Gå til innhold

Faens svigermor!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om nan er så farlig for barnet ditt..hvorfor i svarte faen har du det i kjøkkenskapet da???!!

Skulle dama ha latt ungen din sulte i hjel?? Selfølgelig kan ungen ha vært sulten..fehùe!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uansett om dette er tull eller ei, så merker jeg at jeg faktisk blir litt fortvilet:(

Jeg har en sønn og må bli farmor en gang i fremtiden. Med slike innlegg så synker håpet mitt om å få lov til å ha god og fin kontakt med fremtidige barnebarn. Det virker som om "alle" her inne hater svigermoren sin og vil gjøre alt de kan for at farmor skal ha minst mulig med barna sine å gjøre..... sukk

Selv har jeg ikke akkurat kjempegod kontakt med min svigermor, hun bor i en annen by og hun og mannen min har ikke akkurat ett nært forhold, han har bodd hos faren sin. Men jeg annerkjenner henne som farmor og syns det er viktig at hun også skal få ta del i livet til min sønn. Så selv om dama er en anelse rar så har jeg pushet mannen min til å gjenoppta kontakten, noe han er glad for nå. Jeg sender mms til henne med bilder av gutten min jevnlig, minst 1 gang i uka. Sånn at hun og kan få med seg hva hennes eneste barnebarn gjør og føle seg inkludert. Mannen min er enebarn, så jeg er den eneste svigerdatteren hennes.

Det hadde sikkert vært lettere å la være, men jeg er av den oppfatting at familie er viktig og at min sønn skal få lov til å han en farmor i livet sitt. Ja, hun er rar og hun kommer nok ikke til å passe han før han er kanskje 3-4 år, tenker da at hun kan få ta han med på kino og slikt, men hun er fortsatt farmoren hans.

Så at HI klager ovet at den "jævla svigermoren" stillte opp på kort varsel for å hjelpe henne i en knipe blir helt bak mål.

Om det er ett tøyseinnlegg så ser jeg ikke helt humoren eller hvilken lærdom man skal ta av innlegget utover at HI har en dårlig sans for humor

Skrevet

Har også bare en gutt, og grue meg også til å bli farmor. Mye lettere å se feil i svigerfamilien sin, enn i sin egen familie som du vokste opp i.

Hvis moren din hadde gjort nøyeaktid det samme, HI. Hadde du nekta moren din å se barnebarnet sitt? Eller gjelder det bare din svigermor?

Skrevet

Jeg tror ikke noe på at det var tulleinnlegg, men for at du selv skal føle deg litt bedre, skriver du det.

BUSTED!

Skrevet

Det er vanlig at så små babyer blir sulten oftere enn hver 4 time når de er så små. De første mnd gjør man nesten ikke annet enn å amme. At svigermoren din så seg nødt til å gi babyen en flaske etter 3 timer er ikke noe rart! Du burde være glad for at hun ga ungen mat. Og mme er ikke syntetisk drittmelk! Hysteriske kjærring det er det du er. Og en veldig drittkjærring. Svigermoren din tok seg av ungen din så godt hun kunne og du straffer henne ved å ikke la henne passe henne igjen. Drittkjærring nok en gang det er det du er.

Skrevet

Har ikke sett på maken til hetsing! Skam dere, dere som kaller Hi "drittkjerring" ol. Den som kaster den første steinen......

Skrevet

Men hun var jo ikke borte tre timer engang, ergo var det ikke fire timer mellom ammingen...?

Skrevet

Jaja, hun kasta vel den første steinen selv...se på overskrifta.

Skrevet

Finnes det faktiskt noen mennesker som er sultene på akkurat likt tidspunkt hver eneste dag? Noen ganger har man matlyst, andre ganger ikke.

Min MME baby er hvertfall veldig glad i den syntetiske drittmelka si, og i løp av de første 4 mnd har: jeg, min samboer, min mor, svigermor, bror, svigersøster, svigerbror og svigersøster og vennine gitt henne mat. Det går så fint atte. Dauer jo ikke av å ha et godt forhold til andre enn bare meg.

Skrevet

Slapp av hi, du kommer til å skape deg mye problemer om du fortsetter på denne måten. Kort svart: svigermor har rett og du feil i denne saken!

