Gå til innhold

Faens svigermor!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita jente på 2.5mnd som jeg selvsagt fullammer. Hun er ganske "rutinert" og får mat hver 4 time. Jeg måtte på legevakten idag fordi jeg har følt meg litt dårlig og orket ikke ta med gulljenta mi på legevakten hvor det kan væer så mange syke, så jeg måtte ringe svigermor (sambis jobber offshore og moren min var på jobb... hun tilbød seg å gå fra jobb for å passe jenta mi men jeg tenkte det går bra med svigermor).

Svigermor var masete fra første stund hun kom inn, herregud! Jeg føler hun stresser ungen min, det var opp å dulle med en gang og vil du sove her hos meg og bestemors skatt og jeg vet ikke hva. Jeg sa at snuppa har nettopp fått mat så hun skal ikke ha noe mer mat før om 4 timer når jeg kommer hjem. Det var greit sa svigermor.

Så dro jeg på legevakten. Uansett, long story done short:

Jeg kommer hjem etter nesten tre timer og da har svigermor gitt jenta mi FLASKE??? Med mme!!! Jeg vil GJERNE bli spurt om sånne ting før det skjer. Jeg tror ikke det døyt på at ungen har blitt så sulten. Dessuten bor vi ikke så langt fra legevakten så hun kunne ha kommet ned så jeg kunne ammet.

En annen ting er at svigermor er litt sånn "dullekose jeg er bedre enn mamma"type, altså hun vil gjerne holde jenta mi HELE tiden.. Jeg nekter å tro at hun har laget mme'en riktig heller.. eR så redd nå for at jenta mi skal få noen plager. Sa ingenting til svigermor, da... Jeg spurte om hun hadde fuglt pakningen og det hadde hun. Hun sa at jenta hadde slukt flasken rått. Det tror jeg ingenting på.

Jeg føler meg rett og slett overkjørt. Jeg skal aldri la svigermor passe jenta mi alene lenger.Tenk å gjøre noe sånt da? Jeg tror faktisk det er såpass lenge siden svigermor har hatt baby at hun ikke vet at de kanskje kan gråte litt og da må man jo TRØSTE de, de er ikke sultne hele tiden!!

Har vært vanskelig å få i jenta mat etter dette, ikke så rart siden magen hennes er full av syntetisk drittmelk..

Uff.. er så skuffa.. moren min ville aldri gjort noe så dumt noe:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, du er overhysterisk.

Synes 4 timer mellom måltid er mye....godt mulig ungen ble sulten på den tiden.

Hvorfor pumpa du deg ikke før du dro da?

Skrevet

herregud, hvor gammel er du egentlig?

egentlig så burde du være takknemlig over å ha ei svigermos som tydeligvis viser interesse for barnet ditt og er oppriktig glad i det.

so what om hun vil holde og kose med bartnet den tiden hun eller dere er på besøk? hun ser ikke barnet så mye som deg, så det skjønner jeg godt. er jo bare koselig.

du burde også være glad for at hun i det hele tatt stiller opp og passer lillejenta di mens du drar til legen, newsflash: er ikke alle bestemødre som er like interessert i barnebarna sine.

mme= drittmelk?

HI= uopplyst drittunge

Skrevet

Skjønner at du føler deg overkjørt og jeg er enig at du burde blitt spurt først! Men tror nok svigermor gjorde det hun gjorde i aller beste mening, så å si at du aldri skal la henne passe jenta di er vel litt hardt? Ta heller en prat med henne og fortell at det er veldig viktig at hun gjør slik du sier. Hun kommer nok til å forstå. Jeg har samme type svigermor, så skjønner hva du snakker om. Lykke til :)

Skrevet

Er faktisk ikke alle som får til å pumpe seg sånn akutt fordi de blir syke!!!

Skjønner deg GODT hi!!!

Skrevet

Da jeg leste overskriften, trodde jeg det var noe seriøs galt svigermoren din hadde gjort. Men det eneste hun har gjort her, er å ta godt vare på ungen din. Hva mer kan du forlange da?

