Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har det vært stille gitt,,, Ingen som vil skryte av seg selv når det er helg? JEg har vært på hytta uten nett og vært veldig flink pike. Jeg stod over godterier på fredag, is og kake da jeg var på besøk i går og spiste kun snop til kvelds i går, som var planlagt. I tillegg har jeg gått en laaang tur og en kort tur i masse motbakker :)

Vel hjemme fra hytta har jeg vært flink til å rydde ut tvert, lage middag og rydde opp lekene til lillegutt.

Mest stolt er jeg av at jeg var superkonsekvent da lillegutt hadde sinneutbrudd i stad... Har aldri hørt gutten gråte slik, men jeg var veldig rolig og bestemt og det ble som jeg ville tilslutt. Nå sitter han i armkroken og ser Pinocchio :)

Flere flinkiser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter en natt nesten uten søvn har jeg nå vært en meget tålmodig mor til lillegutt. Han ville opp syv og spise frokosdt hjemme i stedet for i barnehagen. JEg klarer knapt å holde øynene åpne og lunta er iikke særlig lang, men jeg har vært superflink til å være akkurat så avbalansert og blid som jeg trenger å være. Nå har jeg sminka det trøtte trynet mitt og skal få tak i nytt førerkort da jeg har glemt å fornye etter bryllup og navneendring sist år...

Ha en strålende dag!

Skrevet

I dag har jeg ligget som et slakt på sofaen i noen timer før jeg svingte meg rundt og strøk klær og ryddet litt rundt omkring i huset. Skal ta med mannen min utpå middag i kveld for å feire at vi satser stort og starter nytt firma. Satt bort lillegutt noen timer slik at vi kan få litt snakketid alene. Det synes jeg er flinkt gjort :)

Skrevet

Slettes ikke verst! Her er jeg nettopp kommet hjem etter en full arbeidsdag, og bare det føles ganske bra om dagen! Har bare denne og neste uke før permisjon, og det er deilig å klare å jobbe helt ut! Hatt intervju med potensiell ansatt, og fått hatt mye bra opplæring av min stedfortreder!

Skrevet

I dag har jeg vært litt flink :-) Vasket og støvsugd bilen og pakket til Lillegutt som skal på hyttetur med farmor og farfar. Fornøyd med godlukt i bilen ;-)

Skrevet

Ja kred til deg for full arbeidsdag! Det er ikke bare bare så sent i svangerskapet!! Jubelbrøl for deg :) :) :)

Skrevet

Kjempe!! :) Jeg burde vaske bilen, for den ser ikke ut siden sist vask i juni. huff nå fikk jeg dårlig samvittighet!!! OG supert at lillegutt skal på hyttetur =mer opplagt mamma :)

Skrevet

Akkurat nå er jeg superstolt ove rmeg selv fordi jheg har snakket med svigermor i 20 minutter og klart å la være å eksplodere, selv om det var farlig nære. Makan til kvinnemenneske skal man lete lenge etter... Så snill og generøs, men så bortinatta irriterende og invaderende at jeg blir sprø. Så det så (som hun sier)

Skrevet

Jeg fortsetter med litt selvskryt jeg...

Har skrevet ut og rammet inn 13 bilder fra "cars"filmen og hengt opp på rommet til lillegutt, så nå er dekoren med unntak av gardinene på "Cars"rommet ferdig :)

I tillegg tok jeg med meg magen og kjørte til OBS Bygg og kjøpte inn det som mangler av listverk, pakket det inn, surret det fast på taket, kjørte pinlig sakte og med høy puls hjem, saget til listene og har gjort ferdig listverket på gutterommet :D DET kaller jeg bragd. Skulle sett gubbene på byggen der jeg vandret rundt med magen og hentet meg listverk og lesset opp på bilen selv. De ventet vel på at jeg skulle feile...

I morgen skal jeg sy liftgardin med Lynet McQueen på og overraske junior til han kommer hjem fra barnehagen. Nå sitter jeg med god samvittighet og en god og kald cola light i godstolen og har ikke lyst på noe snop eller noe. Kanskje klarer jeg å sove litt i natt :)

PS Lillegutt sa til meg da vi satt ved middagsbordet i dag: Mamma, da du henta meg i barnehagen i dag vart æ vææææældig glad asså!

