froeken Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 Ok, jeg tror vi trenger en tråd som vi bekrefter oss selv i. Jeg merker at dette svangerskapet, mitt andre, er mye tyngre enn det første og det er det mange opplagte grunner til. JEg tar meg i å se på begrensningene denne gangen, mens sist bare strålte jeg og sprudlet og var storfornøyd. Det har mye å si hva slags kommentarer jeg får fra andre rundt meg, men jeg tar meg i å unnskylde meg hele tiden, enten fordi at jeg er så utrolig trøtt at jeg er elendig selskap, eller fordi jeg ikke har noe som helst matlyst og dermed ikke fråtser i det noen serverer meg. Poenget er at jeg tror vi jenter er utrolig gode på å finne de tingene vi bekymrer oss for (som vi selvsagt ikke skal lukke øynene for) eller som vi ikke strekker til med, og mindre gode på å skryte av oss selv. Derfor blir dette en skrytetråd, der vi kan få lov til å skryte av små og store ting i hverdagen, være det seg en spasertur, gjort noe hjemme, føler seg fin i dag, fornøyd med vekten mm. Og når det gjelder dette med vekt; Det må være lov til å være opptatt av vekt og det må være lov til å ikke være opptatt av vekt. Det viktigste er å ha det godt med seg selv og å leve så fornuftig man kan. Derfor synes jeg man skal få lov til å si på denne tråden at Jippi, jeg har bare gått opp ditt eller datt, uavhengig av hvor mange kilo andre har gått opp eller ned. For det er nettopp det dette handler om: Evnen til å dele gledene med andre (som faktisk er smittsomt) i stedet for å sammenlikne seg med andre (som er helt naturlig, vi er tross alt jenter ,men vi må være flinkere til å komme godt ut av sånne sammenlikninger. Altså, la oss skryte av oss selv og være glade for hverandres små og store gleder. Noen som er med, eller skal jeg bare skryte av meg selv?
froeken Skrevet 11. august 2009 Forfatter #2 Skrevet 11. august 2009 Tikka byinn!! (trøndersk for å ha lyst til å være først Jeg har rukket å være flink til å gå til barnehagen med lillegutt, gå videre til butikken og handle en greit sunn middag, og gå hjem igjen. Nå skal jeg tapetsere barnerom og så skal jeg sette meg med bena høyt og lese litt i godboka før jeg henter lillegutt. Gleder meg!
Abracadabra Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 eg e med! god idé froeken. vet ikke om jeg er spesielt stolt av meg selv akkurat i dag, da, hehe...men jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, og vet at jeg er i hvert fall til vanlig ganske flink til å klage og syte. myyyye. syns rett og slett det er noe huit å være gravid! så jeg er villig til å prøve... ok hva med dette: jeg synes det er dødskjipt å være gravid - men jeg elsker barn, og jeg elsker å være mor, og jeg er pokker så god til det også! så det så! hehe. du da, hva er du stolt av i dag???
froeken Skrevet 11. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2009 Akkurat nå er jeg stolt av det faktum at til tross for at jeg helst vil ligge på sofaen og lese, så har jeg tapetsert et helt barnerom. One down, one to go I morgen er det maling på agendaen... Og så er jeg stolt av at jeg ikke har kjøpt noe snop i dag. Må nemlig passe sukkerintaket da sukkerbelastningen viste at jeg har forhøyede verdier og er i fare for å få diabetes...
Villemo -- Twins og Storebror! Skrevet 11. august 2009 #5 Skrevet 11. august 2009 Jeg må bare si at selvom jeg har TO inne i magen og skal på jobb fra 3 til 11 i kveld så har jeg lagt i sammen alle nyvaska klær fra når vi var på ferie, satt på ny maskin og trommel og hengt opp enda mer klær siden vi får besøk av foreldrene mine i morgen. Så nå skal jeg belønne med selv med å slappe av på sofaen heeelt til jeg skal på jobb. Kanskje kjøpe meg noe godt å spise til liksom middag på butikken :-) Og skrive lapp til sambo om at han må støvsuge begge etasjene. :-) Var gøy tråd dette! Vi er igrunn GANSKE så flinke når alt kommer til alt.
froeken Skrevet 11. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 11. august 2009 Imponert Villemo!! Her står huset på hodet og jeg er superstolt av at jeg klarer å la det gjøre det til jeg er ferdig med rommene til guttene mine
Villemo -- Twins og Storebror! Skrevet 11. august 2009 #7 Skrevet 11. august 2009 Imponert av deg jeg froeken!! Her HAR huset stått på hodet men fant ut det kanskje var på tide å minske skadeomfanget etter atombomben, lynnedslaget etc. Er ellers særs stolt fordi jeg IKKe har vasket stuevinduene på et år og at det mest sannsynlig ikke blir gjort på etpar år heller...! Tipper min svigermor er stolt med meg. :-D Pust, pust ooooog.....: Laidback!
froeken Skrevet 11. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 11. august 2009 Hehe, kjenner meg igjen i svigermors forventninger til svigerdatter ja. Har tapetsert ferdig to gutterom og nå er kroppen klar, så sofaen, here I come!
froeken Skrevet 12. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 12. august 2009 Ok, nå har jeg virkelig vært flink her. Fikk litt lavt blodsukker her nå, noe som vanligvis resulterer i at jeg hiver innpå noe snop, men i dag laget jeg med ei skive med peanøttsmør og et glass melk i stedet. Har malt et strøk på veggene til guttene nå og etter pausen setter jeg i gang med strøk nr to Flere som har lyst til å skryte av seg selv i dag?
froeken Skrevet 12. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 12. august 2009 Mer selvskryt: Med tanke på mine forhøyede verdier etter sukkerbelastningen jeg tok på fredag, har jeg nå kasta ut det som var av salt og søtt i godteskapet. Har knasket et eple med kanel nå og kveldsmaten er ostesmørbrød av kokt skinke og magerost
Villemo -- Twins og Storebror! Skrevet 12. august 2009 #11 Skrevet 12. august 2009 Flink du er! Liker litt selvskryt. Jeg meldte meg syk fra jobb idag og har slappet godt av, kjente på hele kroppen etter jobb i går kveld at nå trengte både jeg og de to i magen hvile. MEN når jeg sto opp idag, støvsuget jeg og vasket gulvene.. Flink? Jepp!!
froeken Skrevet 12. august 2009 Forfatter #12 Skrevet 12. august 2009 Steike de e bra ja! Viktig å lytte til kroppen på godt og vondt. Det er vi ikke så flinke til alltid, så kred til deg for detr!
Lillegutt blir storebror :-) Skrevet 12. august 2009 #13 Skrevet 12. august 2009 Min dårlige samvittighet går til Lillegutt som er i barnehagen, selv om jeg er hjemme. Eller, egentlig bekymrer jeg meg mest om hva andre synes om dette. Lillegutt stortrives i barnehagen og vil gjerne være der og leke med de andre barna. I dag har jeg vært flink da, vasket gulvene og luftet hund+ vasket mange maskiner med klær!
Villemo -- Twins og Storebror! Skrevet 12. august 2009 #14 Skrevet 12. august 2009 pssjii!! Ikke bry deg om hva andre måtte mene, er godt for deg å få hvile og sikkert mye gøyere for lillegutt å leke med gjevnaldrende enn å være hjemme hver dag med en gravid og sliten mor. Om vi liker det eller ikke :-) Har gjort akkurat det samme med min, fikk beskjed om at han hadde fått full plass i bhg en liten stund før vi fant ut at jeg var gravid, syns det er fortreffelig å tenke på at jeg får litt tid til slitne meg på dagtid fremover mens han får leke og kose seg i bhg :-)
Villemo -- Twins og Storebror! Skrevet 12. august 2009 #15 Skrevet 12. august 2009 Forresten så har jeg fått mine foreldre på besøk nå så jeg ligger på sofaen og slapper av mens min flinke mor lager ostekake på kjøkkenet :-)
flikkiflakkaflikkflakk Skrevet 12. august 2009 #16 Skrevet 12. august 2009 Super tråd, froeken! Så flinke dere er, jenter:-) Jeg kan skryte av å ha bakt fire brød, puttet tre i fryseren og spist to deilige brødskiver i steden for å snoke i godteskuffen;-)
froeken Skrevet 12. august 2009 Forfatter #17 Skrevet 12. august 2009 Jaggu er vi flinke! Tror mange kjenner seg igjen i det med dårlig samvittighet for å sende barn i barnehagen når vi selv er hjemme. Men da tenker jeg at så flinke vi er som faktisk skjønner nok til å la barna våre ha det gøy med andre barn mens vi tar unna ting som barna våre ikke synes er gøy at vi gjør når de er hjemme, samt at vi kan ordne oss med litt overskudd til de kommer hjem og være gode mammaer til leggetid Og du flikkiflakk må virkelig være stolt over å ha spist noe fornuftig fremfor noe som ikke er bra Bra gjort!
Lillegutt blir storebror :-) Skrevet 12. august 2009 #18 Skrevet 12. august 2009 Enn jeg da? Spist en halv pose ostepop i dag(stooor pose). Ikke akkurat stolt, men jammen var det godt å slappe av med TV og ostepop. Ikke ofte jeg tar meg tid til slikt ;-) Og ja, Lillegutt er så fornøyd med å komme i barnehagen etter en lang ferie med mamma og pappa. Liker denne tråden jeg ;-)))
froeken Skrevet 13. august 2009 Forfatter #19 Skrevet 13. august 2009 Nå har jeg levert lillegutt i barnehagen og spist masse frokost. HAr sovet elendig i natt med tre dobesøk og halsbrann, så kjenner det er godt med alenetid. Har også startet å skrive dagbok, for det raser så mye tanker gjennom hodet når man har tid til å slippe de gjennom at det er greit å sortere litt. Kjenner det er god terapi og kanskje klarer jeg å berge forholdet til svigermor om jeg får det ut på denne måten... Så det er jeg fornøyd med. Nå skal jeg snart sette opp listverk på rommet til lillegutt slik at han snart kan flytte inn på rommet sitt og ut av senga vår igjen
h.hippo Skrevet 13. august 2009 #20 Skrevet 13. august 2009 Jeg liker denne tråden jeg!! Og i dag synes jeg endelig jeg kunne henge meg på! Har gått på det som for tiden er min største utfordring! Har ryddet barnerommet! Lillegutt har holdt meg med selskap, og ryddet (bitte) litt han også! Blir mye bøy og tøy med barneleker, kjenner at jeg ønsker meg sånn søppelplukker som jeg ser folk bruke på festivaler og sånt;-) Men feiekost og brett hjelper litt da! Det her med barnehage kjenner meg igjen i, men litt omvendt.. Jeg blir litt glad når han sier han ikke vil dit, for da slipper jeg å kjøre.. Og jeg vet jo at han har det såååå mye morsommere der, enn sammen med tjukkasen hjemme... Så her blir det skjerpings, jeg må slutte å spørre ham (med en sånn undertone som sier at det er mye koseligere hjemme hos mamma), også skal vi bare reise! Og angående vekt, jeg har faktisk gått ned 2 kg nå.. er straks over i uke 36.. Men det er ikke med vilje, bare fikser ikke å spise stort når alt brenner og gulpes opp igjen! Men er utrolig happy med at vekta bare viser 14 kg opp så langt, mot 25 i siste svangerskap!
Villemo -- Twins og Storebror! Skrevet 13. august 2009 #21 Skrevet 13. august 2009 Jeg syns at jeg har vært veldig flink i dag!! Huset står opp ned, diverse familie på besøk, ut og inn dører konstant, selskap senere idag, mannfolka jobber med slåtten og lillegutt er rebelsk fordi han er for liten til å være med. Jeg? Har hverken drept eller skreket til folk, nettopp dusjet og skal se om jeg får i meg litt middag. Distansering er tingen!
*Bo*og*Junior* Skrevet 13. august 2009 #22 Skrevet 13. august 2009 Jeg og vil være med! Jeg monterer nytt kjøkken! Vi kjøpte oss nettopp nytt kjøkken, så jeg tilbringer dagene på det nye kjøkkengulvet, der jeg skrur sammen flatpakke på flatpakke, og jeg koser meg! Er nettopp kommet til uke 37, så litt tungt er det, men morro!
Brokade Skrevet 13. august 2009 #23 Skrevet 13. august 2009 Jeg merker i disse dager at depresjonen er på veg bort.. samtidig med svangerskapskvalmen... og jeg har funnet ut at jeg har lavt jern i blodet som forklarer hvorfor jeg har vært så "trett"... og kan se lysere tider i møte med litt jerntilskudd. Idag har jeg klippet plenen.. i 3 omganger/nivåer siden den var så høy... så har jeg lekt ute i 3 timer med lillegutt... og så har jeg vasket klær /oppvask og ryddet litt... og laget en god og sunn middag... så er fornøyd med dagens innsats.. har gjort mer idag enn jeg har gjort hele forrige uke tilsammen ;-)
froeken Skrevet 13. august 2009 Forfatter #24 Skrevet 13. august 2009 Så utrolig flinke dere har vært! Og takk for at dere deler!!! JEg har også vært flink i dag. Jeg har ryddet og vasket ned rommet til lillegutt etter oppussingen, jeg har ikke rørt noe snop og jeg har drukket snart tre liter vann JEg har 9 uker igjen til termin og synes tida går fryktelig fort. Når det gjelder vekta er jeg fornøyd, selv om jeg ikke har meg selv å takke for den. Jeg veide 88 kg da jeg ble gravid og nå i uke 32 veier jeg 84. Det laveste jeg har vært på i løpet av svangerskapet er 82 kg. Nå skal det også sies at jeg er 164 cm, men selv om BMI er høy har jeg fordelt vekta godt. Det er jeg fornøyd med og jeg er glad for at jeg er fornøyd Jeg har tatt legen på alvor og kuttet ned på sukkeret. Unner meg litt lightbrus for å smake noe søtt, men styrer unna alt av søtsaker i løpet av uka. Lørdag skal fortsatt få være lørdag tenker jeg. Så får vi håpe at bludsukkeret går ned til neste kontroll
h.hippo Skrevet 13. august 2009 #25 Skrevet 13. august 2009 Skal krysse fingrene for blodsukkeret ditt! Jeg hadde litt energi igjen, så da klarte jeg faktisk å hjelpe min kjære med å spre ut litt betong! Driver å bygger om hus, og det er frustrerende å ikke få hjelpe til omtrent i det hele tatt! Får liksom bare være selskap! Men i dag fikk jeg da gjort litt, og det føles godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå