Gjest Skrevet 21. august 2009 #51 Skrevet 21. august 2009 Sov helt til 05.00 i dag, var våken i to timer, før jeg sovnet i 30 min igjen. Da våknet lillemor:) Syntes jeg har vært flink som har klart å sove lenger enn 4:) Ellers har jeg vært på museum med lillemor i dag, og kost oss sammen for en gangs skyld... Har endel trass om dagen:) Fin dag, noe jeg ikke har kunnet si på leeeeenge - deilig!
froeken Skrevet 21. august 2009 Forfatter #52 Skrevet 21. august 2009 Så deilig! Både med søvn og museumstur. Hvordan takler du trassen nå når lunta kanskje er litt kortere?
Gjest Skrevet 21. august 2009 #53 Skrevet 21. august 2009 Merker at treårstrass og hormonkrasj ikke akkurat er den beste sammensetningen. Vi er vel akkurat like enkle å forstå, tenker jeg...Hun fyrer opp for de minste ting og det gjør jo jeg og! Stakkars jenta som ikke forstår noen ting... Nei, ikke lett å takle om dagen. Men heldigvis har vi barnehagen som hun får leke og gode opplevelser, slik at vi takler ettermiddagene sånn nogenlunde.
Little.miss.sunshine&Adrian Skrevet 21. august 2009 #54 Skrevet 21. august 2009 Syns jeg er flink til å ikke grue meg til fødselen! Den lille energien jeg har nå på slutten(har igjen 6 uker nå- jippi!) den skal jeg bruke på noe annet enn å grue meg;-)
froeken Skrevet 22. august 2009 Forfatter #55 Skrevet 22. august 2009 Det er en god ting å være flink på ja! Jeg grudde meg ikke i det hele tatt til min første. Hadde bestemt meg på forhånd at jeg skulle unnvære epidural, men at andre smertelindringer var greit. Jeg fokuserte på at jeg skulle ha kontroll på pusten til enhver tid, og det ga meg en superfødsel. 5 timer med knalltette rier, men ga ikke slipp på kontrollen i det hele tatt og kroppen gjorde jobben sin. Absolutt ikke så ille som jeg hadde forventet! Detta går bra vettu
h.hippo Skrevet 22. august 2009 #56 Skrevet 22. august 2009 Jeg skulle ønske jeg også var flink til det, men jeg må nok innrømme at jeg gruer meg litt;-) I dag har vi hatt en skikkelig runde, og har tittet på potensielle nye biler! Før vi dro fikk jeg tatt en liten runde med husarbeid også faktisk! Men har vært på beina hele dagen, og det er ikke bare bare lenger! Har levert junior hos farmor og farfar, og i dag skal mor og far kose seg alene! (har 1 års bryllupsdag i morgen!) Ikke store greiene, men nok til at jeg føler meg litt flink!
froeken Skrevet 22. august 2009 Forfatter #57 Skrevet 22. august 2009 Hæli JEg har hatt besøk av svigers og vært flink til å ikke klikke eller være spydig. Det krever faktisk litt akkurat det da jeg har en svært krevende svigermor. I tillegg får jeg besøk av en venninne snart som trenger litt ekstra backing for tida
froeken Skrevet 23. august 2009 Forfatter #58 Skrevet 23. august 2009 I dag har jeg vært flink til å sparkle gangen og soverommet vårt, i tillegg til at jeg har malt den siste lista på babyrommet, montert sprinkelseng og lagt på sengeklær (bare for at det skal se koselig ut, blir jo ikke brukt på noen mnd enda...) og tatt ned alle lillegutt sine klær fra loftet og vasket de. Det er såååå mye fine klær som jeg er såååå glad for at jeg har mulighet til å bruke igjen, selv om det er motsatt årstid... OG så har jeg være flink til å lage en sunn middag (anbelafer de der frosne marinerte svinefiletene.) Dere andre da?