Skrevet

Det er ganske lett å lage mme riktig, det står godt forklart på pakken. Rutinene blir uansett ikke ødelagt av ETT måltid! Trodde forresten man hadde forlatt "mat hver fjerde time"-konseptet på 70-tallet...

Om ungen hylte er det ikke rart om hun gav henne mat. Det kan jo hende barnet var sultent, selv om det ikke pleier å være det? Svigermora di har faktisk langt mer erfaring med barn enn deg, tenkt på det?

Jeg synes du skal be svigermora di pent om unnskyldning, jeg!

Skrevet

Jeg synes virkelig svigermor kunne spurt moren før hun gir mme og kanskje flaske for første gang. Det er vel forøvrig en grunn til at mor er litt skeptisk til svigermor. Kanskje hun rett og slett er en maktsyk kjerring? Har da hørt verre ting og det skulle vel ikke overraske om denne svigermoren ikke bare er snill og god. Det fins visst begge deler, og de fleste jeg kjenner er sammensatte.

Skrevet

Faens svigerdatter sier jeg.. Svigerdøttre har det med å ha den beste mammaen, men verste svigermora. Synes synd i farmødre.

Skrevet

Signerer denne 22:25

Synes du tar noe så vannvittig på vei for dette. Hadde kanskje skjønt det om du virkelig hadde strevet og jobbet med amming kontra flaske, men som jeg skjønner har ikke dette vært noe problem i det hele tatt.

Bekymre deg heller for noe som er verdt å bekymre seg for.

Skrevet

"Uff.. er så skuffa.. moren min ville aldri gjort noe så dumt noe:("

Hva hadde moren din gjort da? Bretta ut sin egen pupp??

Skrevet

Virker som om du er damned if you do, and damned if you dont når du er farmor.

Jeg har mange sønner. Håper deres utvalgte behandler meg like fint og respektfullt som jeg behandlet min svigermor. Mine barn har alltid hatt et KJEMPEFORHOLD til farmora si! Faktisk mye bedre enn til sin mormor.

Jada, jeg har ikke alltid hatt samme mening som svigermor. Men det er mye man holder inni seg. Og det er jeg sikker på går begge veier.

PEACE!

Skrevet

Kanskje moren hadde ringt datteren og spurt om det var ok å gi mme?Det hadde ihvertfall jeg gjort.

Skrevet

Kanskje svigermoren tenkte som så at svigerdatteren var faktisk syk, og ikke ville bry henne mens hun var hos legen på legevakta, og derfor matet barnebarnet selv?

Ærlig talt, det er mye rart dere hønsemødre blir opprørt over her inne.

Lurer på om dere overlever når disse små nusselige døttrene deres blir TENÅRINGER!

Skrevet

Når jentene blir stor og fæle tenåringer, trygler mødrene farmor om å hjelpe til.

Kanskje rømmer ungen hjem til farmor, også. Fordi hun forstår henne best!

Skrevet

Faens svigerdatter tror jeg at jeg sier

Skrevet

Har ikke orket å lese gjennom de 90+ svarene du har fått, men jeg synes du overreagerer litt her. Hun dør neppe av et måltid MME...

Skrevet

Hun får la være å la denne maktsyke kjerringa av ei svigermor og farmor passe det nusselige lille barnebarnet neste gang hun er syk og trenger hjelp, da. Og klare seg selv.

Om noen måneder er hun mere sliten, og trenger kanskje litt mer avlastning enn etter bare 2,5 mnd.

Jeg hadde jublet høyt hadde jeg hatt noen timers avlastning, men har absolutt ingen i nærheten. Jeg har ikke engang en mann som kan stille opp om jeg er dårlig, og jeg sliter meg ihjel med migrene innimellom.

HI er utakknemlig. Det finnes ikke så mange andre ord for dette her.

Skrevet

Jeg reagerer så grusomt på at farmoren vil holde jenta hele tiden.

At det går an! Og så vil hun dulle med babyen på 2,5 mnd?! Herlighet, klarer ikke ei bestemor å holde fingrene av fatet? Skjønner hun virkelig ikke at dette er barnet til HI, og at det er "bare" barnebarnet hennes?

Skjønner hun ikke at hun ikke kan holde barnebarnet sitt? At det er galt å dulle med en baby, og at det bare trenger kjærlighet fra mammaen sin?

Skjønner ikke farmødre noen verdens ting??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...