Hvorfor gjorde du ikke som anonym over her sa? Pumpet deg før du gikk? Selv om dere har en fast rutine på det med mat, så vet man aldri når ungen kan bli sulten.

Du er som hun ene sa over her....overhysterisk. Jeg hadde blitt kjempe glad om min svigermor var like god som din. Burde blitt glad du.

Drittunge!!!

Skrevet

synes foressten det er utrulig teit at svigermor skal måtte komme til legen til deg med ungen slik at du kan få ammet henne, istedenfor å bare gi henne en flaske med mme.

kanskje du lærer deg å pumpe på forhånd hvis det er verdens undergang å gi mme til ungen når hun er sulten? går an å fryse vet du.

Skrevet

Det er ikke ofte jeg gidder å svare på innlegg, men her må jeg. Jeg tolker innlegget som seriøst, og svarer deretter (selv om jeg mistenker det er tull);

For ei utakknemlig drittkjerring du er! Her stiller svigermor opp for å passe jenta di, og om det verste som kan skje er at jenta di får erstatning EN gang, så kommer du til å slite med ting som kommer til å skje i framtiden. Og klart bestemødre duller med barnebarna, det hadde vel vært galt om de ikke gjorde det?

Jeg har to sønner, og min største frykt er å få sånne drittsvigerdøtre en gang. Dama gjorde det jo ikke for å være fæl akkurat...

Skrevet

Jeg er enig i at du burde blitt konsultert først, men på den annen side synes jeg faktisk svigermor tok ansvar for situasjonen, hun engasjerer seg i barnet og du virker en smule overbeskyttende.

Det kan virke litt som om det er noe bakenforliggende mellom deg og svigermor?!

Og i tillegg, jeg har all forståelse for at du kan være litt "overhysterisk" enn så lenge, barnet er jo lite.

God bedring forøvrig, både i svigermorhenseende og årsaken for legevaktbesøket...

Skrevet

Helt utrolig hva man skal irriterer seg over for tiden.

Skrevet

Herregud... skulle tro din svigermor ga ungen en paraplydrink slik som du bærer deg. Mme er tross alt ikke farlig.

Rolig nå, rolig nå..pust deg igjennom det...det går så bra så...klappe på hånden...

Skrevet

OG- det er vel noe storforlangende å forvente at hun skal komme ned til legevakten for at du skal amme. Da kunne du heller tatt med jentungen...

Skrevet

Enig med 22.16.

Utrolig utakknemlig drittunge du er HI. Det er ikke mange bestemødrer som går fra jobben for å passe på barnebarnet sitt, slik at mor kan dra til legevakten.

Grow up will you!!!!!!!

Håper virkelig at jeg aldri får en slik svigerdatter som deg.

Skrevet

Mine barn er da vokst opp på syntetisk drittmelk som du så fint kaller det. De er friske og raske barn så tror nok at barnet ditt overlever med en flaske innabords. Ellers synes jeg hun høres ut som en omsorgsfull og kjærlig svigermor. Jeg er sikker på at barna dine vil like henne godt og ha mange gode stunder med henne om du bare lar henne få lov..

Skrevet

HI, før svigermora di holdt spedbarnet ditt, oppdro hun pappan til barnet.

No brainer. Hun er ikke så bortevekke som du tror, det er jeg temmelig sikker på. Ungen kommer ikke til å dø av det. Vær glad du har barnevakt. Vær glad du har svigermor. Har ingen av delene, jeg.

Skrevet

forstår hva du mener, hun kunne ha gitt en lyd til deg, hadde ikke gjort noe for henne....!!

men en annen ting er og at du skal være glad du har svigers rett i nærheten og kan snakke med henne.

jeg snakker med sviger en gang i året via mannen min, snakker ikke samme språk.

nei, alle har vært sitt å bryne seg på.

men du kan kanskje gå inn i deg selv litt og tenke over at du faktisk er ganske heldig :)

men svigers kommer alltid til å bli svigers...

noen har det bedre enn andre

Skrevet

Fy faen så ekle dere er!!

Jeg vet a) ikke om hun har laget melken riktig B) om jenta var sulten, og det tror jeg ikke, da har hun ødelagt rutinene. Var ikke så deilig med brystspreng. Jeg hadde ikke tid til å pumpe meg fordi jeg ble veldig dårlig.

Syns det er ganske frekt av svigermor at hun har gått i skapet vårt også for å finne mme. Det viser at hun aktivt har prøvd å få i ungen NAN.

Jeg og svigermor har aldri kranglet før, altså, hun er plagsom og surrete og hjemmeværende og gammeldags, men jeg overlever jo det, hun oppfører seg mer som bestemora mi på 80.

Mannen min mener også at jeg overreagerer, jeg ringte moren min og moren min sa "Jaja, hun vet vel ikke bedre stakkars" hun også.. Neste gang spør jeg mamma om hun kan gå fra jobb.. så får jeg betale mellomlegget om hun ikke får lønn..

HI, somer livredd for at gullet har fått i seg noe gale melkebakterier

Skrevet

Hoj HI, du er litt overfølsom tror jeg.

Du kan da ikke reagere negativt på at barnet ditt er farmors skatt?? Det er da helt normalt. Skal love deg at du hadde reagert mer hadde det vært omvendt.

Når det gjelder den flaska... HUn gikk da vel ikke i butikken og handlet inn flaske og mme? Det må da ha vært tilgjengelig. Ungen gråt sikkert og hun var muligens usikker på hva hun skulle gjøre. Mat stiller gråten til mange barn, så er naturlig at hun tydde til flaska.

TTror bare du er ute etter å finne årsaker til å bli sur på henne..

Skrevet

hahahaha, dagens anonym 22:18!

TAKK FOR AT DU FIKK MEG TIL Å LE!

hi, jeg hadde pumpa meg, og skulle ut på min første middag med mannen, knapt 2 mnd etter babyen var født. Mamma skulle passe han, men hun klarte å søle ut den pumpa morsmelka jeg hadde satt i kjøleskapet!

Ungen hylskreik, så hva gjør man da? Jo, hun blandet vann med melk, og hadde i bittelitt sukker. Akkurat som hun gjorde da jeg var baby (jeg er nok en av de eldste her inne) Dette var måten de lagde mme på den gangen, og vet du hva? Ungen min klarte seg fint.

Det kommer din til å gjøre også.

Skrevet

Syns mer synd i svigermor som har en sånn ekkel drittkjerring til svigerdatter.

Skrevet

Er du klar over hvor heldig du er??

Tenk de som sitter helt alene og ikke har noen!

Greit at du blir litt hysterisk over mme osvosv.. men du kunne jo evt hatt ferdigpakker med mme stående, bare sånn i tilfelle. Så slipper du hvertfall bekymre deg over blandingsforhold!

Men skjønner deg veldig godt, hadde og blitt skikkelig irritert! Spes med tanke på at du sa fra om at babyen ikke skulle ha noe. DU vet best, og for svigermor høres sikkert all gråt ut som sulten:p

Man blir lett litt småhysterisk med disse søte små;)

Skrevet

sikkelig drittdame :/ GRRRR så utakknemlig... bitch... blir så sinna .. herregud slapp av ... det er barnebarnet hennes .. hun må jo få noe igjen for å passe ungen din... så om hun koser og duller litt med babyen gjør vel ingenting .. det er jo derfor du ikke ber naboen passe barnet ,men heller bestemoren... hallo våkn opp!!!Overhysterisk mamma er du ... og hvorfor hadde du MME i skapet om du ikke bruker det selv????

Skrevet

Blir så forbanna irritert når jeg leste innlegget. Ikke på svigermor, men på svigerdatter, som kaller en kjærlig farmor for faens svigermor.

Det eneste hun har gjort her er å ta seg godt av barnet ditt. Det er som hun ene sa over her....før hun holdt barnet ditt, så har hun tross alt oppdratt sønnen sin...MANNEN din!!!!

Arg....sånne folk som deg HI, irriterer meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...