h.hippo Skrevet 24. august 2009 #59 Skrevet 24. august 2009 Hadde en aktiv dag i går! Vi er midt i en byggeprosess, og har følt det sånn siden 2005 egentlig! Gårdsplassen har sett helt bomba ut!! Men i helga fikk mannen ånden over seg, så vi har ryddet i 2 dager, og plutselig fikk vi plass til 4 biler og en stor båt i den nye garasjen! Det var digg! (har en bilfanatisk mann, det er snakk om 4 "vrak", som han leker med altså!) Plutselig er det plass til å parkere her også! Og denne uka kommer vinduer og dører, samt en del andre materialer, så da håper jeg at vi kommer et godt stykke lenger med ombyggingen!
froeken Skrevet 25. august 2009 Forfatter #60 Skrevet 25. august 2009 Så herlig! Ikke noe som å finne gulv og bakke under alt rotet Flink er du! I går var jeg så aktiv at jeg ikke rakk meg på nett... Jeg var innom jobb og hentet resten av rotet mitt slik at vikaren kommer til på pulten, kjørte gubben på første kundemøtet i nyfirmaet, handlet kommode til babyen, vasket og brettet ALLE klærne etter førstemann i str 50-62, sydde liftgardin til storebror med Lynet ;McQueen-applikasjoner på og var helt gåen da jeg la meg. Gubben syntes jeg var så flink at han klarte ikke slutte å si det. Ja og så laget jeg en deilig og sunn risotto til familien min I dag er det tapetsering etter at storebror har gått i barnehagen.
Let's hear it for the boys! Skrevet 25. august 2009 #61 Skrevet 25. august 2009 Jeg har ikke lagt på meg noe enda! Jippi! Det må være lov å bli glad for noe så overflatisk når man la på seg 20 kg sist og 13 av dem henger igjen enda!
froeken Skrevet 25. august 2009 Forfatter #62 Skrevet 25. august 2009 Helt klart!! Gratulerer JEg er i samme situasjon. Ikke fordi jeg har vært flink ,men fordi jeg ikke har hatt matlyst i det hele tatt. Jeg har spist fryktlig lite og usunt, så nå er jeg i fare for å få sv. diabetes... Men vekta viser 4-5 kg mindre enn da jeg ble gravid og jeg har 7,5 uker igjen til termin, så det er fint
h.hippo Skrevet 25. august 2009 #63 Skrevet 25. august 2009 He he, rart denne vekta gjør oss så glade (eller så fortvila) når man tenker på hva vi faktisk får igjen;-) Men litt jenter må vi jo få være, midt i I dag leverte jeg junior i bhg, tok en times veiledning med stakkaren som skal erstatte meg.. Før jeg tok en skikkelig shopping runde.. bilseter til begge gullene, badebalje, kluter, regndress osv.. godt å få gjort! Men nå er jeg sofagrønnsak!
Let's hear it for the boys! Skrevet 25. august 2009 #64 Skrevet 25. august 2009 Huff, ja. Jeg er litt vel opptatt av alt graviditeten tar fra meg, og glemmer stadig vekk hva jeg vil få i retur
froeken Skrevet 25. august 2009 Forfatter #65 Skrevet 25. august 2009 I dag har jeg tapetsert gang og rommet vårt, laget plakat med bilder av storebror som skal henge i barnehagen, brutt sammen i krampegråt etter en diskusjon med mannen min og sitter nå tom og tung på sofaen. Fytti katta som de hormonene plutselig kan slå inn. Stakkars gubben...
froeken Skrevet 26. august 2009 Forfatter #66 Skrevet 26. august 2009 DA har jeg vært flink til å stille til 6 ulike samtaler på sykehuset i fbm svangerskapsdiabetes. Og jeg har også rukket rundt på diverse ærender. Utrolig hva man kan få ut av dagen selv om man går i halvsøvne...
froeken Skrevet 26. august 2009 Forfatter #67 Skrevet 26. august 2009 I dag har jeg vært flink til å la meg undersøke, gjøre ærend, vært god kone, gått tur, og malt to rom med vegger og tak. Og flink altså...