:) :) : )

Skrevet

Kjenner meg såååå igjen i det første innlegget ditt froeken! Andregangs gravid og synes egentlig at alt er kjiiipt! Tror jeg er en av de som VIRKELIG trenger denne tråden:) Tusen takk!

Har et energinivå lik null om dagen, men i går fikk jeg ryddet opp i tøyet til lillemor! Mye som skal opp på loftet, men nå står det i en eske på kjøkkengulvet:) Tror det skal få bli der til i morgen, iallefall:)

Har handlet inn nye høst/vinterklær til lillemor i dag, og ligger nå klart for merking på spisebordet. Der ligger det godt til i morgen, hvertfall:)

Ellers har jeg bestemt for meg selv at klesvask/ta ned tørt tøy skal gjøres minst hver mandag og onsdag. Ellers henger det der til badet svømmer over av skittentøy og vi har ribbet tørkesnora for tørt tøy:) Dermed kan jeg slappe av med god samvittighet de andre dagene - huset ser ikke ut men ja ja:)

Skrevet

Så flink du er Froeken! jeg gjør mye hjemme, men å liste har jeg ikke prøvd. Kanskje det er neste jeg skal prøve meg på ;-) Har et lite bad/toalett som er panellagt, dette skal males innen kort tid, men leter etter motivasjon. Nå har jeg akkurat kommet inn etter å klipt gresset, ingen stor bragd, men må da gjøres.

Koselig med en glad gutt når han blir hentet :-)

Min gutt er på hytta med svigers og koser seg. Rart og stille hjemme, men godt også.

Skrevet

Dere er kjempeflinke :) Både gressklipping og tøyvask må gjøres og det å hente motivasjon kan være en bragd nok i seg selv.

Klokka er kvart på fire på natta og jeg har kjempet for søvnen de siste tre kvarterene. I morgen (i dag) skal jeg prøve å gå en tur på kvelden for å prøve å få sove lengre. JEg orker ikke stort lengre av dette søvnmønsteret. Det tærer på psyken. Så jeg skal være flink til å ta en dupp på dagen og å gå en tur i nabolaget til kvelden.

Skrevet

Listing gitt! Jeg er imponert!

I går var jeg og junior på besøk hos mors gode venninne og juniors kamerat. Vi gikk tur til lekeplassen, og var ganske aktive! Det føles godt å komme seg ut av huset litt!

I natt våknet junior kl 01 30, og ville sove i mammas seng! Mamma synes senga funker mye bedre uten den aktive 3- åringen, men det er jo så lett å bare ta ham med seg inn.. Men ikke i natt, i natt satt jeg meg på sengekanten hans, og strøk ham på ryggen til han sov søtt igjen! Så da sov både mor og barn søtt til kl 08 14 i dag! 10 minutters nattlig innsats, men det er egentlig veldig verdt det!

Skrevet

Det var virkelig flinkt gjort synes jeg! For det må jeg og mannen min også bli flnkere til, for gutten vår skal ligge inntil meg og sparke meg i ryggen hele natta. Det skjønner ikke mannen min...

Skrevet

Til tross for at jeg har vært våken siden kl tre i natt har jeg klart å gjennomføre dagen på tilfredsstillende måte. Jeg har vært på aksjonærmøte i firmaet vi holder på å starte, laget mat til min fars familie, handlet avskjedsgave til lillesøster som flytter, hatt middagsgjester og ikke spurt ut min far om skilsmissen som jeg ser han ikke vil snakke om.. Det er da ganske bra gjort?

Nå tyner jeg meg så lenge jeg klarer slikl at jeg skal klare å sove leeeenge i natt.

Skrevet

Du er flink Froeken. Mye på en dag Spennende med eget firma! Misunner deg ikke søvnproblemene dine. Jeg sover dårlig noen netter, ofte tidligere i sommer, men nå er stort sett hver natt ok. Grusomt å ligge å vri seg!

Har vasket huset i dag og er fornøyd med det, setter ikke så store krav om dagen ;-)

Skrevet

BRa jobba!

Nå er klokka halv fire om morgenen, jeg har lgget våken siden lillegutt våknet kl to og jeg føler meg tyggd og utspytta. Sa til gubben i går at lillegutt ikke skulle op ip senga vår, men han klarer faen ikke meg å stå i mot på natta fordi han er trøtt og tenker ikke på hvordan dette går utover en allerede utslit mamma. Må ta en prat i morgen, for dette går ikke lengre...

Skrevet

Jepp, da er det på tide for flinkisen å ta en skikkelig prat med mannen! Jogging oppover ryggraden er ikke kult når man er gravid!

Jeg tok fighten med junior i går etter en sånn rekke med 5 netter i mammas seng på rad.. Men i natt sov han som en stein hele natta, har faktisk nettopp stått opp! Så den lille fighten er verdt det! (og det var en mild fight altså, kunne jo bare sitte der en liten stund!)

I går fikk jeg klippet hele plenen igjen! Det ble en enkel sak i år, da vi kjøpte ny traktorklipper i vår! Den har vært gull verdt for den gravide mamman, når pappan ikke tåler gress;-) Så nå ser det så fint ut igjen atte! Kuttet ned klippetiden fra nesten 4 timer til en halv time, det er så digg!!!

Skrevet

Åååå jenter!!!!!!!!!! DERE ER SUPERFLINKE!

Dere gjør mange ting som jeg aldri hadde turt å legge ut på (les: eget firma, stryke, legge lister, tapesere...) jeg blir nesten helt på gråten, rørt over hvor tøffe og flinke dere er. Stå på!

Her er det labert i fohold. Selvskryt i dag er at jeg for en gangs skyld har klart å dusje før klokka er ni. Men jeg skal skjerpe meg :)

Dere er mine hverdagshelter jenter :D

Skrevet

Sept08+spirer&gror:) For å si det sånn, jeg har ikke akkurat dusjet meg enda... Så good on you som har fått til det så tidlig!

Tror det er viktig å bare få ut en plass at vi er fornøyd med de små tingene vi gjør i hverdagen, og skryter litt av hverandre, for folk har en lei tendens til å glemme oss når vi er struttende og gravide, og de tror at alt som opptar oss er vektøkning... Så derfor, drit i de og skryt av oss selv :)

NÅ har jeg vært flink pie og levert junior i barnehagen, ligger nå på sofaen og skal prøve å ta en dupp før gubben kommer hjem på lunsj. Så skal jeg se om babyrommet blir ferdig i dag, men ærlig talt kjennes det ikke ut som at det finnes energi til prosjektet etter en natt med lite søvn og myyyye frustrasjon...

Ha en strålende dag!

Skrevet

Titter innom for å skryte litt:) Når jeg våknet i dag tenkte jeg at i dag blir det kun sofa dag -etter å ha levert lillemor i barnehagen. Men da jeg kom hjem tok jeg tak i støvsugeren, og etterpå gikk jeg en 45 min tur i skogen med bikkja:) NÅ blir det sofa resten av dagen:)

Skrevet

Steike du e flink!! Og du har fortjent sofa, så det så!

Jeg prøver å lukke øynene på sofaen, men det funker bare ikke. Gubben kom hem en tur nå så han skal blende soverommet slik at det blir skikkelig mørkt. Håper det funker :)

Skrevet

Uff, skal krysse fingrene for at du får deg en skikkelig dupp! I dag har jeg og levert gullet i barnehagen, for så å reise hjem alene.. Det føles helt merkelig.. Men han har det bedre, og jeg kan vel sikkert slappe av eller noe.. Har vært å tittet på gulv og maling, gleder meg til å få huset i orden igjen! Så nå venter jeg bare på materialer, så jeg kan få noe å henge fingrene i!

Men har fått laget nye vedtekter til klubben, sendt ut innkallinger til årsmøtet, veiledet litt på jobben, og tuslet med litt av hvert i dag og! Og nå blir det sofaen, vannmelom og Cosmo!

Skrevet

I går var jeg virkelig flink. Jeg malte tre strøk på babyrommet, saget og snekret opp listverket i taket (gjæring er vanskeligere å få til enn man skulle tro...)

Kl ni på kvelden hadde vi aksjonærmøte med kveldsmat og nybakt brød hos oss og jeg klarte å holde meg våken!!!

Og sist men ikke minst. JEg har sovet godt i natt!!! (når jeg først sovnet da!)

Dere andre da?

Skrevet

I dag har jeg vært flink til å sove!!

OG så er jeg ferdig med rommet til babyen :) Mangler bare møbler nå og gulvteppe :) I dag har jeg lagt gulvlistene og skrapet maling av vinduene (hater å maskere) samt vasket ned rommet.

Håper på like god søvn til natta som sist natt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...