

 

Håper å se dere på tirsdag, det blir jo riktig så spennende om dere kan komme. Krysser fingrene for at det skjer snart for dere!

 

Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trille troll

 

Den ulltråden var til ingen nytte.

Men mannen min har fått bok på soneterapi, og hver gang han gjør det nå så sover jeg hele natten, ingen tisse pauser hihi

 

jeg er kjempeglad for at magen har sunket, du er vel kanskje neste på det høyeste??

 

Ellers så har jeg litt murringer men ingenting konkret.

 

Det som er nå er alle telefoner jeg får for å høre om jeg har født, og om jeg kan sende melding når vi reiser til sykehuset. Egentlig litt slitsomt, men samtidig er jeg glad for at folk bryr seg.

 

Vi får se hva tiden bringer...

Kjenner litt på at det hørtes veldig tøft ut med Toppris, men men

 

fortsatt lykke til

hilsen tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Sorry at jeg ikke kom meg på treff i dag. Har vært sinnsykt sliten de siste 2 dagene så kom meg rett og slett ikke opp av sengai dag! Ei venninne av meg som fødte på termin sa at hun var kjempesliten i dagene før fødselen plutselig starter, så håper litt at det er det :) Nå er det jo fullmåne snart så håper den har litt innvirkning på kroppen.

Var til 2. modningsakupunktur i går og nålene gjorde vondere enn sist, noe som var bra sa de for da har energien begynt å virke, men har ikke merka noe annet enn det bortsett fra at kynnerne kaaaanskje er litt hyppigere.

 

Nå har vi kjøpt oss videokamera og sambo ligger på gulvet og leser bruksanvisning og storkoser seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg klarte heller ikke å komme meg på treff i dag. Er kjempesliten og sliter med søvnen.

I kveld har jeg litt smerter i magen og sånn passe hyppige kynnere...

Vi får se. På torsdag er terminen, og jeg håper at jeg kan få meg litt energi før det skjer, sånn at jeg ikke er helt pompa før det hele starter. Er litt vanskelig med ME tilstanden nå, så håper alt går bra....

 

Men utenom de småsmertene i magen så er det ingen tegn til start enda, men jeg kan jo krysse fingrene.

Baggen er jo pakket, nå er det bare å starte....

 

kveldsklem fra tone

 

ps håper dere hadde et fint treff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Vi hadde et kjempekoselig treff, og skal ha ett nytt om en uke :-) Så om vi ikke har født da så sees vi kanskje?

 

Håper du får litt energi tilbake Tone. Og håper vi alle 3 får babyen vår i armene snart :-)

 

Klemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Da var jeg igang! Vannet mitt gikk tidlig i morges, og nå har jeg akkurat vært en liten tur på kk. Blir satt igang i morgen tidlig hvis det ikke skjer noe av seg selv i løpet av natten.

 

Terminen var ikke før 9., men må innrømme at det er litt godt å vite at ting skjer :)

 

Regner med at noen av dere snart følger etter :)

 

Håper vi sees på treff om ikke så alt for lenge.

 

Hanne

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å så gøy:) krysser fingrene for deg Hanne:)

 

Når ting har roet seg litt her hjemme kommer jeg gjerne på treff igjen, kanskje det ikke bare er jeg som har med meg en liten da;) Her har storebror blitt 3 år idag, så er full fres med selskaper og baking her;) koselig det, men skal innrømme at jeg blir sliten av det...zzzz...zzz... så gleder meg til det er "over";) Da kan jeg endelig få litt overskudd igjen;)

 

*klemmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Hanne

Så bra..

Jeg krysser fingrer og tær for at du/dere får en flott opplevelse...

 

Kanskje vi sees?????.....

Uansett

masse lykke til...........

 

hilsen tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du må komme med baby toppris. Vi snakket om det på forrige treff, at vi ville fortsette med sept, okt, nov mamma treffene fremover, og at de som har født kan ta med baby :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne blir mamma *fødeklar*:

 

Så spennende! Kjenner jeg blir litt misunnelig, he he :) Men jeg satser på neste onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det var et veldig hyggelig treff i går,

syns det er så spennende med dere som er rett før nå..

Krysser alle fingre at dere får gode opplevelser!! Tenker på dere.

 

Jeg hadde meg en kvelstur igjen (1. på lenge...!) i går kveld, det var for så vidt deilig å få beveget seg litt, er jo ikke ofte det er mulig å ta seg en tur uten regntøy nå til dags...(!! frust !!)

Ble veldig myk i bekkenet etter turen, var akkurat som om bekkenløsningen fikk fri flyt igjen etter å ha holdt seg så fin og stabil i de siste ukene. Mye våken i natt av den...

 

Er også slappere ellers nå, det er flere ser jeg.. Pitte liten trøst i det da. Men får håpe vi kommer oss i overskudd alle sammen!

Lykke til Hanne, Frøkna, Kristy og Tone!!

 

Hvordan går det med Marianne forresten, noen som vet?

 

Marit

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hi, hi, hi, vittig med den ulltråden!

greit å vite at den ikke hjelper...

 

Men soneterapien høres jo genial ut om du får sove hele natta : D!!

Masse lykke til Tone!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født! :)

 

Etter at jeg hadde kommet meg hjem fra kontrollen på kk tirsdag kveld satte riene igang for fullt. Jeg fikk ikke lagt meg engang. Så ved midnatt hadde jeg plutselig (ja, plutselig:) ) rier med 2-3 minutters mellomrom. Jeg trodde fremdeles at det skulle roe seg litt igjen (jeg skulle jo bli satt igang dagen etter....), men litt over ett slengte vi oss i bilen. Var på kk ca halv to, og lille Anna kom til verden kl 8 onsdag morgen.

 

Det gikk veldig fort! Ba om epidural da jeg nådde 4-5 cm og hadde nådd 8 tyve minutter senere da epiduralen ble satt. Gikk da faktisk fra 0 - 8 på fire timer før epiduralen virket. Var ikke helt forberedt på det, men jeg må si at jeg hadde en helt fantastisk jordmor med meg hele natten :)

 

Alle på Haukeland had vært fantastiske, og jeg angrer ikke ett sekund på at jeg hadde bestemt meg for å føde der. Merket ingenting til nedskjæringene.

 

Tror ikke det blir treff på meg på tirsdag. Kjenner at jeg trenger litt tid til å venne meg til den nye rollen, men er formen helt fin så kan det være jeg dukker opp likevel :) Jeg håper virkelig at vi forstetter med treffene etterhvert som barna popper ut :)

Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, gratulerer!!! Send litt "fødestøv" til oss andre da ;)

 

Anna er et kjempefint navn, gratulerer så mye med den lille! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅÅÅ gratulere med dette

 

Jeg har selv termin i dag og håper at jeg kan følge deg ganske så snart...

Kos deg i den nye rollen din

 

Jeg håper også at vi fortsetter treffene etter at vi har født..

 

Vi sees

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh...jeg merker bare hvor babysyk jeg er for tiden, og så har jeg hele tre uker igjen!!! Det virker så leeenge.... Misunner dere som føder og er rett før...jeg er klar som et egg!

 

I går da jeg kom hjem fra treffet på contra bar så hadde min mann satt opp babysengen (noe jeg har mast på en stund...), og det var så deilig å se den ved siden av sengen vår. Det er en liten hvit mini stokke seng og den var bare helt super! Hvit himmel og hvitt sengesett, men med kant rundt i turkis/grønne detaljer...

 

Nå må du bare komme ut lillevennen! :-)

 

Håper å se dere alle, med eller uten baby, på fremtidige treff!

 

Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter

 

Ja da er jeg på overtid. Hadde termin i går. Egentlig er vel man ikke på overtid før etter 2 uker over termindato, men jeg regner det fra termindato, det gjør vel de aller fleste?

Er sliten nå og lite søvn gjør ikke susen.

Kl 1230 i dag har jeg time hos jordmor, og hun ville ringe kk og avtale etter eller annet.

Vet ikke helt hva det blir til men jeg kan jo se for meg stripping eller noe sånt....

som sagt vet ikke

 

vi snakkes

hilsen tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg Tone, overtid er virkelig etter termindatoen;p hehe, får håpe at det skjer snart nå:) krysser fingre og tær for deg:) stripping er veldig effektivt, var det her ivertfall med nr 1:)

 

*tvitvi*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det toppris

Tenkte å være ute i god tid i dag, men selvfølgelig fant samboer ut at han ville rekke å klippe gresset ute først, så ble han svett av det så han må nå dusje og så er han sulten og må spise litt.

Ser ikke ut som tiden strekker til her...

Vet ikke helt om det er spenning eller hormoner, eller om jeg er urimelig, men jeg tror jeg klikker snart hvis han ikke får r*va i gir..

 

Er sikker bare litt stressa

 

tar imot alle gode tanker

snakkes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff

nå er jeg leimeg og oppgitt

Har vært hos jordmor nå, og både jeg og samboeren min hadde en fått beskrevet hva som skulle skje dersom ting ble sånn eller sånn

 

Her sitter jeg og ingenting av det som jeg trodde skulle skje ble til

Ingen skjekk om modning, ingen tripping, ingenting

Det var ikke en gang skrevet opp riktig tidspunkt for når jeg skulle komme, så det var overbooket....

Fikk noen minutter stappet innimellom alt

Jeg har en stress diagnose og det å bli møtt med et sånt stress nivå, var ikke bra for meg... er skikkelig lei meg og stressa...

Jeg bare ringte å sa at de kunne glemme alt etter møtet (når jeg kom hjem) jeg trenger ro og flinke folk rundt meg, ikke stressa og ukonsentrerte folk,

Jordmor ringt tilbake å forsåvidt beklaget det som hadde hendt, jeg er ikke helt kald så jeg forstår at ting kan gå galt, men dette fikk nok mitt beger til å bli fullt...... huff

For noe skit

 

hilsen en tårevåt Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...