h.hippo Skrevet 27. august 2009 #68 Skrevet 27. august 2009 Du er jo ikke bare flink, du må jo være et unikum!! Men hvor langt på vei er du egentlig?? Begynner å nærme meg et punkt hvor jeg synes jeg er flink hvis jeg har klart å gå fra stua til kjøkkenet;-) Full jobb igjen i går, og så fikk vi endelig kjøpt ny vaskemaskin! Men i dag skal jeg levere junior i barnehagen, rydde litt, og slappe av en god del! Bekkenet begynner å krangle godt nå, men det er vel ikke så rart.. Er jo ikke så lenge til noen har tenkt å komme ut gjennom der;-)
froeken Skrevet 27. august 2009 Forfatter #69 Skrevet 27. august 2009 TA godt vare på deg selv!! JEg er i uke 34 og har 50 dager igjen til termin,. Ingen bekkenproblemer eller fysiske problemer, men jeg sliter med nattesøvnen og er derfor 100 % sykemeldt. Så når dagene er tunge sover jeg, og har jeg litt overskudd så tar jeg unna det jeg kan, for jeg vet aldri hvor mye jeg vil sove til natta...
froeken Skrevet 28. august 2009 Forfatter #70 Skrevet 28. august 2009 I går var jeg flink til å montere kommode til babyen fra IKEA og å få på plass alt som skulle oppi den. Etter det var jeg superflink til å slappe av på sofaen. Det har jeg ikke vært flink til i det siste.... I dag er det litt listverk og maling som står på agendaen, men også kos og avslapping Og jeg er fornøyd med at vekta fortsatt viser 83,8 kg med 7 uker igjen til termin ;D
froeken Skrevet 28. august 2009 Forfatter #71 Skrevet 28. august 2009 Ok, selvskrytet fortsetter... I dag har jeg malt ferdig ene soveromsveggen på voksenrommet, lagt noe listverk og malt pipa. I tillegg har jeg skrudd opp lamper over ektesengen og vasket rundt slik at nå ser det faktisk nyoppusset ut der nede Ja og så har jeg tatt en del telefoner ifbm oppstart av firmaet, handlet inn bursdagsgaver og frukt og grønt for uka som kommer. 'Nå sitter jeg på sofaen med bena høyt og spiser plommer og drikker pepsi max Dere andre da?
h.hippo Skrevet 29. august 2009 #72 Skrevet 29. august 2009 Nå blir det min tur! Det dukket opp 1000m med innvendig panel her på torsdag, så i dag er det ut å kjøpe maling, så vi får begynt! Satser på at jeg klarer litt maling, så lenge vi lager benk og har liggende panel i riktig høyde! Har skikkelig lyst på ferdig hus nå;-) I går var det full jobb, for nest siste gang! Mandag er siste arbeidsdag, før permisjon! Helt sykt! Selv om de 9 månedene til tider føles lange, synes jeg det var i går at jeg fortalte jentene mine på jobben om den lille i magen!
froeken Skrevet 29. august 2009 Forfatter #73 Skrevet 29. august 2009 Veldig bra!! og så gøy at du snart er ute i permisjon og virkelig kan kose deg om dagene! Ja det er godt med ferdig hus. Jeg har listet ferdig rundt vinduene i dag, vaska med rommet vårt og lagt på rent på sengene. Mannen min er over seg over hvor fint det ble på soverommet nå, og han fatter ikke at jeg orker å holde på sånn. SOm jeg sier, så må jeg holde på mens formen holder, for plutselig kan jeg jo bli liggende.. Har også lagt opp gravidbuksa slik at den ikke soper i gulvet... Ha en fin kveld da!
Lillegutt blir storebror :-) Skrevet 29. august 2009 #74 Skrevet 29. august 2009 Du er flink du Froeken! Gubben er bortreist i helga, så jeg og en småsyk lillegutt koser oss hjemme. Vært på besøk og kost oss i dag, ja og så har jeg klipt plenen. Skal vaske gulvene nå når han har sovnet. Har akkurat lagt han. Resten av kvelden skal jeg kose meg i sofaen med å strikke babytøy ;-)
h.hippo Skrevet 30. august 2009 #75 Skrevet 30. august 2009 Er nå klar for å starte malejobben! Får oppdatere senere i dag, når jeg ser om jeg faktisk var flink eller ikke;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå